Skocz do zawartości
  • 0

[Rower] RZezniol`owy nowy Cube Reaction 2008


rzezniol

Pytanie

Rower ten jest realizacją moich marzeń i planów na 2012 rok.

Początkowo realizacja tego planu miała się rozłożyć na 1 - 2 lata a zrealizowało się w 1 - 2 miesiące :)

Dzis go "rozdziewiczyłem" i porobiłęm fotki.

 

Dlaczego taka a nie inna konfiguracja szkieletu.

 

Rama - szukałem jej już od połowy 2011r.

Miał być Author Egoist, potem nastawiałem się na Gianta XtC, jakiś czas też szukałem Corratec Super Bow WC, Treka serii 8000, 8500 ale zawsze było coś nie tak - rozmiar, stan, cena ...

Ostatecznie bazą do budowy roweru na którum chciałbym rozpocząć kariere "ściganta" stał sie Cube Reaction - świetny stan, świetna cena, super waga i rozmiar jak sie dzis okazała jest idealny (obawiałem się że będzie najwyżej dobry).

 

Amortyzatr - SID ... trafił się w super cenie, idealnym stanie i na gwarancji ... a że jest to RS i do tego chwalony to dlaczego nie.

 

Hamulce - to nie był w 100% zakup z przekonania tu zadecydowała cena. To był zakup razem z amortyzatorem a wieksze zakupy były koniecznościa dobrej ceny. Ale sa w super stanie wiec mam nadzieje że nie bedzie źle.

 

Koła - fakt ciężkie ale ... znowu cena :) wszyscy wołąją że w tej cenie CrossRide to jedne z najlepszych kół a ze były w super cenie i stanie to je kupiłem na czymś muszę jeździć.

 

Napęd - jakoś lubie Shimano a SLX ... bo ... znowu cena, podobno działaniem niewiele ustępuje XT a za - 150 g w wadze trudno się dopłaca 50% wiecej.

 

Reszta osprzętu to też moim zdaniem najlepsze wyważenie cena / jakość / waga.

 

Jak się nim nacieszę w tej konfiguracji następnym krokiem bedzie zejście poniżej 10 kg z wagi ... aktualna waga podana z wagi wędkarskiej (+/- 20g).

 

Zdjecia w GARAŻU

 

http://www.forumrowe...-cube-reaction/

 

SPECYFIKACJA

 

Rama - Cube Reaction 08'- Alu T7005-T6

Amortyzator - Rock Shox SID Race 11' PopLock

Hamulec przedni - Avid Elixir R SL

Hamulec tylny - Avid Elixir R SL

Tarcza hamulcowa tył - Ashima ARO-08 160 mm

Tarcza hamulcowa przód - Ashima ARO-08 185 mm

Manetki - Shimano SLX SL-M660 3x10

Przerzutka tył - Shimano SLX RD-M663-SGS

Przerzutka przód - Shimano SLX FD-M660-10

Korba - Shimano SLX FC-M660-10

Kaseta - Shimano SLX CS-HG81-10

Suport - SM-BB70

Łańcuch - Shimano CN-HG74

Pedały - Shimano PD-M540

Sztyca - FSA SL-280

Zacisk sztycy – Space

Siodełko - San Marco Blaze

Stery - Accent AirPlane

Mostek - Accent Twister 100mm +/-6st

Kierownica - Accent FlatBar 31,8mm

Chwyty - Ritchey WCS Ergo

Koła - Mavic CrossRide Disc

Opony - 2 x Rubena Scylla Top Design 26x2,1

Dętki - Stan's No Tubes 2x70 ml

Linki/pancerze - Shimano XTR SIS-SP41 + koszulki termokurczliwe

 

WAGA - 10780 g

 

Zapraszam do dyskusji, rzeczowej krytki, zasłużonych pochwał :), zachwytów ;)

Mile widziane wskazówki, w którą stronę waszym zdaniem rozwijać konstrukcję celem osiagnięcia wagi poniżej 10 kg :), tak żeby nie zabić portwela ;D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatecznie rower pozostanie "mroczny" bez pstrokacizny :)

 

Mała zmiana eksploatacyjna w specyfikacji ... pierwsza wymiana łańcucha w taktyce na 3 łańcuchy

 

Był

Łańcuch - Shimano CN-HG74 (SLX) - kompiel w nafcie i "wypad" na koniec kolejki ...

 

Jest

Łańcuch - Shimano CN-HG94 (XT) - podobno nie rdzewieje jak SLX ... zobzczymy

 

Będzie ... to co dostane w dobrej cenie :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SID... co ja moge powiedzieć o sztywności.

