ditom Napisano 10 Lutego 2012 Napisano 10 Lutego 2012 Witam kolegów/koleżanki. Chciałbym kupić nowy rower MTB XC , i potrzebuję Waszej pomocy. Szukam nowego roweru do codziennych treningów jak i do maratonów . Najważniejsza jest dla mnie rama ( do dalszej ewentualnej modernizacji) jak również niezły amortyzator. Oczywiście napęd też ma dla mnie znaczenie ale za 3500 zł cudów nie będzie to wiadomo. Chciałbym żeby rama była jak najbardziej sztywna , napęd ( przód trzy blaty tył 9 ) , hamulce V-brake lub hydrauliczne (wolę V-brake ze względu na prostotę obsługi). Jeśli chodzi o markę to toleruję wszystko oprócz Authora . Na oku mam taki rower :http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon/9166/49293/ Jeśli chodzi o Gianta to mam szosówkę na ich ramie i jestem bardzo zadowolony ze sztywności. Bardzo prosiłbym o jakieś propozycje . Mam 175 cm wzrostu i 63 kg wagi . W grę wchodzą tylko nowe rowery. Pozdrawiam i z góry dziękuję !!!!!!!
radeks23 Napisano 10 Lutego 2012 Napisano 10 Lutego 2012 Masz podobne tematy: http://www.forumrowerowe.org/topic/104859-3500-mtb-do-szybkiej-jazdy/page__fromsearch__1 http://www.forumrowerowe.org/topic/104835-3000-3500-gorski-mtb/page__fromsearch__1 http://www.forumrowerowe.org/topic/104924-3500-zakup-roweru-mtb-czy-merida-matts-tfs-500d-to-dobry-wybor/page__fromsearch__1
ditom Napisano 10 Lutego 2012 Autor Napisano 10 Lutego 2012 Nie bardzo podobne. W jednym temacie ktoś chce jeździć po mieście , w drugim są propozycje pod 188 cm wzrostu , w trzecim rowerki są dla mnie nie interesujące. Także ponawiam pytanko. Też chciałbym uzyskać jakieś informacje na temat tego Gianta którego wkleiłem .
maciej83 Napisano 10 Lutego 2012 Napisano 10 Lutego 2012 ładne malowanie osprzęt też chyba jest ok ale nie wiem jak to sie ma do konkurencji to raz , a dwa może taki http://www.mudserwis.com/kross-2011-level-a8-p-1398.html ładna obniżka.
ditom Napisano 10 Lutego 2012 Autor Napisano 10 Lutego 2012 ładne malowanie osprzęt też chyba jest ok ale nie wiem jak to sie ma do konkurencji to raz , a dwa może taki http://www.mudserwis...-a8-p-1398.html ładna obniżka. Twoja propozycja prezentuje się bardzo dobrze , amor i osprzęt ok , ale nigdzie nie mogę znaleźć opinii o ramie. Ten Giant też mi się podoba tylko nie wiem czy nie płacę bardzo dużo za markę . Ciężka sprawa. Dzięki za odzew . Czekam na dalsze opinie a tymczasem będę szukał info na temat tej ramy . Zapomniałbym dodać że nie znam się za bardzo na kołach do MTB także tu też prosiłbym o jakieś opinie ;-).
marek93 Napisano 10 Lutego 2012 Napisano 10 Lutego 2012 Jak dla mnie zdecydowanie Kross, myślę, że ramy nie różnią się technicznie, jedynie na którymś rowerku może być Ci wygodniej, warto się przymierzyć
radeks23 Napisano 10 Lutego 2012 Napisano 10 Lutego 2012 Twoja propozycja prezentuje się bardzo dobrze , amor i osprzęt ok , ale nigdzie nie mogę znaleźć opinii o ramie. Ten Giant też mi się podoba tylko nie wiem czy nie płacę bardzo dużo za markę . Ciężka sprawa. Dzięki za odzew . Czekam na dalsze opinie a tymczasem będę szukał info na temat tej ramy . Zapomniałbym dodać że nie znam się za bardzo na kołach do MTB także tu też prosiłbym o jakieś opinie ;-). Przecież ten rower był proponowany w tamtych tematach, więc o co chodzi?? Nie bardzo podobne. W jednym temacie ktoś chce jeździć po mieście Może i po mieście ale temat dotyczy roweru XC. Rower XC jest rowerem XC niezależnie od tego czy to miasto czy wieś w drugim są propozycje pod 188 cm wzrostu No tak bo przecież te rowery są wyłącznie w jednych rozmiarach, rzeczywiście to jest problem. Ale jeśli tak bardzo chcesz żeby odnieść się konkretnie do podanego przez Ciebie Gianta, to jego osprzęt jest zdecydowanie gorszy od Level a8 który Ci się też spodobał i który był w tematach w gdzie podobno nie mogłeś nic ciekawego znaleźć . Hmmm trochę dziwne co?? Jeśli chodzi o ramę Kross to 18 waży 1850g i jest sztywno. Co chcesz jeszcze wiedzieć? Koła są dość ciężkie, ale mocne, nie licz że w rowerze za 3,5k dostaniesz coś lepszego.
