wigry Napisano 12 Lutego 2012 Napisano 12 Lutego 2012 Musze odpowietrzyć hamulec bo po dwóch latach już trochę zjechał z mocy. I mam teraz pytanie: Czy ten płyn to zwykły DOT4 używany także w samochodach ? Niby jest tam napis D.O.T.no 4 ale wole się spytać niż za poł roku płakać że cieknie bo np. ten zwykły DOT4 rozpuści uszczelki :/ albo narobi innych problemów... Moje hamulce to białe Hyes Stroker Ryde.
tobo Napisano 12 Lutego 2012 Napisano 12 Lutego 2012 Dot to dot i czy rowerowy czy samochodowy powinien mieć te same parametry przy danym oznaczeniu 3,4,5.1. Przecież firmy rowerowe nie produkują tego płynu tylko kupują od producenta płynów technicznych.
rzezniol Napisano 12 Lutego 2012 Napisano 12 Lutego 2012 Jak kolega wyżej napisał DOT to DOT . Aby płyn techniczny otrzymał jakieś oznaczenie ( dot4, ATF II, 5W40) i mógł być wprowadzony pod tym onaczeniem w obrót musi spełniać okreslone parametry okreslone normą (ISO, SAE ...). Tak więc w cenie setki DOT4 "rowerowego" kup litra DOT4 "samochodowego" i reszte sprzedaj na alleokazji Podro
wigry Napisano 12 Lutego 2012 Autor Napisano 12 Lutego 2012 Właśnie o cenę mi chodziło bo za 120ml Hyesa płacę 25zł plus przesyłka = 35zł ,a za tą kasę mam w motoryzacyjnym za rogiem 2 litry (butelka 0,5L=8-10zł)
Miliron Napisano 12 Lutego 2012 Napisano 12 Lutego 2012 Serwisy rowerowe używają DOTów do aut albo motorów. Bo są one znacznie tańsze, równie dobre a czasem nawet lepsze od oryginałów dedykowanych pod rowerowe hamulce.
cichy66 Napisano 12 Lutego 2012 Napisano 12 Lutego 2012 Rodzaje płynów hamulcowych: R-3 mieszanina eterów metylowych i etylowych oraz polipropylenoglikoli, kolor zielony, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny obecnie nie stosowany i nie mieszalny z płynami DOT, DOT 3 na bazie glikoli polietylenowych, kolor żółty z zielonkawym odcieniem, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny, DOT 4 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego, kolor jasnozółty, min. temp. wrzenia 230°C, higroskopijny, DOT 5 na bazie silikonów, kolor niebiesko-fioletowy/purpurowy, min. temp. wrzenia 260°C, niehigroskopijny, DOT 5.1 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego, kolor jasnożółty, min. temp. wrzenia 260°C, higroskopijny. Generalnie powinno się stosować tylko taki typ płynu jaki przewidział producent! Ale jest możliwość mieszania płynów syntetycznych z domieszką glikolu między sobą np.DOT 3 z DOT 4 lub DOT 4 z DOT 5.1 Płyny tej samej klasy DOT różnych producentów są zawsze mieszalne. UWAGA! -płyny DOT 5.1 nie są mieszalne z płynami typu DOT 5! Istnieje jeszcze klasa płynów hamulcowych mineralnych używanych przez producentów np.Shimano,Magura których pod żadnym pozorem nie wolno mieszać z płynami DOT.
enduroriderPL Napisano 13 Lutego 2012 Napisano 13 Lutego 2012 Ostrożnie z DOT 5.1 - NIE wszystkie hamulce dopuszczają taki płyn w układzie np Hayes miał zastrzeżenie żeby go nie stosować.
Brooce Napisano 18 Lutego 2012 Napisano 18 Lutego 2012 A czy jest jakaś różnica w jakości najtańszego płynu Orlenu względem jakiegoś super-drogiego / rajdowego?
Schwefel Napisano 18 Lutego 2012 Napisano 18 Lutego 2012 Gdyby nie było to kto kupowałby ten droższy?
tobo Napisano 18 Lutego 2012 Napisano 18 Lutego 2012 Ktoś, kto chce na opakowaniu mieć firmowy znaczek. Są ludzie, którzy nie porównują właściwości tylko kupują produkt uważając że jest markowy a przez to dobry - i tak powinno właściwie być bo duży uznany producent ręczy za zawartość opakowania swoim dobrym imieniem.
enduroriderPL Napisano 19 Lutego 2012 Napisano 19 Lutego 2012 Jeżeli chodzi o DOT4 to znakomita większość tego co jest w PL pochodzi z jednej fabryki czyli Organika Łódź - sprawdzałem Płyny jako takie nie różnią się od siebie choć K2 zrobiło brązowy płyn zamiast jasny więc nie widać kiedy on się starzeje (ciemnieje) Dla mnie istotnym kryterium wyboru była butelka i łatwość nalewania, ale to aplikacja czysto samochodowa Rajdowe płyny czyli DOT 5.1 mają wyższą temperaturę wrzenia, ale jednocześnie są bardziej higroskopijne więc krócej trzymają parametry. Kiedyś były wątki na forach o tym, który płyn jest lepszy ale teraz kiedy on wychodzi z jednej fabryki i nazywa się tak samo, spełniając te same normy to nie spodziewałbym się dramatycznych różnic
michael96 Napisano 2 Lipca 2012 Napisano 2 Lipca 2012 czyli gdy w moich avidach elixir 1 fabrycznie wlany jest dot 5.1 mogę skrócić przewód zalewając układ płynem dot 4 z motoryzacyjnego? W tym wypadku płyny się zmieszają.
gugool Napisano 2 Lipca 2012 Napisano 2 Lipca 2012 Można mieszać, lecz mając już DOT 5.1 warto przy nim zostać.
Mod Team Puklus Napisano 2 Lipca 2012 Mod Team Napisano 2 Lipca 2012 Z DOT 5 chyba nie można z tego co pamiętam. z 5.1 nie powinno być problemu. Ale to trzeba w necie sprawdzić.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.