Dmietrov Napisano 14 Lutego 2012 Napisano 14 Lutego 2012 Witam na wstępie chciałbym zaznaczyć iż przeczytałem chyba wszystkie tematy na temat amortyzatorów i wiem, że najlepszym rozwiązaniem byłaby Tora 318 solo air jednakże jej cena jest dla mnie zaporowa nawet używana. Celem moich poszukiwań jest amortyzator do ramy 17.3 cala do all moutain tzn, górki pagórki szutry korzenie, zapewne będzie pracować na 2,5 calowych gumach. Znalazłem następujące oferty: Raidon z piwotami z 2011 roku za 358 zł 100 mm skoku. Duro djd z piwotami rocznik 08 lub 11 za 330/399 zł skok 100mm/130mm ( docelowo przerobiony na 100mm). Moje pytanie jest następujące, warzę ok, 65 kilo na epicona 600 zł mnie nie stać ( chyba że zrobicie mi zrzutkę na święta ;-P) wiec wybór padł na jeden z tych dwóch. Widziałem trochę pękających duro na allegro, wiem też, iż są osoby sukcesywnie jeżdżące na duro djd w XC na wstępnie odpuściłem sobie amortyzatory typu SR XCR. Który z tych dwóch lepiej się sprawdzi, który będzie bardziej przyjazdy we współpracy z moja waga, warunkiem też, jest praca pod V-brakeami. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź !
Mod Team sznib Napisano 15 Lutego 2012 Mod Team Napisano 15 Lutego 2012 ... warzę ok, ... A co takiego warzysz? A wracając do tematu, za ~ 350pln można kupić fajną używkę do AM, lepszą niż te co podałeś. Np. Manitou Stance Flow: http://allegro.pl/manitou-stance-flow-fr-am-55-66-36-sherman-i2101079246.html tylko nie wiem czy zdążysz Na chwile obecną nic innego ciekawego na Allegro nie widać, ale trzeba czekać i szukać okazji, nie śpieszyć się z zakupem. Za te 3,5 stówki można upolować nawet Dropoffa czy AMa od Marzocchi, a to by był optymalny amorek.
Dmietrov Napisano 15 Lutego 2012 Autor Napisano 15 Lutego 2012 A co takiego warzysz? Ważę losy przyszłego amortyzatora, co do używki, nie chce kupić jakiegoś trupa, składam nowy rower tzn. na nowej ramie, nie uprawia FR, DH czy DJ. Na pewno chciałbym amortyzator a'la epicon ze względu na wagę, jednakże jego cena jest za wysoka, dlatego skłaniam się ku duro za cenę 330 zł nic tańszego nie kupie, a co do używek, mam małe rozeznanie w rynku.
jokulus25 Napisano 15 Lutego 2012 Napisano 15 Lutego 2012 lepjej jednak kupić jakąś porządniejszą używkę za jakieś 350-400 niż tego Duro
Dmietrov Napisano 15 Lutego 2012 Autor Napisano 15 Lutego 2012 lepjej jednak kupić jakąś porządniejszą używkę za jakieś 350-400 niż tego Duro a więc czekam, aż mi coś polecicie :-)
stpman Napisano 15 Lutego 2012 Napisano 15 Lutego 2012 Już to komuś powiedziałem. Chcąc kupić dobrego używanego amora stosunkowo niedrogo należy się uzbroić w cierpliwość i czekać na okazję, a takie się zdarzają. Błędne jest kupienie amorka na allegro "od ręki", bo akurat to było dostępne.
timex550 Napisano 15 Lutego 2012 Napisano 15 Lutego 2012 Dmietrov Jak chcesz wybierać pomiędzy tymi dwoma, to weź Raidon'a. Jego skok można regulować wewnętrznie od 80 do 140mm, a poza tym jego praca jest znacznie lepsza niż Duro. No i Raidon jest powietrzny, czyli dopompujesz go sobie pod siebie. Za tą cenę trudno o lepszego nowego amorka. Sam Raidon'a mam i sprawuje się bardzo dobrze. Wersje z 2011 mają nowe lepsze tłumiki, które dodatkowo są rozbieralne.
Dmietrov Napisano 15 Lutego 2012 Autor Napisano 15 Lutego 2012 Jesteście pewni nad wyższością powietrznego amortyzatora nad sprzerzyną ? ( uwzględniając ten przedział cenowy ) mam dziwne przeczucie coby sprężyna radziła sobie lepiej z nierównościami, niż powietrze.
timex550 Napisano 15 Lutego 2012 Napisano 15 Lutego 2012 Dmietrov Raczej nie. Raidon jest zdecydowanie lepszy od Duro jeśli chodzi o wybieranie nierówności.
