klasycznymaster Napisano 10 Lutego 2012 Napisano 10 Lutego 2012 witam, Posiadam Avidy Juice 3 i od nowosci moim zdaniem slabo hamuja...a mianowicie jak hamuje w rekawicy 1-2 palcami to przygniatam sobie palce klamka..rozumiem ze to wina zbyt malej ilosci plynu w ukladzie?? jako ze smigam kilka dobrych lat sportowymi motocyklami to takie zboczenie ze "klik i staje deba" - moze to przesada bo rower to nie moto z 2 zaciskami ale przygniatanie palcow to wk... Jesli chodzi o 2 sprawe to zmienilem tarcze z 160mm na 203 Accenta Blade Titanium i nie zmienilem klockow i chyba w tym tkwi przyczyna..myslalem ze sie dotra ale jak jade powoli i hamuje nie za mocno to mi trzesie calym przodem zas przy mocnym hamowaniu ustaje..to wina klockow ktore nie dotarly sie do wiekszej tarczy?czy to moze normalne w takiej tarczy 203? prosze o cenne rady pzdr
stpman Napisano 10 Lutego 2012 Napisano 10 Lutego 2012 A nie masz ich tak czasem zapowietrzonych? A co do tarczy to te 203mm lubią się krzywić i możliwe, że masz je zwichrowane. Jak hamujesz to powoduje to wibracje.
klasycznymaster Napisano 10 Lutego 2012 Autor Napisano 10 Lutego 2012 kurcze...nie zwichrowala sie bo od zalozenia tak sie zachowuje..moze to przez nie wymienione klocki dotarte na tarczy 160mm?? zapowietrzone nie sadze bo nie ruszalem ich od nowosci...duzo przebiegu nie maja ale jakos tak srednio z tym przytrzaskiwaniem klamkami rak:/
stpman Napisano 10 Lutego 2012 Napisano 10 Lutego 2012 Znawcą hamulców nie jestem, ale co do dotarcia klocków do tarczy to wydaje mi się to jakieś dziwne. Zresztą dotarcie nie trwa długo. Co innego jak stara tarcza była krzywa i teraz klocki są nierównomiernie starte. Jak masz na duży skok klamki, a z tego co piszesz to trudno to już nazwać skokiem, to możliwe, że są zapowietrzone. Tu masz dwa wyjścia, oba dość proste:) Swoją drogą skok klamki to na mój gust jakieś 3-4mm powinno być. 1. Odesłać je na gwarancję, 2. Podjechać do DOBREGO serwisu, gdzie Ci to zobaczą, zdiagnozują i ewentualnie naprawią/odpowietrzą.
afly Napisano 10 Lutego 2012 Napisano 10 Lutego 2012 Jak długo używasz te hamulce? Klocki przetrzyj papierem sciernym, jednak po paru mocniejszych hamowaniach wszystko powinno być ok, na pewno nie jest konieczna ich wymiana ze wzgledu na to że wymieniłeś tarcze.
klasycznymaster Napisano 10 Lutego 2012 Autor Napisano 10 Lutego 2012 a jakie sa dobre klocki (koszt, firma) 2 lata na seryjnie zalanych Juicy 3...to duzo??
stpman Napisano 10 Lutego 2012 Napisano 10 Lutego 2012 Jak jeździsz na nich 2 lata to mogły się zapowietrzyć. Ja zupełnie nieświadomie przez swoją niewiedzę zapowietrzyłem sobie hamulec. Wkręcałem suport mając rower do góry kołami. Cena klocków z Avida to ok 70-80zł.
klasycznymaster Napisano 10 Lutego 2012 Autor Napisano 10 Lutego 2012 to tak moga sie zapowietrzyc?samemu mozna dorypac plynu i odpowietrzyc? sa te strzykawki za 40zl na allegro do avida (podrobka Avid Kit)...klocki inne niz avid jakies?
afly Napisano 10 Lutego 2012 Napisano 10 Lutego 2012 Zanim zmienisz klocki, wcześniej warto przelać hamulec nowym płynem i go odpowietrzyć. 2 lata minęły - to najwyższy czas na to, chociaż obstawiam że te hamulce już dłużej są tym płynem zalane, nie ciekną lub coś innego?
klasycznymaster Napisano 10 Lutego 2012 Autor Napisano 10 Lutego 2012 nie nic nie cieknie z nich..ale jakos tak szmatlawo hamuje:/
Mod Team safian Napisano 10 Lutego 2012 Mod Team Napisano 10 Lutego 2012 Wymień płyn, DOT jest dość higroskopijny i łączy się z wodą, więc co jakiś czas trzeba go wymienić
klasycznymaster Napisano 10 Lutego 2012 Autor Napisano 10 Lutego 2012 samemu sie da ta strzykawka z allegro (zamiennikiem tego drogiego Kitu Avida) ???? jaki koszt wymiany plynu?przy tym warto wymienic klocki?
