Skocz do zawartości

[Rower]Pomoc w doborze części


Maly7

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema!

Chce składać rower taki który by mi odpowiadał poszukałem kilka części które by mi odpowiadały ale nie znam się na sterach suporcie i czy na dana piastę wejdzie kaseta 9, jeśli by mógł ktoś ocenić czy dobre części i będą pasowały to proszę o pomoc :) a i nie wiem czy w dobrym miejscu założyłem temat jak cos to sory ;d

 

 

Dartmoor hornet czarny mat 14” 2011

Pedały Dartmoor Stream Platformowe 2012

2xOBRĘCZ DARTMOOR FORTRESS białe 2012 26”

Siodełko DARTMOOR Ivy - PIVOTAL KEVLAR czarno-biale

stery DARTMOOR MOLOKO 1-1/8" łożyska maszynowe

Dartmoor Race czarne, białe obejmy

Piasta Dartmoor Free-Force czerwona

Piasta Dartmoor X-Drive czerwona

Kierownica ns OCTANE ONE Chemical PRO 770mm 31,8mm

Sztyca DARTMOOR Fusion L - PIVOTAL 31,6mm

MARZOCCHI DJ2 2010 Dirt Jumper 2 QR20

Manetki Shimano Deore SL-M590

KORBY XT M770 10SPD

Shimano Deore CS HG50 kaseta 11-32 9rz

SHIMANO DEORE TIAGRA ŁAŃCUCH CN-HG53 9 RZĘDÓW CR

SHIMANO XT FD-M771 DOWNSWING PRZERZUTKA PRZEDNIA

przerzutka tył XT RD-M771

Hayes Stroker TRAIL V8

Mostek NS QUARK PRO 31,8 2011

Szprychy dt

Tarcze hope plywajace 203

Napisano

Stery wybrałeś złe bo są na 1 1/8", a główka w ramie jest tapered. Najlepiej zadzwoń i dowiedz się które stery do Horneta pod rurę sterową 1 1/8" (bo pewnie taką będziesz miał w marcoku). Suport jest razem z korbą więc tu nie ma problemu. Dasz podkładki które są w zestawie na mufę 68mm i będzie git. Co do piasty też ok.

Napisano

A mi się wydaje, a raczej jestem pewien, że Hornet 2011 ma główkę standardową, a Hornet 2012 ma właśnie Tapered. A kolega tu chce ramę z roku 2011.

Napisano

Czyli tak poza tym jest wszystko ok ? A może by zmienić osprzęt cały na alivio, chce złożyć rower taki uniwersalne zeby byl w miare wytrzymaly, ze jak bym chcial poskakac to zeby sie wmiare trzymal, i do jazdy jakies dystanse robic dlatego kasete chce 9 rz, a na ta piaste sie zmiesci ta 9 ?

Napisano

Swoją drogą ile masz do wydania? Wszystko nie jest ok, sporo części mi tu nie pasuje, generalnie jak na mój gust to masz tu sporo sprzeczności.

 

1. Obręcze: Po co Ci Fortress? Raider spokojnie wystarczy, a jest tańszy i lżejszy. Zresztą nie szkoda Ci kasy na białe felgi? Droższe i cięższe od czarnych.

2. Siodełko i sztyca: Jeśli chce gdzieś dalej jechać na rowerze to nie polecam pivotala, bo nie dość, że będziesz mógł siedzieć tylko "na kole" to na dodatek te siodła są bardzo niewygodne.

3. Korba: XT to moim zdaniem kiepski wybór, do Twoich zastosowań o wiele lepszy będzie SLX, zresztą mówi się, że to najlżejsza korba do sportów grawitacyjnych, jeśli ważysz do 80kg

4. Osprzęt, to postawiłbym w całości na Deore, zastanów się czy przyda ci się przednia przerzutka, jeśli nie to kup napinacz

5. Amortyzator: Rzecz najważniejsza i najdroższa w rowerze. DJ to może i jest dobry do Dirtu, ale jak chcesz bardziej uniwersalny rower to rozejrzyj się za Sektorem z U-turnem (wiem, że droższy, ale powyższe rady pozwolą Ci co nie co zaoszczędzić)

6. O hamulcach się nie wypowiem bo nie znam, ale kupno tarcz 203mm mija się z celem. Spokojnie wystarczy 160mm na tył i 180mm na przód, chodzi tu głównie o trwałość amortyzatora.

Napisano

Powiem tak, dla mnei rower musi tez wyglądać fajniejszy bedzie według mnie z bialymi obreczami a roznica miedzy 20zl na dwie obrecze to mysle ze nie jest duzo, po 2 sztyca pivotal jest dla mnie odpowiednia bo jest fajne siodlo do niej szeroki i w miare wygodne a chce miec siedzenie równolegle do ziemi. 203 chce miec bo zwiekszaja wydajnosc hamulcow w sensie sila hamowania. Amortyzator jest tez dobry bo dobrze tlumi wibracje, i bedzie sie spisywal jak bede chcial skakac i szybko nei zlapie luzów. Osprzet deore moze i jest precyzyjniejszy od alivio ale alivio jest wytrzymalsze, bo jednak chyba postawie na alivio poza korbą na ktora bym sie decydowal slx.

Napisano

Zrób jak chcesz, Twoja kasa Twoja sprawa, chciałeś opinii to dostałeś - stosować się nie musisz.

Swoją drogą kto Ci powiedział, że Alivio jest wytrzymalsze niż Deore?

Napisano

Logicznym jest, że droższa grupa jest wytrzymalsza a zarazem lżejsza.

Jedynie w przypadku XTR'a nie jest tak do końca, gdyż jest on mocno wylajtowany.

Po za tym masz grupy do XC, Trekinga, Extremu.

Napisano

strasznie nei zalezy mi zeby byl lekki musi byc solidny przedewszytkim :) ale na ta piaste zmiesci sie 9 ?

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...