Skocz do zawartości

[Rower]TREK 4500 DISC MATTE ONYX 18" vs. KROSS LEVEL A4 19"


MrRafik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam :)

Przymierzam się do kupna roweru. Jednak mam problem pomiędzy wyborem pomiędzy Trekiem 4500, a Krossem Levelem A4.

Byłby wykorzystywany do jazdy:

*po mieście

*poza miastem szosą

*polne ścieżki

*latem jazda po górskich odcinkach

Rower będzie raczej wykorzystywany przez cały rok w różnych warunkach i ma służyć "do wszystkiego".

 

Kross Level A4:

http://www.rowery.legnica.pl/index.php?page=show_produkt&typ=2&did=8&kid=95&id=95&pid=2600

Trek 4500:

http://www.rowery.legnica.pl/index.php?page=show_produkt&typ=2&did=8&kid=95&id=95&pid=2571

 

No chyba że coś technicznie lepszego to podaję namiar na stronę:

http://www.rowery.legnica.pl/index.php?page=show&typ=2&did=8&kid=95&id=95

Napisano

Witam.

Tego Trek'a masz za 2080zł. a za 2200 kupisz już krossa level A6 jest to z pewnoscią lepsze rozwiązanie niż te co podałeś. Tylko w tej cenie jest trudniej znaleźć rozmiar pod siebie.

Napisano

Z tych dwóch stawiałbym na Treka, sam jestem użytkownikiem trzech rowerów tej firmy (3700, 8500, 1.2) i nie mogę narzekać, nigdy mnie nie zawiodły. Naprawdę polecam. Niektórzy twierdzą, że kross ma lepszy osprzęt w tej cenie, ale osprzęt i tak z czasem trzeba wymienić natomiast rama zostaje ;)

Pozdro

Napisano

Rama Treka 4500 jest krótka, co sprawia, że siedzimy na nim w bardziej wyprostowanej pozycji ale jest przez to mniej zwrotna . Na Krossie będzie odrobinę mniej spacerowa pozycja za to będzie zwrotniejszy. Kross serii Level jak by nie patrzeć jest rowerem sportowym. ... Po za tym rama krosa jest znacznie sztywniejsza ...

Napisano

MrRafik Z tych dwóch podanych przez Ciebie, to zdecydowanie Trek. W nim masz już napęd 9sp. Czyli jak coś Ci padnie, to łatwiej będzie wymienić. No i do napędów 9-rzędowych jest obecnie większy wybór części. Poza tym Trek daje wieczną gwarancję na ramę.

 

Najlepszą opcją jest co prawda ten Kross, no ale to chyba nie twój rozmiar.

W każdym razie - albo ten Trek 4500 albo Kross A6.

Napisano

Rama Treka 4500 jest krótka, co sprawia, że siedzimy na nim w bardziej wyprostowanej pozycji ale jest przez to mniej zwrotna . Na Krossie będzie odrobinę mniej spacerowa pozycja za to będzie zwrotniejszy. Kross serii Level jak by nie patrzeć jest rowerem sportowym. ... Po za tym rama krosa jest znacznie sztywniejsza ...

 

Nie jestem specem w tym zakresie, ale jaki jest związek pozycji ze zwrotnością? Kross ma o prawie 3 cm większą bazę kół i tu raczej widziałbym wpływ na zwrotność.

Nie wiem skąd masz też dane na temat dużo większej sztywności ramy Krossa. Pomijam fakt, że po co komu maga sztywność do rekreacyjnej jazdy.

 

A co do wyboru, to Kross ma ponad 4 cm większą długość górnej rury, przez co pozycja na rowerze będzie kompletnie różna i tu widziałbym główne kryterium wyboru.

Napisano

Po za tym rama krosa jest znacznie sztywniejsza ...

Sztywniejsza i to znacznie. Ciekawe. Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

 

MrRafik, przede wszystkim podałeś dwa rowery w różnych rozmiarach. Treki 4xxx są nieco krótsze od Krossów. Trek jest przy tym w mniejszym rozmiarze, więc będzie już znacznie krótszy. Wybierając z tych dwóch musisz wybrać ten, który bardziej pasuje rozmiarem - czyli rura podsiodłowa i długość górnej rury. Reszta jest znacznie mniej istotna a rowery dość porównywalne.

 

Edit:

arek_wro szybszy :D

Napisano

Kross A6. I bez gadania.

Osprzęt najlepszy, waga.

Nie powiem która rama czy trek czy kross sztywniejsza.

Wiem że krossy mają bardzo sztywne i bardzo dobre jak na tą kasę ramy. Może tylko troszke zbyt ciężkie.

Napisano

Hmm... brat z mojego konta pisał. I pozostaje tak do wyboru: Jeżeli A6 dopasuje to bierze na hydraulicznych hamulcach, jeżeli będzie za duży to raczej pozostanie za Krossem A4. A2 i A4 mają takie same ramy. Brat sprawdzał na mojej nowej A2 i bardzo dobrze pasowała.

A stwierdzenia takie jak "wieczna gwarancja na ramę itp." nie przekonują mnie ponieważ nikt nie ma zamiaru na nim jeździć nonstop przez kolejne 15 lat. Tradycyjna dwuletnia gwarancja wystarczy, zresztą jeśli to uszkodzenie pojawi się z mojej winy to nic nie pomoże wieczna gwarancja.

