javman Napisano 22 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 Bar Ends: (Rogi) Merida - 132g Bar Plugs: (Korki do kierownicy) wliczone do wagi kierownicy Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Romet - 99g Brake (Front): (Hamulec przedni) IKE V-BRAKE ROYAL - 200g Brake (Rear): (Hamulec tylny) IKE V-BRAKE ROYAL - 236g Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) /klamkomanetki/ SHIMANO ALIVIO ST-MC20-S - 558g Cables: (Pancerze i linki) Jagwire - wliczonedo wagi hamulców i klamkomanetek Cassette: (Kaseta) CS-HG30-8I - 377g Chain: (łanńuch) CN-IG31 - 261g Crankset: (Korby) SHIMANO Deore FC-MC19 (819g) + (suport) Power Pro 7420 (322g) - 1141g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) SHIMANO ALIVIO FD-MC21 - 136g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) SHIMANO ALIVIO RD-MC20-S - 295g Fork: (Widelec) SR Suntour XC-60 - 2450g Rear Shock: (Damper) - Frame: (Rama) Merida Matts Sport 300 18" + hak - 2120g Grips: (Gripy) Merida - 30g Handlebar: (Kierownica) IKE - 202g Handlebar Tape: (Owijka) - Headset: (Stery) Cane Creek - 50g Pedals: (Pedały) MTB - 350g Seat: (Siodło) IKE - 333g Seatpost: (Sztyca) IKE - 319g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Merida - 45g Shifters: (Manetki) wliczone do klamkomanetek Skewers: (Zaciski koł) Shimano - 150g Spacers: (Podkładki pod mostek) Cane Creek - 37g Starnut: (Gwiazdka) wliczona w amortyzator Stem: (Mostek) IKE - 163g Tire (Front): (Opona przednia) MAXXIS IGNITOR 26"x2.10 - 633g Tire (Rear): (Opona tylna) MAXXIS DY-NO-MITE 26"x2.10 - 690g Top Cap: (Top cap) Merida (korek 9g sruba 7g) - 16g Tubes: (Dętki) HENG SHIN - 370g Wheel Front: (Koło przednie) - 948g -Hub: (Piasta) Formula Alloy -Rim: (Obręcz) Alex Adventurer -Spokes: (Szprychy) stalowe 36szt. -Nipples: (Nyple) stalowe 36szt. -Rim tape: (Opaska) Alex - 31g Wheel Rear: (Koło tylne) - 1179g -Hub: (Piasta) Shimano FH-RM30 -Rim: (Obręcz) Alex Adventurer -Spokes: (Szprychy) stalowe 36szt. -Nipples: (Nyple) stalowe 36szt. -Rim tape: (Opaska) Alex - 33g Misc : (Inne) Razem - 13636g Części zaznaczone pogrubioną czcionką idą do wymiany. Niektóre już mam kupione, a inne dopiero planuje zakupić. Mam już koła, hamulce hydrauliczne, korbe i manetki, Kupowałem je z myślą aby były jak najlżejsze w swojej klasie cenowej. Część - Model - Masa Koło tył - Bontrager SSR + FH-M525-SL – 1121g Koło przód - Bontrager SSR + HB-M525 – 932g Hamulec tył - Shimano BL/BR-445 – 292g Hamulec przód - ShimanoBL/ BR-445 – 279g Manetka przód - Shimano SL-M430 – 139g Manetka tył - Shimano SL-M430 – 140g Korba - Shimano FC-M590 – 884g suport - SH-BB51 – 97g Nie mam jeszcze: Łańcucha Kasety Tarcz na przód I tył Adapterów foto: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych B-stok Napisano 26 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2012 Mocno utyły te ramy przez rok moja 18`` z 2004 waży 1856g z hakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 28 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 no własnie sam byłem mocno zdziwiony gdy na wadze wyskoczyło 2120 gram! hak zdjałem, zstały tylko miski sterów ale one maksymalnie 20 gram moze 30, wiec i tak o 300 gram wiecej wazy niz rocznik wczesniej - bardzo dziwna sprawa... czemu az taka ciężka jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 10 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 (edytowane) dzisiaj dostałem tarcze i adaptery oraz śrubki żeby to wszystko zamocować tarcza przód - 85 g tarcza tył - 84 g śrubki do tarcz 12 szt. - 14 g śrubki od zacisków i adapterów 8 