Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rower kupilem wczoraj glownie po to, zeby trenowac zima i wczesna wiosna. Koszt zakupu 920 zl, w cenie roweru wymieniono mi mostek na KORE (i zamontowano jako ujemny). Wielkosc ramy 19 cali, rocznik 2006. Zmienilem tylko pedaly na 520 i siodlo na WTB Rocket V.

Co mnie milo zaskoczylo: Stery Cane Creek, korby Truvativ X-Flow, tylna przerzutka Acera, obrecze Alexrims X2100, klamkomanetki chyba tez Acera, opona Kenda, amortyzator Suntor XCP 75, kaseta 8 b. a nie wolnobieg, waga mniej wiecej 13,5kg.

Przejechalem nim dzisiaj mniej wiecej 70-80 km (do Ojcowa) 99% asfalt, 1% sciezki w Ojcowie.

Rama cholernie sztywna wiec i bardzo efektywna (ktos moze mi zarzucic, ze jezdze na fullu i w zwiazku z tym co moge wiedziec, ale wczesniej mialem hardtaila przez okolo 4-5 lat) pieknie wykonana i bardzo ladnie pomalowana (srebrna)- mysle, ze wytrzyma dlugie lata eksploatacji (ja nie zamierzam z nia sie ceregielic). Amor- mysle, ze nie ma co pisac - kazdy wie jaki jest ten model. Kola jak na razie kreca sie fajnie, nic nie skrzypi i ociera generalnie OK. Naped, bez problemow- ocena 5. Mysle, ze jest to super alternatywa dla wszyskich rowerow z Tajwanu ;) . PS nie pracuje dla Krossa i nie jestem sprzedawca, czy przedstawicielem tej marki na Krakow :D .

 

Zapomnialem dodac, ze rama to Alu z adapterem do taczowki. Ale to chyba juz standard w rowerach. Chociaz w rowerze kumpla Giant Rincon (czy cos takiego) 2004 lub 5, ktory byl o wiele drozszy od Krossa adapteru nie ma (zapomnieli czy co?). Ale pewnie ten High Tech Fluid Form jest czyms zaje.... , chociaz moja Santa jest tylko spawana (moze badziew :) ).

Napisano

W zeszłym roku kupiłem krossa level A4 imho za 1300 nie było wtedy nic lepszego

IMHO ramka wygodna geometria race`owa osprzęt przyzwoity SRAM 7

jeździłem dopóty ,dopóki jakić cioł żukiem mi go nie rozjechał :)

Następną ramę kupiłem również kross`a i jestem zadowolony

IMHO kross odchodzi powoli od rowerów za jak najmniejszą cenę i zaczyna robić przyzwoite sprzęty za niewygórowaną cenę ;)

Napisano

A tak wyglada ten rower. Zastanawiam sie nawet czy nie wyprobowac go w Lomiankach.zdjeciekrossa7cf.th.jpg

 

A pewnie, ze pojade :) ! I na pewno ten test nie skonczy sie na tym wyjezdzie! Postaram sie tez do czasu zawodow nie wymieniac czesci (oprocz tych, ktore zostaly juz wymienione). Nie wymienie tez hamulcow, ktore aktualnie uwazam za slaba strone tej maszyny. Napisalem, teraz nie mam odwrotu. Jade z Krossem.

Napisano (edytowane)

IMHO w tym hexagonie najsłabszymi elementami to są hamulce i korba (prawdopodobnie suport też)

 

Widziałem go w sklepie rzeczywiście jest lekki ze 13-14 kg

 

Imho w cenie do 1000 zł nie ma lepszej oferty :rolleyes:

Edytowane przez Ecia
Napisano

Dzisiaj doszlo do kolejnego testu Hexagona. Dowodem tego jest tych kilka zdjec. Trasa calkowita okolo 47 km, glownie w Lasku Wolskim. Rower spisywal sie bardzo poprawnie, generalnie wszystkie komponenty zdaly egzamin, a nie mialy lekko. Na poczatku zamiast dobrego smaru, naped potraktowalem jedynie WD-40, nastepnie te wszystkie komponenty mialy kapiele wodno-blotne i komore krioterapeutyczna. Po raz kolejny moge potwierdzic, ze sztywnosc tego bika jest bardzo duza (o wiele sztywniejszy niz GT Tempest). Rower jest o kilka cm krotszy od wspomnianego GT co wymusza mniej pochylona pozycje. Na razie to tyle. Dalsze czesci bede staral sie systematycznie Wam prezentowac (jak rower sie rozleci tez to umieszcze ;) ).

 

 

 

zdjecie13ef.th.jpg

zdjecie26px.th.jpg

zdjecie32qq.th.jpg

zdjecie48as.th.jpg

zdjecie53an.th.jpg

zdjecie65ys.th.jpg

zdjecie78uz.th.jpg

Napisano

Witam!

 

Możesz napisać jake w nim sa piasty, kaseta, łańcuch i ogolnie wszystko to co nie jest opisane na stronie producenta?

 

Pzdr qwertz <_<.

Napisano

Stery: Cane creek model VP-A71, Kaseta Suntour prawdopodobnie model CS-PF41-C8 (model na 8 biegow max koronka 30 zebow), lancuch KMC Z-51 lub Z-5I (ze zdziwieniem zauwazylem ze model Z51 jest na kasete 7 rzedowa wg strony KMC), wspornik siodelka to jakis model ZOOMa, kierownica podejrzewam ze tez (ponaklejane sa dokladnie takie same ostrzezenia he he), pedaly: firma no name, natomiast model CS-90K, klocki Alhonga.

Napisano

a ja mam prosbe... Dajcie adres sklepu z tymi krossami bo znalezc nie moge... Na stronie krossa niema cen (a moze slepy jestem :) )

Napisano

Musze powiedziec, ze te ceny mnie powalaja. Sa naprawde godne uwagi. Pytanie brzmi: I nad czym sie tutaj jeszcze zastanawiac :D ?

Napisano

Hexagon V6 wg oficjalnego cennika KROSSa kosztuje 999 zł (wysłałem do nich maila w tej sprawie i taką dostałem odpowiedź).

 

Nie zmienia to faktu, że można znaleźć taniej :)

Napisano

Jeśli cena będzie w okolicach 900 złociszy to będzie w tym sezone z tym hexagonem tak jak z unibikm evo w zeszłym

Na pytanie co mam kupić za 1k złociszy? Odpowiedź będzie Kross Hexagon V6 a za 100 zł idź na pivo

Jak na razie nie ma dla tego roweru konkurencji :roleyes:

następny za 1100 jest Giant Sierra a za 1200 Unibike EVOLUTION

Gość Guciash
Napisano

To co ogólnie polecacie ten rower? Bo tesh jestem nim zainteresowany :blink:

Napisano

Jak kupisz go w okolicach 900 zł to tak

jak masz 1100 to zastanów się nad giantem sierra

Ale imho nie jet to żadna rewelacja jest cięższy od hexagona V6 i osprzętu wcale nie ma lepszego. Jedynie te 200 zł różnicy płacisz za prestiż marki Giant

Napisano

Namowilem kuzyna na tego krossa :mellow:

Powinno mu wystarczyc na poczatek przygody z "prawdziwymi rowerami" :blush:

Gdybym nie mial w planach amstaffa to moze tez bym sie skusil...

Napisano

Test, kolejna odslona.

Wlasnie pare godzin temu wrocilem z wycieczki. Trasa nie obfitowala w karkolomne zjazdy, lecz wiekszosc trasy przejechalem po malopolskich asfaltach (to prawie jak Lasek Wolski latem). Odleglosc 70 km.

