bandziorekalus Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Siemka wszystkim forumowiczom ! Chcę kupić sobie amorek - SR Suntour Raidon i znalazłam dość ciekawą ofertę na Allegro - http://allegro.pl/am...2102885102.html Plus ten, że można zredukować go do 100 mm więc jak dla mnie super okazja:) Tylko czy warto go wziąść nawet za te 250 zł ? Koleś poprzednio sprzedał go za ok. 230 zł nowego i kupujący zadowolony. napiszcie mi coś o tym amortyzatorze - czy to jakiś stary czy co i czemu taka cena:) Poza tym widzę pierwszy raz taki amor ten model. Z góry dzięki za odp:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Jest to w miarę nowy model z 2011 roku, ma rozbieralny tłumik, a serwis jest banalnie prosty.Zredukować skok oczywiście można, polecam użyć do tego podkładek Rock Shoxa, bo oryginalnych nie można dostać.Jeśli geo Cię się nie skopię przez 80mm skoku to polecam ustawić taka wartość dlaczego?Przy większym ściśnięciu tłumika zmniejsza się tłumienie, czyli największa wada raidona zostaje zredukowana.Po tym zabiegu działa też płynniej i lepiej reaguje na małe nierówności.Za 250 zł jak najbardziej się opłaca, ale dlaczego sprzedaje nowego za tak mało to już inna sprawa.Więcej o raidonie możesz przeczytać w dziale testy http://www.forumrowe..._20#entry993573 aha i nie ma on oryginalnych naklejek tylko jakieś niewiadomego pochodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bandziorekalus Napisano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Czyli warto nowego wziąć za tyle:) No to wezmę Bo właśnie się obawiałam, że ie ma naklejek to jakaś podróbka czy coś xD Wolałam zapytać bo cena jest naprawdę okazyjna:)! No w Poznaniu jest chyba autoryzowany serwis Suntour to im zawiozę niech to zrobią bo ja tam wolę nie rozkręcać bo się boję, że coś tam popsuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Tam się nie da nic popsuć ten amor jest prosty w budowie jak cep.Jeśli sama zmieniałabyś skok służę pomocą.Cenę trochę uzasadnia, to że to OEM oraz, że nie ma papierów, ale gość jest "czysty".Kupuj za tą cenę nic lepszego nowego nie kupisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bandziorekalus Napisano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 OEM tzn ? Gorszy czy jak ? Ok biorę go przeczytałam opinie ludzie są zadowoleni Na tą chwilę nie potrzebuję nic lepszego Tym bardziej, że w WLKP nie mam za bardzo gdzie jeździć XC tak więc zobaczymy Trochę waży wiele:) Ale myślę, że za rok jak odłożę z 1000 zł to kupię konkreta;) Mam już amor w domu dzowniłam do Serwisu Suntour - 50 zł zawołali za to, aby zredukować ze 120mm na 100 mm. Mam pytanie czy dam radę sama to zrobić, jeśli tak to proszę o pokierowanie mniej więcej co kupić i gdzie co dołożyć wyjąć I czy w zwykłym serwisie też mi to zrobią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 10 Lutego 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Krok po kroku: SR SUNTOUR Cycling Converting travel of Epicon 07/08 Zmiana skoku taka sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bandziorekalus Napisano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Obejrzałam Dam radę sama tylko - jakie klucze oprócz imbusu potrzebuję bo ten drugi to nie zajarzyłam co to za klucz xD I gdzie kupić te podkładki bo patrzę na Allegro i nie widzę Potem kolejna rzecz na jakie ciśnienie ustawić amora - 55kg ważę I ostatnia sprawa - co ile go czyścić w środku i zalewać nowym olejem - i jaki olej wlewać do niego:) I do czego jest Brunox ? Do pryskania goleni czy czego:P? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 10 Lutego 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Ciśnienie według ugięcia wstępnego. Klucz nasadowy 27. Brunox- wpisz w szukajkę forumową. Podkładki jak dasz na wzór to każdy tokarz wykona. Serwis co sezon wskazany, u mnie wystarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bandziorekalus Napisano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Cześć ponownie:) jest problem ponieważ robię wszystko jak na filmiku, dochodzę do momentu kiedy mam wyciągnąć tą rurkę z olejem ze środka - i nie da sie jej wyciągnąć;/ Powiedzcie mi co robie źle i jak ewnetualnie to zrobic zeby było ok? Bo musze jutro już mieć amorek zrobiony bo zawożę rowerek do złożenia:) Wszystko robiłam jak na filmiku - odkręciłam imbus, popukałam, spuściłam powietrze, odkręciłam kluczem nasadowym - chce wyciągnąć i wychodzi tylko do tego momentu jak na foto. https://picasaweb.google.com/112757604913287690708/SuntourRaidonProblem?authkey=Gv1sRgCIWxla-bvZP6Tg#5724277171913819138 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 26 Marca 