Skocz do zawartości

[Koła] Mavic Crossride CL, czy 6 śrub


bigstuff

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Zastanawiam się nad wymianą kół na podane w temacie Mavici. Obecnie jestem w systemie cl, więc decydując się na przejście na 6 śrub muszę brać pod uwagę wymianę tarcz, a przyznam, że dodatkowe wydatki niezbyt pozytywnie mnie nastrajają. Tak, czy inaczej, zastanawia mnie, jakie korzyści może mi dać przejście na 6-śrub prócz większej dostępności tarcz (co w ogóle mnie nie przekonuje :)).

Pozdrawiam

Napisano

Koła z systemem na 6 śrub mogą przekonać jedynie większą dostępnością tarcz.

 

Jak dobrze kojarzę mogą się pojawić problemy dopiero przy wymianie łożysk. Łożyska w piaście w wersji CL nie są standardowe. Cenowo wygląda to tak, że do wersji 6 śrub łożysko kosztuje 30 zł a do CL 130 zł :) Tą informacje jednak musiał by ktoś potwierdzić ... bo nie chce mi się szukać manuala ;)

 

edit : Widać wspomniana przezemnie różnica musiała dotyczyć poprzednich modeli ;) W aktualnej wersji Crossride w wersji 6Srub i CL zdają się być takie same łożyska :)

Napisano

Adaptery CL->6S niestety autor musi potraktować jako dodatkowy koszt.

Swoją drogą "kryzys" wymusił na Mavicu oszczędności bo w 2009 roku adaptery były w komplecie, a teraz już niestety nie :(

Napisano

Jak dostępność tarcz cie nie przekonuje to sprawa jest prosta bierz CL.

 

A jak kiedyś dostępność tarcz cie przekona to z CL na 6S adapter dostaniesz w druga stronę nie.

 

Pozdro

 

TapaTtalk'nięte z Andka

Napisano

Ok, teraz zauważyłem inny problem, Dyna-Sys. W specyfikacji modelu na 2011 nietrudno wyczytać, że bębenek jest kompatybilny z kasetami 8/9 rzędowymi, czy, jak mi się wydaje, dyskwalifikuje to ww mavici? Czy bębenki będzie można/trzeba przekładać z kół starych do nowych i na odwrót?

 

Ok, wyczytałem, że na standardowe bębenki wchodzi kaseta 10 rzędowa, proszę tylko o potwierdzenie ;).

pozdrawiam

Napisano

NIe wiem dokłądnie z ktorego roku są moje CrossRide ale bez problemu bębenek przyją SLX`a 3x10 DynaSys.

 

Powiem wiecej musiałem dać podkąłdkę od strony koła bo był jeszcze luz (podkładka powinna byc w zestawie z kołem).

 

Pozdro

Napisano

Koła standardowo są dostosowane do kaset 10 rzędowych, które to nie są szersze od 8/9 rzędowych kaset :) Tryby są po prostu bardziej "upakowane".

 

rzezniol

Słuszna uwaga ... bębenki Mavica są bardzo szerokie i nie obędzie się bez zastosowania tej podkładki przy kasetach MTB :)

Napisano

Też stałem przed tym dylematem. Dla mnie wybór był dość prosty, bo piasty, które chciałem były dostępne tylko ze śrubami. :P Dyskusje na temat przewagi jednego rozwiązania nad drugim na tym forum są długie i prawdę powiedziawszy bezowocne (polecam wyszukiwarkę! ;) ).

Co mogę ci powiedzieć sam z własnej obserwacji, niepopartej żadnymi badaniami. ;)

Tarcz na śruby jest zdecydowanie więcej i są tańsze niż tarcze mocowane na CL. Z danych podawanych przez sklepy wynika, że tarcze CL są za to nieco lżejsze (przynajmniej w wypadku Shimano), ale są to śmieszne różnice rzędu 10g. Dla mnie znaczną niewygodą jest to, że tarcze CL wymagają dodatkowego klucza do ich przykręcenia, a śruby zakręcisz prostym imbusem.

Ktoś na forum usiłował lansować pogląd, że system CL daje równe dokręcenie tarczy, co chroni ją przed skrzywieniem - wydaje mi się to logiczne, ale zwolenników było tylu co i przeciwników, a ja inżynierem nie jestem. :P

Teraz, kiedy szukam tarcz dochodzę do wniosku, że wolałbym mieć CL, ale wynika to tylko i wyłącznie z tego, że rozpatruję jedynie tarcze Shimano i np. XTR nie występuje w wersji na śruby i CL, jak już wspomniałem, jest lżejszy.

Napisano
Dla mnie znaczną niewygodą jest to, że tarcze CL wymagają dodatkowego klucza do ich przykręcenia, a śruby zakręcisz prostym imbusem.

Widać, że nie miałeś doświadczenia z tarczami CL. Masz kasetę w rowerze? Pewnie masz. Masz do niej klucz? Pewnie też, więc nie potrzebujesz dodatkowego klucza.

Argument z imbusem też jest słaby bo jak na złość wszystkie śrubki jakie dostałem od Shimano były na Torx.

Napisano

Zakładanie jak i ściąganie tarcz CL jest bajecznie proste a tarcza zawsze się ułoży jak należy(tzn idealnie równo). Pod względem wygody i szybkości jest ten patent niepodważalnym królem. Gdyby nie wąski wachlarz piast/tarcz w tym systemie na pewno bym go posiadał w swoich kołach :)

Argument, że klucz ... jest co najwyżej słaby. Imbus to tez klucz, który trzeba kupić. Tak samo jak torx, śrubokręt czy młotek :) Po za tym jak często zmieniamy tarcze ? Może tak często by zaopatrzyć się jednak w ten klucz albo tak rzadko, że lepiej podjechać do serwisu, który zakręci nam tą tarcze za kilka groszy ;)

Napisano

Kolejne pytanie typu "kupić grip shifty czy rf, bo nie wiem z czym mi bedzie wygodniej?".....

 

6 śrub

Większa dostępność tarcz

Teoretycznie lżejszy system

Śruby lubią się wyrabiac

Problemem jest prawidłowe ustawienie tarczy

 

Cl

Tarcz mało ale od czego jest adapter

Bardziej praktyczny

Brak problemu z ustawieniem tarczy

Sztywniejsze połączenie

Mi po przejściu z 6b na cl i cięższe tarcze przybyło 10 gramów

 

Cl jest praktyczniejszym rozwiązaniem.

 

Wysłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk

Napisano

Owszem mam do czynienia z tarczami CL. Akurat nie mam klucza do kasety i muszę go zawsze pożyczać stąd jest to dla mnie problem. Jeśli chodzi o rodzaj klucza to w moich starych Hayesach były imbusy - pamiętam dość dokładnie bo miałem problem z luzującą się tarczą.

Napisano

Ale przecież dla osoby samodzielnie serwisującej swój rower taki klucz jest jednym z podstawowych narzędzi dedykowanych, więc naprawdę nie rozumiem w czym problem...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...