jokulus25 Napisano 15 Lutego 2012 Napisano 15 Lutego 2012 tak Raidon jest lepszy od Duro , to jest pewne a co do używek to musisz poobserwować np. allegro i złapać jakąś okazję
enduroriderPL Napisano 16 Lutego 2012 Napisano 16 Lutego 2012 Mam duro i jest ok, ALE przy 65 kg możesz mieć zbyt twardą sprężynę po obniżeniu. Pisałem o obniżaniu tutaj: http://endurorider.pl/2010/05/obnizanie-duro/ Jeździłem na nim w górach na HT i dał radę choć nie jest to wybitny widelec Jeżeli szukasz czegoś co jest proste, mocne (ciężkie) to dureń jest ciekawą propozycją, ale trzeba jasno powiedzieć że regulacja tłumienia odbicia jest mało wydajna. Duro to jest taki klocek do katowania
djwiocha Napisano 17 Lutego 2012 Napisano 17 Lutego 2012 Jak by był za twardy po obniżeniu to zawsze można wyciągnąć sprężynę z tłumika, u brata ważącego ok 60 kg wyciągnęliśmy tą sprężynę z tłumika przy zachowaniu oryginalnych 130 mm skoku i jest idealnie twardy, pracuje całym skokiem i nie dobija. Tak wiec w razie czego warto spróbować. Jednak tak jak powiedział przedmówca regulacja tłumienia w Duro działa raczej kiepsko i jest to raczej ciężki amorek do ostrzejszego katowania. Widziałem trochę pękających duro na allegro Bo ludzie używają ich do różnego rodzaju pseudoDH i pseudoFR i wtedy koniec końców musi pęknąć.
alexracing Napisano 17 Lutego 2012 Napisano 17 Lutego 2012 ja bym sie długo nieZastanawiał : http://allegro.pl/recon-sl-100mm-okazja-i2118085443.html
enduroriderPL Napisano 17 Lutego 2012 Napisano 17 Lutego 2012 No to jeszcze zagwarantuj, że jeżeli coś będzie nie tak z używką to oddasz za poniesione koszty.
matkell Napisano 19 Lutego 2012 Napisano 19 Lutego 2012 Wypowiem się jako użytkownik Raidona R.L Air, mam go od lutego tamtego roku i szczerze polecam, początki są trudne, 1000km na dotarcie, ale potem nie można narzekać, smarowany Brunoxem nie ma problemów z pracą na mrozie (-10) mimo że na samym początku -1 bylo problemem, w porównaniu z Duro wypada o wiele lepiej, a moim zdaniem spokojnie można go postawić na równi z powietrzną Torą w zestawieniu cena/jakość. Dmietrov, nie wiem w ogole o co chodziło w tej wypowiedzi, ogromna przewaga powietrzna nad sprężyną polega ma możliwości regulacji więc podejrzewam, że owe powietrzne amortyzatory o których mówisz byly nabite zbyt dużym ciśnieniem pod Twoja wagę. Osobiście ponownie skłaniałbym się w kierunku Raidona, z uwzględnieniem takich okazji jak podał alexracing ale pod warunkiem, że masz możliwość odbioru osobistego
Dmietrov Napisano 23 Lutego 2012 Autor Napisano 23 Lutego 2012 Okej, Raidon zamówiony, można było czekać i się zastanbawiać nad epiconem LOD 579 zł jednakże 359 zł na raidona lod 2011 to niezła cena. Czy ktoś posiada jakieś informacje na temat "tuningu" tzn, wymiany smarów, lepszych uszczelek, dolaniu dobrego oleju wiem, że takie istnieją.
Mod Team sznib Napisano 23 Lutego 2012 Mod Team Napisano 23 Lutego 2012 Poczytaj tutaj: http://mtbikes.pl/artykuly/testy/najtansze-powietrze-na-rynku-test-amortyzatora-suntour-raidon-lo-air-2008-oraz-krotki-opis-czynnosci-serwisowych/
Dmietrov Napisano 24 Lutego 2012 Autor Napisano 24 Lutego 2012 Czy to jest wersja powietrzna czy sprężynowa ? http://ctbike.pl/suntour-raidon-lod-2011-piwoty-100mm-amortyzator-pod-hamulce-v-brake.html
stpman Napisano 24 Lutego 2012 Napisano 24 Lutego 2012 "Amortyzacja: sprężyna pneumatyczna" z tego wynika, że powietrzny.
Dmietrov Napisano 24 Lutego 2012 Autor Napisano 24 Lutego 2012 W sumie też tak myslałem, ale mogł to być błąd, nigdzie nie jest napisane czy jest to Air czy Coil. Sprawdzając wagę i opis przypuszczam iż jest to AIR.
Dmietrov Napisano 11 Marca 2012 Autor Napisano 11 Marca 2012 W sumie też tak myslałem, ale mogł to być błąd, nigdzie nie jest napisane czy jest to Air czy Coil. Sprawdzając wagę i opis przypuszczam iż jest to AIR. A o to mój raidon SF11 LOD Air
kiku1 Napisano 13 Marca 2012 Napisano 13 Marca 2012 I jak się spisuje? Obecnie tez się zastanawiam ten Raidon czy Epicon różnica na pewno w wadze, cenie ale czy coś jeszcze?
Dmietrov Napisano 14 Marca 2012 Autor Napisano 14 Marca 2012 obecnie za tego raidona za cenę 359 to jest naprawdę okazja, raidon w tym salmym sklepie 585 zł amortyzator wygląda na solidny, rozbieralny tak jak epicon to jest wersja 2011, fajnie jak by był te 0,5 kg lżejszy :-) ale dopłata 220 zł za 0,5 kg to wiecej jak połowa ceny raidona. Na zdjeciu, jest opona 2,5 cala więć amortyzator może wyglądać mało masywnie :-)
blinkers13 Napisano 15 Marca 2012 Napisano 15 Marca 2012 W rowerze XC masz oponę 2.5? po co? uważaj żeby ci amora nie poobcierała przy wchodzeniu w zakręty
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.