c1ach Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Hej, chciałbym prosić o radę odnośnie korby. Otóż sprawa wygląda następująco: W zeszłym sezonie jeździłem sobie bezproblemowo na korbie 42 x 32 x 22 (jakaś pozagrupowa Shimano). Po blisko 4 kkm zróżnicowanej jazdy doszedłem do wniosku, że największy blat przy moim charakterze jazdy jest po prostu zbędny (prawie nietknięty po tym dystansie), a w zamian przydałoby się bardziej uniwersalne środkowe przełożenie. Kupiłem więc za 4 dyszki tarczę Alivio 36 T i wsadziłem w miejsce 32 T, a największą po prostu wywaliłem. Całość skręciłem z użyciem podkładek wyciętych ze starego blatu. Wyszedł taki budżetowy dwutarcz I tutaj pojawia się pytanie : czy 14 zębów różnicy między tarczami nie jest zbyt wielką różnicą ? Pytanie dotyczy zarówno samej różnicy między twardością przełożeń, jak i sprawności przedniej przerzutki. Może się przecież okazać, że łańcuch nie wejdzie na górę przy takim przeskoku... I pytanie dodatkowe: jak się mają górskie podjazdy do młynka 26 T ? Taki chciałbym ewentualnie tam włożyć, tylko nie wiem co będę mógł uzyskać z kasetą 11 - 32 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 11 Lutego 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Mam z przodu 2 blaty plus rockring, 22t i 36t. W zupełności mi 36 wystarcza przy kasecie 11-32, żadnych problemów z pracą przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 No to super, a przy jakiej prędkości na zjazdach kręcenie przestaje mieć u Ciebie sens ? Na 32 T maksymalnie dawało radę gdzieś do 33 - 35 km/h. Przy okazji podsunąłeś mi myśl o zakupie rockringu, bo po co mam się męczyć z jakimiś wycinanymi podkładkami Dalej mnie korci młynek 26 T, tylko nie wiem czy na górskie podjazdy nie okaże się za twardy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Mam 44/27 z przerzutką szosową da. Pracuje bez problemu. Zębatki takie sobie co do jakości przerzucania, mało rozwinięty system wspomagania ale pracują bez zarzutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 A dlaczego chcesz stosować podkładki jak można skrócić kominy i śruby albo kupić gotowce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 11 Lutego 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 No to super, a przy jakiej prędkości na zjazdach kręcenie przestaje mieć u Ciebie sens ? Na 32 T maksymalnie dawało radę gdzieś do 33 - 35 km/h. Przy 36 na zjazdach dokręcam gdzieś tak do 50km/h z zapasem . Sprawdzone kilka razy przy dłuższych, stromych, asfaltowych zjazdach, zazwyczaj wolę teren, las itp, tam 2 blaty starczą w zupełności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 A dlaczego chcesz stosować podkładki jak można skrócić kominy i śruby albo kupić gotowce? Do sklepu nie chciało mi się iść (wątpię aby w "moim" sklepie mieli coś takiego), a o skracaniu nie pomyślałem. Na razie zamontuję chyba jakiś rockring Dzięki za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.