I wreszcie moge napisac, ze cos zaczelo nawalac. Ale zmartwie tych, ktorzy mysla, ze glownym winowajca jest rama. Otoz, nie. Najbardziej nawalal naped (przeskakiwanie lancucha, przednia przerzutka miala momentami problemy ze zmianami biegow glownie podczas sredniego przeciazenia) i hamulce. Musialem jechac dosyc ostroznie, aby nie spoznic sie z hamowaniem (dzialaja slabo). Z drugiej jednak strony nie powinienem sie dziwic. Jedyne co robilem przy biku to mycie i potraktowanie spora dawka WD 40.

Poza tym rower po raz kolejny pokazal, ze jest OK.

Na koniec napisze, ze rozwazam wymiane hamulcow (prawdopodobnie Avidy SD 5, lub Sh LX). I zeby bylo smiesznie cena tego kompletu nie bedzie wyzsza od Unibika Evo he he.

Napisano

Napęd zwykle nawala w Krossach. Wiem to z własnego doświdczenia.

 

A co do hamulców to polecam LX lub jakieś Tektro. :blush:

Gość Gość
Napisano

Wina jest tylko niskiej jakosci osprzetu. W koncu to tylko Acera w polaczeniu z kaseta suntoura i lancuchem KMC. No i oczywiscie slabych linek i pancerzy. Raczej nie doszukiwalbym sie winy u Krossa. Jestem pewien, ze takie polaczenie np u renomowanego producenta dzialac bedzie i rozregulowywac w bardzo podobny sposob. Jutro nareguluje przerzutke i mysle, ze ponownie zacznie chodzic jak przy zakupie.

Napisano (edytowane)

Kaseta Sr Suntoura ta co jest w tym krossie jest Spoko

Ja podejrzewałbym syf w pancerzach.

Pierszą rzeczą która ci padnie to będzie prawdopodobnie Suport :|

a regulacja też się przyda :P

Edytowane przez Ecia
Napisano

Kolejny dzien testow hexagon przeszedl bardzo pomyslnie. Trasa okolo 60km 100% asfaltem (niestety, nawet w Puszcza Niepolomickiej jest asfalt).

Mimo wczorajszych zapowiedzi, ze cos zrobie z przerzutka, dzisiaj nie zrobilem nic. Jedynie tradycyjnie potraktowalem WD-40 (caly naped i linki). I musze powiedziec, ze na poczatku nie mialem wiekszych problemow. Dopiero z czasem, kiedy coraz wiecej lodu pokrywalo bika pojawialy sie klopoty. Na poczatek tylna przerzutka a na koncu przednia. Z tylna dawalem sobie jakos rade, natomiast przod calkowicie zamarzl. Pozostale komponenty pracowaly przyzwoicie. Nawet amor uginal sie calkiem dobrze (co nawet mnie milo zaskoczylo). Zeby nie bylo niedomowien, wszyscy z dzisiejszej wycieczki mieli problemy z napedem (a nie byl to wyjazd rowerow Kross ;) ).

  • Mod Team
Napisano

Bardzo dobrze, że ktoś prowadzi test tego roweruy bo sam jestem ciekawy jak on się zakończy i ile elementów będzie trzeba wymienić :) nie mówiąc już że wszystkie informacje, o tym rowerze które tu wypisujecie przydzadzą się mojemu kuzynowi bo on właśnie zastanawia się nad zakupem.

 

Mam pytanie co to są za piasty w tym rowerku (firma, to raczej nie są maszynówki ;) )

Napisano (edytowane)

Z tego co widzę po zdjęciach to są takie same piasty jakie mam Kross Level A4

Całkiem przyzwoitcie uszczelnione budową przypominają Alivio, nawet konusy paralax pasują no i kulki są takie same.

Edytowane przez Ecia
Napisano

Blitzer, hehe ;);) Dobrze ze mnie namowiles na ten rower :P;) Dzieki

 

 

A tak poza tym - bede mial wlasnie v6. Powiedzcie mi czy daloby sie na nim robic takie rzeczy jak np manual, bunny hop czy jakis inne tricki, czy ma do d... geometrie??? Prosze o odp. dzieki

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...