Dylemat wyboru roweru po raz nie wiadomo który, wiem. Postaram się zwięźle i treściwie podac warunki brzegowe.
1. Na rower mogę wydać do 1600 PLN (no chyba, że będzie jakaś rewelacja mega za troszke więcej...).
2. Mój wzrost 178 cm, wysokość krocza na bosaka 78 cm.Waga 98 kg. Osobnik męski.
3. Rower będzie służył do jazdy po leśnych drogach, lekko dziurawych, ale raczej utwardzonych oraz po asfalcie (rzadziej).
4. Rower musi oferować zarówno dużą wytrzymałość jak i wygodną pozycję jazdy (bolą mnie już plecy od jazdy na MTB na leżąco...).
5. Oczekuję cichej i nienagannej pracy wszystkich mechanizmów roweru.
Jak dotychczas głowię się bardzo nad rozmiarem ramy. Przejrzałem juz chyba wszystkie poradniki i wychodzi mi niezmiennie, że rama dla mnie to 18 lub 19 cali. Po intensywnej lekturze i z własnych doświadczeń gdybym miał strzelać to brałbym ramę 18 calową (oczywiście są różne geometrie w zależności od producenta, ale chyba są jakies rozsądne widełki w jakich te różnice się mieszczą ?).
Bardzo ważne jest dla mnie aby mieć luz pod kroczem parę centymetrów w razie zsunięcia się z siodełka,każdy facet wie czym to grozi.
Tak, teraz najgorsze... najlepiej odpowiadałby mi rower łączący cechy wytrzymałościowe MTB z komfortem jazdy w pozycji wyprostowanej (albo chociaz nie leżącej - prawie wyprostowanej).
Bardzo wiele dobrego wyczytałem na temat Unibike'a Evolution, tylko tu powstaje pytanie czy da się go dostosować do moich potrzeb, czyli wygodna pozycja, regulowana kierownica, tak żeby nie leżeć, a to wszystko przy zachowaniu wytrzymałości zbliżonej do MTB ?
Wszystkie sprytne pomysły mile widziane. Z góry bardzo Wam dziękuję za pomoc.
Pytanie
Gość Rad
Witam czytających,
Dylemat wyboru roweru po raz nie wiadomo który, wiem. Postaram się zwięźle i treściwie podac warunki brzegowe.
1. Na rower mogę wydać do 1600 PLN (no chyba, że będzie jakaś rewelacja mega za troszke więcej...).
2. Mój wzrost 178 cm, wysokość krocza na bosaka 78 cm.Waga 98 kg. Osobnik męski.
3. Rower będzie służył do jazdy po leśnych drogach, lekko dziurawych, ale raczej utwardzonych oraz po asfalcie (rzadziej).
4. Rower musi oferować zarówno dużą wytrzymałość jak i wygodną pozycję jazdy (bolą mnie już plecy od jazdy na MTB na leżąco...).
5. Oczekuję cichej i nienagannej pracy wszystkich mechanizmów roweru.
Jak dotychczas głowię się bardzo nad rozmiarem ramy. Przejrzałem juz chyba wszystkie poradniki i wychodzi mi niezmiennie, że rama dla mnie to 18 lub 19 cali. Po intensywnej lekturze i z własnych doświadczeń gdybym miał strzelać to brałbym ramę 18 calową (oczywiście są różne geometrie w zależności od producenta, ale chyba są jakies rozsądne widełki w jakich te różnice się mieszczą ?).
Bardzo ważne jest dla mnie aby mieć luz pod kroczem parę centymetrów w razie zsunięcia się z siodełka,każdy facet wie czym to grozi.
Tak, teraz najgorsze... najlepiej odpowiadałby mi rower łączący cechy wytrzymałościowe MTB z komfortem jazdy w pozycji wyprostowanej (albo chociaz nie leżącej - prawie wyprostowanej).
Wizualnie podobny do ideału jest ten rowerek http://www.rowerzysta.pl/trekking/rower-trekingowy-unibike-pamir-gts-2011.html?keyword=unibike+pamir
Biore pod uwagę także ten http://www.rowerzysta.pl/trekking/rower-trekingowy-merida-freeway-9300-2011.html?keyword=merida+freeway.
Oraz ten http://e-rower.pl/stratos-2010-p-3598.html
Bardzo wiele dobrego wyczytałem na temat Unibike'a Evolution, tylko tu powstaje pytanie czy da się go dostosować do moich potrzeb, czyli wygodna pozycja, regulowana kierownica, tak żeby nie leżeć, a to wszystko przy zachowaniu wytrzymałości zbliżonej do MTB ?
Wszystkie sprytne pomysły mile widziane. Z góry bardzo Wam dziękuję za pomoc.
Rad.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
0 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.