ponerek Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Witam wczorej rozebrałem swój amorek oczyściłem większość częsci, ale mam 2 problemy? -po pierwsze zna ktoś może jakieś dobre sposoby na oczyszczenie goleni które w środku są brudne smarem tovotem? -po drugie które części w środku wypada posmarować bo stwierdziłem że chyba sprężyn i tak dalej jak to wcześniej robiłem nie opłaca się smarować bo więcej czyszczenia niż pożytku, dodam że smaruje wszystko smarem stałym tovot , ewentualnie może znacie jakieś tanie środki do oczyszczenia tych części i nasmarownia jakieś rozpuszczalniki,oleje, smary coś żeby usprawnić prace amora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 13 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 Sam się ostatnio zastanawiałem czym wyczyścić golenie dolne. Jedyne co mi przyszło do głowy to wlanie jakieś parę mililitrów jakiegoś rozpuszczalnika. Zatkać dolną dziurkę palcem a ślizgi na górze ręką i szejkować trochę. Nie robiłem tego, bo nie miałem takiej potrzeby. poza tym mi tam ten syf nie przeszkadza, a nie powoduje gorszej pracy póki co. Smarować na pewno trzeba: -ślizgi -uszczelki (chociaż w takim amortyzatorze mało to da, bo wiem z autopsji) -sprężyny obowiązkowo -inne bebechy gdzie występuje tarcie Dobry środkiem po każdej jeździe jest BRUNOX DEO do goleni górnych. Czyści je i nadaje lekki poślizg jednocześnie. Więcej w tym amortyzatorze nie potrzebujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Ja czyściłem XCM z roku mniejwiecej 2008, i po rozkręceniu został cały dokładnie kercherem umyty (uwaga wyrywa z rąk i pryska) a potem pożyczonym od kolegi srodkiem do usuwania smaru. Smarowałem wszystko co znalazłem w srodku ale wiele tego nie bylo. Robilem coś takiego pierwszy raz, amortyzator dziala do dzis "dobrze" jak na xcm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 19 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 W xcm nie można doszukiwać się technologicznych cudów więc jego konserwacja nie może być zbyt skomplikowana, osobiście popieram opinie lyndowssa co do stosowania Brunoxa, xcm ma dość krótki żywot przy intensywnej jeździe więc na dłuższą mete rozbieranie i czyszczenie jest sztuką dla sztuki, więc wyczyść widzoczne po rozebraniu części skoro już go rozkreciłeś i zewnętrzenie zabezpieczaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzojstik Napisano 7 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2012 Witam jestem tu nowy Łukasz mi na imie pozdrawiam uzytkownikow tego forum. Odswierzam ten temacik bo mam pare pytan. Posiadam od niedawna rowerek Merida Matts TFS 300-D (2011) i w nim jest amorek SF11-XCM-V3-HLO-100. Zauwazylem ostatnio ze strasznie tepo i ciezko chodzi ten amortyzator tzn. tak jakby te rurki slizgu nie mialy. Robilem taki test ze jak go uginalem (mysle ze rurki weszly do polowy dalej ciezko) i puszczalem by powrocil to tak skokowo czasem wracal. Nie wiem czy to przez uszczelki? brud? co poradzicie zebym zrobil? czym moge umyc z wierzchu amorek rozkrecac raczej sam nie bede bo sie nie znam. Mial ktos takie zjawisko jak opisalem? i jeszcze jedna rzecz jak ugne amor i puszcze by wrocil niby prostuje sie ale jak podniose kolo i szarpne nim w dol to jeszcze 1-2 cm wychodzi. Prosze o jakies porady. Dzieki pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Lipca 2012 Rozbierz i wyczyść, łądnie nasmaruj i będzie ok. Najlepiej zebyśsie wspomagał tutorialami na np YT ale cxm to prosty wideł jak budowa