Skocz do zawartości

[Licznik]Co to znaczy licznik bezprzewodowy?

krisgaj

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem całkiem zielony w kwestiach liczników ;) nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na bardzo,ale to bardzo naiwne pytanie: czy "bezprzewodowść" liczników np.Sigmy oznacza, że łączą się one z jakimiś przekaźnikami radiowymi (mam taki zegar w domu) i na tej podstawie opisują prędkość (może łączą się z satelitą? ;) ) czy chodzi tylko o bezprzewodowe połączenie czujnika sczytującego z licznikiem zamiast kabla? I proszę- nie śmiecie się ze mnie :)

Napisano

Dla uzupełnienia warto dodać, że są ustrojstwa spełniające funkcje liczników rowerowych, które pokazują prędkość, dystans itd. korzystając z sygnałów nadawanych przez satelity GPS - czyli nie muszą posiadać tradycyjnych czujników przy kole. W tym kontekści można mówić o swoistej "bezprzewodowości" odbiorników/liczników GPS :-)

Napisano

Licznik posiada odbiornik który otrzymuje sygnał z nadajnika zamontowanego na widelcu. Nadajnik współpracuje z takim samym magnesem montowanym na szprychach jak liczniki przewodowe. Nadajnik na widelcu i licznik posiadają osobne zasilanie bateriami. System wymaga trzymania się pewnych odległości między komponentami, z reguły kilkanaście cm.

• 4 miesiące temu...
Napisano

Witam, jestem całkiem zielony w kwestiach liczników ;) nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na bardzo,ale to bardzo naiwne pytanie: czy "bezprzewodowść" liczników np.Sigmy oznacza, że łączą się one z jakimiś przekaźnikami radiowymi (mam taki zegar w domu) i na tej podstawie opisują prędkość (może łączą się z satelitą? ;) ) czy chodzi tylko o bezprzewodowe połączenie czujnika sczytującego z licznikiem zamiast kabla? I proszę- nie śmiecie się ze mnie :)

Witam!!

Mój mąż ma taki licznik przy rowerze kupił go w lidluhttp://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index_28011.htm, tu możesz zobaczyć jak wygląda, mąż mówi że się sprawdza:-)

Napisano