Skocz do zawartości

[mleczko] Dziwna nieszczelność


rzezniol

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam dziwny problem ... a ze robie ghetto tubless poraz pierwszy wiec pytam .

 

Sprawa ma sie tak:

Koło - Mavic CrossRide

Opona - Rubena Scylla Top Design (zwijana)

Zestaw uszczelniający : Rubena (tani a ma wszystko co potrzeba)

 

http://www.sklepna5.pl/velotech/miniaturki/141.jpg

 

I teraz tak ... wszystko niby OK założyłem opaske, na mydlinach ułożyłem opone.

Nalałem mleczka (przez wentyl tak mi było łatwiej), mimo że Rubena stwierdza za te 100 ml jest na 2 opony ja wlałem 70 ml i zostawiłem 30 ml na dolewke ( do drugiego koła będę wlewał Stana bedzie mały test porównawczy)

 

Napompowałem koło, "poszejkowałem" jak na filmach instruktażowych (niemal nadgorliwie bo szekowałem w każdej wolnej chwili :) ) ...

 

Niby się wszystko ładnie uszczelniło - nigdzie nie puszcza bombelków ale ...

 

Jak nabije koło do 3 atm. to po nocy mam 2 atm, nabiłem znowu do 3 at, i znowy po nocy 2 atm ... Zostawilem te 2 atm, mierze po kolejnym dniu i nadal jest 2 atm.

Nabiłem do 3 atm i historia sie powtarza po nocy 2 atm ... WTF ?

 

Bawił się ktoś z taką przypadłością ?

 

Pozdro

Napisano

:-)

 

No nic będę sobie kręcił kołem bo na zime nowego sprzętu szkoda.

2 osoby mówią to samo więc przyjmę to za prawidłowość.

 

Co do prawdziwego ghetto, na poczatku chciałem zrobić na dętce ale...

Wchodze do sklepy zaczynam zagadywać o dętki, mleczko a sprzedawca wyciąga zestaw rubeny i mowi ze sprzeda mi go za 45 zeta.

To go kupilem w końcu to cały zestaw za cene wentyli do tubless ...

Przynajmniej teoretycznie zestaw z opaską ma szanse wytrzymać kilka opon.

Zakladanie opony na dociętą dętkę może być mocno utrudnione i może się skończyć koniecznością wymiany dętki przy każdej zmianie opony.

 

Dziś robie drugie koło na mleczku od Stana zobacze jak wyjdzie.

 

Pozdrawiam

 

 

 

TapaTtalk'nięte z Andka

Napisano

Proponuję nalać wody do wanny, napompować oponę na 4atm i zobaczyć w którym miejscu poszcza bąki.

Jeśli będzie na ściankach opony, to nie ma się co stresować. Wylać wynalazek, który masz i zalać Stanem- 10 min. i po robocie.

Jeśli natomiast puszcza w innym miejscu, to masz być może więcej zabawy. Może być nieszczelna opaska, wentyl lub na rancie itp. itd.

Ja jednak zacząłbym to wody w wannie :thumbsup:

U mnie się sprawdziło

Napisano

Fakt w zestawie sa presty ale mają sporą gumową podstawe i dodatkowo jest uszczelka.

W miejscu wentyla jest tyle gumy (podstawa, uszczelka, opaska) ze raczej powinno być szczelnie.

 

Natomiast nakrętka jest z rantem ktory wchodzi w otwor w kole i kominek ustawia w osi otworu.

 

Dziś wieczorem kukne jak sprawa wygląda w wannie :-).

 

Pozdro

 

TapaTtalk'nięte z Andka

  • Mod Team
Napisano

Moje Rubeny (Charybdis) popuszczały przez cały okres użytkowania na Stanie ( 6 miesięcy).

 

Jak nabije koło do 3 atm. to po nocy mam 2 atm, nabiłem znowu do 3 at, i znowy po nocy 2 atm ... Zostawilem te 2 atm, mierze po kolejnym dniu i nadal jest 2 atm.

Nabiłem do 3 atm i historia sie powtarza po nocy 2 atm ... WTF ?

Poprostu opona automatycznie ustawia właściwe ciśnienie..... Normalka, co w tym dziwnego?

Napisano

Poprostu opona automatycznie ustawia właściwe ciśnienie..... Normalka, co w tym dziwnego?

 

Bij mnie laciem...

Ze niby jak ustawia ciśnienie? Automatycznie ?

Jak dla mnie to szczelny układ powinien utrzymać tyle co mu się napompuje, jak nie trzyma to jest nieszczelny.

 

Jedyne wytlumaczenie to jakie teraz przychodzi mi do głowy to mikrodziurki w boku opony.

Jak ciśnienie spadnie to sie zaciskają i utrzymują reszte ciśnienia.

 

Dziś to sprawdze w wannie.

 

 

Pozdro

 

TapaTtalk'nięte z Andka

  • Mod Team
Napisano

Ja tam do wanny biorę co innego,ale każdy jest inny....

Rubena ma taki system ,który się nazywa SAP ( Self Adjusting Pressure) - ideą systemu jest automatyczna korekcja ciśnienia w oponie w zależnosci od rozmiaru opony. Właśnie te mikrodziurki sa składową systemu SPA- zamykają sie po osiągnieciu założonego ciśnienia.

Sam opisałeś ten proces...

To jest tak proste,ze aż trudne do zaakceptowania.

Napisano

Tylko problem polega na tym ze moje Rubeny to wersja dętkowa a nie Tubless Supra i ciśnienie w mojej oponie powinna utrzymywać dętka.

Zakładam ze moja opona tego systemu nie posiada, tym bardziej że na oponie nigdzie nie ma takiej wzmianki a zakres ciśnień podany na oponie to 2,3-3,8 atm.

 

Pozdro

 

TapaTtalk'nięte z Andka

  • Mod Team
Napisano
Zakładam ze moja opona tego systemu nie posiada

Słusznie zakładasz- takiego systemu po prostu nie ma ( ale brzmiało wiarygodnie,nie?)

Proponowałbym ,mimo wszystko, odbyć kilkukilometrową trasę- może pomóc ( siła odśrodkowa lepiej rozłoży mleczko w środku)

Winnym ubytku może być zaworek, stopka opony, sama opona...

Napisano

Ja tam do wanny biorę co innego,ale każdy jest inny....

Rubena ma taki system ,który się nazywa SAP ( Self Adjusting Pressure) - ideą systemu jest automatyczna korekcja ciśnienia w oponie w zależnosci od rozmiaru opony. Właśnie te mikrodziurki sa składową systemu SPA- zamykają sie po osiągnieciu założonego ciśnienia.

Sam opisałeś ten proces...

To jest tak proste,ze aż trudne do zaakceptowania.

 

Oooooo stary, nie myślałeś o pisaniu pytań dziwnej treści do teleturniejów? :w00t:

Przekonujący jesteś :thumbsup:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...