Skocz do zawartości
  • 0

[rower] Scott Aspect 30......w fazie przemian :)


hassanbey

Pytanie

Napisano

Witam serdecznie

W zeszłym roku pod koniec wakacji zakupiłem rower Scott Aspect 30 w konfiguracji seryjnej czyli:

Waga

13,80 kg

Rama - Aspect Alloy 6061 D.B. Performance geometry Integrated headtube

Widelec - Suntour XCR with Lockout 100mm travel

Stery - Ritchey Logic OE integ.

Przerzutka (tył) - Shimano Alivio RD-M430 24 Speed

Przerzutka (przód) - Shimano Acera FD-M360 / 31.8mm

Manetki - Shimano SL-M 310 R-fire plus

Klamki hamulca - Tektro DRACO

Hamulce - Tektro DRACO Hydr. Disc

Korbowód - Shimano FC-M361, silver 44x32x22 T

Oś korbowodu - Shimano BB-UN 26 Cartridge Type

Kierownica - Scott Aspect OS 640mm, black, 31,8mm 20mm rise 8°

Mostek - Scott TDS-D345A-8

Pedały - Wellgo C 127 S SHIMANO M520 + buty SHIMANO SH-M087

Sztyca - Scott, 31.6mm

Siodło - Scott Aspect WTB SILVERADO PRO 230gr pręty CrMo

Piasta (Przód) - Scott Disc Team

Piasta (Tył) - Shimano FH-M475 L

Łańcuch - KMC Z-7

Kaseta - Shimano CS-HG40-8 11-32T

Szprychy - 15 G, stainless, black

Obręcze - Araya TX-633 D-Wall, white

Opony - Schwalbe Black Jack 26 x 2.1 50TPI

 

Pierwszą wymianą było siodełko i bardzo sobie te pierwszy krok (dosłownie) chwalę w kierunku zrzucenia paru gram z roweru :) Teraz nie mam najmniejszych problemów z jazdą powyżej 50km w terenie. Dotychczas bywało różnie.

Dalej do wymiany poszły pedały i buty SPD. Jako, że są to moje pierwsze buty tego typu jestem z nich bardzo zadowolony. Przejechałem na nich ok.800 km i tylko raptem ze dwie mocne gleby zaliczyłem :)

Do dnia dzisiejszego przejechałem ok.1100km. Po każdej trasie jest pełny serwis czyszczący. Łańcuch nie wykazuje jeszcze luzów ale trzeba będzie się pomalutku rozglądać za nowym.

Chciałem wymienić sztycę ale już zostałem naprostowany , że zaczynam odchudzanie roweru od tyłu.

Wpierw koła/amortyzator/napęd.

Moja waga to ok.100kg przy wzroście 185 cm, do malutkich nie należę :) Jakie koła do tej wagi polecacie. Dodam , że chcę w tym roku wziąć udział w maratonie a być może i którymś z Challenge.

Napęd - prawdopodobnie będzie to SLX w całości

Amortyzator......i tutaj zaczynają się schody. Jestem w tej kwestii laikiem tak, że proszę o pomoc w doborze.

Na początek to tyle.

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

no właśnie ładna maszyna i ja bym właśnie zmienił napęd , a amortyzator to może Epicon ? albo na chwilę obecną można na allegro dostać tanio Manitou Drake

Napisano

Zabrałem się za zbieranie całego XT ale....po ostatniej jeździe w górzysty teren postanowiłem wpierw wymienić amortyzator :)

Zbieram....w sumie jeszcze nie wiem na co ale zbieram :) ....prawdopodobnie REBA

Napisano

Rower zacznij modyfikować od amortyzatora. Tu odczujesz największą różnicę. Mój rower schudł 800 gramów po wymianie xct v2 na epicona. Reba: ma bardzo dobre opinie, bezproblemowy serwis i dostęp do części, więc krok w dobrym kierunku. A teraz łyżka dziegciu: jeśli chcesz się ścigać w maratonach powinieneś zacząć od zrzucenia swojej wagi o jakieś 20 kilogramów. Bez tego nawet najlepszy sprzęt ci nie pomoże a pod górę będziesz wjeżdżał jak stara baba :) Koła wymień dopiero jak sam schudniesz. Po co teraz kupować pancerne, skoro docelowo powinieneś kupić jakieś lekkie?

Napisano

.... jeśli chcesz się ścigać w maratonach powinieneś zacząć od zrzucenia swojej wagi o jakieś 20 kilogramów...

Z tą wagą do nie do końca jest ta jak myślisz. Z racji pływania prawie 20 lat wyczynowo i chodzenia na siłownię nie ma z czego zrzucać. Max to zejdę do 95 kilo. Zaręczam Cie że pod górkę wjeżdżam dość żwawo.

 

A teraz nowości :)

W ostatni weekend rozerwałem tylną oponę w terenie na zjeździe...szczęście że byłem w SPD bo by mnie wysadziło z siodła, zaczepiłem o cuś :)

kapeaf.jpg

 

Musiałem więc zakupić oponę a że nie byłem zadowolony z tych co miałem (Schwalbe Jack Black) zakupiłem dwie

Postanowiłem pozostać przy Schwalbe i na przód poleciała Schwalbe Nobby Nic Performance 26x2.1

nobbynic.jpg

 

Na tył Schwalbe Racing Ralph EVO 26x2.1

racingralph.jpg

 

Jako że stare oponki ważyły po 784 gr to z 1568gr zszedłem na 1012 gr

staraopona.jpg

 

Różnica jazdy po szosie od razu odczuwalna. Spodziewałem się głośnej opony z dużym oporem toczenia, nic bardziej mylnego. Opona cichsza od poprzedniczniki a i jakoś lżej się pedałuje. Może to odczucia sugestywne ale ostatecznie wypowiem się jak pojadę w teren.

