Skocz do zawartości

[Rower] Merida matts trail-100D czy Merida AM-400D


Cobra142

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wybór padł na te 2 rowery Trail nówka, a AM-400D używka seryjne części wszystko po przeglądzie, konserwacji, regulacji . Co lepiej wziąć ten wydatek praktycznie w 100% wyzeruje mi konto także nie ma mowy o wymianie części jak na razie i prosze nie piszcie postów typu "dołóż 100zł i kup to" bo nie mam zupełnie skąd wziąć dodatkowych pieniędzy.Raczej nie biore innych modeli pod uwage. Rower ma być używany głównie do jazdy po leśnych drogach i jakiś utwardzonych , ale mam blisko siebie las w którym jest taka droga z górki jakieś korzenie, zakręty itp. i tak myśle że jakbym kupił rower inny niż typowy "góral" to chciałbym troche tam popróbować swoich sił . Z góry dziękuje za wypowiedzi . Pozdrawiam .

Napisano

Merida Matts Trail 100D

Widelec RST GILA Pro 120 TnL

z blokadą skoku

Hamulce Hayes Stroker comp 180/ 180 mm

Korby Shimano M311 42-32-22 CG

Przerzutka przod Shimano M310 low 34.9-42

Przerzutka tył Shimano Alivio 8

Kaseta Shimano CS-HG40-8 11-32

Kierownica FSA XC 300A OS R20 620

Mostek FSA OS-190 6

Piasty Alloy QR/ Shimano RM60

Pedały XC Alloy

Obrecz Matts PRO D

Siodło XM LINE

Sztyca FSA SL280 SB25 31.6

Manetki Shimano SL-M360 rapidfire

Opona MERIDA Trail 2.25

 

 

 

Merida AM-400D

 

 

Model: AM 400-D

Rower należy do grupy: FULL SUSPENSION

Rozmiar ramy: S / M / L

Rama: MERIDA AM-TFS-D7

Amortyzator/widelec: RST LAUNCH T7, 100MM

Wkład suportu: SHIMANO LP28

Korby: FSA DYNADRIVE, 44 / 32 / 22

Przerzutka przód: SHIMANO DEORE

Przerzutka tył: SHIMANO DEORE

Manetki: SHIMANO DEORE RAPIDFIRE

Hamulce: TEKTRO AURIGA COMP, 203 / 180MM

Dźwignie hamulców: TEKTRO AUGIRA COMP

Wielotryb/kaseta: SHIMANO CS-HG50-9, 11-32T

Piasta przód: ALLOY DISC

Piasta tył: ALLOY DISC

Obręcze: ALEX SUPRA 4X DISC

Opona przód: MAXXIS IGNITOR, 26"x2,35

Opona tył: MAXXIS DY-NO-MITE, 26"x2,35

Pedały: MERIDA

Kierownica: X-MISSION SPEED

Mostek: X-MISSION SPEED

Siodło: X-MISSION SPEED

Sztyca: X-MISSION SPEED

Liczba biegów: 27

Napisano

Jak dla mnie full jest lepszą opcją z tych dwóch. Jeśli oczywiscie jest w dobrym stanie a Ty potrzebujesz full'a.

 

Trail 100-d jest słabo wyposażony (poza hamulcami, mam te same w 300-d) napęd może niedomagać w terenie a RST Gila jest ogólnie niepolecany.

Za Trailem przemawia jego fajna rama, hamulce i fakt że jest nowy. Z tego co pamietam (jeśli mówimy o tej samej aukcji) to jest przynajmniej 100zł tańszy od tego fulla a to zawsze można przeznaczyć na jakieś światełka, spodnie czy cośtam.

 

Gdybym potrzebował full'a kupiłbym AM-400D, jednak ja osobiście kupiłem Trail 300-D

 

 

Edit: Przypomniało mi się, przedni amortyzator w tym full'u to tez nieporozumienie, mam kolegę któremu rzeczony "amor" rozpadł się w czasie jazdy (w taki samym rowerze), robiąc krzywde użytkownikowi. No i tarcza 203mm z całą pewnością nie wydłużyła jego żywotności.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...