bigstuff Napisano 19 Lutego 2012 Napisano 19 Lutego 2012 Witam, Zastanawiam się nad wymianą kół na podane w temacie Mavici. Obecnie jestem w systemie cl, więc decydując się na przejście na 6 śrub muszę brać pod uwagę wymianę tarcz, a przyznam, że dodatkowe wydatki niezbyt pozytywnie mnie nastrajają. Tak, czy inaczej, zastanawia mnie, jakie korzyści może mi dać przejście na 6-śrub prócz większej dostępności tarcz (co w ogóle mnie nie przekonuje ). Pozdrawiam
Jarek516 Napisano 19 Lutego 2012 Napisano 19 Lutego 2012 Zawsze można załozyć adapter z CL --> 6 śrub Ja w swoich dt370 mam tak założone
Miliron Napisano 19 Lutego 2012 Napisano 19 Lutego 2012 Koła z systemem na 6 śrub mogą przekonać jedynie większą dostępnością tarcz. Jak dobrze kojarzę mogą się pojawić problemy dopiero przy wymianie łożysk. Łożyska w piaście w wersji CL nie są standardowe. Cenowo wygląda to tak, że do wersji 6 śrub łożysko kosztuje 30 zł a do CL 130 zł Tą informacje jednak musiał by ktoś potwierdzić ... bo nie chce mi się szukać manuala edit : Widać wspomniana przezemnie różnica musiała dotyczyć poprzednich modeli W aktualnej wersji Crossride w wersji 6Srub i CL zdają się być takie same łożyska
Schwefel Napisano 19 Lutego 2012 Napisano 19 Lutego 2012 Zawsze można załozyć adapter z CL --> 6 śrub Tylko, że autor tematu chce zrobić odwrotnie i takich adapterów nie ma.
tomke1 Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 Adaptery CL->6S niestety autor musi potraktować jako dodatkowy koszt. Swoją drogą "kryzys" wymusił na Mavicu oszczędności bo w 2009 roku adaptery były w komplecie, a teraz już niestety nie
rzezniol Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 Jak dostępność tarcz cie nie przekonuje to sprawa jest prosta bierz CL. A jak kiedyś dostępność tarcz cie przekona to z CL na 6S adapter dostaniesz w druga stronę nie. Pozdro TapaTtalk'nięte z Andka
bigstuff Napisano 20 Lutego 2012 Autor Napisano 20 Lutego 2012 Ok, teraz zauważyłem inny problem, Dyna-Sys. W specyfikacji modelu na 2011 nietrudno wyczytać, że bębenek jest kompatybilny z kasetami 8/9 rzędowymi, czy, jak mi się wydaje, dyskwalifikuje to ww mavici? Czy bębenki będzie można/trzeba przekładać z kół starych do nowych i na odwrót? Ok, wyczytałem, że na standardowe bębenki wchodzi kaseta 10 rzędowa, proszę tylko o potwierdzenie . pozdrawiam
rzezniol Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 NIe wiem dokłądnie z ktorego roku są moje CrossRide ale bez problemu bębenek przyją SLX`a 3x10 DynaSys. Powiem wiecej musiałem dać podkąłdkę od strony koła bo był jeszcze luz (podkładka powinna byc w zestawie z kołem). Pozdro
Miliron Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 Koła standardowo są dostosowane do kaset 10 rzędowych, które to nie są szersze od 8/9 rzędowych kaset Tryby są po prostu bardziej "upakowane". rzezniol Słuszna uwaga ... bębenki Mavica są bardzo szerokie i nie obędzie się bez zastosowania tej podkładki przy kasetach MTB
Tomash Napisano 22 Lutego 2012 Napisano 22 Lutego 2012 Też stałem przed tym dylematem. Dla mnie wybór był dość prosty, bo piasty, które chciałem były dostępne tylko ze śrubami. Dyskusje na temat przewagi jednego rozwiązania nad drugim na tym forum są długie i prawdę powiedziawszy bezowocne (polecam wyszukiwarkę! ). Co mogę ci powiedzieć sam z własnej obserwacji, niepopartej żadnymi badaniami. Tarcz na śruby jest zdecydowanie więcej i są tańsze niż tarcze mocowane na CL. Z danych podawanych przez sklepy wynika, że tarcze CL są za to nieco lżejsze (przynajmniej w wypadku Shimano), ale są to śmieszne różnice rzędu 10g. Dla mnie znaczną niewygodą jest to, że tarcze CL wymagają dodatkowego klucza do ich przykręcenia, a śruby zakręcisz prostym imbusem. Ktoś na forum usiłował lansować pogląd, że system CL daje równe dokręcenie tarczy, co chroni ją przed skrzywieniem - wydaje mi się to logiczne, ale zwolenników było tylu co i przeciwników, a ja inżynierem nie jestem. Teraz, kiedy szukam tarcz dochodzę do wniosku, że wolałbym mieć CL, ale wynika to tylko i wyłącznie z tego, że rozpatruję jedynie tarcze Shimano i np. XTR nie występuje w wersji na śruby i CL, jak już wspomniałem, jest lżejszy.
