oleczek1988 Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Witam serdecznie Otóż zakupiłem wczoraj od pewnej osoby ramę "Romet" za śmieszne pieniążki. Założyłem temat z myślą że ktoś z forumowiczów pomoże mi ustalić co to jest za model. Patrzyłem w internecie i z każdą narastającą minutą miałem większy mętlik w głowie. Pytałem się poprzedniego właściciela z myślą że będzie wiedział ale nic z tego gdyż kupił ją ładnie paręnaście lat temu i nie pamięta rower został jednym słowem zapuszczony do granic możliwości nie wspomnę już o fatalnym polakierowaniu wszystkiego co jest tylko możliwe chcę ją odrestaurować i stworzyć single speed`a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enkoder Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Orkan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Renn Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Generalnie trudno określić jaki to model . Zmieniały sie modele ram ale nazwy już nie . Moim zdaniem jest to Jagurar Orkan nie miał tak zdobionych muf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Orkan miał mufy zupełnie pozbawione finezji i zaczepy do pompki przyspawane do ramy, był też sprzedawany z pełną osią. Mufy wskazują na wspomnianego wyżej Jaguara, ewentualnie na model Huragan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 coś z lat 60-70, jaguaro podobne. przerzutki dosyć stare może nawet koniec 50 lat jak cię to kręci możesz odrestaurować, to dobry materiał albo znaleź amatora i odsprzedać Orkan nie miał tak zdobionych muf no właśnie orkan to turystyk, z ramą z rur kanalizacyjnych ciężki. to jet bardziej szosowa wersja, rozkręć i zważ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oleczek1988 Napisano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 dziś rower został rozkręcony do gołej ramy i został wypiaskowany. rozkręć i zważ rama coś koło 2700g widelec: 870g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qr3ak Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Masz fajnego ZZR jaguara, rzadki okaz z tą przednią przerzutką i pustą osią od suportu. Druga wersja po tej która była na osprzęcie Campagnolo. Jak masz do niego oryginalne koła na szytkach to się opłaca wyremontować a nie przerabiać. Na ostre zawsze można znaleźć inną ramę. Poprawka ZZR Huragan typ 530. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oleczek1988 Napisano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 dobrze wiedzieć że mam kolejnego rodzynka Mój pierwszy jak go kupywałem to był czesciowo na osprzecie campagnolo: http://www.forumrowerowe.org/topic/104445-rower-huragan/page__p__982932#entry982932 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qr3ak Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Biały to ZZR Jaguar special. Model z hakiem i linką prowadzoną u góry, przejściowy, póżniejsza nazwa już tylko Romet special. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 dziś rower został rozkręcony do gołej ramy i został wypiaskowany. gratuluję huragana może jednak zostawisz przerzutki i suport? są unikatowe czekamy na kolorek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemo2009 Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 przerzutki dosyć stare może nawet koniec 50 lat Wygląda na przerzutkę z lat 80,XX wieku.Taką produkował Romet,Favorit przy tym,to było cudo.Romet produkował wtedy rowery sportowe z wolnobiegami 4 rzędowymi(na Polskę).Na export rowery miały wolnobiegi 5 rzędowe(Polska nie produkowała takich). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Taką przerzutkę miałem w pierwszym "poważnym" rowerze.1979 albo 1980 rok.To był Sprint,tzw:półkolarzówka.Potem Rekord,i te manetki na ramie,historia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemo2009 Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Potem Rekord,i te manetki na ramie,historia... Rekord chyba miał tylną przerzutkę Favorit,więc ten z tematu musi być słabszy i starszy model. Masz fajnego ZZR jaguara, Poprawka ZZR Huragan typ 530. Nie jest to Jaguar,ani Huragan.One nie miały oświetlenia.To były rowery treningowe dla sportowców. Najlepiej zajrzeć na forumszosowe.org Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qr3ak Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Nie jest to Jaguar,ani Huragan.One nie miały oświetlenia.To były rowery treningowe dla sportowców. Ale ubaw, to tak jak by powiedzieć scott scale z lampkami to już nie scott. A jak by sobie ktoś zamontował parasolkę albo wiatraczek, jeszcze w tamtych czasach były modne gumowe żabki zamiast dzwonków. Kurna znawca Po co mam zaglądać na forumszosowe.org jak miałem tego żelastwa pod dostatkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemo2009 Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Po co mam zaglądać na forumszosowe.org jak miałem tego żelastwa pod dostatkiem. Autor tematu może tam zaglądnąć,a złomiarz nie musi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyberhuman Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 O rany! Miałem dokładnie taki rower kiedyś... Byłem w podstawówce, a dzięki temu sprzętowi, byłem najszybszy na ulicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oleczek1988 Napisano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 mnie zaciekawiła przednia przerzutka z tzw. wajchą ma to swój urok Co do lampki to widać ewidentnie że ktoś sobie domontował Jutro odbieram od lakiernika ramę wraz z widelcem. Zapodałem czerwień ala Ferrari Co do waszych odpowiedzi i tak jestem za tym aby sobie zrobić single speed`a a jak zapragnę mieć odrestaurowany na fula rower to zamontuje przerzutki i manetkę. Dobrze że nie usunąłem mocowań A jak wygląda temat suportu. Mam w planach zakupić korbę i wkład suportowy. Odkręcałem i wszystko na to wskazuje że jest angielski [lewa strona w prawo, prawa strona w lewo]i. Martwi mnie jednak szerokość mufy bo wyszło 66mm z kawałkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qr3ak Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Spokojnie zmieści się pakiet na 68mm. W Huraganie miałem pakiet shimano z plasikową wkładką z drugiej strony, do ruskich xb3 też pasuje. Dopasować tylko długość osi. Autor tematu może tam zaglądnąć,a złomiarz nie musi. Bardzo śmieszne, jak się nie zna to się nie odzywa i nie robi zamętu. Jeszcze sobie przypomniałem, że mi lepiej pasował pakiet wkręcany od strony korby a nie od blatu. Shimano wtedy robiło pakiety z gwintem L albo R, nie wiem jak teraz z tym jest. (lata 90) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 mnie zaciekawiła przednia przerzutka z tzw. wajchą ma to swój urok no... nie wiem czy to 80 - te lata, ale wtedy ja przemycałem z CSRR favoritki, nawet wagant ojca z - '83 miał favoritkę. może starsi szosowcy się wypowiedzą, ja tam trenowałem na starym jaguarze w latach 88-89' i miał on inne bardziej cywilizowane przerzutki, a miał wtedy już 15 lat... Zapodałem czerwień ala Ferrari pokaz , pokaż... !! kurcze, chyba na wiosnę maluje mojego rometa jak byś jeszcze gdzieś znalazł taką ramę to daj znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qr3ak Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Rower lata 55-65. W późniejszym okresie stosowano Favoritki i campa. Na ostre była by lepsza taka rama http://allegro.pl/rama-torowa-jaguar-i2123373259.html ale cena odstrasza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 bym postulował, by posiadacze rowerów dorzucali je do garażu naszego. nawet jak mają zbudowane rowery na bazie... czegoś tam. To niech napiszą np. huragan lata 70-te, - zmodyfikowany. będzie prościej szukać. osobiście mam rower romet -Universal ale nie wiem jaki, tylko rama pozostała z niego. kiedyś był to single sped na kołach 27'cali??? jakaś wersja eksportowa , krótka i nie znalazłem nigdzie takiego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qr3ak Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Romet -Universal rower turystyczny miejski ala wiejski bez przerzutek. Sąsiad miał takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 no właśnie, ale rama fajna, lekka cienkościenne rurki i dobra geometria jak dla mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qr3ak Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Tylko problem taki, że jaguary czy huragany były na rurkach reynoldsa i to jest dobry materiał na budowe roweru a późniejsze romety na stali konstrukcyjnej marnej jakości (tz. na pewno lepszej od makrokeszów). Jak mocniej depniesz to się rozleci. Sam od jakiegoś czasu szukam ramy pod ostre i wydaje mi się, że najlepsze z tamtych lat to ruskie ramy XB3 sport szose, geometria strikte sportowa mocna rama i lekka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oleczek1988 Napisano 17 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Zapodałem czerwień ala Ferrari pokaz , pokaż... !! kurcze, chyba na wiosnę maluje mojego rometa jak byś jeszcze gdzieś znalazł taką ramę to daj znać 0 Cube 28 i 1/2 Ramę odebrałem od lakiernika. Malowanie wyszło super a do tego jeszcze ten czerwony lakier Zdjęcie wrzucę w przyszłym tygodniu bo oddałem do serwisu alby mi poprawili gwint na rurze sterowej, suportu oraz podfrezować mufę suportową bo nie jest idealnie równa ale serwisant mnie uspokoił że wszystko będzie dobrze A swoją drogą założę osobno temat i będę go na bieżąco aktualizował. Nie zrobię od razu wszystkiego bo są też inne wydatki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.