2012 Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Od góry wyciągniesz tylko sam korek.Jeśli chwycisz za tą rurkę i pociągniesz za korek powinien wyjść.Aby wyjąć tą rurkę oddzielasz golenie górne od dolnych.Następnie ściągasz takie plastykowe "coś" co blokuje małą rurkę, później możesz już wyjąć całą komorę powietrzną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bandziorekalus Napisano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Tak tak z korkiem nie ma problemu - Jak odzielić golenie górne od dolnych ? Muszę zrobic tak samo z drugim goleniem - odkręcić imbus na dole itp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 26 Marca 2012 Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Dokładnie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bandziorekalus Napisano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Ale z II strony jest ta blokada skoku i nie da sie nalozyc tego klucza nasadowego:P Sory ze jestem taka ciemna:P ale nie chce nic popsuc i wole pytac;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 26 Marca 2012 Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Nie musisz tego odkręcać. Ale skoro pytasz, wystarczy podważyć dźwignię (po obwodzie, "małymi kroczkami"). Wtedy spokojnie można nałożyć klucz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bandziorekalus Napisano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Czyli nie mam odkrecac tego kluczem nasadowym na 2 goleni ?? Tylko odkrecic imbus na dole i wtedy jak odzielic te golenie gorne od dolnych ? Ogarnęłam mam odzielone tylko teraz nie wiem jak to białe coś zdjąć co jest na dole:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 26 Marca 2012 Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Pociągnij, mocno, ale z wyczuciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bandziorekalus Napisano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Dobra wiec rozkrecilam go:p tamten golen tez ale juz zlozylam ale teraz mam problem zeby zlozyc ten golen z tym malutkim czyms co blokowalo bo teraz nie blokuje tego i co mam zrobic? w sensie zrobilam tak: rozkrecilam obie golenie wycignelam bialy dzyndzelek dolozylam podkladke zlozylam jak na filmiku - wlozylam golenie te srebrne do dolu - potem to z blokada skoku i potem ta rurke z tyym bialym - i ten koreczek mi nie siega zeby go zakrecic. w ktorym miejsuc popelnilam blaD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 26 Marca 2012 Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Najpierw wkładasz komorę do górnej goleni, później od dołu zakładasz to białe coś.Później zakręcasz korek, kompresujesz widelec i zakręcasz śrubki od dołu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bandziorekalus Napisano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Ok mam:P nie mam pompki do amorka ale jutro z rana jade do serwisu zeby mi rower zlozyli - aktualnie ta golen z blokada skoku ten pret wystaje mocno ponad - ale to jak napompuje to sie wyrowna? i dopiero w serwisie zakrecic te surbki na dole? Na ile mam napompowac? - moja waga aktualnie 58kg - a z tego co czytalam to te fabryczne nie sa najlepsze opcje wiec moze jakas najlepsza dla mnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 26 Marca 2012 Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Śrubki wkręcasz bez powietrza, przy skompresowanym widelcu.Ja ważąc podobnie do Ciebie pompowałem w granicach 50psi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bandziorekalus Napisano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Kompresuje tzn ? Aktualnie to wygląda tak : https://picasaweb.google.com/112757604913287690708/SuntourRaidonProblem?authkey=Gv1sRgCIWxla-bvZP6Tg#5724306451849714082 i te srubki na dole nie sa przykrecone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 26 Marca 2012 Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Tzn. że musisz to wszystko ścisnąć. Ale tłumik (prawa strona) włóż do środka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bandziorekalus Napisano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Jak mam go włożyć do środka:P Próbuję i nie mogę No ściśnięte jest - tak mi się wydaje:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 26 Marca 2012 Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Wyciągnij trochę górne golenie z dolnych i wtedy wkręcisz korek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bandziorekalus Napisano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Nie da rady. moge wyciagnac dolne golenie tylko do polowy i jeszcze pol tlumika mi wystaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.