Paszul Napisano 18 Lutego 2012 Napisano 18 Lutego 2012 Bez zbędnego owijania w bawełnę. Potrzebuję kompletu kół, które spełnią poniższe warunki: - cena do 900 zł - moja waga to 100kg, więc trochę muszą wytrzymać, szczególnie, że obręcze zobaczą jak wyglądają góry - piasty z mocowaniem tarczy na 6 śrub I to chyba w zasadzie tyle. Wybrałem kilka kompletów, które wydają się interesujące na pierwszy rzut oka, ale specjalistą to nie jestem http://www.bikestacja.pl/kola-novatec-811812-remerx-magic-7327-competition-1636g-p-27645.html?cPath=296_793_38_102_128_302 http://www.bikestacja.pl/kola-novatec-711712-biale-alex-rims-lite-race-1734g-p-26819.html?cPath=296_793_38_102_128_302 http://www.bikestacja.pl/kola-novatec-811812-mavic-race-1875g-p-26820.html?cPath=296_793_38_102_128_302 http://daveo.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=202&category_id=5&option=com_virtuemart&Itemid=64&lang=pl Dzięki za każdą poradę
cebul08 Napisano 18 Lutego 2012 Napisano 18 Lutego 2012 Ostatni komplet z Twojej listy to prawdopodobnie produkt użytkownika forum o imieniu Dawid (http://www.forumrowe...user/581-dawid/). Może dałby Ci jakąś zniżkę. Wyróżnia je od pozostałych użycie podkładek pod główki szprych co dodatnie odbije się na ich żywotności.
szewczykluk Napisano 18 Lutego 2012 Napisano 18 Lutego 2012 bikestacja ponoc niezbyt dokladnie zaplata kola, kilku uzytkownikow kiedys o tym chyba wspominalo...
Paszul Napisano 18 Lutego 2012 Autor Napisano 18 Lutego 2012 @cebul08 Tak, to użytkownik tego forum. Już się z nim kontaktowałem @szewczykluk Jeśli chodzi o zaplatanie w bikestacji to sam miałem problem. Kupiłem tam moje obecne tylne koło, które niestety wylądowało w centrowaniu u zaprzyjaźnionego mechanika ;/ Pokazując koła z bikestacji chciałem poddać ocenie części, z których składa się dane koło.
Miliron Napisano 18 Lutego 2012 Napisano 18 Lutego 2012 Ja bym postawił swoją kartę na zestaw Novatec 811/812/ Mavic XM 319. Obręcz swoje wytrzyma a jak urwie Ci się alu bębenek w piaście 812 to zawsze można założyć wytrzymalszy stalowy Ps zastanowił bym się jeszcze nad zastąpieniem nypli z alu na zwykłe
enduroriderPL Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 Tył: 4 łożyska, ilość szprych 36, obręcz proponuję coś masywnego FR/DH. Pisałem o tym wielokrotnie, że zdecydowałem się na bardzo ciężkie obręcze http://rowerowy.com/czesci/obrecze_opaski/vuelta_excalibur_dh26 żeby mieć święty spokój i sposób działa do dzisiaj od 2005 roku choć obręcz jest na wykończeniu. Teraz będę zmieniał i nie patrzę na nic co nie waży od 600 gram i więcej.
Miliron Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 Osz kurczaczek ... Dowaliłeś z tymi obręczami do DH Fakt, że są wytrzymalsze ale czy do normalnej jazdy nie jest to lekka przesada ?
marcinusz Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 Poważnie zastanowiłbym się czy cieniowane szprychy i alu nyple to dobry pomysł dla 100kg zawodnika jeżdżącego po górach.
