krisgaj Napisano 12 Lutego 2012 Napisano 12 Lutego 2012 Witam, jestem całkiem zielony w kwestiach liczników nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na bardzo,ale to bardzo naiwne pytanie: czy "bezprzewodowść" liczników np.Sigmy oznacza, że łączą się one z jakimiś przekaźnikami radiowymi (mam taki zegar w domu) i na tej podstawie opisują prędkość (może łączą się z satelitą? ) czy chodzi tylko o bezprzewodowe połączenie czujnika sczytującego z licznikiem zamiast kabla? I proszę- nie śmiecie się ze mnie
marpok Napisano 12 Lutego 2012 Napisano 12 Lutego 2012 czy chodzi tylko o bezprzewodowe połączenie czujnika sczytującego z licznikiem zamiast kabla? No i wlasnie sam sobie odpowiedziales na to pytanie
Sandacz Napisano 12 Lutego 2012 Napisano 12 Lutego 2012 Dla uzupełnienia warto dodać, że są ustrojstwa spełniające funkcje liczników rowerowych, które pokazują prędkość, dystans itd. korzystając z sygnałów nadawanych przez satelity GPS - czyli nie muszą posiadać tradycyjnych czujników przy kole. W tym kontekści można mówić o swoistej "bezprzewodowości" odbiorników/liczników GPS :-)
tobo Napisano 12 Lutego 2012 Napisano 12 Lutego 2012 Licznik posiada odbiornik który otrzymuje sygnał z nadajnika zamontowanego na widelcu. Nadajnik współpracuje z takim samym magnesem montowanym na szprychach jak liczniki przewodowe. Nadajnik na widelcu i licznik posiadają osobne zasilanie bateriami. System wymaga trzymania się pewnych odległości między komponentami, z reguły kilkanaście cm.
krisgaj Napisano 12 Lutego 2012 Autor Napisano 12 Lutego 2012 Wielkie dzięki chciałem się upewnić pozdrawiam krisgaj