szt. - 49 g adapter przód - 15 g adapter tył - 26 g teraz jeszcze tylko kaseta i łańcuch i rower będzie gotowy według obliczeń, bez kasety i łańcucha waga roweru w częściach wynosi: 12 772 g Edytowane 10 Marca 2012 przez javman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 31 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 (edytowane) dziś nabyłem kasetę Shimano SLX CS-HG80-9 11-32T, jej waga to 281gram, co uważam za świetny wynik cena to tylko 100 zł! od kolegi z forum! do tego łańcuch Shimano CN-HG73 108 ogniw Shimano SLX CS-HG80-9 11-32T - 281g Shimano CN-HG73 108ogniw - 273g W poniedziałek kupuję spinkę SRAM'a i wszystko będzie już tip top! Specyfikacja roweru prezentuje się następująco: Bar Ends: (Rogi) Merida - 132g Bar Plugs: (Korki do kierownicy) wliczone do wagi kierownicy Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Romet - 99g Brake (Front): (Hamulec przedni) ShimanoBL/ BR-445 – 279g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano BL/BR-445 – 292g Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) wliczone do wagi hamulców Cables: (Pancerze i linki) Jagwire - 26g Cassette: (Kaseta) CS-HG80-9 - 281g Chain: (łanńuch) CN-HG73 - 273g Crankset: (Korby) Shimano Deore FC-M590 (884g) + (suport) Shimano SH-BB51 (97g) - 981g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Alivio FD-MC21 - 136g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Alivio RD-MC20-S - 295g Fork: (Widelec) SR Suntour XC-60 - 2450g Rear Shock: (Damper) - Frame: (Rama) Merida Matts Sport 300 18" + hak - 2120g Grips: (Gripy) Merida - 30g Handlebar: (Kierownica) IKE - 202g Handlebar Tape: (Owijka) - Headset: (Stery) Cane Creek - 50g Pedals: (Pedały) MTB - 350g Seat: (Siodło) IKE - 333g Seatpost: (Sztyca) IKE - 319g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Merida - 45g Shifters: (Manetki) Shimano Alivio SL-M430 - 279g Skewers: (Zaciski koł) Shimano - 125g Spacers: (Podkładki pod mostek) Cane Creek - 37g Starnut: (Gwiazdka) wliczona w amortyzator Stem: (Mostek) IKE - 163g Tire (Front): (Opona przednia) MAXXIS IGNITOR 26"x2.10 - 633g Tire (Rear): (Opona tylna) MAXXIS DY-NO-MITE 26"x2.10 - 690g Top Cap: (Top cap) Merida (korek 9g sruba 7g) - 16g Tubes: (Dętki) HENG SHIN - 370g Wheel Front: (Koło przednie) - 932g -Hub: (Piasta) Shimano HB-M525 -Rim: (Obręcz) Bontrager SSR -Spokes: (Szprychy) stalowe 32szt. -Nipples: (Nyple) stalowe 32szt. -Rim tape: (Opaska) - przyklejona do obręczy Wheel Rear: (Koło tylne) - 1121g -Hub: (Piasta) Shimano FH-M525-SL -Rim: (Obręcz) Bontrager SSR -Spokes: (Szprychy) stalowe 32szt. -Nipples: (Nyple) stalowe 32szt. -Rim tape: (Opaska) przyklejona do obręczy Inne: tarcza przód Ashima Airotor 160mm - 85 g tarcza tył Ashima Airotor 160mm - 84 g śrubki do tarcz 12 szt. - 14 g śrubki od zacisków i adapterów 8 szt. - 49 g adapter przód - 15 g adapter tył - 26 g Razem: 13 296g Edytowane 31 Marca 2012 przez javman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubim Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Hmmm... a przerzutki tylnej nie masz przypadkiem 8-biegowej? Za bardzo to się nie znam, ale jak chcesz połączyć 8-biegowe Alivio i 9-biegowego SLXa? Chociaż może da się to jakoś wyregulować, nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 O tym, że ramy przybierają na wadze sam się przekonałem na A6 Kross'a ta, która była do 2008 roku jest wiele lżejsza od tej, którą Kross wypuścił na lata 2009-2010. Nie wiem jak sprawa wygląda z obecnymi ramami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 Hmmm... a przerzutki tylnej nie masz