Skocz do zawartości

[przerzutka] Shadow


wymiennik

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie są wasze opinie/doświadczenia z przerzutkami shadow (XT, XTR).

Czy rzeczywiście są problemy z regulacją? Czytałem gdzieś na tym forum, że nie z każdym rozmiarem kasety współpracują. Czy warto zaoszczędzić jeszcze żeby zakupić taki sprzęt? Czy to jest tylko taki bajer? Czy do niej jest potrzebna jakaś specjalna kaseta, czy łańcuch? Czy współpracuje z tymi samymi komponentami co zwykłem XT czy XTR?

W niedalkiej przyszłości chciałbym wymienić tylną przerzutkę i zastanawiam się czy warto kupować shadow czy nie ma sensu. Chodzi mi tylko o opinie czysto merytoryczne/techniczne/spostrzeżenia. To czy jest sens ładować tyle kasy w przerzutkę to już inna kwestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja XT świetnie chodzi z kasetą hg50 12-23 i łańcuchem HG93 problemów z regulacją nie ma. Wcześniej chodziła z łańcuchem HG40 i kasetą HG30 11-32 i również działała dobrze. Problemu z regulacją nie mam robię tak jak napisane w forumowej instrukcji. Myślę że tu jakiś specjalny łańcuch czy kaseta być nie musi. Przejechała jakieś 450 km na nowych częściach na jednej regulacji bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O problemach z regulacją przerzutek typu shadow piszą najczęściej osoby, które nigdy w życiu jej nie regulowały, ale nie mające pojęcia o regulacji przerzutki.Co do wózków masz dwie wersję sg i sgs.Średni wózek jest dedykowany do mniejszych różnicach w wielkości koronek np. 11-28, a długi odwrotnie.Chociaż nie jest to reguła, mój xt m772 sgs doskonale chodził z kasetą 11-28, a slx kolegi sg dobrze działał z kasetą 11-32.Czy warto kupić?Zależy z czym ją skonfrontujemy np. w przypadku xt m772 vs. xtr m951 bez wahania kupiłbym xtra, ale już np. xt m772 vs. xt m771 to już bym się zastanowił , ponieważ wszystko ma swoje plusy i minusy.Nie da się jedno znacznie odpowiedzieć na pytanie czy warto kupić shadowa, bo to zależy od wielu czynników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja wróciłem do klasycznej XT z wózkiem GS w komplecie z kasetą 11-28. Technologia shadow mnie nie zachwyciła chociaż nie mam wiele do zarzucenia. Do klasyka przekonuje mnie bardziej "konkretna" budowa i związano z tym trwałość. Ale najważniejsze to przejście z wózka SGS na GS. Krótki wózek wygrywa pod względem skuteczności i szybkości działania,

A marketingowe eseje o większej odporności na uszkodzenia dzięki węższej konstrukcji mnie wcale nie przekonują. W moim przypadku równie ważna jest odległość od podłoża (SGS - GS) bo tutaj uszkodziłem dwie przerzutki a nie waląc bokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie wersja shadow ma dwa plusy w porównaniu do zwykłej.

Po pierwsze wózek przerzutki nie uderza o ramę. Po drugie często zdarzało się że przy dużym skoku tylnego zawieszenia biegi same się zmieniały.

Początkowo używałem RD-M531 po zmianie na RD-M772 obydwa problemy ustąpiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Co do bicia o rame to fakt - jest to zaletą. Natomiast z samoistnym przerzucaniem sie nie spotkałem w wyregulowanym poprawnie napędzie czy to na sztywnej czy bujającej sie ramie. mam skok 150 więc do małych nie nalezy, zawsze wszystko grało perfect.

 

Przy Upgrade mojego napędu miałem rozkmine czy XTR, czy XTR w wersji shadow, czy może Sram ?? Ostatecznie wybór padł na srama i powiem ze nie żałuje. Solidniejsza konstrukcja od shadowa i zdaniem nie jednego praca o wiele lepsza. Sam nie testowałem, opierałem sie jedynie na zdaniach krążacych po sieci. Jeżeli brałbym Shimano to w wersji standard, co sie wiąze raczej tylko z XT i XTR bo tylko one zostały na placu boju, nie licząc całkiem niskich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...