Michu909 Napisano 24 Lutego 2012 Napisano 24 Lutego 2012 Siemka. Posiadam opony Giant Patch 26x2.1 XC Głównie jeżdze po asfalcie. Czuję , ze troche cieżko idą , wiec chciałbym je wymienić na jakies opony z mniejszymi oporami toczenia. Ważne zeby opona byla w zakresie 1.9-2.1" Czy macie jakiś pomysł , jakie opony będą mi pasować ??
Sandacz Napisano 24 Lutego 2012 Napisano 24 Lutego 2012 Każde slicki, np. Schwalbe "Wielki Jabol":-) http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_opona-big-apple-SCHWALBE.html?PT=53188728&PZTA=8&HNT=T&PD=53010631&WSZDZ=T
maltan Napisano 24 Lutego 2012 Napisano 24 Lutego 2012 Furious Freda sobie załóż A tak bardziej uniwersalnie Rocket Ron-y
Salvin Napisano 24 Lutego 2012 Napisano 24 Lutego 2012 Polecam Geax Mezcal - szybka, lekka i nawet trwała oponka, a i w suchych warunkach w terenie dobrze sobie radzi.
szliri Napisano 24 Lutego 2012 Napisano 24 Lutego 2012 jak nie jeździsz w ciężkim terenie to możesz kupić furious fredy o ile cena Cie nie zniechęca, opory toczenia są bardzo niskie
Niedzwiedz1 Napisano 24 Lutego 2012 Napisano 24 Lutego 2012 I Furious Fred, i Rocket Ron szybko znikną na asfalcie. Już lepiej jakiegoś semi slicka (może maxxis wormdriwe?) albo pójść na całość i założyć slicki z przedziału 1.0-1.5.
Michu909 Napisano 24 Lutego 2012 Autor Napisano 24 Lutego 2012 Furious Freda sobie załóż A tak bardziej uniwersalnie Rocket Ron-y Dzieki , a jak z odpornoscia na przebicie jezeli chodzi o Furious Freda i Rocket Ron? Chyba zdecytuje się na nie wspomniane w temacie opony Schwalbe Hurricane , maja bardzo duzo pozytywnych opinii , a cena nie odstrasza
hamashi Napisano 24 Lutego 2012 Napisano 24 Lutego 2012 A jak te wormdrive sobie radza w deszczu i ile srednio na nich pojezdze powiedzmy hamujac bez blokowania kol i jak z przebijalnoscia?(drut czy zwijana)
maltan Napisano 27 Lutego 2012 Napisano 27 Lutego 2012 a jak z odpornoscia na przebicie jezeli chodzi o Furious Freda i Rocket Ron? teoretycznie tak samo, obie mają po 127 TPI co nie wróży im jakichś szałowych właściwości "antyprzebiciowych". Coś za coś
rogal06 Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 Furious Freda sobie załóż A tak bardziej uniwersalnie Rocket Ron-y Jeśli polecasz gościowi Rocket Rony na asfalt to krzyż na drogę! Jeden sezon na asfalcie i zastanawiasz się gdzie się podział bieżnik. Do tego w trakcie jazdy można podziwiać piękny dźwięk "katowania" opon niczym z motocykla! ps. sprawdzone w praktyce, przez co sam szukam czegoś "bardziej" na asfalt.
rzezniol Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 Już ktoś pisał ... Geax Mezcal ... miałem kiedys WormDrivy i jakoś tak szybo sie starły. Mezcal zwijany na TYLE przejechał u mnie juz jakies 3 kkm 70 - 80% asfalt ... widać zużycie Na przodzie lajcik ... ja mam pare to z przekłądkami przód >>tył myśle że starczą spokojnie na 6 kkm Do tego przyzwoita waga i swietne na sychy ubity tren. Błoto, piasek, śnieg to nieich świat ... Przebijalność ... w sumie mialem 2 kapcie ... Raz zbita butelka na to nie ma mocnych ... Drugi to snake ... ale po tym to i felga poszła do centrowania ... Ale z tą odpornoscią na przebijanie to bym nie demonizował ... tu wiele zależy od szczęscia Pozdrawiam
tobo Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 Jeśli polecasz gościowi Rocket Rony na asfalt to krzyż na drogę! Jeden sezon na asfalcie i zastanawiasz się gdzie się podział bieżnik. Do tego w trakcie jazdy można podziwiać piękny dźwięk "katowania" opon niczym z motocykla! ps. sprawdzone w praktyce, przez co sam szukam czegoś "bardziej" na asfalt. Jeśli po jedny sezonie stwierdzasz że nie masz roro to znaczy że mało jeździsz Ja przy przebiegu rzędu 6 tys km w szczycie formy potrzebowałbym w sezonie 3 Wg mnie na asfalcie toczą się lekko i nie są głośne (też porównanie do różnych opon mtb na asfalcie mam). Jak na opony z prawdziwym terenowym bieżnikiem są nawet bardzo szybkie. Jeżdżąc głownie po asfalcie nie kupuj opon w najwyższych wersjach, czyli wyczynowej mieszanki schwalbe czy continentala. W takim przypadku pomyślałbym jednak o zmianie na slicki. Mykam na conti 1,6 i na szutrach dają radę.
rogal06 Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 Jeśli po jedny sezonie stwierdzasz że nie masz roro to znaczy że mało jeździsz Ja przy przebiegu rzędu 6 tys km w szczycie formy potrzebowałbym w sezonie 3 W sumie to był niecały sezon, bo gdzieś od lipca..... No a Twój post chyba podsumowuje pomysł RoRo na asfalt, osobiście zastanawiam się nad Mezcalami
Anokhi Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 Ja od siebie polecam Schwalbe CX Comp. Niedrogie i na asfalcie dają radę.