Andrew Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 Dziwne - jeździsz na moto, a pytasz o podstawy z obsługi hamulców. Płyn wymienić się da podróbką z allegro. Klocki możesz zmienić kiedy zechcesz, niekoniecznie przy wymianie płynu. Polecam zakup A2Z półmetalicznych (do znalezienia przez google) Hamulec szarpie bo kupiłeś bardzo mierną tarczę, która nie działa z większością hamulców. Trzeba było kupić tarczę Avid lub Shimano. Hamulce masz albo zapowietrzone, albo po prostu za blisko kierownicy ustawiłeś dźwignie. Reguluje się to imbusem 2mm we wnęce klamki.
klasycznymaster Napisano 11 Lutego 2012 Autor Napisano 11 Lutego 2012 a co powiesz na to ze u znajomego Juicy 3 wogole nie hamowaly bo klamke mial prostopadle do kiery a chodzily dopiero jak sie klamke znizylo i zbiorniczek byl ponizej linni kierownicy...nie wiem...mojego brata Avidy tarczowe na linke lepiej hamuja..wlasnie co do moto to nie ma tu wogole poza nazwa i wygladem wiele znaczenia...tam nie trzeba jakis smieciarskich strzykawek z wezykiem..do SLX tez nie trzeba tego smieciowego kitu do odpowietrzania..co do tarczy to Avid nie produkuje takiej tarczy tylko zwykla a jak zmieniac to na cos fajnego...klocki fajnie...wlasnie o to chcialem zapytac bo widzialem na allegro takie A2Z i byly metaliczne i polmetaliczne..rozumiem metaliczne piszcza jak nie maja temperatury jak w moto i samochodzie sportowe twarde?? a nic nie ustawialem..tak jak napisalem..hamulce sa seryjne od nowosci..albo mam spaczenie ze moto hamuje na 2 tarczach 320mm i 2 zaciskach 2 tloczkowych albo juz nie wiem o co kaman...:/
Mod Team Puklus Napisano 11 Lutego 2012 Mod Team Napisano 11 Lutego 2012 O ile nie ważysz ok 120 kg to 2 palcami przy tarczy 160 powinieneś sie wystrzelic, ja mam tarcze 160 avida, klocek przedni a2z połmetalik (lekko jak by zatłuszczony) i jednym palcem sie zatrzymuje dosc gwałtownie. Polecam zrobić serwis hamulców albo dać komus do roboty
c1ach Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 .wlasnie co do moto to nie ma tu wogole poza nazwa i wygladem wiele znaczenia...tam nie trzeba jakis smieciarskich strzykawek z wezykiem..do SLX tez nie trzeba tego smieciowego kitu do odpowietrzania.. Sugerujesz, że SLX-y i hamulce motocyklowe odpowietrza się gołą ręką ? Jesteś w błędzie Porównanie z motocyklem chyba nie ma sensu. Tutaj wszystko jest mniejsze i bardziej precyzyjne.
klasycznymaster Napisano 11 Lutego 2012 Autor Napisano 11 Lutego 2012 tak ale nie trzeba jakis specjalnych kit odpowietrzaczy jak w avidzie...waze 85kg i fakt hamuja srednio:( jaki olej DOT ? jakis specjalny?lepiej oddac do serwisu zeby zmienili plyn czy lepiej kupic ta strzykawe i samemu walczyc?
