Skocz do zawartości

[łańcuch] Nowy ,Nierdzewny łańcuch-wybór, accent? inne ? do trekinga


dovectra

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

muszę wymienić napęd w moim pseudo 29-erze, krosie.

niestety łańcuchy hg53 który mam nie nadaje się, do jazdy w zimie rdzewieje okrutnie.

potrzebuję coś niklowane

? accenta? może?

ale same nie pochlebne opinie o nich, mi w napędzie x6 się sprawdzał.

 

ps. napęd mam 9x3 HG60, długośc 112-114 hg53.

dobry i tani potrzebuję

dzięki

Napisano

Używałem Wippermana przez ok rok czasu (w każdych warunkach pogodowych) i był ok. Nic się z nim w zimie nie działo w przeciwieństwie do Shimano'wskiego, który rdzewiał i blokował ogniwa. Teraz mam Sram'owski i też się z nim nic nie dzieje. Accenta nie używałem, więc się nie będę wypowiadał.

Napisano

Jak chcesz Accenta to śmiało do kluczy, na szyje albo rękę ale nie do roweru ... to plastlina ...

no dzięki

czyli dla mnie się nie nada, za dużo w nogach pary :)

no nic, może jeszcze hg93? w dobrej cenie? czy jednak connex?

Gość voytec
Napisano

Connex jest bardzo fajny a za podobny Shimano HG73 (LX) i tańszy o dyszkę. Choć taniej wyjdzie KMC X9.93 :) sam jeżdże na KMC i nigdy mnie nie zawiodł.

Napisano

Niklowane ogniwa posiadają hg93 i 7701 czyli xtr, z czego hg93 zewnętrzne a xtr wszystkie. Oba rdzewieją na potęgę. Nie miałem też szcześcia spotkać nierdzewiejącego łancucha srama. Ostatnio eksploatuję też 105tkę (rdzewieje) i dura ace 7901, to samo. Nie wiem w jakich warunkach zimowych łańcuchy nie rdzewieją. U mnie jedynym sposobem by dość skutecznie ograniczyć rdzewienie jest po każdej jeździe w zimie (poza suchymi dniami bez śniegu) spłukanie napędu wodą i postawienie roweru do wyschnięcia w warunkach pokojowych.

Napisano

Polecam stosowanie specjalnych Łańcuchów z powłoka przeciw rdzy jak np KMC serii RB. Shimano stosuje podobna powłokę jedynie w łańcuchach do rowerów miejskich i singli.

  • Mod Team
Napisano

Accent nie rdzeiwał ani kszty bo był srogo (czyt. grubo) pokryty niklem, ale naprawde był miekki przez 700km zjadł mi kasete ...

Gość voytec
Napisano

Rdzewieją bodajże od soli. Z drugiej strony możliwe że rdzawy nalot nie należy do samych ogniw łańcucha a sworzni lub z wnętrza rolek. Nie ma co dobrze nasmarowany łańcych (nawet nie niklownany) nie wykazuje tendencji do rdzewienia więc ci którzy narzekają nie się lepiej przyznają do szajkowania łańcucha w benzynie ekstrakcyjnej.

Napisano

Rdzewieją bodajże od soli. Z drugiej strony możliwe że rdzawy nalot nie należy do samych ogniw łańcucha a sworzni lub z wnętrza rolek. Nie ma co dobrze nasmarowany łańcych (nawet nie niklownany) nie wykazuje tendencji do rdzewienia więc ci którzy narzekają nie się lepiej przyznają do szajkowania łańcucha w benzynie ekstrakcyjnej.

Dobrze nasmarowany lańcuch wytrzymuje kilka godzin po przejażdżce posoloną ulicą. Przetestowałem wszystkie modele łańcuchów shimano, sporo sramów, także connexa. Jazda pół godziny, pozostawienie roweru do rana = rdzawy nalot, który ostatecznie kończy się zatarciem łańcucha. Nie wiem jak wy to robicie, ale tu cudów nie stwierdziłem. Stosunkowo odporny był ig90 z grupy 8sp, lepiej radzą sobie w tych warunkach oczywiście wyższe modele niż niższe. Ze smarów próbowałem trzech finishline'ów, rohloffa, motorexa wet, wedlite, shimano, obecnie sabesto firmy wurth, ten działa najlepiej z tych wszystkich.