cepa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 7 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2012 czyszcze za pomoca szmatki i szprychy... wciskam na ile moge, potem od 2 storny pociagam szprycha, troche pojezdze w kolo goleni i wypycham w gore, idealnie czyste lagi;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzewho Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Kupiłem Brunoxa Deo i zastosowałem kilka razy na golenie amortyzatora XCM. Po kilku takich operacjach amorek zaczął mocno skrzypieć i trzeszczeć na wertepach czego wcześniej przez 3 lata nie było. Podejrzewam, że Brunox wymył smar ze środka ponieważ pojawił się on na dolnych zewnętrznych śrubach amorka (jakby przeciekł). Koszt "naprawy" amorka w moim serwisie to 80-100zł. Stosowałem preparat wg przepisów, które sprawdziłem w różnych źródłach - zebranie brudu z goleni, nałożenie na nie preparatu i delikatne wytarcie pozostałości, dociśnięcie amorków. Po tych czynnościach po jeździe na dolnych częściach goleni zaczął pojawiać się czarny brud\osad, którego wcześniej nigdy nie było, no i to nieprzyjemne skrzypienie. Czy opisane przeze mnie objawy są normalne w stosowaniu Brunoxa, czy ja coś źle robiłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 3 lata bez serwisu? powiedz ze to zart... rozkrecaj i sam wyczysz a potem nasmaruj, to jak smarowanie chleba maslem... potrafisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzewho Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 3 lata bez serwisu? powiedz ze to zart... Dlaczego cię to dziwi? rozkrecaj i sam wyczysz a potem nasmaruj, to jak smarowanie chleba maslem... potrafisz? Nie potrafię, nie wiem jakiego smaru użyć. Ale się przymierzam, czytam jak inni to robili, oglądam schematy itp ale na razie niewiele z tej teorii rozumiem, każdy pisze co innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 XCM: odkrecasz lekko sruby na spodzie, stukasz w nie lekko mlotkiem wyciagasz gorne lagi z dolnych wciskasz w dolne sciere i czyscisz dokładnie całe, (jakims patykiem itp ta scierke poruszaj w ladze) potem wypelniasz je smarem stalym, ja uzywam łt, i NIE, nie powoduje on korozji goleni magnezowych... wkładasz gore w dol i zakrecasz srubki na dole. Koniec serwisu, nic wiecej nie ma sensu robic, w gornych lagach na 100% jest porzadek. Czego tu nie rozumiesz? a dziwi bo kazdy amor zasluguje przy normalnej jezdzie na serwis chociaz raz w roku! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzewho Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Może spróbuję twoim sposobem ale jeszcze mam kilka wątpliwości: 1. Pisząc lagi masz na myśli elementy nr 1 i 7 z tego schematu http://srsuntour-fil...ons/SF7-XCM.pdf ? 2. Jak wypełnić dolne lagi smarem? Nie prościej te wewnętrzne posmarować i je takie wcisnąć? 3. Nie rozumiem zasady działania (nie mogłem nic znaleźć) tego amorka. Czy element 7 rusza się w elemencie 1 czy same sprężyny (które są w 7) są elementem ruchomym? 4. Czym różni się smar łt43 4zł za 50g Smar do łożysk w pudełku EXPAND ŁT-43 50g (2446160593) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. od łt43 10zł za 1kg SMAR ŁT-43 4,5kg TAWOT maziwo mazidło do łożyska (2440126008) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ? 5. Czy to aby pomoże na skrzypienie? Czytałem, że przyczyną mogą być luzy na samych sprężynach a więc trzeba by też ew zajrzeć do tych wewnętrznych goleni (7). 