 

Waga roweru oscyluje teraz w granicach 13200gr.......teraz czas na amortyzator

Napisano

Dzisiaj zakupiłem chwyty Ergon GC2

302.jpg

Dodatkowo przekręciłem mostek z kąta dodatniego na ujemny. Jutro w teren i zobaczę jakie efekty będą.....szczególnie chodzi mi o drętwienie dłoni po dłuższej trasie.

Napisano

Tak jak zamierzałem, zakupiłem nowy amortyzator Rock Shox REBA RL 100mm.

Zabawa z wymianą była przednia :) a to problem z wybiciem gniazda ze starego amorka, a to nabicie nowej gwiazdki wraz z nabiciem młotka na palec AUĆ !! :)

Po ok.2 godzinkach spokojnej pracy nastąpiło zakończenie

Z racji że stary (w sumie 9 miesięczny) amortyzator SUNTOUR XCR model 011 ważył 2310 gr

imag0168w.jpg

 

a nowy raptem 1501 gram

imag0167oc.jpg

 

rower został odchudzony o następne 809 gram !!!

Oficjalne waga po wymianie amortyzatora to ok.12 600 gram

 

Następne będą koła :D

Napisano

Jak na razie taki set wchodzi w rachubę​:

- obręcze Mavic XM719disc czarne

- szprychy DT swiss Supercomp czarne

- nyple DT swiss alu czerwone

- piasty Novatec 711/712 białe z czerwonymi akcentami i zaciskami.

 

Z piastami to jeszcze nie wiadomo ponieważ kolega marynarz szuka 240-tek w Ameryce i może jak znajdzie.....

:)

Powyższy zestaw waży ok.1650 gram i kosztuje ok.1000,-

Napisano

No to nieźle :) Choć czy waga manetki to takie nic to bym nie powiedział.. sam pancerz z linką to pewnie koło 15g, a jeszcze manetka czyli np. poplock Rock Shox to 29g.. więc w sumie robi się to 45g. Więc w sumie zrobiło się ciekawie.. Reba zaczęła ważyć jak Sid

Napisano

Toż to mega leciutka ta Reba jest :)

Według tego co znalazłem na allegro to mój SID waży 1495 przy róże 21cm, czyli niewiele więcej. Biorąc pod uwagę jeszcze to, że Reba może mieć skok ustawiony do 120mm, a mój SID tylko 100, to jest się nad czym zastanowić

Napisano

Boże... ale ze mnie polonistyczny matoł.

Zamiast napisać o rurze, to napisałem o kwiatku(wcześniejszy post-"róże").

Ale doczytałem teraz i to 1495g jest jednak przy niedociętej rurze sterowej

Napisano

Na SID`a też się mierzyłem ale kierownik w mojej osobie ma 100kg (zejdę do 95 max)

REBA jest jednak wytrzymalsza pod tym względem

Sądzę Rybka33 te ładnie "kfiatki" nie wiele osób widziało :thumbsup:

Napisano

Mówiąc szczerze, to nie widzę różnicy w sztywności między Rebą a Sidem...

Maksymalnie ważyłem 78kg.

To nie świadczy dobrze, o tym, że mało osób widziało :)

Napisano

Z racji że podczas majstrowania przy kierownicy przekręciłem śrubki w mostku :( musiałem zakupić nowy.

Zasobność kieszeni się skurczyła po zakupie amortyzatora, wystarczyło tylko na Ritchey`a 4 Axis a chciałem WCS`a ... no cóż :)

Równica wagowa nie jest imponująca ale zawsze parę gram do tyłu :)

 

Stary mostek Scott`a

imag0165fn.jpg

 

nowy mostek Ritchey`a

imag0166hq.jpg

Napisano

Reba faktycznie coraz lżejsza... a to przecież widelec XC/AM. Jeżeli mogę coś dodać od siebie, gięta kierownica i rogi to "średnie" połączenie. Choć jeśli tak Ci pasuje, spoko.

Napisano

Kupiłem takie chwyty z rogami bo mam problemy z drętwiejącymi dłońmi przy dłuższych trasach,szczególnie chodziło mi o te skrzydełka. Nie widzę aby by mi to jakoś przeszkadzało a wręcz jest lepiej, zresztą gięta prost rogi czy bez to indywidualna sprawa kierowcy :)

Napisano

Dlatego, jak napisałem, jeśli Ci pasuje, spoko. Ale tak z ciekawości, inne chwyty pomogły?

 

Jak najbardziej !!! Teraz śmigam bez nieprzyjemnego mrowienia dłoni. Z czystym sumieniem mogę polecić Ergon GC2.

Napisano

 

Jak najbardziej !!! Teraz śmigam bez nieprzyjemnego mrowienia dłoni. Z czystym sumieniem mogę polecić Ergon GC2.

 

 

Na mrowienie może nie chwyty a kierownicą z większym bądź mniejszym gięciem do siebie albo tyłek za daleko

Napisano

Z racji że zaczynam jeździć troszke więcej po asfalcie (wszystkie inne bezdroża już objechałem w okolicy :) ) musiałem zakupić opony na tężę okoliczność.

Szkoda mi było moich NN i RR więc zakupiłem SAMMY SLICK w rozmiarze 26x2.1

Waga całkiem fajna a relację z odczuć jeżdżenia w najbliższym czasie

 

imag0229u.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...