ditom Napisano 10 Lutego 2012 Autor Napisano 10 Lutego 2012 Jak dla mnie zdecydowanie Kross, myślę, że ramy nie różnią się technicznie, jedynie na którymś rowerku może być Ci wygodniej, warto się przymierzyć Jeśli chodzi o tego Krossa to możesz mi coś powiedzieć na temat kół i amora? Chodzi mi po prostu o to czy za tą cenę te komponenty są dobre ? I w porównaniu do tego Gianta który rower ma lepszy napęd ?
Peterp079 Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 Popatrz jeszcze na to: UNIBIKE-NAJLEPSZE ROWERY BYDGOSZCZ Osprzetowo wychodzi bardzo fajnie. I jeszcze hamulce SLX M666. Rewelacyjne zbierają opinie. Rama będzie to samo co w Krossie lub Giancie. I jeszcze Mbike Renegade DSX. Choc hamulce lepsze w Uni.
radeks23 Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 Chyba lepszy amortyzator jest ważniejszy niż lepsze hamulce. Kross jako jedyny posiada gazowy amortyzator, i nie jakąś wersję OEM z stalową sterówką, tylko normalnego recona który waży dokładnie 1595g . Cały rower jest też najlżejszy z wszystkich wyżej wymienionych. Poza tym autor waży tyle że chyba najrozsądniej było by kupić rower z gazowym amortyzatorem.
kubek20 Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 Jeśli dla Ciebie najważniejsza jest rama i amor to wybrałbym coś z tego, bo sama rama katalogowo ksoztuje więcej niż cały rower: http://allegro.pl/merida-carbon-flx-race-z-4599-sklep-fa-gw-i2104044318.html http://allegro.pl/nowa-merida-carbon-flx-race-d-2011-i2091146884.html
bandziorekalus Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 Ja bym wybrała Kross'a ze względu na dobry osprzęt I przede wszystkim amortyzator powietrzny tak jak pisał radeks23 ) Do tego rower naprawdę świetnie się prezentuje i w tym przedziale cenowym myślę, że lepszego nowego nie znajdziesz:)
adziopak Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 Przedmówcy mają rację. Kross najlepszy, w dodatku Polski. Sam jestem posiadaczem Krossa, z tym że A4 i troche starszego, ale ramy mają świetne, może tylko troszke zbyt ciężkie.
kubek20 Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 Ale ditom dodał też, że zależy mu głównie na dobrej ramie i amorze. W Meridzie amortyzator może jest troszkę gorszy, ale rama wszystko nadrabia
adziopak Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 Ale ditom dodał też, że zależy mu głównie na dobrej ramie i amorze. W Meridzie amortyzator może jest troszkę gorszy, ale rama wszystko nadrabia Lepszy dobre alu niż tani carbon. W dodatku jak za 3100zł dostajesz Avidy SD3, ktore ja dostałem a właściwie to model wyżej SD5 za 1499zł to o czymś to świadczy. W rowerze wszystko powinno być na jednym poziomie, podobnej klasie. To tak jakbyś do manetki xtr podpiął przerzutke Tourney, łańcuch C9 a kaseta jakiś noname. Kross A6 definitywnie najlepszy osprzęt, a rama, to jest kwestia dyskusji lub najlepiej sprawdzenia w sklepie
kubek20 Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 Tylko to tani karbon nie jest. Sama rama w 2010 kosztowała 5499 zł katalogowo, waży 1200g, rower ma małą bazę kół i rama jest bardzo sztywna. W porównaniu rama Krossa kosztuje katalogowo 699 zł.
adziopak Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 Twoje rozwiązanie byłoby dobre dla kogoś kto będzie chciał w przyszłości systematycznie polepszać rower, kto będzie maniakiem, zapaleńcem. Autor tematu pewnie taki nie jest i chce dobry rower od początku. Więc nie widzę też sensu kupowania karbonu ze słabym osprzętem. No sory. Amortyzator też gorszy od XCR'a w A6
kubek20 Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 Najważniejsza jest dla mnie rama ( do dalszej ewentualnej modernizacji) jak również niezły amortyzator. Oczywiście napęd też ma dla mnie znaczenie ale za 3500 zł cudów nie będzie to wiadomo. Chciałbym żeby rama była jak najbardziej sztywna , napęd ( przód trzy blaty tył 9 ) , hamulce V-brake lub hydrauliczne (wolę V-brake ze względu na prostotę obsługi). Widzisz ? A to że piszesz, iż amortyzator w A6 jest lepszy to tylko świadczy o twojej niewiedzy na temat sprzętu. First to dobry amortyzator powietrzny porównywalny z Epiconem czy Reconem.
