javman Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Rower w wersji fabrycznej: Część - Model - Waga rama (bez haka, z miskami sterow) - Merida Matts Sport 300 18" – 2119g amortyzator - SR Suntour XC-60 – 2450g kabel + mocowanie licznika - Crivit – 20g kolo tyl - Alex Adventurer + FH-RM30 – 1179g kaseta - CS-HG30-8I – 377g opona - MAXXIS DY-NO-MITE 26"x2.10 - 690g detka - HENG SHIN – 186g zacisk - Shimano – 88g opaska - Alex - 33g kolo przod - Alex Adventurer + Formula Alloy – 948g opona - MAXXIS IGNITOR 26"x2.10 – 633g detka - HENG SHIN – 184g zacisk - Shimano – 62g opaska - Alex – 31g siodelko - IKE – 333g sztyca - IKE – 319g hamulec tyl - IKE V-BRAKE ROYAL – 236g hamulec przod - IKE V-BRAKE ROYAL – 200g przerzutka tylna + hak - SHIMANO ALIVIO RD-MC20-S – 316g przerzutka przod - SHIMANO ALIVIO FD-MC21 – 136g mostek - IKE – 163g rogi - Merida – 132g kierownica - IKE – 202g chwyty - Merida – 30g srubki hamulca tyl (2szt.) - - 15g srubki hamulca przod (2 szt.) - - 17g Klamka przód - SHIMANO ALIVIO ST-MC20-S – 273g Manetka przód - - pancerz + linka - Jagwire – 0g Klamka tył - SHIMANO ALIVIO ST-MC20-S – 285g Manetka tył - - pancerz + linka - Jagwire – 0g korba - SHIMANO Deore FC-MC19 – 819g zacisk sztycy - Merida – 45g lozyska sterow bez misek - Cane Creek – 30g top cap (korek 9g sruba 7g) - Merida – 16g podkladki pod mostek - Cane Creek – 37g koszyk na bidon - Romet – 99g suport - Power Pro 7420 – 322g pedaly - MTB – 350g lancuch (109 ogniw) - CN-IG31 – 261g tarcza przód - - 0g tarcza tył - - 0g Razem - 13636g Części zaznaczone pogrubioną czcionką idą do wymiany. Niektóre już mam kupione, a inne dopiero planuje zakupić. Mam już koła, hamulce hydrauliczne, korbe i manetki, Kupowałem je z myślą aby były jak najlżejsze w swojej klasie cenowej. Część - Model - Masa Koło tył - Bontrager SSR + FH-M525-SL – 1121g Koło przód - Bontrager SSR + HB-M525 – 932g Hamulec tył - Shimano BL/BR-445 – 292g Hamulec przód - ShimanoBL/ BR-445 – 279g Manetka przód - Shimano SL-M430 – 139g Manetka tył - Shimano SL-M430 – 140g Korba - Shimano FC-M590 – 884g suport - SH-BB51 – 97g Nie mam jeszcze: Łańcucha Kasety Tarcz na przód I tył Adapterów Po zmianach powinno być nieco lżej, to chyba dobrze zwłaszcza, że zakładam hamulce tarczowe zamiast v’ek. Fotka zrobiona zaraz po powrocie z Nowego Sącza (jestem z okolic Krakowa) gdzie się udałem po mój nowy wtedy rower. To był świadomy zakup i jestem bardzo zadowolony z niego. p.s wtedy byłem rowerowym lamerem stąd ta osłonka na korbie i odblaski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Jak ustawienie siodla jest dobre, to zmien sztyce. Przesuwajac max do przodu siodlo kasujesz pomysl offsetu, tym samym narazajac prety siodla na awarie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Ja to bym ramę kowadło zmienił i minimum 400g do przodu jesteś, do tego amortyzator, ale to już troszke większe koszta, chyba że dobrze rozejrzysz się za używkami i na nie popolujesz, to coś lekkiego wyhaczysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Ramę, widła... a tu ma już koła nowe, heble też... Ludzie, kupując ramę i zakładając to co już ma nowego złoży nowy rower z dodatkiem starego Swoją drogą to rama obrzydliwa, siodełko też, skasowany pomysł offsetu sztycy.. ale podoba mi się ten rower Napęd zmień jak ten zajedziesz, kosmicznej wagi nie urwiesz, a rozłożysz koszta. Zmieniłbym opony - Kenda Karma ~480g/55zł sztuka :)sporo urwiesz i zauważysz, ale to też jak zajedziesz co masz. Możesz pokusić się o inną sztycę, taki Accent Grayfish nie jest zły i drogi (ale ile urwiesz? nie wiem ile accent waży). A i jest sporo ładniejszy - bardziej do ramy pasowałby. Apropo ramy - nie zmieniałbym jej. Jeśli Ci się dobrze jeździ, zostaw ją. Ta Merida to klocek, ale pancerny i odporny na wygłupy, do tego trwały i sztywny. Tak, ciężki, ale to jedyna wada. Możesz zrzucić spektakularne 15g za 5zł - kupując najtańsze chwyty piankowe Będą byle jakie (choć to loteria Bo i trwałe się zdarzają, takich używam, polecam - bo cena niska i 5zł co 3 miesiące nie szkoda), ale zejście cena/waga spektakularne* Zaciski kół możesz zmienić na Dartmoor Bolt On - ceny od 11zł /sztuka, waga ok. 32g. Tani, lekki, mocny. No, i kolorowy, czarny albo pomarańczowy by niegłupio wyglądał. ------ *do hejtujących hejterów - napisane z dozą ironii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 17 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 hej, no właśnie wiem że rama klocek ale kurde w opisach na necie czytałem że miała ważyć ok 1850 - 1900 gram przy 18", a tu taki zonk jak po 3 latach kupiłem wagę i zważyłem 2120 pewnie kiedyś ja zmienię ale jak już pisałem ta ma fajna geometrię i odpowiada mi. Co do zmian, nie zmieniam bo mi się znudziły stare podzespoły, ale dlatego że się zużyły łańcuch o 4cm dłuższy niż nowy z tą sam ilością ogniw. wiec korba kaseta tez do wymiany, a i tylne koło już niesymetrycznie względem ramy się układało i bębenek puszczał wiec pomysł na zmianę kół - to przyniosło na myśl pomysł, że jak koła zmieniać to na takie pod tarczówki, tarczówki??? hmm to i może je dokupię - wraz z tarczówkami musiałem kupić manetki, i tak oto prawie tysiąc złotych się rozszedł co do tej sztycy, hmm też ją muszę wymienić bo się zaczęła obracać w miejscu łączenia łoża z rurką, ale póki co ta wymiana spada na drugi plan. z tym offsetem to sam nie wiem, jakoś tak mi wygodniej gdy mam to siodełko bliżej, może mostek krótszy dać ? ogólnie wiem ze z tego nic lekkiego nie da się zrobić bo rama już na dzień dobry odbiera chęci... ale powalczę o każdy gram w budżetowej cenie za napędem zaczynam się rozglądać właśnie, korba nowa to i łańcuch z kasetą by się nowy przydał, myślę o hg 53/73 i kasecie 9rz.m760/770 ale cena mnie odstrasza... chciałbym coś w okolicach 300 gram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Długość mostka i offset sztycy nie są zamienne. Jeśli Tobie psuje takie ułożenie siodełka i długość mostka, to zmień sztycę na taką bez offsetu. Przesunięcie siodełka i skrócenie mostka zachowa tylko odległość tyłka od kiery. Zmieni się reakcja roweru na ruchy kierownicą oraz sposób przenoszenia siły na pedały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 17 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 no właśnie, a chciałbym uniknąć zmiany pozycji na rowerze bo naprawdę teraz mam wygodna i jestem do niej przyzwyczajony, aczkolwiek tylko krowa nie zmienia pogladów i tak np. teraz mam korby 175 a miałem 170, różnicy niby nie odczułem ale psychicznie chyba siedzi ten fakt w głowie na razie myślę o krótszym mostku aby nieco podnieść sylwetkę... niebawem składam ten cały galimatias i zobaczymy co wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pytlas Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Lecz tu chodzi o coś innego. Po co tobie sztyca z offsetem jeżeli z tego "nie korzystasz". Teraz posiadasz offset i pręty trzymane są na samym końcu, jeżeli kupisz sztycę bez offsetu siodełko będzie trzymane w środku prętów, a pozycje będziesz miał identyczną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javman Napisano 17 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 tak wiem, przy zakupie nowej będę to miał na uwadze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.