pyndek Napisano 25 Lutego 2012 Napisano 25 Lutego 2012 Witam Poszukuje tarczy do mojej Meridy Matts TFS Trail 100-D pod hamulce HAYES STROKER RYDE 180 mm, z danych na tarczy odcytałem, że szerokość to 1,52 mm a średnica to 180 mm, mam nadzieję, że tyle danych wystarczy, w razie potrzeby oczywiście podam coś więcej. Chciałbym na tą tarcze wydać tak do 100 zł.
mrkura Napisano 25 Lutego 2012 Napisano 25 Lutego 2012 Mam używany komplet P[180] + T[160]. Obie mają minimalne bicie, nie przeszkadzające w użytkowaniu. Za komplet 100zł.
beardman Napisano 25 Lutego 2012 Napisano 25 Lutego 2012 A czego oczekujesz od nowej tarczy? Ma być lżejsza, wytrzymalsza na przegrzania, atrakcyjniejsza wizualnie...czy co? Jeśli przy oryginalnych miałeś za słaby hamulec to niekoniecznie powodem musiała być tarcza. Szerokość tarczy nie odgrywa w zasadzie większej roli (poza sporadycznymi przypadkami), wielkość za to można regulować dając odpowiedni adapter. Z własnego doświadczenia mogę polecić tarcze Ashimy. Miałem przez ponad rok ashimę aro 180mm i nic mi się z nią złego nie działo (z Hayesami Stroker Trail i klockami metalicznymi). Lekka, wytrzymała i całkiem dobrze wentylowana (hayesa 180mm na przodzie zgrzałem, ashima wytrzymała).
pyndek Napisano 25 Lutego 2012 Autor Napisano 25 Lutego 2012 Mrkura- interesowałaby mnie tylko jedna. Silver400, Beardman - zamieniam ponieważ mi się skrzywiła i ocera o klocki, co do tarczy to nie mam jakiś szczególnych oczekiwań, ma dobrze hamować i się nie przegrzewać, na wadze szczególnie mi nie zależy. Przy okazji zapytam; jak kupuje tarcze to na co trzeba patrzeć oprócz średnicy i ewentualnie grubości? Każda 180 mm wejdzie mi w te hamulce?
beardman Napisano 25 Lutego 2012 Napisano 25 Lutego 2012 Tarcze z powodzeniem można prostować. Oczywiście wszystko zależy od stopnia skrzywienia i umiejętności osoby podejmującej się tego. Ale to tak na marginesie. Przy zmianie tarczy podstawa to adapter, jaki masz zamocowany w rowerze. Bo to od niego zależy rozmiar tarczy, jaki możesz założyć. Jeśli miałeś założoną tarczę 180mm i zmieniasz na ten sam rozmiar to nie musisz się nim przejmować. Każda tarcza w rozmiarze 180 powinna pasować. Jeśli chciałbyś założyć inny rozmiar tarczy (np 160mm, 203mm...) to musisz przy tym kupić odpowiedni adapter. Druga sprawa to sposób mocowania do piasty. Są dwa główne rodzaje: centerlock i mocowanie na 6 śrub. http://www.forumrowerowe.org/topic/101811-poradnik-zmiana-v-brake-na-tarcze/ W zależności, jaką masz piastę to z takim mocowaniem musisz kupić tarczę. I w zasadzie tyle. No może jeszcze należałoby wspomnieć, że niektóre tarcze (np Avid) mają 185mm ale i to można obejść dając podkładki pod śruby zacisku.
pyndek Napisano 29 Lutego 2012 Autor Napisano 29 Lutego 2012 Planuje kupić coś takiego http://allegro.pl/tarcza-a2z-ty-180mm-180-klasyk-od-bicyklon-sruby-i2104581953.html będzie się dało tym hamować? ;]
mrkura Napisano 29 Lutego 2012 Napisano 29 Lutego 2012 Kupiłem takie żonie do Louisek, a wcześniej używałem tego samego "wzoru". Moim zdaniem jedne z lepszych [cena/jakość], oczywiście mówimy. Największą zaletą tych tarcz jest bardzo duża powierzchnia hamująca.
Silver400 Napisano 1 Marca 2012 Napisano 1 Marca 2012 Używałem takich w rozmiarze 160 i nie używając zbędnych epitetów nie polecam. Zdarzyło się je przypalić w mieście podczas nocnych wyścigów
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.