Skocz do zawartości

[płyny hamulcowe] Czy płyn DOT4 samochodowy to to samo co rowerowy?


wigry

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Musze odpowietrzyć hamulec bo po dwóch latach już trochę zjechał z mocy.

I mam teraz pytanie:

Czy ten płyn to zwykły DOT4 używany także w samochodach ?

Niby jest tam napis D.O.T.no 4 ale wole się spytać niż za poł roku płakać że cieknie bo np. ten zwykły DOT4 rozpuści uszczelki :/ albo narobi innych problemów...

Moje hamulce to białe Hyes Stroker Ryde.

 

 

3945471400_1329070743.jpg

Napisano

Dot to dot i czy rowerowy czy samochodowy powinien mieć te same parametry przy danym oznaczeniu 3,4,5.1.

Przecież firmy rowerowe nie produkują tego płynu tylko kupują od producenta płynów technicznych.

Napisano

Jak kolega wyżej napisał DOT to DOT .

 

Aby płyn techniczny otrzymał jakieś oznaczenie ( dot4, ATF II, 5W40) i mógł być wprowadzony pod tym onaczeniem w obrót musi spełniać okreslone parametry okreslone normą (ISO, SAE ...).

 

Tak więc w cenie setki DOT4 "rowerowego" kup litra DOT4 "samochodowego" i reszte sprzedaj na alleokazji :)

 

Podro

Napisano

Właśnie o cenę mi chodziło bo za 120ml Hyesa płacę 25zł plus przesyłka = 35zł ,a za tą kasę mam w motoryzacyjnym za rogiem 2 litry :laugh: (butelka 0,5L=8-10zł)

Napisano

Serwisy rowerowe używają DOTów do aut albo motorów. Bo są one znacznie tańsze, równie dobre a czasem nawet lepsze od oryginałów dedykowanych pod rowerowe hamulce.

Napisano

Rodzaje płynów hamulcowych:

 

R-3 mieszanina eterów metylowych i etylowych oraz polipropylenoglikoli,

kolor zielony, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny

obecnie nie stosowany i nie mieszalny z płynami DOT,

 

DOT 3 na bazie glikoli polietylenowych,

kolor żółty z zielonkawym odcieniem, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny,

 

DOT 4 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego,

kolor jasnozółty, min. temp. wrzenia 230°C, higroskopijny,

 

DOT 5 na bazie silikonów,

kolor niebiesko-fioletowy/purpurowy, min. temp. wrzenia 260°C, niehigroskopijny,

 

DOT 5.1 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego,

kolor jasnożółty, min. temp. wrzenia 260°C, higroskopijny.

 

Generalnie powinno się stosować tylko taki typ płynu jaki przewidział producent!

Ale jest możliwość mieszania płynów syntetycznych z domieszką glikolu między sobą

np.DOT 3 z DOT 4 lub DOT 4 z DOT 5.1

 

Płyny tej samej klasy DOT różnych producentów są zawsze mieszalne.

 

UWAGA!

-płyny DOT 5.1 nie są mieszalne z płynami typu DOT 5!

 

Istnieje jeszcze klasa płynów hamulcowych mineralnych używanych przez producentów np.Shimano,Magura

których pod żadnym pozorem nie wolno mieszać z płynami DOT.

Napisano

Ktoś, kto chce na opakowaniu mieć firmowy znaczek. Są ludzie, którzy nie porównują właściwości tylko kupują produkt uważając że jest markowy a przez to dobry - i tak powinno właściwie być bo duży uznany producent ręczy za zawartość opakowania swoim dobrym imieniem.

Napisano

Jeżeli chodzi o DOT4 to znakomita większość tego co jest w PL pochodzi z jednej fabryki czyli Organika Łódź - sprawdzałem :) Płyny jako takie nie różnią się od siebie choć K2 zrobiło brązowy płyn zamiast jasny więc nie widać kiedy on się starzeje (ciemnieje) Dla mnie istotnym kryterium wyboru była butelka i łatwość nalewania, ale to aplikacja czysto samochodowa :)

 

Rajdowe płyny czyli DOT 5.1 mają wyższą temperaturę wrzenia, ale jednocześnie są bardziej higroskopijne więc krócej trzymają parametry.

 

Kiedyś były wątki na forach o tym, który płyn jest lepszy ale teraz kiedy on wychodzi z jednej fabryki i nazywa się tak samo, spełniając te same normy to nie spodziewałbym się dramatycznych różnic :)

  • 4 miesiące temu...
Napisano

czyli gdy w moich avidach elixir 1 fabrycznie wlany jest dot 5.1 mogę skrócić przewód zalewając układ płynem dot 4 z motoryzacyjnego? W tym wypadku płyny się zmieszają.

  • Mod Team
Napisano

Z DOT 5 chyba nie można z tego co pamiętam. z 5.1 nie powinno być problemu. Ale to trzeba w necie sprawdzić.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.