Skocz do zawartości

[do 1200zł] MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

planuję, póki jeszcze sezon się nie rozpoczął, kupić sobie nowy rowerek. Poczytałem wszystkie tematy podobne do mojego na forum, ale chciałem jeszcze Was poprosić o wypowiedź tutaj.

Głównie jeździł będę po asfalcie, ale tak kilka razy w miesiącu lubię też wyskoczyć w teren, do lasu najczęściej. Od roweru oczekuję oczywiście niezawodnych przerzutek, hamulców i amortyzatorów.

Apropos amortyzatorów to aktualnie jeździłem na rowerku Gary Fisher Tarpon (okazyjnie dostałem), w którym amortyzator był jak dla mnie tragiczny. Co chwilę musiałem go jakims smarem w szpraju psikać,żeby odzyskać trochę skoku w mm;P

Dlatego podsumowując potrzebuję dobrych, niezawodnych tych właśnie trzech elementów, najlepiej żeby to nie było kosztem innych;P A no i ważne żeby rowerek się prezentował także jakoś nie przeciętnie;P

 

a to modele nad którymi się zastanawiam po przeglądnięciu forum i nie tylko:

http://www.mudserwis...-v6-p-1407.html Kross Hexagon V6 2011 - hamulce tarczowe, na kiepskie warunki pogodowe powinny być dobre;P

http://www.rowerzyst...black-2012.html Kellys Viper 2.0 2012 - super wygląd

http://www.rowerzyst...-40-v-2011.html Merida Matts 40-V 2011 - j.w. + polecany w innych tematach

http://www.rowerzyst...html#fragment-1 Unibike Mission 2012 - podobno tutaj "za markę" się nie płaci;)

http://www.mudserwis...-a2-p-1393.html Kross Level A2 2011, chociaż tu cena już trochę nadszarpuje budżet

 

Za Krossem przemawia to, że mogę go kupić koło mojego domu, w dobrym sklepie. Nie miałbym problemu z reklamacjami i naprawą na gwarancji.

A i właśnie, pytanko numer 2. Czy ktoś już kupował rower na rowerzysta.pl? W jaki sposób realizowana jest tam gwarancja? Muszę odesłać rower w przypadku jakiejkolwiek awarii? Mieszkam w Krakowie, a jakoś nie mogę znaleźć na stronie info o tym gdzie mają (i czy mają) jakieś swoje placówki czy coś. Nie byłoby mi to na rękę, gdybym musiał coś takiego robić, tym bardziej jak sobie przypominam, że z moim rowerem musiałem jeździć do serwisu co miesiąc przez ten amortyzator;P

czekam również na inne propozycje

 

Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam

Napisano

Podejdź do mud serwisu. Popróbuj A2-ke czy Ci pasuje, jaki rozmiar. Osprzętowo jest ok, raczej najlepsza pod względem tych rowerów. A jak Ci nie popasuje, to Merida też jest dość dobra :)

 

Pod względem przerzutek A2 jest najlepsza, hamulce takie o (w tej cenie lepszych nie dostaniesz, chyba ze wymienisz na jakieś mocne vbraki), a amor to też lepszego nie dostaniesz, inne rowery też go mają XCM

Napisano

Do rozważenia jest także Hexagon, gdyż ma tarcze (mechaniczne, ale zawsze...), a różnica w klasie napędu nie jest duża. Żeby V-ki były mocne, to na dzień dobry klocki do wymiany. Ale to w sumie zależy od masy. Przy łącznej masie około 100 kg, V-ek nawet nie brałbym pod uwagę.

Napisano

hexagon odpada. osprzęt jest dużo słabszy i 100 razy lepiej dołożyć stówkę i wziąć a2.

lepiej dobre vb niż słabe tarcze.

tarcze to nie jest jakiś lans.

Napisano

Osprzęt zarówno w Levelu A2 jak i Hexagonie nie jest jakiś "aj waj". Mam XCM'a w Levelu A4 i pozostawia wiele do życzenia, szczególnie przy większych prędkościach. Natomiast przepaść jest pomiędzy standardowymi V-kami a standardowymi tarczami. Nie wiem jakie klocki Kross zakłada w niskich Levelach, ale np do mojego trekingowego założyli jakąś twardy lowcost, który w ogóle ledwie co hamował, a w niskich temperaturach to była porażka. Natomiast tarcze M445 + żywiczne pady dają radę przy -10 (niżej nie jeździłem), bez drastycznej utraty skuteczności. W trekingu zmieniłem klocki na czerwone Clarks'y. na razie jest ok. Ale są miękkie, więc będę się musiał liczyć z szybkim zużyciem. Koszt - około 30-35 PLN/oś. Zatem do Levela A2, trzeba dołożyć 70 PLN. Jak napisałem wcześniej - wszystko zależy od masy...

