Skocz do zawartości

[koła] komplet do 900 zł, waga 100 kg.


Paszul

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Bez zbędnego owijania w bawełnę. Potrzebuję kompletu kół, które spełnią poniższe warunki:

- cena do 900 zł

- moja waga to 100kg, więc trochę muszą wytrzymać, szczególnie, że obręcze zobaczą jak wyglądają góry ;)

- piasty z mocowaniem tarczy na 6 śrub

 

I to chyba w zasadzie tyle. Wybrałem kilka kompletów, które wydają się interesujące na pierwszy rzut oka, ale specjalistą to nie jestem ;)

http://www.bikestacja.pl/kola-novatec-811812-remerx-magic-7327-competition-1636g-p-27645.html?cPath=296_793_38_102_128_302

http://www.bikestacja.pl/kola-novatec-711712-biale-alex-rims-lite-race-1734g-p-26819.html?cPath=296_793_38_102_128_302

http://www.bikestacja.pl/kola-novatec-811812-mavic-race-1875g-p-26820.html?cPath=296_793_38_102_128_302

http://daveo.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=202&category_id=5&option=com_virtuemart&Itemid=64&lang=pl

 

Dzięki za każdą poradę :)

Napisano

@cebul08 Tak, to użytkownik tego forum. Już się z nim kontaktowałem ;)

 

@szewczykluk Jeśli chodzi o zaplatanie w bikestacji to sam miałem problem. Kupiłem tam moje obecne tylne koło, które niestety wylądowało w centrowaniu u zaprzyjaźnionego mechanika ;/ Pokazując koła z bikestacji chciałem poddać ocenie części, z których składa się dane koło.

Napisano

Ja bym postawił swoją kartę na zestaw Novatec 811/812/ Mavic XM 319. Obręcz swoje wytrzyma a jak urwie Ci się alu bębenek w piaście 812 to zawsze można założyć wytrzymalszy stalowy :)

 

Ps zastanowił bym się jeszcze nad zastąpieniem nypli z alu na zwykłe ;)

Napisano

Tył: 4 łożyska, ilość szprych 36, obręcz proponuję coś masywnego FR/DH. Pisałem o tym wielokrotnie, że zdecydowałem się na bardzo ciężkie obręcze http://rowerowy.com/czesci/obrecze_opaski/vuelta_excalibur_dh26 żeby mieć święty spokój i sposób działa do dzisiaj od 2005 roku choć obręcz jest na wykończeniu. Teraz będę zmieniał i nie patrzę na nic co nie waży od 600 gram i więcej.

Napisano

Osz kurczaczek ... Dowaliłeś z tymi obręczami do DH :) Fakt, że są wytrzymalsze ale czy do normalnej jazdy nie jest to lekka przesada ?

Napisano

Miliron wybór obręczy jest kwestią rachunku sumienia. Wiesz ile ważysz i wiesz gdzie oraz jak chcesz jeździć więc teraz pozostaje kwestia czy masz ochotę zajmować się kołami lub czy wolisz się nimi zajmować dopiero jak się przestaną kręcić. Obręcze DH są ciężkie, ale nawet tak prymitywne modele jak Vuelta (Rodi) są bardzo żywotne. Ja do chwili przejścia do felgi tego typu miałem problemy NON STOP i w pewnym momencie stało się jasne, że zaraz mnie szlag trafi jeżeli to się nie skończy.

 

Uznałem, że obręcze to dla mnie element eksploatacyjny więc zapodałem sobie tanie jak barszcz Vuelty na zasadzie, że jak się wys...ją to mi nie będzie żal i tak od 2005 roku http://endurorider.pl/2006/10/beskidy-2005r/ moje tylne koło trwa do dzisiaj. Piasta miała wymieniane bebechy a obręcz dobiłem w zeszłe lato ćwicząc Ghetto tubeless czyli walenie w rant schodów na ciśnieniu poniżej 2.0 bara co by zobaczyć czy się rozszczelni czy nie. Poza tym koło było raz, no może dwa razy, centrowane i tyle. Wysoka waga nigdy mi nie przeszkadzała bo to nie jest zestaw do ścigania.

