kitof26 Napisano 19 Lutego 2012 Napisano 19 Lutego 2012 Witam Czym się rożnią hamulce hydrauliczne Shimano XT 2012 od Shimano SLX 2012. Które wybrać ? Chodzi o komplet dwie pary klamek i dwie pary hamulców.
kadargo Napisano 19 Lutego 2012 Napisano 19 Lutego 2012 Z tego co pisał na forum Andrew... w zasadzie niczym oprócz ceny.
afly Napisano 19 Lutego 2012 Napisano 19 Lutego 2012 Jak można pisać takie bzdury?! SLX i XT mają identyczne zaciski. Jedyna różnica między zaciskami jest taka, że w SLX jest zawleczka trzymająca klocki, a w XT jest śrubka. W dodatku w otworze na zawleczkę jest gwint, więc można tam wkręcić śrubę. Pasują idealnie te śrubki : A2Z - Aluminiowa śruba do klocków A różnice w klamkach? W XT jest śrubka regulacyjna Free Stroke na krzyżak, a w SLX jest na wkrętak typu "spanner". Można wykręcić tą śrubkę i wkręcić zwykłą krzyżakową. No i jest jeszcze jedna drobna różnica - w SLX dźwignia wykonana jest z profilowanej blachy, a w XT jest to odlew, SLX nie różni się w żaden sposób od XT pod względem działania. Co więcej oba hamulce ważą dokładnie tyle samo. Zacisk XTR to zupełnie inna bajka - monolit. Może być nieco sztywniejszy i lżejszy. To wszystko.
kitof26 Napisano 20 Lutego 2012 Autor Napisano 20 Lutego 2012 Czyli lepiej kupić SLX i śrubki ale za kawałek metalu z gwintem chcą 29zł No przy deore nie założysz radiatora inny wygląd a reszty nie wiem
kazafaza Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 Strona Shimano mowi ze do XT mozna wlozyc oba rodzaje klockow - organiczne i metalowe, do SLX niby tylko organiczne...no nie wiem, ja tam nie sadze zeby sie np. zaciski spiekly po wsadzeniu metalicznych klockow...po prostu trzeba wyciagnac troche kasy od ciemnoty i skusic "snobow" zeby kupili wyzsza klase(efekt placebo - mam lepsza klase hebli - lepiej hamuja;) p.s.: ja mam XT ktore kupilem z calym rowerem i jestem megazadowlony z dzialania...SLX'ow nie mialem w swoim rowerze wiec sie nie wypowiem...
Koen Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 Gdzie jest tak napisane? Chyba zasugerowałeś się informacją jakie klocki są montowane fabrycznie, a to nie ma nic wspólnego z tym jakie można montować. Wg tego schematu do SLX można zakładać i żywiczne i metaliczne. http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/BR/EV-BR-M666-F-3201A_v1_m56577569830772134.pdf
kazafaza Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 http://cycle.shimano-eu.com/publish/content/global_cycle/en/nl/index/products/mountain/SLX/product.-code-BR-M666.-type-.bl_mountain,br_mountain.html http://cycle.shimano-eu.com/publish/content/global_cycle/en/nl/index/products/mountain/deore_xt/product.-code-BR-M785.-type-.bl_mountain,br_mountain.html Wiem, tez ogladalem techdocs, tak jak napisalem - watpie zeby nie mozna bylo wstawic tych lub innych klockow...
kitof26 Napisano 20 Lutego 2012 Autor Napisano 20 Lutego 2012 no to SLX czy XT??? Wiem najlepiej kupie XTR za 900zł komplet i będzie gitara
Andrew Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 XTR za 900zł komplet ? Dream, dream, dream Kupuj SLX z metalikami. Polecam Cyklotur. Można je wyrwać za 330zł.sztuka.
gugool Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 Swoje slx kupiłem u 3 tyg temu u formickiego za 639zl. Niestety okazało sie, że do tylniego hamulca dostałem dwa klocki na lewą stronę(F03C), różnica pomiędzy lewym a prawym jest tylko minimalna różnica radiatora. W przednim hamulcu dostałem prawy i lewy klocek. Reszta bez zarzutu. Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.