enduroriderPL Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 Miliron wybór obręczy jest kwestią rachunku sumienia. Wiesz ile ważysz i wiesz gdzie oraz jak chcesz jeździć więc teraz pozostaje kwestia czy masz ochotę zajmować się kołami lub czy wolisz się nimi zajmować dopiero jak się przestaną kręcić. Obręcze DH są ciężkie, ale nawet tak prymitywne modele jak Vuelta (Rodi) są bardzo żywotne. Ja do chwili przejścia do felgi tego typu miałem problemy NON STOP i w pewnym momencie stało się jasne, że zaraz mnie szlag trafi jeżeli to się nie skończy. Uznałem, że obręcze to dla mnie element eksploatacyjny więc zapodałem sobie tanie jak barszcz Vuelty na zasadzie, że jak się wys...ją to mi nie będzie żal i tak od 2005 roku http://endurorider.pl/2006/10/beskidy-2005r/ moje tylne koło trwa do dzisiaj. Piasta miała wymieniane bebechy a obręcz dobiłem w zeszłe lato ćwicząc Ghetto tubeless czyli walenie w rant schodów na ciśnieniu poniżej 2.0 bara co by zobaczyć czy się rozszczelni czy nie. Poza tym koło było raz, no może dwa razy, centrowane i tyle. Wysoka waga nigdy mi nie przeszkadzała bo to nie jest zestaw do ścigania. Masz naprawdę konkretny budżet, ale proponowałbym abyś nie szedł w lekkość tylko w wytrzymałość Piasta tylna tak jak pisałem czyli 4 łożyska, mocne obręcze 36H, zwykłe szprychy Champion albo Alpine 3 i możesz śmiała atakować góry. Ja wolę mieć za mocne koła do moich zastosowań ponieważ wtedy mam pewność, że wytrzymają praktycznie wszystko a powiem Ci że nigdy nie zdarzyło mi się omijać czegokolwiek co leży na szlaku w trosce o koła no może za wyjątkiem drzew Uważam, że lekkie koła są dla lekkich ludzi albo kupujesz sobie takie zestawy jak Deemaxy
Paszul Napisano 20 Lutego 2012 Autor Napisano 20 Lutego 2012 Obręcz Mavic XM719.. według producenta do 115kg, wiec powinno być ok. Piasty Novatec 811sb/812sb .Myślę, że taki zestaw powinien być ok. Pozostają jeszcze szprychy... w tej chwili nie mam żadnych pancernych szprych, mam alu nyple i wszystko jest ok. Co myślicie o Sapimach dlight? Podobno są wytrzymalsze, niż deklaruje producent.
Miliron Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 enduroriderPL Wybacz ale rachunek sumienia rachunkiem sumienia a koła nie są do tego by nie omijać wielkich przepaści czy srogich przeszkód. Jesteśmy większych gabarytów a jeździmy XC ? Weźmy obręcz do All Mountain np XM serii Mavica. Chcemy mieć spory zapas ? Weźmy obręcz do enduro serii EN np EN 521. Uważam że pakowanie wszędzie obręczy do DH nie ma sensu. Paszul Polecam ograniczyć się do szprych Race czyli 2.0/1.8/2.0 D light może być już za wiele oszczędzania na wadzę
enduroriderPL Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 Wybaczam tym bardziej, że wcale się nie gniewam:) Ja jeżdżę Enduro czyli migruję znacznie bardziej w stronę ostrej jazdy niż wyścigów więc waga mnie nie rusza. Jeżeli chodzi o Mavica to uważam, że ich produkty mają synonim Scotta czyli płacimy za naklejkę bo subiektywnie to nie uważam ich za wyznacznik standardów tym bardziej, że swego czasu ich produkty miały tendencję takie jak jajko od skorupki czyli bardzo twarde a potem pęka. Kolejna rzecz: pomiędzy obręczami "zwykłymi" a DH są zazwyczaj milimetry różnic w szerokościach a różnica w wadze bierze się z ilości materiału. Nie twierdzę, że obręcz bez napisu FR/DH nie da rady - zapewne w większości przypadków poradzi sobie bez problemu, ale mi się taki motyw sprawdza najlepiej jak do tej pory
Miliron Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 Nie mówię, że MAVIC jest jakimś wyznacznikiem aczkolwiek są to najbardziej znane obręcze na polskim rynku Rzeczywiście swojego czasu pękały przy nyplach Na pękające obręcze od Mavica uskarżali się zwłaszcza właściciele Crossmaxów i Crosstrail. Ale to stare czasy
hassanbey Napisano 21 Lutego 2012 Napisano 21 Lutego 2012 Ja dostałem taki set od Bikestacji po zapytaniu e-mailem. Koszt wyższy o 100,- Przy 185 wzrostu mam 103kg. Obręcze Mavic XM719disc czarne Szprychy DT swiss Supercomp czarne Nyple DT swiss alu czerwone Piasty Novatec 711/712 białe z czerwonymi akcentami i zaciskami. Cena zestawu 1050zł. Koła będą bardzo mocne i sztywne. Waga bez zacisków wyniesie ok 1650g (+/- 15g).
Paszul Napisano 21 Lutego 2012 Autor Napisano 21 Lutego 2012 Dzięki za bardzo konkretną odpowiedź hassanbey Właściwie decyzja już zapadła. Obręcze dokładnie takie jak napisałeś - Mavic XM719disc. Piasty Novatec 811sb/812sb. Szprychy Sapim Dlight. Nymple Sapim Co do szprych to mam małe wątpliwości, ale podobno są wytrzymalsze, niż sugerują ich parametry techniczne. Zobaczymy jak się będą sprawować na trasie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.