Skocz do zawartości

[Maraton]Jak przygotować się do pierwszego w życiu maratonu mtb, głównie wytrzymałościowo?

sharkysl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zacznę może od tego, że jestem rowerzystą amatorem i w żadnym stopniu nie uważam się za jakiegoś nie wiadomo jakiego rowerzystę. W sezonie 2011 (jeżdzę tylko latem) przejechałem ok. 1500km, czyli niezbyt dużo (zapomniałem wspomnieć, że mierzę 183cm, ważę 78kg i mam 19 lat) z czego 2/3 to asfalt, pozostałe to bezdroża typu ścieżki rowerowe (dość wymagające).

Mieszkam w terenie górzystym (kotlina kłodzka, a dokładniej samo kłodzko - czyli praktycznie gdzie się nie wybiorę, to mam pod górkę), więc na pewno jest gdzie trenować. Z racji takiego ukształtowania terenu, wydaje mi się, że w nogach jestem dość silny, natomiast brakuje wytrzymałości (sporo zjazdów, gdzie się odpoczywa). 70-80km jestem w stanie przejechać, czyli chyba tragedii nie ma

Na rowerze jeżdzę od 6 roku życia (takim bez dodatkowych kółek :P) - od skladaków, przez bmx'y, na góralach skończywszy. Obecny rower zakupiłem rok temu - na osprzęcie deore lx(sprzęt używany, choć mimo to zaufany serwisant twierdzi, że jeszcze dużo wytrzyma). Nie posiadam sprzętu typu orbiterek, rower treningowy etc. Nie mam rónież zamiaru takowego sprzętu nabywać z racji na brak funduszy.

Przejdźmy może do tematu - czyli tego jak się przygotować do pierwszego mojego maratonu - raczej gdzieś blisko, czyli będzie to maraton górski. Głównie chciałbym się dowiedzieć jak wytrenować w sobie wytrzymalość - chętnie poczytam jakąś lekturkę - tylko jaką ? Najlepiej jakby odbywało się to bez zmiany nawyków żywieniowych, gdyż znając swój organizm - on się na to nie zgodzi :D

Dodatkowo mam pytanie - czy będzie niezbędny do takiego treningu pulsometr czy można to robić bez takiego urządzenia ? (na zasadzie wiedzy o swoim organizmie)

Będę wdzięczny za pomoc i odesłanie do odpowiednich stron i wszelakie uwagi

pozdrawiam !