Mam SID'a tego nowszego z grubszymi goleniami, moja waga okolo 73 kg, tarcza 185 mm, oś piasty zwykła.

 

W zakretach nie ma opcji aby tarcza grała o zacisk ... Więc domniemam ze bocznie jest sztywny :-).

 

Hamowanie natomiast powoduje że SID zauważalnie "podwija" sie pod rame ... Porownanie mam tylko do starego SIDa i nowy jest zdecydowanie lepszy ... W stosunku do innych nie mam porownania bo nie jezdziłem, musisz poczytać po forum.

 

Pozdro

 

TapaTalk'nięte z Andka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła ... nie wcześniej niż przyszły sezon. Aktualnie spory dołek finansowy.

 

Urodziny w drodze, zrobiłem listę życzeń prezentow urodzinowych ... na listę załapały się lżejsze rurki i pare innych drobiazgów, może rowerek nieco spadnie z wagi.

 

Ale nad kołami cały czas myślę, wiem że na nich moge urwać najwięcej.

 

Pozdro

 

TapaTalk'nięte z Andka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde co chwile słysze ze manetki SLX to zło ... że kaseta SLX jeszcze wieksze zło ...

Ze XT to Ze XTR tamto ...

 

Nie wiem może się nie znam albo mam osprzęt z klasy wyżej przemalowany na niższą.

Mi SLX wali jak z karabinu robi dokładnie to co che, kiedy chce i robi to z szybkością Uzi w każdych warunkach .

"Klik" manetki nie odda jeszcze ostatniego dzwięku a bieg juz siedzi na swoim miejscu.

Na rowerze śnigam bez różnicy na pogode... w słońcu, deszczu, błocie ... ten rowerek nie widział tylko zimy (poza sesją zdjeciową) ;).

Żeby nie było to zawody też widział ...

 

Jeżeli SLX jest nieprecyzyjny to XT czy XTR`em chyba da się rozszczepiać jadra atomowe ... :)

 

Jedno wiem ... prędzej rowerek zobaczy nowe koła niż wyższą grupę w napędzie.

 

Chyba ze jest ktoś kto chce mnie wyprowadzić z błędu i użyczy manetek i kasety XT czy XTR na testy :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiele to pojęcie wzgledne :)

 

Jak skałdałem rower to za 3x10 z SLX`a płaciłem okolo 1000 zł... jak liczyłem 3x10 XT`ka to było cos ponad 1500zł ... różnica w wadze 120g

Dla jednego SLX jest tylko o 33% tańszy od XT...

Dla mnie XT jest o 50% droższe od SLX ... ;)

 

Dla maniaka lekkości 120 g to aż ... dla mnie to tylko ...

 

Jakby na to nie patrzeć ...

 

Kupując XT mam za 500 zeta i minus 120 g masy statycznej co w jeździe większej różnicy nie robi ...

120 g to tyle co 2 łyki z bidonu ... odlać się wy..ać, a mam jeszcze gdzieniegdzie i troszke fetu do spalenia ...

 

Sprzedając stare koła dokładając do zaoszczędzonej kasy na napędzie z 300 zeta to mam szanse minus 0,5 kg masy wirującej a to kolosalna różnica ...

 

Tak więc po urodzinach w ramach prezentów liczę że odchudze jakies rurki i drobiazgi ... a na nowy sezon przyoszczędze na nowe koła :)

W miedzy czasie będę uczył dzieciaka jazdy na rowerze i nóż widelec i ono zarazi się cyklozą :),

Podstawy ku temu są bo ma "lekki" rower co w rowerach dziecięcych nie jest tak oczywiste jak mogło by się wydawać.

W głowie mi sie nie mieści jak rowerek na 16 calowych kołach może ważyć ponad 10 a nawet 11 kg ...

 

Pozdro

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowisz o kasecie ...

Na upartego tylko 20 zl masz roznicy na łańcuchu ... ale korba to juz znaczaca roznica ...

Pojedyncze elementy moze i w wielu przypadkacz maja niewielka roznice ale za cala grupa gdzie tych elementow jest kilka to roznica robi sie spora ...

Te 500 zeta przy skladaniu roweru wolalem dołożyć do SIDa a tak bylo by XT i ..."tylko" Epicon.

 

Pozdro

 

 

TapaTalk'nięte z Andka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek wkradł sie błąd i zrobie errate :) ... kukam w swoje stare notatki i 120 g to różnica wagi korby ;) cała grupa to około 220 g.

 

Niby nikt mi nie każe kupować całej grupy ale ... bedę podawał ceny katalogowe ..