Napisano

No masz racje, wiadomo. XCM to bardzo niska półka.

Z drugiej strony Hexagon wazy 14,6kg a A2 tylko 13,9 (bez pedałów, jak podaje producent)

Napisano

dzięki wszystkim za odpowiedzi

Jeśli chodzi o masę to nie powinno być raczej problemu, bo ważę 65 kg. Hamulce, które mam w moim Garym są dla mnie idealne i nie chcę zejść poniżej tego poziomu po prostu (nie moge znaleźćspecyfikacji, więc nie podam co to za model), pod względem niezawodności również. Takie kosmetyczne zmiany mogę dokonać z czasem, bo do sezonu jeszcze daleko:)

Co do MTB to sie juz zdecydowałem, jeżdżę na takim od zawsze, poza tym lubię często wybierać trasę dojazdową przez las i pomimo, że większość trasy jade po betonie to w lesie z crossem byłoby słabo. Nie biore pod uwagę;P ale dzięki za propozycję

Ok, czyli mówicie, że wybór powinien zapaść pomiędzy tymi krossami biorąc po uwagę specyfikację? Jeżeli nie ma jakiejś dużej różnicy między nimi a którymś z tych rowerków z rowerzysta.pl to biorę, bo mam wtedy wszystko na miejscu. Ewentualnie jeszcze pochodzę po krakowie i poszukam tej Meridy. Co do amorka, to mnie trochę zdołowaliście;P Myślałem, że będą trochę lepsze opinie, a i w takim razie na regulację skoku też chyba nie mam co liczyć;P Mam jedynie nadzieje, że taka przypadłość jaka dotyczy mojego amortyzatora, że w krótkim czasie bardzo skraca się skok, dostaje się bardzo dużo śmieci do środka, to nie jest standard w "tanich" amortyzatorach?;P

czekam dalej na opinie, nie spieszy mi się aż tak z zakupem;P

Napisano

W tej cenie z lepszym amorem to używkę kupisz. Parę lat temu dostawało się lepszy, XCR, albo Darta 2/3.

Ceny idą w górę więc cienko.

Krosidła mają najlepszy osprzęt, ale wybierając Meridę nie byłbyś niezadowolony :)

Zawsze po jakimś czasie można XCM'a zmienić.

Napisano

dzięki jeszcze raz za rady, niedługo udam się do sklepu i pochwalę zakupem;P

istnieje też możliwość, że mój budżet się zmieni do tego czasu, więc proszę admina o to,żeby nie zamykał tematu:)

pozdro

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

EDIT:

wpadłem na jeszcze inny pomysł i potrzebuję jeszcze raz Waszej opinii na ten temat;)

 

 

 

co gdybym zostawił sobie tego Garego a np wymienił tylko widelca i z czasem przerzutki. Bo hamulce mi odpowiadają, co do reszty nie mam też zastrzeżeń większych, ujdzie.

 

Jaki najtańszy, ale godny polecenia widelczyk byście polecili do tego rowerku? Nie jestem żadnym profesjonalnym downhillowcem, ale chcę, żeby starczył mi na dłużej, żeby najlepiej miał tę regulację skoku,żeby korzenie w lesie nie były mu straszne;P Nie wiem, czy obecna specyfikacja roweru jest tu potrzebna do zaproponowania czegoś, ale zamieszczam (nie spodziewałem się, że jest jeszcze w sprzedaży):

http://wwww.katalogr...id_produktu=491

 

Tylko proszę nie celujcie w jakieś kosmiczne ceny po 1500zł;P Jeżeli nie dostanę nic porządnego za 500-600zł to chyba wrócę do opcji Level A2/Merida Matts 40-V i sprzedam ten rower.

 

A i ile może kosztować montaż widelca w serwisie?

 

EDIT:

 

szperając po googlach znalazłem takie modele, które były polecane. Co o nich myślicie do mojego rowerku?

 

http://allegro.pl/rock-shox-dart-3-z-blokada-skoku-super-cena-i2117627638.html - ROCK SHOX DART 3 z blokadą skoku

 

http://allegro.pl/rock-shox-tora-302-manetka-pop-lock-i2108330490.html - Rock Shox Tora 302 + manetka Pop Lock

 

http://allegro.pl/sr-suntour-epicon-l-o-d-100mm-z-pivotami-mod-2008-i2112210184.html - SR SUNTOUR EPICON L.O.D 100mm Z PIVOTAMI MOD. 2008, ale to już bardzo nadszarpuje moją kieszeń i jeżeli są tańsze, które spełnią moje oczekiwania to go sobie daruję;P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...