Skocz do zawartości

[Rura sterowa] Nowa stalowa, czy rozwalić amor z alu?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niestety choć jak bym naciągał, to nie da się używać mojej Reby z ramą przy obecnej rurze sterowej.

Jestem zmuszony wymienić rurę sterową(chyba, że ktoś się chce wymienić Rebą i styknie mu 16,5cm rury :D ).

I tu pojawia się moje pytanie.

Lepiej kupić nową rurę stalową powiedzmy RST, czy może warto zakupić jakiegoś amorka z aluminiową rurą sterową i go skroić, żeby wyjąć sterówkę?

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam, Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw jak Ty chcesz wymienić rurę sterową. To jest operacja niemożliwa. Ona jest wprasowana w górne golenie. W dodatku gdzie są sprzedawane nowe rury sterowe?

Jeżeli jednak się da w co wątpię to lepiej stalową i potem ją solidnie przyspawać, bo z aluminium tak nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyspawać do czego, do aluminiowej korony? I od kiedy to aluminium się nie spawa?

 

A co do problemu to ja bym się w to nie bawił tylko sprzedał i kupił inny z dłuższą sterówka. Chyba że da się to zrobić w serwisie, tylko opłacalność może być kiepska. Aha rury sterowe osadza się podobnie jak górne golenie wykorzystując rozszerzalność cieplną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@lyndowss: Nie wiem skąd masz takie informacje - oczywiście wymiana rury jest możliwa, tylko nie każda będzie pasowała i taka operacja może się skończyć na znacznym uszczerbku wizualnym dla amortyzatora.

IMO lepiej na tym wyjdziesz sprzedając widelec, jeżeli bardzo Ci zależy to chyba lepiej zastosować przedłużkę rury, wyjdzie pewnie nieco lżej niż stalowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo chętnie bym ją sprzedał i kupił inną.

Ale Reba w stanie jak moja to koszt prawie 1000 PLN

A ze względu na sterówkę tyle za swoją nie wezmę.

Dlatego najchętniej bym się z kimś zamienił, kto nie potrzebuje długiej rury sterowej i mógłbym do tego dopłacić.

To byłoby dla mnie idealne rozwiązanie.

Póki mamy śnieg ja mogę czekać, ale jak śnieg zejdzie a innej reby nie będzie, to będę musiał wymienić sterówkę

 

PS. Waga nie ma dla mnie żadnego znaczenia. Mam wystarczająco lekki rower, bez parcia na wagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się do różnych "organizacji" odzywałem.

Autoryzowane serwisy nie mogą czegoś takiego wykonać, bo według RS'a taka operacja jest niemożliwa(przecież lepiej kupić nową Rebe, lub golenie górne niż kupić i wymienić rurę-byłoby z tego zbyt mało zysku).

Spróbuję najpierw mało inwazyjnego sposobu wbicia tulejki w rurę. Będzie osadzona w miarę głęboko-na tyle, że zanim miałaby wypaść w razie "W", to wyczuję luz.

I będę przy okazji polował na jakieś połamane Reby, albo golenie górne, albo będę czekał na wymianę z jakimś dobrym człowiekiem.

Byłoby najlepiej jakby ktoś sprzedawał rower z Rebą w środku, bo dla takiej osoby nie ma znaczenia jaka jest w sodku sterówka, pod warunkiem, że się trzyma pewnie.

 

Może admini, lub moderatorzy podwieszą mój temat w dziale "Inne" by był bardziej widoczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana rury sterowej odbywa się poprzez wyciśnięcie starej i wciśnięcie nowej. Na alleprowizji jest koleś, który się regularnie ogłaszał z taką usługą plus deklarował, że dodatkowo używa "klejów" locktite'a żeby wszystko było idealnie połączone.

 

Nie wiem jak w tej chwili, ale jakiś czas temu wybór rur był mały i de facto ograniczał się do tych z logo Marcoka. Przy wymianie musisz mieć jak najlepiej spasowaną rurę czyli byłoby dobrze mieć oryginał z RS'a ale nie wiem czy można ją kupić luzem w PL.

 

Generalnie temat jest do zrobienia, ale naprawdę trzeba to dobrze zorganizować i dać to komuś kto robił to wcześniej. Rura sterowa to newralgiczne miejsce i wszelkie awarie w tym obszarze są bardzo niebezpieczne więc trzeba to mądrze wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może admini, lub moderatorzy podwieszą mój temat w dziale "Inne" by był bardziej widoczny?

Chyba sobie żartujesz w tym momencie? :blink:

 

Ja bym się nie bawił w wymianę rury tylko kupił całe górne golenie. W sezonie jest kilka takich ofert na miesiąc. Ewentualnie możesz założyć extender.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

warszawski serwis ''milou'' wymienia rury amortyzatorow. specializuja sie w marcocchi -ale ja w zeszlym roku nabilem u nich rure marcoka do rs pike. i wszystko dziala.dodam ze pike'a uzywam do dirtu,wiec polaczenie jest stabilne.

zaplacilem 120pln razem z rurą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...