amidar Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Witam. Przymierzam się do wymiany hamulców w swoim rowerze. Zastanawiam się co wybrać. Przeglądałem oferty na allegro i podobają mi się SLX-y Shimano model 666 ale jest kllka innych firm produkujących hamulce tarczowe. Zależy mi na tym, żeby działały w "ciężkich" warunkach, - woda, błoto i przede wszystkim w górach. Te które obecnie mam (Deore - zainstalowane przy kupnie roweru) spisują się nieźle pod warknkiem umiarkowanych wzniesień, w beskidach płyn się zagotował przy zjeździe i w zasadzie przy zaciśniętych klamkach miałem na liczniku 40km/h i strach w oczach bo droga miała "kilka" ostrych zakrętów Może jakieś KCNC, Magura, Hayes, AVID-? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jokulus25 Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Shimano SLX wydają się być dobrym wyborem , a z Magury to może MT4 , albo Louise ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gugool Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Zacznijmy od informacji ile ważysz i jaki masz rower. Może po prostu warto zmienić tarczę na większą i nauczyć się hamować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miliron Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Hamulce Deore nie są tragiczne i nawet w górach powinny sprawować się przyzwoicie. Czasami zmiana płyny na nowy + inne klocki + ewentualnie inna/większe tarcze działają większe cuda niż nowe hamulce. Miałem podobny problem bo zachciało mi się lekkich tarcz (ashima) ... Wymiana na Avida G2 spowodowała, że teraz wylatuje przez kierownicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Jeżeli szukasz czegoś do 1000zł, to polecam SLX BR-M666 i do tego tarcze Shimano lub Avid G3CS/HS1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba521 Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Andrew, dlaczego polecasz mu SLX a nie XT na przykład? Czy koszt 100zł dla XT jest tylko dla innego napisu na zacisku i klamce czy faktycznie jest miedzy nimi różnica o której nie wiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miliron Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Najwyższe modele na rok 2012 (XTR i XT) są rewelacyjne i zdecydowanie bardziej godne polecenia niż SLX. W połączeniu z ich nowa tarczą wykonaną w technologii ICE dostajemy bardzo mocne i "chłodne" hamulce. Niestety zestawu nie kupimy do 1000 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Czy to opinia wynikająca z użytkowania tych hamulców, przez co slx chowa się przy xt i xtr? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miliron Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Absolutnie nie mówię, że SLX są złe ... wręcz przeciwnie. Shimano w końcu zrobiła coś fajnego w temacie hamulców !! XT i XTR po prostu mają delikatnie inną konstrukcje zacisku. Przez co działają bardziej "płynnie" posiadając przy tym większą siłę hamowania. O dedykowanych klockach metalicznych też warto wspomnieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 nowa tarczą wykonaną w technologii ICE dostajemy bardzo mocne i "chłodne" hamulce Chętnie bym posłuchał o tych tarczach. Rozumiem, że jesteś ich użytkownikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miliron Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Dzięki zastosowaniu rdzenia aluminiowego w tarczach, temperatura całego systemu jest znacząco niższa. Efekt ?! Nie zagotujemy płynu hamulcowego ! Przynajmniej testowych modeli nie udało się zagotować ... co innego wersji 100% stalowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 17 Lutego 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Ale piszesz to z doświadczenia czy powtarzasz zasłyszane opinie? Przecież wiadomo że najbardziej wiarygodne są informacje z pierwszej ręki, a testy w sieci nie zawsze są wiarygodne... P.S SLXy można kupić w wersji z klockami żywicznymi i metalicznymi. Te drugie kosztują kilkadziesiąt pln więcej i zdecydowanie to tą wersję warto wybrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomke1 Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Najwyższe modele na rok 2012 (XTR i XT) są rewelacyjne i zdecydowanie bardziej godne polecenia niż SLX. W połączeniu z ich nowa tarczą wykonaną w technologii ICE .............. Dzięki zastosowaniu rdzenia aluminiowego w tarczach, temperatura całego systemu jest znacząco niższa. Efekt ?! Nie zagotujemy płynu hamulcowego ! Przynajmniej testowych modeli nie udało się zagotować ... co innego wersji 100% stalowej............... XT i XTR po prostu mają delikatnie inną konstrukcje zacisku. Przez co działają bardziej "płynnie" posiadając przy tym większą siłę hamowania. O dedykowanych klockach metalicznych też warto wspomnieć. W tym sęk że SLX też są w wersji 2012 i tarcze SLX także występują w wersji IceTech (sm-rt67) i także mają aluminiowy rdzeń SLX mają identyczną budowę, różnią się głównie wagą, może XTR jest ciutkę inny bo w sumie starszy niż para XT (785) i SLX (666) które miały wspólną premierę. A tak na dodatek XTR, XT i SLX mają ceramiczny tłoczek żeby trudniej było zagotować