 

Masz naprawdę konkretny budżet, ale proponowałbym abyś nie szedł w lekkość tylko w wytrzymałość :) Piasta tylna tak jak pisałem czyli 4 łożyska, mocne obręcze 36H, zwykłe szprychy Champion albo Alpine 3 i możesz śmiała atakować góry. Ja wolę mieć za mocne koła do moich zastosowań ponieważ wtedy mam pewność, że wytrzymają praktycznie wszystko a powiem Ci że nigdy nie zdarzyło mi się omijać czegokolwiek co leży na szlaku w trosce o koła no może za wyjątkiem drzew ;)

 

Uważam, że lekkie koła są dla lekkich ludzi albo kupujesz sobie takie zestawy jak Deemaxy :)

Napisano

Obręcz Mavic XM719.. według producenta do 115kg, wiec powinno być ok. Piasty Novatec 811sb/812sb .Myślę, że taki zestaw powinien być ok.

 

Pozostają jeszcze szprychy... w tej chwili nie mam żadnych pancernych szprych, mam alu nyple i wszystko jest ok. Co myślicie o Sapimach dlight? Podobno są wytrzymalsze, niż deklaruje producent.

Napisano

enduroriderPL Wybacz ale rachunek sumienia rachunkiem sumienia a koła nie są do tego by nie omijać wielkich przepaści czy srogich przeszkód. Jesteśmy większych gabarytów a jeździmy XC ? Weźmy obręcz do All Mountain np XM serii Mavica. Chcemy mieć spory zapas ? Weźmy obręcz do enduro serii EN np EN 521. Uważam że pakowanie wszędzie obręczy do DH nie ma sensu.

 

Paszul Polecam ograniczyć się do szprych Race czyli 2.0/1.8/2.0 :) D light może być już za wiele oszczędzania na wadzę ;)

Napisano

Wybaczam tym bardziej, że wcale się nie gniewam:) Ja jeżdżę Enduro czyli migruję znacznie bardziej w stronę ostrej jazdy niż wyścigów więc waga mnie nie rusza. Jeżeli chodzi o Mavica to uważam, że ich produkty mają synonim Scotta czyli płacimy za naklejkę bo subiektywnie to nie uważam ich za wyznacznik standardów tym bardziej, że swego czasu ich produkty miały tendencję takie jak jajko od skorupki czyli bardzo twarde a potem pęka.

 

Kolejna rzecz: pomiędzy obręczami "zwykłymi" a DH są zazwyczaj milimetry różnic w szerokościach a różnica w wadze bierze się z ilości materiału. Nie twierdzę, że obręcz bez napisu FR/DH nie da rady - zapewne w większości przypadków poradzi sobie bez problemu, ale mi się taki motyw sprawdza najlepiej jak do tej pory :)

Napisano

Nie mówię, że MAVIC jest jakimś wyznacznikiem aczkolwiek są to najbardziej znane obręcze na polskim rynku :) Rzeczywiście swojego czasu pękały przy nyplach :D Na pękające obręcze od Mavica uskarżali się zwłaszcza właściciele Crossmaxów i Crosstrail. Ale to stare czasy ;)

Napisano

Ja dostałem taki set od Bikestacji po zapytaniu e-mailem. Koszt wyższy o 100,-

Przy 185 wzrostu mam 103kg.

 

Obręcze Mavic XM719disc czarne

Szprychy DT swiss Supercomp czarne

Nyple DT swiss alu czerwone

Piasty Novatec 711/712 białe z czerwonymi akcentami i zaciskami.

 

Cena zestawu 1050zł. Koła będą bardzo mocne i sztywne. Waga bez zacisków

wyniesie ok 1650g (+/- 15g).

Napisano

Dzięki za bardzo konkretną odpowiedź hassanbey ;)

 

Właściwie decyzja już zapadła.

Obręcze dokładnie takie jak napisałeś - Mavic XM719disc.

Piasty Novatec 811sb/812sb.

Szprychy Sapim Dlight.

Nymple Sapim

 

Co do szprych to mam małe wątpliwości, ale podobno są wytrzymalsze, niż sugerują ich parametry techniczne. Zobaczymy jak się będą sprawować na trasie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...