 

Elementy na których teoretycznie czuć największą różnice w działaniu/wadze czyli...

120g mniejszej wagi korby XT kosztuje katalogowo ponad 200 zł

Niby precyzyjniejsza i odrobine lżejsza przerzutka tył to 100 zł różnicy

Niby precyzyjniejsze manetki XT to około 550 vs. 250 zł za pare...

 

Łańcuch XT różni sie tym od SLX że nie rdzewieje aż tak bardzo mam oba i po tym samym przebiegu oba wyciagają sie tak samo, oba mają taki sam kształt ogniw... kaseta to chyba tylko waga.

 

Dlatego kupiłem całą grupe do napedu bo uznałem że wolę lepszy widelec ... widelca sie nie da kupić w pojedynczych częściach ... a naped z czasem moze wyewoluować do grupy wyżej.

Ponad to jestem mega zadowolony z tego jak to działa i nie żałuje żadnej złotówki wydanej w napęd a dzęki temu że to SLX mam SID`a ( mogłem mieć też np Rebe) a nie np Epicona czy niższe modele RS`a.

Kasy miałem ograniczoną ilość to wydaje mi się że wypracowałem najlepszy kompromis z możliwych.

 

Możecie starać się mnie przekonywać że jest inaczej ... ale tylko starać bo ja jestem ze swojego wyboru zadowolony :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również uważam że dobrze zrobiłeś. Chodziło mi o to że między SLX, XT a XTR nie odczułem absolutnie żadnej różnicy w działaniu. Co do cen katalogowych to IMO czasami jest to kosmos w porównaniu z tym za ile można kupić, np. kasetę (nową) XTR na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konsekwencja kolorystyczna godna pozazdroszczenia ;) naprawdę fajnie się prezentuje...

 

ale co do różnic między grupowych to zgodzić się nie mogę... sam mam skatowane 771/772 na manatkach 770 i różnica w stosunku do zestawu 576/771 na manatkach 660 (lajtowo użytkowanego przez żonę) jest bez zmiennie kolosalna - ten drugi zestaw porównał bym bardziej do 760/593 na manetkach 510 który równie lajtowo użytkuje teściu - ale może ja jestem wybredny... jednak najważniejsze, że to co masz spełnia Twoje oczekiwania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak jeżeli jest taka różnica to chciałbym jej kiedyś zaznać ... :)

Chyba że inaczej ... róznice występują na napędach 3x9 a na 3x10 różnica jest niedostrzegalna ... moze to jest jakies wytłumaczenie.

 

Kolorystycznie bede go trzymał na tym poziomie ... pojawi sie jeszcze tylko kilka małych akcentów czerwonych ...

 

Były urodzinki są małe zmiany...

Nowa kierownica z rogami waży tyle co stara bez rogów ... zmiana na około 0g

 

Reorganizacja kokpitu była spowodowana tym ze przy dalszych wypadach czasem mnie bolą nadgarstki.

Z obserwacji wynikało że to bedzie dobra zmiana, kierownica odrobine inaczej gięta i rogi w miejscu gdzie nadgarstki odpoczywały.

 

Nowe Zaciski kół są okoł 60 g lżejsze od starych ... i tu wskakuje małe wtrącenie kolorystyczne >> szerwone ...

Czerwony jeszcze będzie zacisk sztycy.

 

W tym roku postaram się jeszcze wymeinić sztyce i mostek

 

Koła to dalsza przyszłość.

 

SPECYFIKACJA

 

Rama - Cube Reaction 08'- Alu T7005-T6

Amortyzator - Rock Shox SID Race 11' PopLock

Hamulec przedni - Avid Elixir R SL

Hamulec tylny - Avid Elixir R SL

Tarcza hamulcowa tył - Ashima ARO-08 160 mm

Tarcza hamulcowa przód - Ashima ARO-08 185 mm

Manetki - Shimano SLX SL-M660 3x10

Przerzutka tył - Shimano SLX RD-M663-SGS

Przerzutka przód - Shimano SLX FD-M660-10

Korba - Shimano SLX FC-M660-10

Kaseta - Shimano SLX CS-HG81-10

Suport - SM-BB70

Łańcuch - Shimano CN-HG74

Pedały - Shimano PD-M540

Sztyca - FSA SL-280

Zacisk sztycy – Space

Siodełko - San Marco Blaze

Stery - Accent AirPlane

Mostek - Accent Twister 100mm +/-6st

Kierownica - Accent FlatBar 31,8mm >> Accent Scandium

Rogi - Pro SL 3d

Chwyty - Ritchey WCS Ergo

Koła - Mavic CrossRide Disc

Zaciski - JoyTech >> Dartmoor BOLT czerwone

Opony - 2 x Rubena Scylla Top Design 26x2,1

Dętki - Stan's No Tubes 2x70 ml

Linki/pancerze - Shimano XTR SIS-SP41 + koszulki termokurczliwe

 

WAGA -10720 g

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne zmiany tym razem eksploatacyjne ...