6. Czy te lagi (7) powinny być w ogóle smarowane? Nie rozumiem tego: część górna (widoczna) smarowana ma niby być takim Brunoxem a już ta schowana w (1) smarowana ma być smarem stałym? Wydaje mi się, że coś tu jest nie tak bo ten Brunox (który jest płynem w sprayu) działa chyba podobnie jak WD40 czyli rozpuszcza smary a więc chyba nie powinien być stosowany w ogóle nad inny smar. 7. Co do serwisu amorków co roku to chyba pierwszy raz słyszę o czymś takim. Mój rower ma robione przeglądy w serwisie co rok (teraz już chyba 4) i nigdy nic z nim nie musieli robić. Dopiero teraz zacząłem mieć te objawy co wyżej napisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 1. Pisząc lagi masz na myśli elementy nr 1 i 7 z tego schematu http://srsuntour-fil...ons/SF7-XCM.pdf ? - tak właśnie te 2. Jak wypełnić dolne lagi smarem? Nie prościej te wewnętrzne posmarować i je takie wcisnąć?- normalnie będą zagłębienia (w elemencie 4) w które włożysz palcem smar... 3. Nie rozumiem zasady działania (nie mogłem nic znaleźć) tego amorka. Czy element 7 rusza się w elemencie 1 czy same sprężyny (które są w 7) są elementem ruchomym? 7 rusza się w 1, a spręzyny wewnatrz 1, popychane przez 10. 4. Czym różni się smar łt43 4zł za 50g Smar do łożysk w pudełku EXPAND ŁT-43 50g (2446160593) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. od łt43 10zł za 1kg SMAR ŁT-43 4,5kg TAWOT maziwo mazidło do łożyska (2440126008) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ? niczym? 5. Czy to aby pomoże na skrzypienie? Czytałem, że przyczyną mogą być luzy na samych sprężynach a więc trzeba by też ew zajrzeć do tych wewnętrznych goleni (7). pewnie skrzypią lagi na uszczelkach. - odkrecanie gory przy Twoim stanie wiedzy pewnie skonczy sie rozwaleniem korkow... 6. Czy te lagi (7) powinny być w ogóle smarowane? Nie rozumiem tego: część górna (widoczna) smarowana ma niby być takim Brunoxem a już ta schowana w (1) smarowana ma być smarem stałym? Wydaje mi się, że coś tu jest nie tak bo ten Brunox (który jest płynem w sprayu) działa chyba podobnie jak WD40 czyli rozpuszcza smary a więc chyba nie powinien być stosowany w ogóle nad inny smar nie uzywam brunoxa, bo wg mnie to bzdura, 7. Co do serwisu amorków co roku to chyba pierwszy raz słyszę o czymś takim. Mój rower ma robione przeglądy w serwisie co rok (teraz już chyba 4) i nigdy nic z nim nie musieli robić. Dopiero teraz zacząłem mieć te objawy co wyżej napisałem. zobaczyles objawy bo nie serwisowałes... a w twoim serwisie widocznie pracuja osly, ze Ci nie powiedzieli. to nie jest tak ze "nie musieli nic robic bo sie nic nie dzialo, TRZEBA robic zeby wlasnie sie nie stalo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skaecik Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Również nie wiem co tu może być trudnego do zrobienia. Niedawno to robiłem. Też pierwszy raz. Zero filozofii. Jedyna różnica taka że ja dałem smar na dolne końce górnych goleni, do środka dolnych i napchałem pełno pod uszczelki górnych. W czasie pierwszych 2 jazd i po złożeniu trochę go zostało na górnych goleniach. Wycierasz szmatką i jest ok. Nie mając żadnego doświadczenia w takich rzeczach powinno ci to zająć jakieś pół godziny, tak jak mi. Powodzenia życzę. Przy okazji. Mój sprzęt to SF-11-XCM-V3-P-PM-80, bodajże najprostsza wersja. Jak często waszym zdaniem powinienem mu robić taki serwis przy przebiegach ok 120-130km tygodniowo i dość dużym zapyleniu trasy(las i przejazd przez plac budowy na ul Beskidzkiej w Tychach czyli głośna przebudowa DK1)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.