egomann Napisano 24 Lutego 2012 Napisano 24 Lutego 2012 Witam! Wymieniłem dziś opony z Khanów 1.5(niskie ciśnienie), na Kondendery które mają ciśnienie do 8.8 barów. Zamontowałem, i po przejechaniu paruset metrów skończyło mi się powietrze. Ściągnąwszy zobaczyłem że przebicie nastąpiło od najmniej spodziewanej strony - obręczy. Konkretnie w miejscu gdzie jest otwór "od nypla". Posiadałem opaskę, ale nie pokrywała całej powierzchni obręczy, ponadto w wyniku ciśnienia również została przetarta. Moje pytanie jest takie, jakie opaski do obręczy 26" wytrzymają ciśnienie około 9barów. Czy te będą dobre (obsługa sklepu twierdzi że raczej tak) : http://centrumrowerowe.pl/Schwalbe-tasma-do-obreczy-26-559-/003205/Product.aspx?ver_id=08710116041#wersje-produktu-opakowanie Kolejna kwestia, moja obręcz posiada jakieś dwa małe otworki znajdujące się zaraz obok ściany bocznej. Czy też trzeba je zakryć? Myślalem też o veloplugs'ach ale nigdzie ich w sklepie nie widziałem. Dętki to Kendy 1-1.5 Presta 48mm. Jak rozwiązać tą kwestie? Może zastosować jeszcze jakąś ochronę dętki? I najważniejsze jaką opaskę aby wytrzymała te 8.8 barów? I o jakiej szerokości(obecnie były 16mm). Pozdrawiam czekam na wszystkie pomysły.
kubzys Napisano 24 Lutego 2012 Napisano 24 Lutego 2012 Ja nie używam opasek. Zamiast tego biorę taśmę izolacyjną i owijam ją 2-3 razy na obręczy (całą obręcz, otwór na wentyl też) i później biorę śrubokręt i wbijam go przez taśmę w dziurę na wentyl. Powstaje wtedy otwór trochę mniejszy niż normalny ale wentyl akurat wchodzi. Obydwa koła przejechały tak ~6 tys km i miałem chyba tylko jednego kapcia albo i wcale, nie pamiętam dokładnie. Także zanim zaczniesz szukać opasek i wydawać na nie kasę to spróbuj sposobu z taśmą. Powinno pomóc. No chyba że wentyl ma jakiś duży luz w tym otworze to wtedy może się tam coś przecierać.
Schwefel Napisano 24 Lutego 2012 Napisano 24 Lutego 2012 A masz obręcze które wytrzymają tak wysokie ciśnienie?
egomann Napisano 24 Lutego 2012 Autor Napisano 24 Lutego 2012 Ja nie używam opasek. Zamiast tego biorę taśmę izolacyjną i owijam ją 2-3 razy na obręczy (całą obręcz, otwór na wentyl też) i później biorę śrubokręt i wbijam go przez taśmę w dziurę na wentyl. Powstaje wtedy otwór trochę mniejszy niż normalny ale wentyl akurat wchodzi. Obydwa koła przejechały tak ~6 tys km i miałem chyba tylko jednego kapcia albo i wcale, nie pamiętam dokładnie. Także zanim zaczniesz szukać opasek i wydawać na nie kasę to spróbuj sposobu z taśmą. Powinno pomóc. No chyba że wentyl ma jakiś duży luz w tym otworze to wtedy może się tam coś przecierać. Dzięki za odpowiedź Brzmi ciekawie, ale czy taśma to chodzi o taką czarną od przewodów, rozciągliwą czy szarą od pakowania? Oraz ile razy owinąć? Na jakim ciśnieniu jeździsz? Bo to tez jest istotne, teraz zrobiłem dwukrotny skok z ciśnieniem i to też jest nie bez wpływu.
Miliron Napisano 24 Lutego 2012 Napisano 24 Lutego 2012 W miare tanie opaski godne polecenia to np AIM High Pressure (czarne) http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_opaska+ai15003__P_53133095-53010001__PZTA_8__PD_.html
gugool Napisano 25 Lutego 2012 Napisano 25 Lutego 2012 Chodzi o taśmę do przewodów(izolacyjna). Sam mam tak zrobione w tylnim kole i ani razu szprycha nie przebiła/przetarla mi detki. Warunek musisz kilkakrotnie obwinac obrecz taśma Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Miliron Napisano 25 Lutego 2012 Napisano 25 Lutego 2012 szprycha nie przebiła/przetarla mi detki. To tylko lekko się czepiam ale w nowych kołach szprycha nie powoduje uszkodzenia dętki tylko ostre zakończenie otworu w obręczy Natomiast użytkowanie taśmy izolacyjnej może być awaryjnym wyjściem z sytuacji. Tylko proszę mnie nie wyprowadzać z błędu i pisać, że taśma jest super fajna super lekka i markowe opaski na obręcz to niepotrzebna głupota
kubzys Napisano 25 Lutego 2012 Napisano 25 Lutego 2012 Dzięki za odpowiedź Brzmi ciekawie, ale czy taśma to chodzi o taką czarną od przewodów, rozciągliwą czy szarą od pakowania? Oraz ile razy owinąć? Na jakim ciśnieniu jeździsz? Bo to tez jest istotne, teraz zrobiłem dwukrotny skok z ciśnieniem i to też jest nie bez wpływu. Tak jak ktoś tu już napisał, chodzi o izolacyjną do przewodów. Owinięcie 3 razy w zupełności wystarczy. Możesz i 4 albo i 5 skoro jeździsz na wysokim ciśnieniu. A co do ciśnienia to nie wiem, bo dmucham ile mi potrzeba, nie pod ciśnienie. Ale pod 60kg wagi opony 1.95 są napompowane bardzo mocno. Dziś wieczorem wezmę kompresor samochodowy, sprawdzę ile jest nabite i napiszę. I według mnie najpierw spróbuj z taśmą bo ona kosztuje grosze (3zł max) więc na pewno taniej niż opaski, a może sie sprawdzić
egomann Napisano 25 Lutego 2012 Autor Napisano 25 Lutego 2012 Dzięki za sugestie z taśmą. Zastosowałem 3 oploty taśmy(ależ to twarde - niemogłem zrobić otworu na wentyl). Dodatkowo założyłem opaskę i posypałem delikatnie talkiem zarówno wnętrze opony jak i opaskę. Teraz nabiłem około 8.5barów (wkurza mnie ten wentyl presta, jest beznadziejny) i koło stoi sobie w pokoju - czekam na przebicie . Ponadto zrobiłem trochę crashtestów porzucałem oparłem swoją masę o koło, potoczyłem po pokoju (szprychy się odezwały ale z rana też centre usuwałem; żadna nie jest teraz luźna i nie ma żadnych niepokojących śladów na obręczy). Wogóle jeśli np. obręcz "nie da rady" ciśnieniu to co się dzieję - krzywi się? Nie stwierdzam niczego takiego.
Miliron Napisano 25 Lutego 2012 Napisano 25 Lutego 2012 Obręcz jak się "podda" to rozsadzi ścianki na zewnątrz, ewentualnie pęknie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.