przypadkiem 8-biegowej? Za bardzo to się nie znam, ale jak chcesz połączyć 8-biegowe Alivio i 9-biegowego SLXa? Chociaż może da się to jakoś wyregulować, nie wiem... faktycznie na przerzutce jest napis 8speed ale, wydaje mi sie ze powinno to zadzialac ze sobą, kaseta 9rz jest tej samej szerokosci co 8 tylko rozstaw pomiedzy zebatkami jest mniejszy, przez co zmiescila sie jedna zebatka wiecej, przerzutka bedzie skakala tak jak jej kaze manetka, a manetke mam 9rz, wiec stopniowanie powinno byc ok. ale przerzutke chyba niebawem zmienie bo kółeczka mam zajechane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 Może i wyregulujesz to jako tako, ale to nie jest rozwiązanie na dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 w takim razie bede musial dokupic jakas przerzutke, mysle nad jakas uzywana SLX, może xt pare gram w dół znowu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 Kup lepiej XT i od razu do kompletu dobrze by było, żebyś miał manetkę XT (SLX manetka to porażka, a XT jeszcze łatwo na XTR'a zmodyfikować) do kompletu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 porażka pod względem długości jałowej pracy? teraz mam alivio i powiem ze faktycznie sporo trzeba pociagnac wajche aby zaskoczyl bieg...na klamkomanetkach chyba byl krótszy skok małe podsumowanie kosztów jakie poniosłem na modernizację: korba - 219 zl hamulce - 213,50 zl tarcze + adaptery - 110zl koła - 230 zl kaseta + lancuch 150 zl manetki - 65 zl Razem - 987,50 zł ceny z wliczonymi opłatami za przesylki sporo tego wyszło, ale mam nadzieje ze teraz posłuży to pare lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 Dokładnie, miałem te manetki i powiem pchało się, pchało się to dźwignię żeby załapała... W bikeboard chyba kiedyś było porównanie SLX, a XT, może kątowo wydaje się to nie wiele, ale w rzeczywistości, różnica jest bardzo odczuwalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 mala poprawka wagowa, linki i pancerze jak zauważyłem u innych forumowiczów w modelach rowerów z tarczami ważą ok 60 gram, ja podałem chyba nieco za mało, a wiec powiedzmy, że moje tez 60 gram ważą (linki przerzutek i pancerze do nich, akurat jak je miałem zdjęte nie zważyłem - żal) Więc waga wzrasta do 13 330g - oraz aktualne foto czy zmiana kół na mavic crossride ma sens? zastanawiam się poważnie nad ich kupnem... zysk wagowy to było by około 150 gram, cena za mavicki to 380 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IrrO Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Zmiana kół dużo dała wygląda o niebo lepiej. Myślę że jeśli myślisz o poważniejszym odchudzeniu roweru to nie ma sensu kupować crossride'ów, a lepiej doskładać i kupić coś lżejszego. Wszystko zależy jak lekki rower chcesz złożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 a czy cena 380 zl ze mavicki ktore ciesza sie dobra jakoscia i wytrzymaloscia nie jest okazyjna? z waga akurat nie chcialem schodzic ale w trakcie wymiany napedu powstal pomysl aby kupowac z glowa w jak najlepszym stosunku cena/waga/jakosc, i tak naprawde tylko korba byla 100% nowa, reszta z odzysku. Po kilkumiesiecznym przegladaniu ofert tu na forum jak i na alegrogo udalo sie cos zlozyc, co wg mnie jest przyzwoitej jakosci jak i nie jest klockiem, zaczelo sie od wymiany zuzytej kasety i lancucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yoshimitsu9 Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Jeżeli nie dawno kupiłeś nowe koła, są nowiutkie lub z małym przebiegiem nie widze sensu wydawać kolejnych pieniążków na tylko 