Gość voytec Napisano 29 Lutego 2012 Napisano 29 Lutego 2012 Od dwóch lat jeżdżę na Ritchy ZED Race 1.9 i jest git. Równie dobrym wyborem jest model Speedmax ale kosztuje już ponad 120zł. A właśnie w jakiej cenie chciałbyś się zmieścić bo albo tanie albo lekkie. Wspomniane Ritchey mają wagę poniżej 490g podobnie jak wspomniany przez Anokhiego Schwable CX comp (choć nie doszukałem się rozmiaru większego jak 1.35").
Anokhi Napisano 29 Lutego 2012 Napisano 29 Lutego 2012 wspomniany przez Anokhiego Schwable CX comp (choć nie doszukałem się rozmiaru większego jak 1.35"). http://www.centrumrowerowe.pl/Schwalbe-CX-Comp-26x2-czarna-drut/08710075095/Product.aspx
Gość voytec Napisano 29 Lutego 2012 Napisano 29 Lutego 2012 Schwalbe CX Comp 26x2" czarna drut Schwalbe Opony uniwersalne 26" Thanks bro
timon112 Napisano 6 Marca 2012 Napisano 6 Marca 2012 Witam Podłączę się pod temat. Od razu przyznam, że jestem świeżakiem, dlatego z góry proszę o wyrozumiałość Potrzebuję opony na szosę i na szutrowe drogi, gdzie 90% to asfalt. W tamtym sezonie jeździłem 3-4 razy w tygodniu po 50-70 km za każdym razem. W tym sezonie chciałbym również jeździć w takich samych wielkościach. Opony zaczęły się ścierać stosunkowo szybko, bo już po niecałych 400km ( w tamtym sezonie zrobiłem nieco ponad 1500km). Przyznam, że nie znam się za dobrze i na doborze wielkości opon i na ich typie, dlatego proszę o pomoc. Hałas i opór nie mają dla mnie większego znaczenia, najbardziej zależy mi na wytrzymałości i żeby nie ważyły zbyt wiele. Chciałbym się zmieścić w sumie około 120-150zł, gdyż planuję jeszcze wymienić pedały i dokupić ubranie. A teraz co wiem o tym co mam: Koła mają 28 cali. Jest na nich napisane 700 x 37c 37-622. 50-80 PS (to jest chyba wytrzymałość na ścieranie). Na obręczy jest naklejka: GP 710L 700C ETRTO 622x19 Rower: crossowy Scott Sportster z tamtego roku. W załączniku pokazuję zdjęcie opon jak wyglądają teraz (podejrzewam, że tego sezonu mogą już nie wytrzymać ) Bardzo bym prosił o pomoc w doborze odpowiedniej opony.
maltan Napisano 6 Marca 2012 Napisano 6 Marca 2012 50-80 PS (to jest chyba wytrzymałość na ścieranie) To jest zakres ciśnienia powietrza w oponie wyrażony w PSI. 10 PSI = 0,7 bara (atmosfery)
timon112 Napisano 7 Marca 2012 Napisano 7 Marca 2012 Chyba ciężki temat zapodałem A czy te opony będą dobre i w miarę wytrzymałe? http://www.centrumrowerowe.pl/Schwalbe-ROAD-CRUISER-Opona-28-x-1-4-Puncture-Protection-Drut-reflex/008028/Product.aspx http://www.centrumrowerowe.pl/Schwalbe-Silento-II-Opona-28-REFLEX/003203/Product.aspx http://www.centrumrowerowe.pl/Kenda-K935-K-shield-700x35C-drut-antyprzebiciowa/013649/Product.aspx
miller Napisano 7 Marca 2012 Napisano 7 Marca 2012 Pomyśl jeszcze o Maxxis Crossmark jeśli nie wjeżdzasz w ostre błoto i cięższy teren to opona jest idealna, a poziom zużycia na asfalcie bardzo przyzwoity
premier2 Napisano 7 Marca 2012 Napisano 7 Marca 2012 Koła mają 28 cali. Jest na nich napisane 700 x 37c 37-622 Pomyśl jeszcze o Maxxis Crossmark i może jeszcze będziesz łaskaw znaleźć te opony w tym rozmiarze?
timon112 Napisano 7 Marca 2012 Napisano 7 Marca 2012 No właśnie Maxxis Crossmark nie mogę znaleźć w moim rozmiarze. Z tego co wyczytałem w innych postach, to oznaczenie na obręczy ( ETRTO 622 x 19 ) mówi, że 622 to minimalna szerokość obręczy? A 19? I np. jeśli mam na oponie napisanie 37-622, to 622 jest wielkością koła czyli 28 cali, a 37 to wysokość czy szerokość opony? A co myślicie o tym: SCHWALBE ROAD PLUS 28x1.40" 700x35C 37-622 reflex lub Continental Country Plus 700x37C 37-622 Reflex Czy do tych opon musiałbym dokupywać też obowiązkowo dętki? czy mogę wykorzystać te które mam obecnie? Z góry przepraszam za milion pytań, ale jak widać jestem kompletnie zielony w tym temacie.
Gość voytec Napisano 7 Marca 2012 Napisano 7 Marca 2012 Z tego co wyczytałem w innych postach, to oznaczenie na obręczy ( ETRTO 622 x 19 ) mówi, że 622 to minimalna szerokość obręczy? A 19? 622 - średnica obręczy 19 - szerokość wewnętrzna obręczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.