rafal0582 Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Witam. Zamierzam w niedalekiej przyszłości wymienić w swoim rowerze zaciski hamulców tarczowych. Obecnie mam jakieś No-name (chyba Alhonga), oczywiście nie muszę wspominać że siła hamowania (zwłaszcza na przodzie) jest tragiczna. Toteż zadam Wam parę pytań i oczekuję konkretnych odpowiedzi Po 1: Czy tłoczki zacisków BB5 są na łożyskach? Po 2: Czy będą współpracowały one z klamkomanetkami Shimano Acera? Po 3: W internecie istnieją dwie wersje malowania zacisków: srebrna i czarna. Z tego co się orientuję srebrne są podobno nowszej produkcji, jednakże czy przekłada się to na pracę hamulca? Po 4: Czy komplet używanych zacisków na przód i tył, w stanie dobrym+, z prawie nowymi klockami jest wart 100zł? Po prostu mam ofertę kupna takiego cuda i chciałbym się dowiedzieć czy przypadkiem nie przepłacam Liczę na Was i czekam na odpowiedzi! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Pisze jako użytkownik bb5 w dwóch różnych rowerach 1. Nie mam pojecia, ma to jakieś znaczenie ? Czarny 2 letni zacisk działa bardzo przyzwoicie i bez większego oporu. 2. Tak ale wiadomo im lepsze klamki tym lepiej hamuje, nie powinno być zle. 3. Z tego co mi się wydaje szare to wersja szosowa ale mówie "wydaje". Ja mam czarne i polecam 4. To jest okazja jeśli rzeczywiście są w dobrym stanie. Jakie masz tarcze do tego wynalazku ? Może je wypadało by zmienić. Ile ważysz i gdzie jeździsz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Lutego 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Witam. Zamierzam w niedalekiej przyszłości wymienić w swoim rowerze zaciski hamulców tarczowych. Obecnie mam jakieś No-name (chyba Alhonga), oczywiście nie muszę wspominać że siła hamowania (zwłaszcza na przodzie) jest tragiczna. Toteż zadam Wam parę pytań i oczekuję konkretnych odpowiedzi Po 1: Czy tłoczki zacisków BB5 są na łożyskach? Po 2: Czy będą współpracowały one z klamkomanetkami Shimano Acera? Po 3: W internecie istnieją dwie wersje malowania zacisków: srebrna i czarna. Z tego co się orientuję srebrne są podobno nowszej produkcji, jednakże czy przekłada się to na pracę hamulca? Po 4: Czy komplet używanych zacisków na przód i tył, w stanie dobrym+, z prawie nowymi klockami jest wart 100zł? Po prostu mam ofertę kupna takiego cuda i chciałbym się dowiedzieć czy przypadkiem nie przepłacam Liczę na Was i czekam na odpowiedzi! Pozdrawiam 1 - jak sama nazwaz wskazuje są a raczej jest. 2 - Jak najbardziej ale pełna efektywność bedzie z avidem 3 - Jak łatwo znaleźć w googlach są i takie i takie, czy będzie lepszy cieżko to stiwerdzić. 4 - Skoro nowe z tarczami jakimiś tam są od 130 za zacisk to sam sobie odpowiedz. Cieżko w tej cenie kupic 2 hamulce wiec na pewno rozważ tą opcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 1. Tłoczek ruchowy znajduje się na trzech kulkach i nie tyle jest to łożysko kulkowe (ale jest) tylko raczej sposób zamiany ruchu obrotowego na posuwisto zwrotny, (na tłoczku i korpusie hamulca są takie łezkowate wgłębienia w których są kulki) bo właśnie dzięki tym kulkom można zahamować. 2. Tak. Aleja powiedział przedmówca najlepsze będą te Avida np: FR5 3. Z tego co mi wiadomo albo zauważyłem to kolor oznacza wersję hamulca: Czarny - MTB, Srebrny - Road, i mają jeśli się nie mylę minimalnie inną budowę ze względu na zastosowanie innych klamek w rowerach szosowych i mtb. 4. Ja za używanego BB5 z klamką FR5, tarczą adapterem, wszystkimi śrubkami i też prawie nowymi klocki dałem 65 + wysyłka. I nie narzekam na ten hamulec (z tyłu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafal0582 Napisano 17 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Dzięki za odpowiedzi. Nawiązując do pytań wcześniejszych, to obecnie jestem posiadaczem tarczy Shimano Deore SM-RT53 na Centerlock, rozmiar 160 przód i 160 tył, natomiast moja waga to 68 kg. Rowerku używam w najrozmaitszych terenach, poczynając od asfaltu, przez leśne ścieżki, po głęboki żwir kończąc. Klamek nie będę wymieniał, rower po prostu nie jest tego wart. Najbardziej zależy mi na lekkiej pracy hamulca, stąd te pytanie o łożyska. Jeszcze raz dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam. Oczywiście jeżeli ktoś ma coś ciekawego do powiedzenia w tym temacie to proszę się jeszcze wypowiadać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Jeśli zależy ci na lekkiej pracy hamulca to warto zadbać o pancerze, a jeśli masz jakieś kiepskie i stare to polecił bym wymienić na coś konkretniejszego np.: jagwire Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafal0582 Napisano 23 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 Delikatnie odkopię temat i zadam wam pytanko: Czy śruba wraz z plastikowym deklem do regulacji nieruchomego tłoczka jest taka sama w czarnej jak i srebrnej wersji zacisku? Kwestia trudna do stwierdzenia, ale może ktoś z was zna odpowiedź. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 23 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 A czemu miała by być inna? 99,(9)% że jest taka sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafal0582 Napisano 24 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2012 Tak po prostu spytałem dla jasności. A może ma ktoś z was takiego "dawcę części" i mógłby mi odsprzedać taką nakrętkę? Wiem że to nie jest dział Giełda ale chyba nie ma sensu zakładać nowego tematu tylko dla takiej błahostki. Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.