Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe hydrauliczne] rodzaje okładzin


maltan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Szukałem na Forum i mimo wielu tematów dot. okładzin nie znalazłem żadnego, który dotyczyłby podstaw w tej kwestii. Większość pytała o rodzaj okładzin pod konkretne hample. Stąd założyłem nowy temat :)

Od pewnego czasu przesiadłem się z V-ek na tarcze hydrauliczne i nie orientuje się zbytnio w rodzajach okładzin. Słyszałem o metalikach, półmetalikach, organicznych...Ale chciałbym się dowiedzieć o wszystkich rodzajach okładzin do tego typu hamulców. Które są lepsze i dlaczego. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś z Was mógł przygotować takie krótkie kompendium wiedzy ogólnej na ten temat :)

Przy okazji zapytam o moje hample Formula RX 2011. Z tego co wyczytałem mają okładziny organiczne. Czy jak się zetrą można je zamienić na inny rodzaj, czy już zawsze muszą być organiczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Organiczne

+ większa modulacja (choć nie zawsze)

+ nie piszczą (a przynajmniej mniej niż metaliczne)

 

- mniejsza moc

- szybsze zużywanie się okładzin

 

metaliczne

+ dużo większ siła hamowania

+ dłuższa żywotność okładzin

 

- potrafią piszczeć, jęczeć a nawet krzyczeć :w00t: a tak serio są mogą popiskiwać podczas hamowania

 

tu jest opisane które jak się sprawują

[klocki do tarczówek] Polecane i niepolecane zamienniki. - Forum Rowerowe - doświadczenia, rowery, dyskusje sklepy rowerowe, giełda rowerowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Witam !

 

Większość pytała o rodzaj okładzin pod konkretne hample.

 

 

Ale w tym przypadku sam hamulec nie ma znaczenia, chyba żeby porównać klocki oryginalne poszczególnych producentów. Z kolei klocki np. metaliczne Zeita do różnych hamulców to ta sama mieszanka, ale o innym kształcie. Poszczególnych typów nie ma co dokładnie porównywać, wszystko zależy od producenta. Np. niby najsłabsze klocki żywiczne w najtańszym wydaniu to naprawdę padaczka gorsza od niejednych Vek, ale np. żywiczne klocki Kool stopa hamują dobrze. Również piszczenie metalików to nie reguła, moje XTRy np. nie piszczą na suchym w ogóle, na mokrym czasem cicho popiskują. Za to miałem kiedyś żywiczne, które po zamoczeniu piszczały niemiłosiernie i prawie całkowicie traciły siłę.

Ogólnie najlepsza inwestycja to metaliki, siła, trwałość, no i w przypadku zalania olejem da się je odratować, a żywiczne i półmetale nadają sie w kubeł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mam pytanie czytając różne tematy i odpowiedzi ... Czy fakt ze posiadałem w magurze oryginalne klocki metaliczne ktore zachowywaly sie ... no praktycznie bezszelestnie w kazdych warunkach, snieg, deszcz piasek, słońce, błoto itd ... jest ewenementem na skale światową ??

 

Wszędzie piszą ze metaliki co najmniej piszczą ... i to mnie zastanawia, jeździłem ze 2 lata a okładzin nawet pół mm nie ubyło to najlepsze klocki jaki udało mi sie mieć, ale poszły w świat razem z hamulcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czytając różne tematy i odpowiedzi ... Czy fakt ze posiadałem w magurze oryginalne klocki metaliczne ktore zachowywaly sie ... no praktycznie bezszelestnie w kazdych warunkach, snieg, deszcz piasek, słońce, błoto itd ... jest ewenementem na skale światową ??

Również posiadam oryginalne klocki Magury Louise. Muszę przyznać, że mi przez pewien czas piszczały. Musiałem zastowować odtłuszczanie tarczy i klocków, to trochę pomogło lecz całkowicie ustało po błotny wyścigu gdzię pewenie klocki i tarcza ładnie się dotarły.

Ja zauważyłem pewien minus (być może to wina już troche zużytej tarczy) ale gdy okładziny i tarcza są mokre to przy dość mocniejszym naciśnięciu klami potrafi szarpać (przypomina działanie ABS-u)

Niestety oryginalne klocki są dość drogie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...