Skocz do zawartości

[stery] jakie polecacie stery


bol3k

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie i panie chce was sie doradzić jakie polecicie mi stery do ramy Mongoose Meteore - potrzebne mi są stery zintegrowane o rozmiarze 41 mm na A-head.

Z góry dziękuje za porady.

 

PS. prosiłbym jakieś linki od razu ...

Napisano

Określ przedział cenowy strawny dla ciebie przy zakupie. Takie stery to od kilkudziesięciu to kilkuset zł.

Z dobrych kupiłbym 110tki cane creeka - 110 lat gwarancji :)

Napisano

Wiesz co przedział cenowy powiedzmy do 100 z przesyłką ale istnieje możliwość małego poślizgu.

Napisano

Czy to wersja ze sterami tapered? Góra 1 1/8 a dół 1,5?

Nie udało mi się znaleźć dostatecznego przybliżenia główki - to stery zintegrowane czy półzintegrowane (wpuszczone w główkę ale nadal z miskami a nie samymi łozyskami osadzonymi w główce)?

Napisano

Potrzebuje standardowych sterów zintegrowanchych (wbijane do samej ramy) zdjęcia główki ramy zrobie po przyjsciu z pracy/

Pytanko mam takie jeszcze takie: dostałem z ramą stery tzn same łożyska do góry i dołu główki ramy, i teraz pytanie czy da radę abym zaadaptował bieżnie na amor i tą górną zaślepkę na stery z innych tańszych.

PS. W standardzie w mongoose dawane były stery FSA IS-2 wiec dość niezłe łożyska.

Napisano

Z uwagi na brak odpowiedzi odnośnie mojego zapytania zaryzykowałem i kupiłem stery Amoeba, zatem temat do zamknięcia.

 

PS.

Pierwszy raz spotkałem się z takim forum na którym tyle jest użytkowników, a pomocy nic a nic.

Napisano

Widzę, że czujesz się pokrzywdzony.

Lubię takie wpisy.

Pozdrowienia dla wszystkich uciśnionych.

 

Dla oświecenia cię: stery zintegrowane nie są jak napisałeś wbijane. Stery wbijane lub raczej wprasowywane to stery zewnętrzne lub półzintegrowane, które posiadają miski. Stery zintegrowane nie posiadają misek a łożyska osadzone są bezpośrednio w główce ramy. Łożyska te wkłada się palcami bez narzędzi.

Bieżnię da się zaadoptować pod warunkiem że jest ona z tego samego typu sterów co do kształtu łożysk. Trzeba jednak uwzględnić fakt że nie każda bieżnia posiada wystarczająco szeroką uszczelkę żeby zakryć od spodu całość łożyska aż do zewnętrznego rantu rury główki ramy. Poza tym są bieznie do sterów z łozyskami kulkowymi, z wiankami i "bieżnie" sterów z łozyskami maszynowymi i ich się nie "da" zamiennie stosować.

 

Ps. A ja kolejny raz spotkałem się z komentarzem w tym stylu - ciekawe jest założenie że ktoś MUSI udzielić się w temacie, tak jakby to był obowiązek a udzielanie się na forum wynikało z podpisanej umowy nakazującej aktywność.

Napisano
zdjęcia główki ramy zrobie po przyjsciu z pracy/

 

Skoro czujesz się taki pokrzywdzony to ja pytam gdzie to zdjęcie? Mogłoby pomóc przy udzieleniu ewentualnej pomocy.

Napisano

podepne sie do tematu, moze ja bede mial wiecej szczescia i ktos z forumowiczow z wieksza wiedza udzieli mi odpowiedzi,

no to tak potrzebuje kupic ;

stery zewnetrzne 1 1/8" do mtb ktm ultrasport, do cross country/ lekkie xc?

oczekuje od nich wytrzymalosci adekwatnej do ceny, wagi w miare lekkie ale kilka gram wiecej mnie nie zbawi,

 

cena zalozylem ze tak z 50zl, plus/minus 20?

 

zaczelem szukac i znalalzem na allegro , chyba jedne z najtanszych , na lozyskach maszynowych http://allegro.pl/stery-1-1-8-ahead-na-maszynie-lekkie-117g-i2107424735.html,

i skontaktowalem sie z pobliskim serwisem rowerowym, gdzie maja dwa rodzaje, oby dwa na lozyskach kulkowych, za kazde chca po 50zl,

1, to kompletne VP-A77C

2. nie kompletne brakuje gwiazdki i capa, ;fsa orbit dl

 

jesli moglbym prosic, to ktore byscie wybrali?

dzieki za odpowiedzi ,Pozdrawiam

Napisano

Ja jednak wybrałbym stery na maszynach, nawet przeciętnych.

Stery z wiankami nie są specjalnie uszczelnione, uszczelką często jest tylko plastikowy pierścień na górze i dole. W takich sterach trzeba napchać dużo dobrego smaru, który nie wpuści zbyt łatwo wody, ale i tak trzeba do nich zaglądać regularnie, bo wianki i kulki w nich zgniją dosyć szybko.

Stery "maszynowe" są trochę lepiej chronione przed zanieczyszczeniami, można powiedzieć podwójnie - smar w łożysku i smar na reszcie części sterów. Poza tym łatwiej je regulować i dosyć plynnie się kręcą.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...