 

Wymiana opon ... Decyzja o wymianie zapadła bo ... tył juz był z laksza łysy ... a zapierdzieliłem w kamienia jak wściekły i kolejny raz (trzeci) nastąpiło rozciecie kołą którego mleczko nie uszczelniło ...

Za "jednym syfem" poszedł komplet.

Przednia Scylla w całkiem dobrym stanie (zgubiła około 7g gumy) wędruje do szafki ... tył z wagą 440 g (-43g gumy) do pstryknięcia foty i do kosza ....

 

SPECYFIKACJA

 

Rama - Cube Reaction 08'- Alu T7005-T6

Amortyzator - Rock Shox SID Race 11' PopLock

Hamulec przedni - Avid Elixir R SL

Hamulec tylny - Avid Elixir R SL

Tarcza hamulcowa tył - Ashima ARO-08 160 mm

Tarcza hamulcowa przód - Ashima ARO-08 185 mm

Manetki - Shimano SLX SL-M660 3x10

Przerzutka tył - Shimano SLX RD-M663-SGS

Przerzutka przód - Shimano SLX FD-M660-10

Korba - Shimano SLX FC-M660-10

Kaseta - Shimano SLX CS-HG81-10

Suport - SM-BB70

Łańcuch - Shimano CN-HG74

Pedały - Shimano PD-M540

Sztyca - FSA SL-280

Zacisk sztycy – Space

Siodełko - San Marco Blaze

Stery - Accent AirPlane

Mostek - Accent Twister 100mm +/-6st

Kierownica - Accent Scandium

Rogi - Pro Alloy SL 3D

Chwyty - Ritchey WCS Ergo

Koła - Mavic CrossRide Disc

Zaciski - Dartmoor BOLT

Opony - Przód - Rubena CHARYBDIS Top Design 26x2,0, tył Rubena CHARYBDIS Tubless Supra 26x2,0

Dętki - Stan's No Tubes 2x70 ml

Linki/pancerze - Shimano XTR SIS-SP41 + koszulki termokurczliwe

 

Wagi nie aktualizuje bo musze umyc rower :) jakies 2 kg błota na nim siedzi.

 

Teoretycznie zmiana w oponach na 0g,

Scylle przy rozmiarze 2.1 miały po około 480 g Charybdisy 2,0 przód ma 439, tył 489 g.

Waga powinna się poprawić bo zmieniłem sposób uszczelnienia kół opaske gumowa i taśme dwustronną ( około 120g komplet) zastąpiłem wzmacnianą taśmą - srebrna zbrojona (około 20g na obu kołach) czyli teoretycznie 100g na "-".

 

Na tyle Tubless Supra mam nadzieje że te 50 g więcej gumy zdejmnie ze mnie pietno rozcieć :)

 

Po myciu i będzie ważenie i jakaś fota obrazująca delikatne zmiany.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała zmiana kosmetyczna kokpitu ... szata graficzna na starym mostku nie pasowała do kierownicy :)

Nowy Accent Airplane idealnie sie zgrywa z kierownicą Accent Scandium :)

Przy okazji zaoszczędzone 16 g.

 

AKTUALNA SPECYFIKACJA

 

Rama - Cube Reaction 08'- Alu T7005-T6

Amortyzator - Rock Shox SID Race 11' PopLock

Hamulec przedni - Avid Elixir R SL

Hamulec tylny - Avid Elixir R SL

Tarcza hamulcowa tył - Ashima ARO-08 160 mm

Tarcza hamulcowa przód - Ashima ARO-08 185 mm

Manetki - Shimano SLX SL-M660 3x10

Przerzutka tył - Shimano SLX RD-M663-SGS

Przerzutka przód - Shimano SLX FD-M660-10

Korba - Shimano SLX FC-M660-10

Kaseta - Shimano SLX CS-HG81-10

Suport - SM-BB70

Łańcuch - Shimano CN-HG74

Pedały - Shimano PD-M540

Sztyca - FSA SL-280

Zacisk sztycy – Space

Siodełko - San Marco Blaze

Stery - Accent AirPlane

Mostek - Accent AirPlane 100mm

Kierownica - Accent Scandium

Rogi - Pro Alloy SL 3D

Chwyty - Ritchey WCS Ergo

Koła - Mavic CrossRide Disc

Zaciski - Dartmoor BOLT

Opony - 2x Rubena CHARYBDIS 26x2,0 przód - Top Design , tył -Tubless Supra

Dętki - Stan's No Tubes 2x80 ml

Linki/pancerze - Shimano XTR SIS-SP41 + koszulki termokurczliwe

 

Wagi nie aktualizuje bo jeszcze nie dałem rady umyć roweru ... mostek musiał dobe czekać na montaż, mało casu kruca bomba mało casu.

