Skocz do zawartości

[rama] na jaka zmienic?


vitesse

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rower wydaje mi sie troche przyciezki jakies 14 kg ciezko go zwarzyc na wadze lazienkowej :)

Chcialbym cos zmienic, w sumie została mi tylko rama ktora mam dobre kilka lat a nowa kosztowala chyba 300 zł w sklepie (ando krakow) tłumaczono mi ze nie rozni sie niewiele od ram accenta albo authora ( nie pamietam o ktora firme chodzilo) a cena była nizsza bo była bez haka na przerzutke ktory trzeba bylo dorobic (nietypowy)

rama nie ma zadnych oznaczen wymiary gorna rura 58cm rura podsiodlowa 53cm dolna 64cm glowka ramy 14cm

osprzet :

przerzutki deore

klamkomanetki alivio

korba alivio tarcze i suport truvativ

pedaly shimano spd

hamulce shimano chyba alivio (wymienne okladziny)

kaseta hg40

łancuch wipermann

amor rs dart 3 pop lock

kierownica cannondale

mostek specialized

sztyca accent

opony cst traveler

koła na piastach shimano uszczelnianych tylnia obrecz kellys draft, przednia jakas kapslowana

koszyk na bidon carbon

stery vp

siodelke selle (chyba)

chwyty gabka author

wszystko jest w bardzo dobrym stanie wiec wymiana roweru nie wchodzi w gre

rama do lekkich nie nalezy wiec bym zmienil tylko na jaki rozmiar? z obliczen wychodzi ze pwinienem na 19" wzrost 187 cm

Lecz nowe ramy maja inna geometrie i stawiajac przy moim sa sporo mniejsze

Napisano

Twoja rama waży ok 2 kilogramów (banalna rama alu waży w tej granicy, mój trek 4500 to ciut ponad 2 kilo). Zamieniając ją na inną tanią ramę możesz zredukować jej wagę o powiedzmy 400 gram. Jeśli rower waży 14 kilo i schudnie o 400 gramów to prawie na pewno nie poczujesz różnicy a na pewno nie poczujesz tej różnicy w czasie jazdy.

Ważyć roweru na łazienkowej wadze nie musisz, możesz zważyć siebie z rowerem w rękach, bez roweru i różnica będzie całkiem dokładna.

19tka może być za mała, choć zależy od tego jaka jest długa, tu rozrzut może być olbrzymi. Przy wzroście 185 cm jeździłem na 19tce o długości 600 mm, a drugi obecny rower 20tka ma 565 długości poziomo.

Napisano

wazac w rekach wychodzi 14,6kg, wazac sam rower na listwie plastikowej moze 0,5kg wychodzi max 14,1 kg waga lazienkowa do tego sie srednia nadaje, jak widac, zaraz zrobie kalkulacje poszczegolnych komponentow, obstawiam ze moja rama wazy conajmniej 2,5 kg

 

poszukalem wagi podzespolow i wyszlo mi ze osprzet wazy max 10kg, wiec rama raczej lekka nie jest i te 2,5kg wazy na pewno

 

osprzet :

przerzutka przod deore plus podkladki chyba xtr fd-m590 waga 162 g

przerzytka tyl deore rd-m531? 313g?

klamkomanetki alivio st-m020 340g ???/

korba alivio fc-m410/m411 tarcze truvativ 925g??

suport truvativ 327g

pedaly shimano spd pd-m520 380g

hamulce shimano br-m450 206g

kaseta hg40 326g ?

łancuch wipermann 266g?

amor rs dart 3 pop lock 2190g

kierownica cannondale 220g

mostek specialized

sztyca accent 700g

opony schwalbe silento 770g

przednie kolo piasta alivio obrecz kapslowana, szprychy zwykle z tasma jakies 900g-1kg

tylnie kolo kellys draft 1kg?

detki jakies 310g

koszyk na bidon carbon 24g

stery vp-a77c 130g

siodelke selle royal

chwyty gabka author 38g

zacisk sztycy zoom

  • 2 tygodnie później...
Napisano

ze w jakis sposob wykorzystam mocowania przewodow do hamulca jakies przelotki ? w kellysie sa takie wieksze tulejki na pancerz i dzieki temu sie trzyma w otworach

Napisano

chodzi mi o to by linka na prostym odcinku nie byla w pancerzu tylko na zalamaniach jak to ma miejsce w klasycznym rozwiazaniu, kross ma jakies plaskie te prowadnice bo otworami (przelotkami) to ciezko nazwac, a w authorze byly wieksze otwory i do v-brakea sie takie tulejki zakladalo i pancerz sie trzymal w przelotce pod tarczowke ktora jest inna od przelotek do przerzutek czy zwyklych halucow na linke

http://bikeboard.pl/arch/index.php?d=sprzet&g=13&art=469

Napisano

Obes piszac poprzedniego posta, nie zauwazylem Twojego, dlatego jeszcze probowalem tlumaczyc.

Dlaczego nie moge:

1 nie mam takiego dlugiego pancerza w domu :)

2 i tak bede musial go jakos przymocowac

3 wydaje mi sie ze lepiej bedzie dzialal na przelotkach

Napisano

Nie kombinuj, linka od tylnego hamulca musi iść po łukach, wtedy działa najlepiej i płynnie. Optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie pancerza na całej długości, chroni to linkę przed wodą i brudem.

Jeżeli nie masz odpowiedniej długości pancerza, to dokup - kosztuje naprawdę niewiele.

Napisano

tak tez zrobie pancerz sie znalazl jednak w domu :)

z mojej strony temat do zamkniecia wszsystkim wypowiadajacym sie w temacie daje po plusie :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...