olej. Może i tarcza jest minimalnie chłodniejsza, ale i tak można palucha przypalić. Wiem co mówię mam od lipca SLX666 z metalicznymi klockami z radiatorami i do kompletu tarcze akurat XTR. A do autora : zdecydowanie te hamulce polecam, od XT'ów różnią się bardzo minimalnie (brak FreeStroke, zawleczka zamiast śrubki w zacisku, waga i kolor). Sam będę miał na wiosne dylemat czy w nowym rowerze zostać przy SLX'ach czy w otrzymanych w komplecie Magurach Louise Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amidar Napisano 17 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Wygląda na to że warto zostać przy pierwotnym zamyśle SLX-ów. ew dołożyć do XT. Przyglądałem się konstrukcji obu i wyglądają bardzo podobnie, różnica jest minimalna. A co do tarcvz to może faktycznie zainstaluję większe. W komplecie z rowerem dostałem tarcze 180 z przodu i 160 z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomke1 Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Zerknij sobie do działu testów na mój wątek opisujący nowe SLX'y. Bo jakieś drobne uwagi też do nich tam miałem, chociaż z czasem się do nich przyzwyczaiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alexracing Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 w Lbn w inzynierii rowerowej maja takie magury , http://allegro.pl/magura-marta-world-cup-sl-magnesium-i2100007235.html na pewno mozna troche stargować i chyba mozesz byc pewny że nie spotkasz bikera z takimi samymi heblami ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Hamulce świetne ale taką choinką krzywdy bym sobie nie zrobił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Absolutnie nie mówię, że SLX są złe ... wręcz przeciwnie. Shimano w końcu zrobiła coś fajnego w temacie hamulców !! XT i XTR po prostu mają delikatnie inną konstrukcje zacisku. Przez co działają bardziej "płynnie" posiadając przy tym większą siłę hamowania. O dedykowanych klockach metalicznych też warto wspomnieć. Jak można pisać takie bzdury?! SLX i XT mają identyczne zaciski. Jedyna różnica między zaciskami jest taka, że w SLX jest zawleczka trzymająca klocki, a w XT jest śrubka. W dodatku w otworze na zawleczkę jest gwint, więc można tam wkręcić śrubę. Pasują idealnie te śrubki : http://www.rowerowy.com/narzedzia_serwis/serwis_hamulcow/inne/a2z_bolt A różnice w klamkach? W XT jest śrubka regulacyjna Free Stroke na krzyżak, a w SLX jest na wkrętak typu "spanner". Można wykręcić tą śrubkę i wkręcić zwykłą krzyżakową. No i jest jeszcze jedna drobna różnica - w SLX dźwignia wykonana jest z profilowanej blachy, a w XT jest to odlew, SLX nie różni się w żaden sposób od XT pod względem działania. Co więcej oba hamulce ważą dokładnie tyle samo. Zacisk XTR to zupełnie inna bajka - monolit. Może być nieco sztywniejszy i lżejszy. To wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomke1 Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Właśnie też na tą dziwną śrubkę w SLX patrzyłem, ale nie wpadłem na to że jest taki śrubokręt A że w miejscu zawleczki jest gwint to dla mnie wiadomość dnia... dzięki mistrzu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Lutego 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Pro forma dodam Magury MT4 http://allegro.pl/magura-mt4-180-160mm-biale-set-hamulce-mt-4-mt-4-i2074908961.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miliron Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Jak można pisać takie bzdury?! SLX i XT mają identyczne zaciski Jeśli SLX także ma tłoczki pokryte ceramiką to by znaczyło, że ów zaciski są takie same. Nie upieram się ale na pewno informacje tą zweryfikuję. Jeśli płynność testowanych przezemnie XT nad SLX nie wynika z ceramiki, to z czego ? Może przypadłość konkretnej sztuki i mniejszej dokładności wykonanych elementów z których się składała? ... Zaczynają się w sklepach pojawiać rowery na wspomnianych hamulcach. Jeszcze kilka tygodni i w opiniach będzie można przebierać do woli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Te tłoczki nie są pokryte ceramiką. Może one są w całości ceramiczne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomke1 Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Nie rozbieralem zaciskow, ale z zewnatrz wygladaja na ceramike. Swoja droga w wielu miejscach mozna przeczytac ze tloczki sa wlasnie cale ceramiczne, np. http://www.bikeradar.com/gear/category/components/disc-brake-systems/product/review-shimano-br-m666-slx-brakes-11-45311 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 1. Regulacja free stroke w shimano działa symbolicznie i jako taka nie wpływa praktycznie na obsługę i działanie widelca. 2. Wyższe modele mają regulację odległości klamki od kierownicy pokrętłem - bez znaczenia bo długość palców użytkownika nie zmienia się w czasie jazdy. O ile jeszcze jałowy skok klamki można ewentualnie wykorzystać to regulację odległości od kierownicy wykonuje się raz, pod siebie. Slx nie traci nic wobec wyższych modeli, więc jeśli komuś nie zależy na nazwie to mądrze będzie kupić slxy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.