Skocz do zawartości

[rower] Cannondale RZ 120 XLR 1 vs. XLR 2 - który wybrać ?


vetiq

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W najbliższych tygodniach planuje zakup nowego Cannondale RZ 120 xlr. Na rynek europejski przewidziane zostały 2 modele XLR 1 i XLR 2 różniące sie nieco konfiguracja oraz ceną.

 

Chciałbym się Was poradzić czy różnica w cenie 700 Euro jest warta dopłaty do lepszych komponentów :

- widelec Lefty ultra carbon vs. ultra alu - w środku ten sam system tłumienia

- koła Sun Ringle blackflag pro vs. obręcze stan's ZTR +piasty Sun Ringle

- hamulce Avid Elixir 9 vs. Elixir 7

- napęd X0/XX (2x10) vs. XT/XTR (3x10)

- damper Rockshox Monarch RT3 vs.Fox Float RP2

 

Pozostałe różnice w specyfikacji nie mają dla mnie większego znaczenia (kiera i sztyca - carbon vs. alu).

Wszytskie komponenty są z wyższej półki więc nie spodziewam się większych różnic pomiędzy nimi w działaniu.

 

Ktoś może napisać, że jeśli mnie stać to lepiej kupić lepszą specyfikacje tego Cannondale'a jednak na biku nie jeżdżę już tyle co kiedyś więc wydanie dodatkowych 700 euro by mieć rower lżejszy o 200-300 gr. nie jest moim priorytetem. Co radzicie ?

Napisano

IMO dopłata miałaby sens tylko wtedy gdybyś chciał mieć rower z wyższym współczynnikiem bling bling albo dążył do lajtowania. To drugie jak rozumiem odpada, a na to pierwsze musisz sobie odpowiedzieć sam.

 

W zasadzie jedyna kwestia nad którą warto pomyśleć to czy preferujesz napęd 2x10 czy 3x10. Ten pierwszy uchodzi za przeznaczony raczej do sportu, ergo ludzi o solidniejszej łydce. Jeżeli myślisz o zastosowaniach turystycznych, głównie spędzaniu dużej ilości czasu w górach 3x10 może się okazać bardziej przydatny. I przyjazny dla nogi.

Napisano

Uściślając kryteria wyboru liczą się w kolejności :

1. marka cannondale (powiedzmy, że to takie marzenie z dzieciństwa)

2. funkcjonalność

3. niezawodność

4. waga

 

Jestem skłonny dopłacić trochę jeśli wiem, że funkcjonalność ulegnie poprawie, co w tym przypadku chyba nie ma miejsca, choć mogę sie mylić ? Z drugiej strony wydając ok 3000 euro chcę by sprzęt był również w miarę lekki. Efekt blink-blink ma być wypadkową mojego wyboru a nie powodem samym w sobie :002: (lasek już raczej nie będę podrywał na rower jak to miało miejsce kilka lat temu).

 

Z tego co wyczytałem na tym forum to po jakimś czasie będę musiał zainwestować w nowe hamulce bo marka Avid i seria Elixir nie ma najlepszej opinii wśród kolegów.

  • Mod Team
Napisano

IMO dopłata 700 ojro za teoretycznie lepsze hamulce , napęd ,który niekoniecznie musi pasować w normalnej ekploatacji oraz za damper ,który jest obarczony wysokim prawdopodobieństwem "puszczania" powietrza w okolicach zaworu ( oczywiście nie musi się to pojawić ,ale może) trochę mija się z celem. Prywatnie wolałbym te 700 euro wydać na upgrejd hamulców i drugi komplet opon.

Generalnie wydaje mi się,że jeśli popatrzymy na uniwersalność , funkcjonalność i niezawodność to lepszym rozwiązaniem będzie RZOne Twenty 1 choćby ze względu na bardziej plebejski ( czyli łatwiejszy i tańszy w serwisie, bardziej odporny na warunki) amorek. Lefty to klasa sama w sobie, ale przed zakupem warto się zapoznać z kosztami serwisu tego wynalazku i skutkami zastosowania tego amorka ( choćby nietypowa piasta koła).

Napisano

Zgadzam się, żę wybór tradycyjnego amortyzatora jest bardziej rozsądnym wyborem z wielu powodów, jednak tu ma zastosowanie punkt 1 z listy moich priorytetów. Między innymi dlatego wybieram Cannondale aby moc jeździć na zawieszeniu Lefty, które jest inne niż wszytskie pozostałe.

 

Zadam wam jeszcze jedno pytanie. Jeśli mielibyście możliwość wymiany jednej, dowolnej rzeczy w modelu XLR 2 to co byście wybrali ? Czy konfiguracja tego modelu ma jakieś słabe strony, o których z góry wiadomo, że mogą być słabym punktem ?

Napisano

Szczerze mówiąc jeżeli wybrałeś Cannona z uwagi na oryginalne zawieszenie, to nie jest to wybór najlepszy, bo jego zawieszenie nie jest oryginalne. To prosty jednozawias, tyle że z innym widelcem niż typowo dostępne na rynku, co ma swoje wady, które durnykot podsumował. Dla jasności - Lefty dobrze działa, więc jeżeli upatrywać zalet to tutaj.

 

Swego czasu myślałem o RZ, ale się rozmyśliłem, bo w cenie Cannondale da się nabyć modele z ciekawiej pomyślanym zawieszeniem i na karbonowej ramie. No i nie jestem pod wrażeniem marki, więc to że rower nazywa się Cannondale nie miało dla mnie żadnego znaczenia.

 

Co do pytania, konfiguracja XLR2 jest dobrze zbalansowana, nie widzę słabych punktów. Może poza hamulcami, ale to nie dlatego, że niby są beznadziejne, ale dlatego że jestem zwolennikiem Formuli i dla mnie nie ma lepszych hamulców.

  • Mod Team
Napisano

Sol, Vetiq zapewne miał na mysli samego Leftego a nie całość zawieszenia .

Faktem jest ,że za cene XLR2 mozna kupić rower z innym, ( co nie znaczy zdecydowanie lepszym ) zawieszeniem i z porównywalnym lub lepszym osprzętem ,ale w omawianym przypadku chyba najważniejszym parametrem jest sam fakt chęci posiadania Cannona- a na to akurat nie ma kontrargumentu .

Jeśli juz ma być XLR2 to do zmiany są hamulce ( i tylko one)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...