adii22 Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 DOT 5.1 lub 4.. tak ciężko do instrukcji/strony producenta zajrzeć? Tarcze 203mm o ile nie ważysz tyle co mały fiat i nie uprawiasz DH, nie ma w sumie sensu, 180mm by starczyła, sztywniejsza niż 203mm a i amortyzator Ci się odwdzięczy za ten ruch. Jak odpowietrzyć? Mam dobry dzień, dam Ci filmik: Też Ci się przyda: domowej roboty zestaw do odpowietrzania
klasycznymaster Napisano 11 Lutego 2012 Autor Napisano 11 Lutego 2012 no tak...YT wszystko rozwiązuje...pytanie tylko o krok ten co wyzej kolega napisal...tam przy klamce cos krecil malym imbusem..o co chodzi?to przed operacja odpowietrzania trzeba odkrecic czy cos? Pytanie jeszcze ile plynu wchodzi w uklad do przodu ile do tylu tak okolo ile mam kupic?dot 4 mam samochodowy to sie nada rozumiem? W moto nie ma patentu z 2 strzykawkami:) tak jak myslalaem wydziwia ten AVID wyssac z dolu caly plyn zanim zaleje nowym czy przelewac?jakiego koloru plyn zalac?
Juraleona Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 Przed odpowietrzaniem nic nie musisz kręcić przy klamce, po prostu leć tak jak pokazuje poradnik w filmiku i wsio. Imbusem ustawiasz odległość klamki od kierownicy, to jest tylko i wyłącznie dla wygody. A jak już, to nie wiem czy Andrew jeszcze zajmuje się serwisem Avidów Ale ja bym Ci polecił odesłać do niego hample albo pójść z tym do serwisu, masz spokój wtedy i nie musisz kupować dota 4.1/5.1 i tego zestawu całego... PS1 Aha, Shimano ma system jednokierunkowego odpowietrzania ale nadal może się zapowietrzać. PS2 Po 2 latach naprawdę wypada już przelać hamulec nowym dotem. Olej to jeszcze jakoś, bo nie miesza się z wodą ale niestety
afly Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 ..dota 4.1/5.1 i tego zestawu całego... Jak pisze na zbiorniczku wyrównawczym na klamce, mozesz skorzystać z DOT`a 4.0 lub 5.1. DOT to DOT, nie ma takiego jak samochodowy, motocyklowy czy rowerowy, jeżeli masz pod ręką DOT 4.0 to z niego skorzystaj, i nie żałuj na dobre przelanie hamulca, do takiego układu dużo się nie mieści, a 1l DOT`a drogi nie jest, i też kilka lat nie poleży .
klasycznymaster Napisano 11 Lutego 2012 Autor Napisano 11 Lutego 2012 oko oko dzieki za rade..serwis Avid w 3miescie w wiadomo jakim najdrozszym landzie rowerowym slyszalem ze ponad 100 kosztuje...wiec chyba sam spr to zrobic kupie ten sprzet i sam bede robil sobie bo bez sensu tyle kasy komus zostawiac za nie az tak skomplikowana akcje.. pozdro i na wiosne gumowych drzew zycze wszystkim:)
Andrew Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 Tylko pamiętaj, że na tej tarczy Blade nie uzyskasz ani siły, ani płynnego hamowania. A klocki najlepiej kup A2Z półmetaliczne - metaliki jednak potrzebują pewnego rozgrzania, inaczej hamują po prostu kiepsko.
wasp Napisano 17 Czerwca 2012 Napisano 17 Czerwca 2012 Okej, odpowietrzanie jak na filmie i zestawem z allegro się da. Do tego wiem, że AJ3 mają przypadłość nie być dość dobrze odpowietrzone za nowości. Kupiłem sobie takie i przy okazji odpowietrzania chciałbym wymienić DOTa 4 na 5.1. Wiem, że dość dziwne, jednak wyższa temp wrzenia w 5.1 bardzo mnie do niego przekonała. Pytanie/a mam jednak następujące i będę ogromnie wdzięczny za odpowiedź. 1) Czy chcąc wymienić płyn muszę rozmontować hamulce(mam na myśli zacisk), czy wystarczy wyciągnąć go przy użyciu strzykawki i grawitacji? 2) Czy ok. 50ml wystarczy na zalanie przodu i tyłu? 3) Ewentualnie czy można przy odpowietrzaniu użyć DOTa 5.1, pomimo tego, że w układzie jest 4? Oddawać też nie chcę do nikogo bo lubię grzebać przy rowerze i sam sobie maszynę złożyłem. A nic nie daje takiej satysfakcji jak zrobienie czegoś tak żeby działało
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.