 

Po myciu bedzie waga i fotki :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne kosmetyczne zmiany ... tak aby przypadkiem siodełko nie zmieniło właściciela.

Zacisk sztycy z klasycznego z wajchą na skręcany imbusem.

 

AKTUALNA SPECYFIKACJA

 

Rama - Cube Reaction 08'- Alu T7005-T6

Amortyzator - Rock Shox SID Race 11' PopLock

Hamulec przedni - Avid Elixir R SL

Hamulec tylny - Avid Elixir R SL

Tarcza hamulcowa tył - Ashima ARO-08 160 mm

Tarcza hamulcowa przód - Ashima ARO-08 185 mm

Manetki - Shimano SLX SL-M660 3x10

Przerzutka tył - Shimano SLX RD-M663-SGS

Przerzutka przód - Shimano SLX FD-M660-10

Korba - Shimano SLX FC-M660-10

Kaseta - Shimano SLX CS-HG81-10

Suport - SM-BB70

Łańcuch - Shimano CN-HG74

Pedały - Shimano PD-M540

Sztyca - FSA SL-280

Zacisk sztycyAccent Light

Siodełko - San Marco Blaze

Stery - Accent AirPlane

Mostek - Accent AirPlane 100mm

Kierownica - Accent Scandium

Rogi - Pro Alloy SL 3D

Chwyty - Ritchey WCS Ergo

Koła - Mavic CrossRide Disc

Zaciski - Dartmoor BOLT

Opony - 2x Rubena CHARYBDIS 26x2,0 przód - Top Design , tył -Tubless Supra

Dętki - Stan's No Tubes 2x80 ml

Linki/pancerze - Shimano XTR SIS-SP41 + koszulki termokurczliwe

 

Znowu urwałem odrobinę z wagi ale nadal nie umyłem roweru ;) więc brak aktualizacji.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower to jest zaraza ... coś się zmieni mówi się w duchu koniec zmian ... ale nie nie da się.

Tym razem w specyfikacji poszła zmiana w układzie hamulcowym.

Mimo że ARO 08 w konfiguracji 185/160 jak dla mnie to mają zabójcza moc to w końcu nie wytrzymałem ich pracy.

Wycięcia wielkości okna w salonie wyraźnie dały się odczuć podczas hamowania ...

Wymiana poszła na 2x G3CS 160 mm ... aktualnie jeszcze sie docierają ale hamują aksamitnie gładko :)

 

AKTUALNA SPECYFIKACJA

 

Rama - Cube Reaction 08'- Alu T7005-T6

Amortyzator - Rock Shox SID Race 11' PopLock

Hamulec przedni - Avid Elixir R SL

Hamulec tylny - Avid Elixir R SL

Tarcza hamulcowa tył - Avid G3CS 160 mm

Tarcza hamulcowa przód - Avid G3CS 160 mm

Manetki - Shimano SLX SL-M660 3x10

Przerzutka tył - Shimano SLX RD-M663-SGS

Przerzutka przód - Shimano SLX FD-M660-10

Korba - Shimano SLX FC-M660-10

Kaseta - Shimano SLX CS-HG81-10

Suport - SM-BB70

Łańcuch - Shimano CN-HG74

Pedały - Shimano PD-M540

Sztyca - FSA SL-280

Zacisk sztycyAccent Light

Siodełko - San Marco Blaze

Stery - Accent AirPlane

Mostek - Accent AirPlane 100mm

Kierownica - Accent Scandium

Rogi - Pro Alloy SL 3D

Chwyty - Ritchey WCS Ergo

Koła - Mavic CrossRide Disc

Zaciski - Dartmoor BOLT

Opony - 2x Rubena CHARYBDIS 26x2,0 przód - Top Design , tył -Tubless Supra

Dętki - Stan's No Tubes 2x80 ml

Linki/pancerze - Shimano XTR SIS-SP41 + koszulki termokurczliwe

 

Waga nadal bez aktualizacji :) na hamulcach urwane kolejne kilka gram ... tarcze jednostkowo cięższe ale odpadł jeszcze adapter.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...