Skocz do zawartości

[do 2400] Cube Aim Disc grey 'n' blue 2012


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Planuje zakup nowego roweru dlatego zwracam się do fachowców z tej dziedziny :) mój trop padł na Cube Aim Disc grey 'n' blue 2012. Wzrost 176cm, waga ~68kg

 

Wyposażenie:

rama Alu Lite AMF 6061 RFR-Geometry, Disc only

kolor grey 'n' blue

widelec Suntour XCM Lockout 100mm

tłumik ---

stery FSA No.10 semi-integrated

mostek Easton EA30 Oversized 31.8mm

kierownica Easton EA30 Lowriser Oversized 31.8mm

chwyty CUBE Performance Grip

przerzutka tył Shimano Alivio RD-M410 Top Normal 8-biegów

przerzutka przód Shimano FD-M310, Top Swing 34.9mm, 8-biegów

manetki Shimano SL- M310 Shifter Acera Rapidfire-Plus, 8-biegów

hamulce Shimano BR-M445 hydrauliczne tarczowe (160/160mm)

korba Shimano Acera FC-M361 42x32x22T, Shimano BB-UN26

kaseta ---

łańcuch ---

obręcz Alex ZX 24

piasta przód Shimano HB-RM66 Disc

piasta tył Shimano FH-RM66 Disc

szprychy DT Industry

opona przód Schwalbe Smart Sam 26 x 2.25

opona tył Schwalbe Smart Sam 26 x 2.25

dętka Impac AV14

opaska Schwalbe 22-559

pedały Fasten Alu

siodełko Scape Active 8

sztyca Easton EA30 31.6mm

zacisk Scape Varioclose 34.9mm

waga 13.70 kg

 

Cena: 2099zł

 

i oczywiste pytanie.. jakie są najwieksze minusy roweru? I co by sie przydało po jakimś czasie wymienic :)

cube-aim-disc-grey-n-blu_6230.jpg

Napisano

Minusem jest głównie cena. Nie lepiej kupić Kross-a A6 niewiele drożej a dużo lepiej, albo poszukać jakiejś fajnej używki. Tani Cube to porażka zupełnie nieopłacalna. No i jeszcze geometria, ale tu co kto lubi.

Napisano

No tak jak kolega wyżej - cena nie jest najlepsza. Jeśli chodzi o wyposażenie to często jest tak,że tak duże opony(2.25) nie są zupełnie potrzebne rowerzyście i lepiej by było jakby miały mniejszy rozmiar. Co do wymiany innych części to jeśli zainteresujesz się mocniej jazdą to zobaczysz,że każda część będzie do wymiany :)

Napisano

70kg spokojnie wystarczy żeby to działało. Na Twoim miejscu brałbym Radona. Mam w domu Radona, wprawdzie nie mój ale mojej ukochanej. Jakość ramy to jest ten sam poziom co u Cube.

Napisano

Koniecznie musi być Cube? Bo w tej kasie to ta marka jest beznadziejna.

Hm, dlaczego beznadziejna? Podepnę się do tematu, mam podobny budżet; no może troszkę większy.

CUBE Analog Disc

CUBE Acid

 

Jednak Analog Disc, a Acid dzieli raczej przepaść - amortyzator powietrzny, 10 rzędowy napęd i waga w tym drugim. Co o tym sądzicie?

 

Pozdrawiam!

Napisano

Ja posiadam Analoga Disc i własnie amortyzator to duży problem. Już zakupiłem do niego Epicona i tylko czekam na przesyłke. Co do napędu to tak jak ktoś kiedyś mi tłumaczył dużej różnicy miedzy 9 a 10 rzędów nie odczujesz. To tylko jedna zębatka w środku kasety, ta najmniejsza i tak pozostaje taka sama. Ja jestem zadowolony z tego roweru po przejechaniu 1500km na nim w ciągu paru miesięcy.

Napisano

Kolego, ale Ty mówisz o starych konfiguracjach CUBE. Sprawdź te nowe, gdzie CUBE Analog Disc ma Rock Shox XC 28 (bodajże Tora, albo Dart w starej nazwie), a CUBE Acid ma Rock Shox Recon TK Air.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Zdecydowanie polecam Cube AIM jego cena to 2099zl. Warto dolozyc 400zł i zakupic Analoga który ma juz amora Rock Shoxa darta z blokada z manetki i troche lepszy osprzet. Geometria w Cubach jest optymaklna, choć na tym forum wielu uważa że geometria jest do bani.Jakby tak było to Cube nie sprzedałby w ostatnim 3 latach tylu rowerów. Wystarczy popatrzyć na edycje maratonów jakie rowery sie pojawiaja.

Napisano

Nie śmigam po maratonach ale jakoś trudno mi sobie wyobrazić liczącego się w stawce riderna na geometrii zwanej przez Cube RFR. Krótka górna rura determinuje wyprostowaną pozycję (i raczej ciężko to skorygować rurkami), stromy kąt główki i krótka baza kół wprowadza nerwowość w prowadzeniu na podjazdach i szybkich zjazdach, ale daje możliwość precyzyjnego lawirowania między przeszkodami na wąskich ścieżkach nachylenie podsiodłówki wymusza siłowe wypychanie nóg utrudniając jazdę na wysokiej kadencji.

 

Osobiście podzielam zdanie kadargo - jeśli ten rower ma służyć do czegoś więcej, a niżeli niedzielne przejażdżki wybrał bym coś od krossa. No chyba, że będziesz śmigać na wąskich, trudnych technicznie ścieżkach, między drzewami, kamieniami itp. wtedy warto wziąć taką geometrię (wiem to z autopsji)

Napisano

jeśli o mnie chodzi to raczej rekreacyjna jazda niż jakieś maratony ;) z racji tego że mieszkam w górach to wszelkiego rodziaju ścieżki leśne, zjazdy, drogi asfaltowe itp

Napisano

Widzę, że jesteś z Jeleniej Góry. Ostatnio byłem na Kopernika i widziałem, że mają starsze SR Epicon w cenie 415 zł zdaje się. Co prawda to chyba rocznik 2008, ale z własnego doświadczenia wiem, że poza wagą (ok 1900g) nic im nie można zarzucić, są naprawdę dobrymi amorkami. A piszę o tym dlatego, że możesz ew. kupić coś na gorszym amorze, ale z tarczami (bo te epicony bez piwotów są) i wymienić w nim amor.

Napisano

dokładnie to ze Świeradowa Zdroju jestem ;) ale jestem tej samej mysli, że z czasem sprzęt i tak trzeba bedzie wymienić wiec poki co na nowkach też się trochę pojezdzi.. a jazda rekreacyjna jak bede wracał do domu ze strudiów ;)

ale dzieki za podpowiedz :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...