adziopak Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 Widzisz ? A to że piszesz, iż amortyzator w A6 jest lepszy to tylko świadczy o twojej niewiedzy na temat sprzętu. First to dobry amortyzator powietrzny porównywalny z Epiconem czy Reconem. oj, zwracam honor. Ubzdurałem sobie ze w tych meridach siedzi XCM. ale ze porownywalny z reconem, w to wątpie. Recon działa trochę lepiej, w sumie to zależy od tego jak ustawisz. Ale zdania o osprzęcie nie zmieniam i nadal twierdzę, ze jest z tyłu.
kubek20 Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 Z tym, że z osprzętem jest do tyłu to trudno się nie zgodzić. Jednak autor tematu napisał, że cudów się nie spodziewa, i woli dobrą ramę i amora
adziopak Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 Więc niech decyduje. Cena katalogowa ramy 5500zł, a roweru cena detal 4500zł Bardzo dziwne. Moze kupmy takie ze 3 i sprzedajmy ramy za troche mniejsza kase niż detal i zbijemy biznes haha.
Peterp079 Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 Nie bardzo widzę w czym ten A8 ma zdecydowanie lepszy osprzęt porównując np. de Experta. Poza przerzutkami przednimi i manetkami SLX, ktore nota bene poza napisem nie roznia sie niczym w dzialaniu od M590. Hamulce z A8 z kolei nawet nie staly w poblizu jakości jaka oferuje SLX na 2012r. Amortyzator Recon nie sprawi roznicy w uzywaniu zadnej porownujac do XC30. Chyba tylko pod katem serwisowania ktore mu trzeba bedzie robic 3 razy czesciej niz XC30. Tak to wygląda ten "zdecydowanie lepszy osprzet". Ale jak przeciez jak tylko ktos zobaczy (nie do wszystkich to skierowane) ze w jednym jest SLX a w drugim Deore to juz jest Wow... Mowie tutaj o manetkach i przerzutkach. Tylko jak napisalem wczesniej roznicy miedzy dzialaniem jednych a drugich nie ma zadnej, czego nie mozna powiedziec o klasie wyzszej czyli XT (jaką ma z tyłu Expert) gdzie juz zaczyna sie robic przepasc. A to ze taki sobie Recon ma powietrzna komore to zaden szal. Ale tez jak niektorzy widza ze amor jest powietrzny to juz mysla ze złapali pana boga za nogi...
kubek20 Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 OK, ale unibike ma mimo wszystko gorszą geometrię niż Kross i do ścigania zbyt dobry nie będzie, nie mówiąc już o przepaści do meridy
ditom Napisano 11 Lutego 2012 Autor Napisano 11 Lutego 2012 Bardzo dziękuje za tak duży odzew . Szczerze mówiąc w tym momencie mam duży mętlik w głowie . Jeśli chodzi o ramę to wole dobre aluminium , co do karbonu nie jestem zbytnio przekonany po tym co stało się z moim rowerem szosowym po tym jak mi kamień odskoczył i pękła mi dolna rura ( wiem że szosa to nie MTB ale jednak aluminium mnie nigdy nie zawiodło). Także obstawiałbym aluminium. Rzeczywiście macie rację że Kross jest atrakcyjny i koledze zwracam honor ( to ze rama z Polski to nie jest chyba jednak plus dla mnie ale Wy wiecie lepiej a ja mam w temacie MTB zerową wiedzę). Jedyne co mi się ,,nie podoba " to cena za ramę tego Krossa która jest dość niska (poza tym nie wiem jak wygląda u nich jakość wykonania ramy). Tak jak mówiłem priorytet dla mnie to rama i amor i z tego co mówicie to Kross jest tutaj najlepszy pod tym względem. W tym momencie jedyne co mnie zastanawia to właśnie niska cena za ramę. Ta część roweru jest dla mnie najważniejsza bo chcę za np.3-4 lata coś wymienić na klasę wyższą a z tego co słyszałem jak rama nie jest przyszłościowa to nie ma sensu na modernizację. Bardzo bym Was prosił o informację ( może sami korzystacie z ich rowerów ) jak wygląda u nich jakość wykonania ram i czy ta niska cena powinna mnie odstraszyć czy bardziej zachęcić. Wole o klasę wyższą ramę i amor a o 2 klasy niższy osprzęt. Pozdrawiam i wielkie dzięki za zainteresowanie ! ! ! ! !
Piksel Napisano 11 Lutego 2012 Napisano 11 Lutego 2012 a rama Meridy to nie jest dobry carbon?Czytałeś to co napisał kubek20?Chcąc mieć dobrą ramę rozpatrujesz Krossa? Wole o klasę wyższą ramę i amor a o 2 klasy niższy osprzęt. Pozdrawiam i wielkie dzięki za zainteresowanie ! ! ! ! ! i nie chcesz kupić Meridy gratuluje
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.