Schwefel Napisano 23 Lutego 2012 Napisano 23 Lutego 2012 Dla mnie znaczną niewygodą jest to, że tarcze CL wymagają dodatkowego klucza do ich przykręcenia, a śruby zakręcisz prostym imbusem. Widać, że nie miałeś doświadczenia z tarczami CL. Masz kasetę w rowerze? Pewnie masz. Masz do niej klucz? Pewnie też, więc nie potrzebujesz dodatkowego klucza. Argument z imbusem też jest słaby bo jak na złość wszystkie śrubki jakie dostałem od Shimano były na Torx.
Miliron Napisano 23 Lutego 2012 Napisano 23 Lutego 2012 Zakładanie jak i ściąganie tarcz CL jest bajecznie proste a tarcza zawsze się ułoży jak należy(tzn idealnie równo). Pod względem wygody i szybkości jest ten patent niepodważalnym królem. Gdyby nie wąski wachlarz piast/tarcz w tym systemie na pewno bym go posiadał w swoich kołach Argument, że klucz ... jest co najwyżej słaby. Imbus to tez klucz, który trzeba kupić. Tak samo jak torx, śrubokręt czy młotek Po za tym jak często zmieniamy tarcze ? Może tak często by zaopatrzyć się jednak w ten klucz albo tak rzadko, że lepiej podjechać do serwisu, który zakręci nam tą tarcze za kilka groszy
ukaniex Napisano 23 Lutego 2012 Napisano 23 Lutego 2012 Kolejne pytanie typu "kupić grip shifty czy rf, bo nie wiem z czym mi bedzie wygodniej?"..... 6 śrub Większa dostępność tarcz Teoretycznie lżejszy system Śruby lubią się wyrabiac Problemem jest prawidłowe ustawienie tarczy Cl Tarcz mało ale od czego jest adapter Bardziej praktyczny Brak problemu z ustawieniem tarczy Sztywniejsze połączenie Mi po przejściu z 6b na cl i cięższe tarcze przybyło 10 gramów Cl jest praktyczniejszym rozwiązaniem. Wysłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk
Tomash Napisano 23 Lutego 2012 Napisano 23 Lutego 2012 Owszem mam do czynienia z tarczami CL. Akurat nie mam klucza do kasety i muszę go zawsze pożyczać stąd jest to dla mnie problem. Jeśli chodzi o rodzaj klucza to w moich starych Hayesach były imbusy - pamiętam dość dokładnie bo miałem problem z luzującą się tarczą.
Niedzwiedz1 Napisano 23 Lutego 2012 Napisano 23 Lutego 2012 Ale przecież dla osoby samodzielnie serwisującej swój rower taki klucz jest jednym z podstawowych narzędzi dedykowanych, więc naprawdę nie rozumiem w czym problem...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.