150gram Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IrrO Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Mam crossride'y, które wybrałem pod takim względem jak ty szukasz czyli cena/waga/jakość. W takim razie te koła są z całą pewnością dla ciebie :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 a czy to ze waze ok 80 kg nie stanowi przeszkody ? kola ktore teraz mam sa z 900 km przebiegiem, ale styan naprawde igla, wage tez maja bardzo dobrą moim zdaniem. zawsze moge je sprzedac i dolozyc do mavickow na pewno +1 do lansu bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IrrO Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 eee w żadnym wypadku, masz przeciętną wagę człowieka. Ja ważąc 73 przejechałem na nich 300km las/szosa i na tyle nawet nie drgnie przód wiadomo amortyzowany to zawsze mniej dostaje w kość, a też się bałem czy te 24 szprychy dadzą rade, ale naprawdę nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 mala poprawka wagowa, linki i pancerze jak zauważyłem u innych forumowiczów w modelach rowerów z tarczami ważą ok 60 gram, ja podałem chyba nieco za mało, a wiec powiedzmy, że moje tez 60 gram ważą (linki przerzutek i pancerze do nich, akurat jak je miałem zdjęte nie zważyłem - żal) Więc waga wzrasta do 13 330g - oraz aktualne foto Wątpię, żeby te linki i pancerze ważyły "powiedzmy 60 gram"... Linki i pancerze o takiej wadze to zestawy, które kosztują po kilka razy więcej niż to co kupujesz cięte z metra w każdym rowerowym. Sprawdź sobie ile waża Alligator'y, Nokon'y czy Jagwire (jako zestaw, a nie cięty z metra bo taki też jest). Sam mam takiego Jagwire ciętego z metra i przy wewnętrznym prowadzeniu linek, gdzie pancerz jest zredukowany do minimum (nie mam aż tak dużych łuków) waży on więcej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 8 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 hmm.. w takim razie wrzuce to niebawem na wage... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 18 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 popadłszy w ciąg zakupów, nabyłem przerzutki Shimano XT RD-M772 SGS oraz FD - M771 za 100 zł komplecik, kółka Mavic CrossRide Disc za 380 zł oraz kierownice Ritchey Pro za 25 zł. Kierownica - 148 g (-49 g) Shimano XT RD-M772 SGS - 229g (-64 g) Shimano XT FD-M771 - 160g (+24 g) stare alivio rulez! Koło przód - 912 g (-20 g) w tym opaska - 29 g, Koło tył - 1044 g (-77 g) w tym opaska 29 g, Podsumowanie: Zrzuciłem 186 gram, jeszcze tylko sztyce mam w planach zakupic jakaś w miare tania w wadze ok 250 gram. Więc teraz rower powinien ważyć 13 144 g Fotki przerzutek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 (edytowane) No przerzutki to trafiłeś bardzo tanio W ogóle ta Meridka jest spoczko. ramka swoje może i waży, ale uważam, ze te stare roczniki były robione naprawdę porządnie. Rzecz, która bardzo by Ci w tym rowerze pomogła to zmiana klokowatego amora na jakiegoś lekkiego powietrzniaka. Może wyczaj kiedyś Skareba za jakieś 300-400 zł. Od razu zjedziesz na wadze prawie kilogram No i praca będzie o niebo lepsza. Edytowane 18 Kwietnia 2012 przez Lumperator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 18 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 tak wiem ze amor jest klocek, niestety wlasnie akurat amortyzator nie tak latwo wyczaic w okazyjnej cenie, gdyby jednak cos sie trafilo mam odlozone zaskórniaki i wlasnie w tej cenie 300 moze 400 zl poluje dzisiaj zakladam kola i przerzutki juz teraz smiga super, a mamnadzieje ze bedzie jeszcze lepiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.