Napisano

Marudzicie panowie :)

Pozycja jaką przybieramy do jazdy jest konsekwencją geometrii roweru. Trek jest rowerem rekreacyjnym natomiast Kross rowerem sportowym. I każda z tych konstrukcji charakteryzuje się swoimi właściwościami. W tym sztywność, zwrotność itd ... Dalej nie będę rozwijał bo nie trzeba nic tłumaczyć. W końcu rozmawiam z ekspertami w tej dziedzinie, co mnie bardzo cieszy ;)

 

Aczkolwiek muszę przyznać panom rację, że moim błędem było użycie skrótu i obwinienie Treka za małą zwrotność wskazując jedynie na jeden punkt składający się na całość.

 

Kwestia sztywności ramy jest bardzo prosta do rozwikłania. Mając trzy cyfrową wagę dosiadałem obydwa wspomniane rowery... Trek po prostu się pode mną "wygina" czego nie mogę powiedzieć o ramie Krossa.

Napisano

Hmm... poszukałem jeszcze trochę i znalazłem dwa modele Cube z 2012r.:

http://www.rowery.legnica.pl/index.php?page=show_produkt&typ=3&did=22&kid=102&id=208&pid=2922 29" opony, tutaj musiałbym się już nad takim rozwiązaniem zastanowić

http://www.rowery.legnica.pl/index.php?page=show_produkt&typ=3&did=22&kid=102&id=207&pid=2900 tutaj już rozmiary opon są normalne.

I takie pytanie, który technicznie jest lepszy pomiędzy dwoma Cubami, i czy ten lepszy będzie jeszcze lepszy od A6?

Napisano

Rowery marki CUBE to bardzo dobrze wykonana rama, fajne jej malowanie i bardzo dobrze dobrane dodatki pod jej kolor. Jeśli nie szukamy roweru sportowego z krwi i kości to rower od CUBE będzie dobrze nam służył i przy okazji będzie cieszył oko :) Sprzętowo jest tylko trochę gorszy od KROSSa level A6.

Napisano

Kwestia sztywności ramy jest bardzo prosta do rozwikłania. Mając trzy cyfrową wagę dosiadałem obydwa wspomniane rowery... Trek po prostu się pode mną "wygina" czego nie mogę powiedzieć o ramie Krossa.

Ciekawe rzeczy piszesz. Jeździłem 2 lata na Treku 4400. Ważyłem wtedy 92-97kg. Nie było żadnych problemów ze sztywnością. Od roku rower jest ujeżdżany przez mojego brata - ok. 125kg - również po górach. Jakby rama była mało sztywna i nazwijmy to miękka, to już dawno powinna się połamać. W instrukcji Treka było napisane, że dopuszczalna masa ridera to 125kg (o ile dobrze pamiętam, może to było 115?)

 

Nie wiem jak to wymyśliłeś, że rama o sportowej geometrii jest sztywniejsza od rekreacyjnej. Może powinna być, ale to nie znaczy, że jest.

Napisano

Widzę, że weekend chyba wam się nie udał :) Bojowe nastawienie, że aż kipi w powietrzu :D

 

Moja opinia dotyczy dokładnie wspomnianych modeli kolekcji 2011 i ich sztywności będącymi tylko i wyłącznie moimi subiektywnymi odczuciami nie podpartymi doświadczeniami naukowymi czy też testami laboratoryjnymi. Ot moja opinia na ten temat jest taka a nie inna i nie mam zamiaru się w tej kwestii kłócić. Możecie ją przyjąć albo odrzucić :)

 

 

rama o sportowej geometrii jest sztywniejsza od rekreacyjnej. Może powinna być, ale to nie znaczy, że jest.

 

Przynajmniej tak z założenia powinno być, że rama sportowa jest sztywniejsza. Chociaż fakt, że spotykałem drogie ramy, które sztywności nie miały więcej niż puszka od piwa. Moją poprzednią wypowiedź z chęcią dał bym do przeredagowania celem uniknięcia dalszemu rozlewu krwi ... Ale już za późno na edytowanie ;)

 

Pozdrawiam i życzę udanego tygodnia :)

Napisano

W oko to wpadły mi nawet rowery BH, ale ich wykonanie i osprzęt pozostawiają wiele do życzenia :)

 

Fakt faktem, że krossy mają sportową charakterystykę i są sztywne.

Polecam gorąco.

Natomiast o Treku nic nie wiem. Wiem że z porównaniem do A6 ma troche gorszy osprzet. (o zgrozo w sumie to nawet nie troche)

Napisano

Widzę, że weekend chyba wam się nie udał :) Bojowe nastawienie, że aż kipi w powietrzu :D

To nie zmyślaj historii o tym jak jeździłeś na rowerze, na którym nie jeździłeś, bo wprowadzasz w błąd zamiast pomagać.

Napisano

Ktoś jest coś więcej w stanie powiedzieć o Cube? Podałem linki na poprzedniej strony do dwóch modelów Cube które wpadły mi w oko :)

Napisano

Nie ładnie jest kłamać ... Wspomniane modele są na tyle popularne, że nie problem jest znaleźć ich użytkowników i poprosić o małą przejażdżkę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...