Mod Team Puklus Napisano 17 Marca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 Może opiszę krok po kroku prace nad blokadą. Jeżeli mamy damper przystosowany pod manetkę sprawa prosta, grunt żeby obie dźwignie ciągnęły mniej więcej tyle samo linki. Jeżeli tak jak w moim przypadku, była tylko wajcha do ręcznej zmiany położenia zaworu blokującego, wtedy trzeba go lekko przerobić. Na początek mierzymy ile mm linki ciągnie manetka. Następnie musimy wyznaczyć na jakiej wysokości dźwigni ciąg linki spowoduje pełnie zamknięcie. W dalszej kolejności wiercimy malutkim wiertłem otwór w dźwigni, na tyle mały alby tylko lina dała rade przejść. W tym momencie musimy sie zdecydować w jakie pozycji nasz damper będzie czy blokada na dole czy u góry - wybieramy jak nam lepiej. Ja wybrałem na dole z powodu konstrukcji krzywki wahacza, która trochę utrudniała wszelakie prace. Gdy już mamy dźwignie dostosowaną dźwignie trzeba popełnić urządzenie zmieniające kąt biegu linki. Ja w tym celu użyłem materiałów dostępnych w domu. Potrzebne będą: - stare zuzyte kółko przerzutki - kilka śrubek od M3 do M5 - sprężyna (głowna lub pomocnicza - zależy czy blokada tylko na tył czy na tył-przód) - nie potrzebna obejma podsiodłowa najlepiej alu. - kolejna nie potrzeba obejma podsiodłoa ale ta mus pasować do naszej ramy. - sporo podkładek, nakrętek, i kilka drobnych blaszek. Zaczynamy od kółka. Z tego kółeczka robimy tor dla linki. Pozbywamy sie zębów tak by koło było ładne i równe mniej więcej. Przez środek kółka wcinamy rowek na linke, to co wyciąłem brzeszczotem piłki do metalu. Oczywiście kółko musi być kompletne czyli kolko tulejka i blaszki mocujące. Z niepotrzebnej obejmy robimy ram naszego urządzenia. rozcinamy ją w połowie. Bierzemy cześć która wydaje sie ze będzie lepiej pasować. Mniej więcej w połowie wiercimy otwór by przymocować koło przerzutki. U góry wypada zrobić otwór przez który będzie wpadać linka. Pasuje to zrobić tak ze pancerz był umieszczony solidnie co zapewni nam w miarę bez problemową prace. Ja w tym celu użyłem śruby baryłkowej z manetki czy przerzutki. Jak widać na poniższym obrazku warto wziąć pod uwagę ze jeżeli zawór powietrzny znajduje się jak u mnie, trzeba zrobić miejsce by można było zakręcić swoją pompkę. By by nie lada problem gdyby okazało się ze trzeba demontować całe ustrojstwo by zmienić ciśnienie. http://imageshack.us...4/1009685o.jpg/ Obejma dopasowana rozmiarem do naszej ramy posłuży nam jako mocowanie całości. Ja również musimy rozciąć bo i jak ją zamontować inaczej ?? Chyba ze dysponujemy otwieraną to ten problem odpada. Kołnierz który złuzy aby obejma nie zsuwała się poniżej siodła należy ładnie wyrównać ale należy pamiętać by nie zrobić tego krzywo bo obejma nie będzie sie już dobrze trzymała ramy. Do niej przykręcamy wszysko używając odpowiednią ilość podkładek, tak by wszelkie kąty i odległości jak najbardziej usprawniały prace urządzenie i nie powodowały nie potrzebnych tarć linki. W moim przypadku koniecznym okazało się zamontowanie sprężyny cofającej. Sprężyna to chyba najtrudniejsza zdobycz bo musi spełniać wiele kryteriów których nie za bardzo możemy zmienić samemu. Musi być odpowiednio długa, nie za mocna i tez nie za słaba. Można zastosować i ściskaną i jak ja rozciąganą ale wg Mnie rozciągana jest lepsza. Tutaj uwaga: W dźwigni mojego dampera znajduje się otwór gwintowany M2.5 lub M3 nie pamiętam co w sposób nie oceniony ułatwiło mi prace J. http://imageshack.us...21/1009683.jpg/ Jeżeli powyższa część została wykonana i jest sprawna możemy na tym poprzestać korzystająć tylko