Skocz do zawartości

[Hamulce] Zużycie klocka i dziwne ułożenie tłoczka


gbk

Rekomendowane odpowiedzi

]Witam,

Usłyszałem dzisiaj jakieś dziwne dźwięki przy hamowaniu, aż nie chciało mi się wierzyć, że zdarły się klocki (miały niecałe 2 miesiące przebiegu i były 'ponoć tymi najlepszymi' - kool stop) , jednak zobaczyłem w domu , że to prawda. Jeden klocek dziwnie zdarty :

 

c36020120225172011.th.jpg

i od boku :

c36020120225172106.th.jpg

przy czym drugi wygląda normalnie:

 

c36020120225172123.th.jpg

Zobaczyłem dziwne ułożenie tłoczka (z jednej strony wystaje ponad milimetr , a z drugiej poniżej połowy milimetra) tak jak na zdjęciu (zaznaczone czerwonymi kreskami , hampel na drugim zdjęciu jest obrócony):

c360201202251725092.th.jpg

O co może chodzić?

 

Edit :

Hampel to Formula Oro k18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocek jest do wyrzucenia. Ten drugi jest teoretycznie dobry aczkolwiek nie wiem co Ci po jednym klocku. Jednego raczej nie dokupisz.

 

Co do zacisku to zdjęcie jest dość niewyraźne i nie chciałbym krakać ale wygląda mi na to, że tłoczek (jak nie cały zacisk) też jest uszkodzony. Na zdjęciu koło czerwonej kreski zaznaczonej przez Ciebie masz wg mnie ukruszoną (wyłamaną) część podtrzymującą klocek w zacisku. A w dolnym zdjęciu (zacisk po obróceniu chyba) wydaje mi się, że też wyłamany trochę tłoczek. Jak możesz to wrzuć dokładniejsze zdjęcia.

Albo coś wpadło do zacisku i spowodowało wyłamanie tych części i klocka, albo klocek był wadliwy i to on po ukruszeniu spowodował uszkodzenie zacisku (choć to tylko moje gdybanie ).

Jeśli olej nie cieknie i tłoczki nie są porysowane to może będzie się na tym dało jeździć po założeniu nowych klocków. Tak czy siak wg mnie trzeba by rozebrać zacisk i dokładnie obejrzeć tłoczki. Jeśli się na tym nie znasz to najlepiej zgodnie z przedmówcą oddać zacisk do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jest to wyłamane, lecz to chyba nie gra dużej roli, ponieważ klocki są przykręcane na śrubce. Ten drugi tłoczek (nie zaznaczony czerwoną kreską) jest troszkę 'wyłuszczony' .

U mnie w mieście jest tylko jeden serwis rowerowy, w którym ceny za serwis są bardzo wygórowane , napisałem do Andrew'a w tej sprawie, bo z tego co pamiętam on zajmował się serwisowaniem hydraulików.

Poza tym chyba ciężko dostać same tłoczki do kupienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddanie do kolegi Andrew to jest dobry pomysł jeśli nie masz rzeczywiście dostępu do lepszego serwisu. Nie korzystałem z Jego usług ale czytałem sporo tematów z Jego udziałem i wydaje się bardzo solidną osobą. A do tego na pewno nie będzie na siłę wymieniał części jeśli da radę je jakoś zregenerować.

 

P.S. A zacisk trzyma ciśnienie czy płyn wyciekł? Bo jeśli trzyma ciśnienie to spróbuj może przełożyć klocki z drugiego hamulca i zobacz czy zacisk będzie działał poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk jest szczelny, jestem zadowolony z jego pracy, jak wymienię klocki będzie działać . Lecz wolałbym , żeby zacisk wytrzymał jeszcze troszkę czasu, dlatego założyłem ten temat:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim wypadku musi go rozebrać ktoś kto się na tym zna. Wtedy będzie można ocenić czy da radę coś z tym zrobić. Szkoda zakładać nowe klocki bo będzie je niszczył tak samo, jak do tej pory.

 

Ewentualnie możesz spróbować delikatnie wepchnąć tłoczek płaskim śrubokrętem w miejscu, gdzie wystaje. Chodzi o to, żeby go wyrównać. Trzeba to tylko robić z wyczuciem, żeby nie wypchnąć drugiego tłoczka. Może po wciśnięciu będzie pracował w poprawnej płaszczyźnie? Jeśli wróci do "krzywej" pozycji to znaczy, że najprawdopodobniej potrzebny jest grubszy serwis. ;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulec nigdy nie był serwisowany.

 

W wyniku nagromadzenia zanieczyszczeń w zacisku oraz wytworzenia osadu na bocznej powierzchni tłoczka doszło do częściowego unieruchomienia jednego z tłoczków. Po rozłożeniu zacisku i wyczyszczeniu, wypolerowaniu tłoczków i nasmarowaniu pastą Pit Stop uzyskano prawidłową ruchomość obu tłoczków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Po rozłożeniu zacisku i wyczyszczeniu, wypolerowaniu tłoczków i nasmarowaniu pastą Pit Stop uzyskano prawidłową ruchomość obu tłoczków.

hej.

W jaki sposób wyciągnąć tłoczek?

Jeden został wyciągnięty, ale ten zatarty nie chce wyjść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był hamulec BR-M445. Już jest naprawiony. Jeden z tłoczków został unieruchomiony przez brud. Po rozłożeniu zacisku, wyjęciu tłoków i czyszczeniu tłoczki poruszają się prawidłowo.

Hamulec działa wyśmienicie. Po zamontowaniu nawet nie ociera o tarcze.

Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...