Napisano
Dobrze nasmarowany lańcuch wytrzymuje kilka godzin po przejażdżce posoloną ulicą.

no właśnienie

miasto - zabija napęd

chcę tylko by agonia była dłuższa

a smaruję też wurth-em,

poprostu płytki łańcucha jeśli są nie niklowane, mosiądzowane, fosfatyzowane.....

tak rdzewieją że słychać chrupanie,

na trochę dłuzszą chwilę działa woskowy smar, sprey

Gość voytec
Napisano
Jazda pół godziny, pozostawienie roweru do rana = rdzawy nalot, który ostatecznie kończy się zatarciem łańcucha. Nie wiem jak wy to robicie, ale tu cudów nie stwierdziłem.

 

No, na dobrą sprawę to jedyną zaletą niklowanych łańcuchów jest ich ładny wygląd. Kiedy używałem napędu ósemkowego kupiłem zwykły KMC (firmowany przez Kross'a) za 19pln i miałem go przez jakieś 7000km (pewnie i tak za dużo jak na łańcuch). Był smarowany... ceramicznym Finish Line'em i nie rdzewiał. Później był Shimanowski hg-40 smarowany też Finish Line'em tyle że syntetycznym i nie przeżył połowy tego do wcześniejszy (nie podam ilości sezonów bo to głupie) . 9-cio rzędowy, niklowany KMC i znów ceramiczny smar i się trzyma dobrze.

 

Abstrahując od tego że KMC jest podwykonawcą łańcuchów dla Shimano to myślę że sporą zasługę w żywotności łańcucha ma dobór smaru. Nie koniecznie musi być ceramiczny ale na bank powinien być sprawdzony.

Napisano

Nie wiem w jakich warunkach jeżdżą ci którym w zimie łańcuch nie rdzewieje, ale wg mnie jeśli poruszamy się w słonych warunkach nie ma takiej szansy by smar zabezpieczył łańcuch przed atakiem solanki. Owszem, to działa pod warunkiem że po jeździe usunie się z napędu słoną wodę i zostawi napęd do wyschnięcia w sensownej temperaturze - wtedy faktycznie rdza nie pojawia się lub jest znikoma. Problem nie dotyczy jazdy w zimie poza drogami publicznymi, gdzie rower i jego napęd mają styczność z wodą ze śniegu - tu jak najbardziej, zabezpieczenie antykorozyjne smaru działa. Od 14 lat jeźdżę na rowerze, całorocznie i przetestowałem wystarczającą ilość wynalazków do łańcucha (w tym wspomniany rolhoff, który podobno chroni, u mnie nie działa) żeby stwierdzić to co powyżej.

Bardzo istotne jest by usuwać sól z napędu, szczególnie z łańcucha, zanim przeżre ona powłoki zabezpieczające łańcuch - jeśli tak się już stanie to nawet smarowanie i mycie łańcucha nie uchroni go przed korozją, działa on coraz gorzej i coraz bardziej sztywnieje.

Napisano

To fakt z ulicami zimą mam tylko taki kontakt że przez nie przejeżdżam w poprzek. I przy okazji oględzin znalazłem jedną rudą rzecz w rowerze... sprężynę przedniej przerzutki. ;)

Gość voytec
Napisano

Ten łańcuch kosztuje 24.89£ (funtów brytyjskich) co w przeliczeniu wychodzi jakieś 130 ale ze sprowadzeniem powinno i tak wyjść tyle co za X9SL gold :ermm: za tą kasę masz dwa łańcuchy x9.97 i zostaje na parę piw. Oleju nie liczę bo i tak trzeba kupić. Podziękował. :pinch:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...