z blokady dampera. Możemy tez sprzęgnąć ją z blokadą przedniego widelca. W moim przypadku współpracuje z Widelcem RS Revelation SL 2010r. z tłumikiem MC. DO tego celu będziemy potrzebować w zasadzie tylko jednej rzeczy. Mianowicie potrzeba nam uchwyt do zaczepienie pancerza. Tutaj wolna amerykanka, można to zrobić jak się komu żywnie podoba. Ja wybrałem metode na – dorobić uchwyt. Rysunek poniżej przedstawia siatkę 2 rzuty oraz widok gotowego elementu w 3D. http://imageshack.us...tnapancerz.jpg/ Zostało to wykonane z blachy cynkowanej o grubości 0.5mm. Wszystkie miejsca które po zagięciu się ze sobą stykały lecz nie były połączone zostały oczyszczone i zalutowane do max wzmocnienia konstrukcji. Jak się można domyślić element wystający z podłużny otworem to cześć mocujące do obejmy RSa. W tym miejscu Uwaga: Z racji na bardzo niski poziom prowadzenia linki otwór do prowadzenia linki należy wykonać jak najniżej suie da dodatkowo dobrze by było zeszlifować obejmę o ok. 0.4mm na papierze ściernym by linka nie zaczepiała o pokrętło. Ja z racji tego ze uchwyt mocujący na „prowadnik linki” byłza słąby zdecydowałem się przykleić klejem epoksydowym uchwyt do oryginalnej obejmy od RSa. Po wykonaniu wszystkich kroków, możemy montować i sprawdzać działanie. Plusy zestawu: - Możliwość blokowania całego zawieszenia co jest wielkim plusem dla rowerów o konstrukcji jedno lub wielo-zawiasowej podatnej na bujanie zawieszenia. - wygoda użytkowania czyli 2 in 1 - śmiesznie niska cena w porównaniu do oryginalnych tego typu zestawów. Minusy zestawu: - musimy wziąć pod uwagę ze to nie jest wyprodukowane przez producenta i działanie tego może odbiegać od tego co byśmy oczekiwali. - dźwignia manetki z racji ze przy damperze zrobiliśmy dość spora przekładnię chodzi topornie i dosć ciężko ale można się do tego przyzwyczaić. - jeżeli nie dobierzemy idealnie sprężyny to albo może nie zawsze odbijać lub dźwignia będzie działała zbyt ciężko. - konieczność przerabiania oryginalnych elementów co wiele osób wolało by uniknąć. - wiadomo – wzrost wagi, choć tutaj starałem się ją max obniżyć stosując elementy Alu tyle ile się dało. No i końcowi plus czy minus to wygląd zestawu mi tam się to podoba i pociesza mnie myśl ze nikt w pobliżu takiego cuda nie tyle nie ma co nawet nie widział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airsofter Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Puklus mistrz Home made Coś ode mnie Jak ktoś zapomni łyżek do opon a ma przy sobie multitoola/ ampule to zawsze można tym spróbować zdejmować Pewne na 100% ja dziś tak ściągałem bo zapomniałem łyżki a zaczarodziejsko mi się dętka przebiła :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 20 Marca 2012 Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 a może ktos kojarzy stary patent tanich Vbrake? bierzemy starty klocek, już totalnie bez tych rowków ostry nóż i dorabiamy z powrotem te rowki nie odpowiadam za samobójstwa robiłem tak z tylnim hamplem bo przód to zawsze przód-bezpieczniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eper Napisano 20 Marca 2012 Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 Tylko co to da, jak tej gumy już niewiele jest? Zaraz będzie metal i dla obręczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 20 Marca 2012 Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 jesli używasz klocków często modulując to Ci sie w końcu zapchają te rowki, a uwierz że takie klocki mają co niektóre jeszcze duuużo gumy pod spodem-tylko te rowki się zacierają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.