piepior Napisano 25 Lutego 2012 Napisano 25 Lutego 2012 Witam, posiadam rowerek Meridy Kalahari 500. Niestety cały poprzedni sezon był może użyty z kilka razy, bo resztę przejeżdziłem na szosówce. Co trzeba zrobić po takim długim czasie nie uzywania? co pamiętam to łancuch czasami przerywał. Prosiłbym o wymienienie na co musiałbym zwrócić uwagę. I drugie pytanko: Mam w szafce amortyzator Sontuor XCM. Czy w czasie konserwacji nie można by było zmienić amortyzatora?
szych Napisano 25 Lutego 2012 Napisano 25 Lutego 2012 Zależy jaki był jego stan przed poprzednim sezonem i kiedy był ostatnio serwisowany. Na pewno masz do sprawdzenia pancerze i linki (jeśli zostawiłeś na cały rok naciągnięte, to regulacja jak w banku). Jeśli dawno ich nie ruszałeś, a zamierzasz więcej pojeździć, kup nowe w sklepie i wymień, przesmaruj środek pancerza przed założeniem linek. Odwdzięczą się o wiele lepszą kulturą pracy. Dobrze by też było przeczyścić i przesmarować przerzutki (nie wiem, kiedy ostatnio je serwisowałeś). Tylną można zdjąć bez obaw, w przedniej zaznacz wysokość, na jakiej była dokręcona. Dalej WD, Nitro/Rozpuszczalnik, stara szczoteczka do zębów i nowy smar na sprężyny (koniecznie gęsty, nie taki jak do łańcucha). Do tego podczyścić łańcuch i kasetę/wolnobieg. Sprawdź czy koła nie mają centry. Przystaw jakiś sztywny przedmiot do widelca, zakręć kołem i powoli zbliżaj do felgi. Jak będzie trzeć nierównomiernie - masz centrę. Dodatkowo złap przyległe szprychy i spróbuj je do siebie dociągnąć. Jeśli będą się wyraźnie giąć, nei stawiając oporu, wypada podkręcić. Ostatni wrażliwy element to suport i korby, ale tutaj jeśli ci nie skrzypi, to tylko dokręć nakrętki na ośce. Wykręć pedały, wyczyść gwinty, przesmaruj np. teflonem i mocno dokręć. I tyle w sumie z ważniejszych rzeczy. Możesz ewentualnie poczyścić wszelkie zaciski i śrubki np. sztyca, koła, siodełki. Co do amora, prawdopodobnie możesz, trzeba sprawdzić rozmiar rury w starym widelcu (musi być 1 1/8 cala). Najłatwie odkręcić kapsel, mostek, wyjąć stary amor i włożyć nowy. Przy okazji można stery wyczyścić i nasmarować, ale nie wiem jakie są w twoim modelu i jak za dużo wyjmiesz, to możesz chwilkę przy necie spędzić, zanim ogarniesz jak to złożyć do kupy
marek93 Napisano 25 Lutego 2012 Napisano 25 Lutego 2012 Ja bym jeszcze piasty przesmarował, ludzie o tym często zapominają, rzecz ważna.
mrkura Napisano 25 Lutego 2012 Napisano 25 Lutego 2012 Jeśli rower "stał", tak jak piszesz - to nasmaruj łańcuch i śmigaj. Nie za bardzo przychodzi mi do głowy co może się niszczyć w rowerze, który stoi. A jeśli chodzi o amorek, jeśli rura sterowa ma odpowiednią długość to wymiana tego elementu zajmie Ci jakieś 10 minut.
adii22 Napisano 25 Lutego 2012 Napisano 25 Lutego 2012 Jak wyżej - no, może bym skontrolował stan smarów (stery, piasty,etc) i sprawdził czy rdzy nie ma na stalowych elementach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.