Skocz do zawartości

[Sklep] Co powinien miec dobry maly sklep/warsztat rowerowy - sonda?


emikal10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Mam zamiar w najblizszych miesiacach otworzyc niewielki sklep/warsztat rowerowy. W tej chwili jestem na etapie przygotowania biznesplanu. W zwiazku z tym do Was pytanie: Co wedlug Was powinien miec dobry sklep rowerowy, czego oczekujecie w zakresie obslugi kliena, jaki powinien byc asortyment itp? Prosze o powazne odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

 

emikal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było gdybyś miał w pełni wyposażone zaplecze techniczne, oprócz podstawowych narzędzi jakiś stojak serwisowy, rabaty dla użytkowników forum :D, do tego smary, oliwki do łańcuchów ,oleje do amortyzatorów i różne inne specyfiki potrzebne do utrzymania roweru w dobrym stanie. Jeśli chodzi o obsługę to nie daj sobie wmówić że nie masz racji bo jeśli ktoś do ciebie przyjdzie to dlatego że on sam nie umie tego zrobić(ale czasem nie zaszkodzi pójść za radą klienta, bo przecież to jego rower). Asortyment na półkach powinien być poukładany on najdroższego do najtańszego (lub odwrotnie) kiedyś zdarzało mi się dużo przesiadywać w sklepach rowerowych i niestety jedną z głównych rzeczny na które patrzą klienci jest cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim obsługa, jeżeli będą ją tworzyć ludzie z pasją i najlepiej startujący w różnych wyścigach, tez inaczej będą podchodzić do tego klienci. Nie rzadko zdarza się że w sklepach rowerowych pracują ludzie, którzy jeżdżą na rowerze 100 km na miesiąc, myślą że są nie wiadomo jak obcykani i pozjadali wszelką wiedzę - a tak naprawdę prawią głupoty, które wywołują u osoby mocno znającej się na rzeczy uśmiech politowania. Drugą ważną sprawą jest dostęp do wysokiej klasy komponentów w dobrych cenach - trzeba sobie ustalić z góry odpowiedni target na odpowiednich klientów, oraz przede wszystkim rzeczy niezbędne jak dętki, najbardziej polecane np opony itp. Ważną rzeczą są jak wcześniej wspomniałem ceny, jeżeli chcesz wygrać z internetem w sprzedaży to najlepiej żeby były konkurencyjne, a nie jak w większości sklepów gdzie spotyka się np Marzocchi MX Comp za 1300 zł, gdzie prawie wszędzie można kupić go za 250 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ma być mały sklepik z zapleczem serwisowym na pewno postaw na bardzo dobrze wyposażony taki serwis i kompetentne osoby , znajace się na rzeczy! Serwisy w sezonie to dobry pieniądz ale musicie przyciągać i ceną i , że tak powiem fachowościa.

Życzę powodzenia!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostępność towaru ma spore znaczenie. Często spotykałem się z czymś takim, że w sklepie mają ze 2 mostki, 3 przerzutki a resztę trzeba sobie zamawiać bo "to jest przeważnie dostępne w sezonie/w poniedziałek jedziemy po towar/właśnie sprzedaliśmy".

 

Towar kupujemy w sklepach za często wyższą cenę właśnie po to aby obejrzeć, dotknąć, od razu dostać. Coraz częściej zdarza mi się, że mógłbym coś kupić taniej na allegro i to nawet wliczając cenę przesyłki lecz wolę mieć drożej ale od razu.

 

Nie mam tutaj na myśli jakichś wymyślnych, fantazyjnych sprzętów, naprawdę wystarczyłoby mieć na miejscu najpopularniejsze części i akcesoria, obustronne mostki 100mm o standardowym 6-10 stopni, manetki 3x9/3x10, przerzutki ze zwykłą sprężyną. Jak ktoś potrzebuje piastę za 800pln to i tak znajdzie i kupi sobie w necie, wybierze kolor, ilość otworów i jeszcze domówi tytanowe zaciski. Całość asortymentu powinna być bez problemu dostępna z hurtowni która oferuje sprzęt marki shimano.

 

Po paru miesiącach sam zobaczysz jaka klientela zgłasza się najczęściej i o co prosi, bo może się okazać że będzie sporo panów po 40stce którzy po prostu potrzebują na bieżąco wymieniać dętki w swoim rowerze którym dojeżdżają do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...