Skocz do zawartości

[8362g] Giant MCM Team by didu


giant78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,przedstawiam moj projekt oparty na ramie

Giant MCM Team 2002r.

Wszelkie pytania mile widziane

 

 

 

 

Bar Ends: (Rogi) - 0

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - 0

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - 0

Brake (Front): (Hamulec przedni+tarcza 160mm+6xTi bolt) - Marta SL - 325g

Brake (Rear): (Hamulec tylny+tarcza 160mm +6xTi bolt) - Marta SL - 340g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - 0

Cables: (Pancerze i linki) XTR - 70g

Cassette: (Kaseta) Dura ace 11-25z - 175g

Chain: (Lancuch) KMC X9SL 106 link - 248g

Crankset: (Korby) KCNC - 770g

-Crank Arms: (Ramiona) KCNC Bearbone XC1 2x9 - 439

-Bottom Bracket: (Suport) KCNC 220g

-Outer Ring: (Blat)Lasco 44z - 69g

-Middle Ring: (Srednia tarcza) Lasco 32z - 33g

-Inner Ring: (Mala tarcza) - 0

-Crank Bolts: (Sruby mocujace tarcze) Aerozine - 9g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - LX FD M-751 ti bolts - 136g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) XTR 952 ti bolt - 208g

Fork: (Widelec) Fox F80RLT - 1550g

Rear Shock: (Damper)-0

Frame: (Rama) - Giant MCM Team ( L ) - 1325g

Grips: (Gripy) - Ritchey WCS cut - 14

Handlebar: (Kierownica)- Syncros Factory Fixed CF 31.6x580mm - 104g

Handlebar Tape: (Owijka) - 0

Headset: (Stery)- Chris King NoThreadSet - 115g

Pedals: (Pedaly-)- Egg Beather 2Ti - 216g

Seat: (Siodlo) - AX Lightness Apollo - 79g

Seatpost: (Sztyca) - Hylix Carbon 27.2x300mm - 145g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)- KCNC - 9g

Shifters: (Manetki) - Sram Attack - 192g

Skewers: (Zaciski kol) - Amoeba Ti - 56g

Spacers: (Podkladki pod mostek) no name Carbon - 3g

Starnut: (Gwiazdka)-0

Stem: (Mostek) - Uno 90mm,Ti bolt , OS, - 104g

Tire (Front): (Opona przednia) - Maxxis Maxxlite 285 - 282g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Maxxis Maxxlite 285 - 283g

Top Cap: (Top cap) - 0

Tubes: (Detki) - Maxxis Flyweight - 184g

Wheel Front: (Kolo przednie) - Sunn Ringle Black Flag - 700g

-Hub: (Piasta)

-Rim: (Obrecz)

-Spokes: (Szprychy)

-Nipples: (Nyple)

-Rim tape: (Opaska)

Wheel Rear: (Kolo tylne) - Sunn Ringle Black Flag - 800g

-Hub: (Piasta)

-Rim: (Obrecz)

-Spokes: (Szprychy)

-Nipples: (Nyple)

-Rim tape: (Opaska) - Tasma izolacyjna - 5g

 

Total- 8269 g

Edytowane przez giant78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie

 

A ja bym zaryzykował stwierdzenie, że w wadze manetek jest podana waga linek

 

Wrzuć fotki

 

Nie wiem dlaczego,ale nie moge wzucic fotek

nie ma takiej opcji( nie wiem jak te foty dodac

Moze wiesz

Pozdr.

 

Fotki

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

Edytowane przez 1415chris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manetki coś ciężkie Ci wyszły, moje 3x8 to 113g. choć moje to ten starszy model. tu w korpusie od 7.0, obecnie wróciłem do jaśniejszego korpusu Attacka

 

dsc00172.jpg

 

jak oceniasz oponki??

w jakim terenie ich używasz??

Oponki....

Miałem je chwilę.

Wg mnie nie nadają się do eksploatacji, nawet lekkiej.

Jeżdżąc po asfalcie i szutrach złapałem na nich więcej kapci niż przez całą moją przygodę z mtb :) Cienkie jak papier, kilka razy chciałem wsiąść na rower rano i okazywało się, że powietrza brak.... Ja nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki....

Miałem je chwilę.

Wg mnie nie nadają się do eksploatacji, nawet lekkiej.

Jeżdżąc po asfalcie i szutrach złapałem na nich więcej kapci niż przez całą moją przygodę z mtb :) Cienkie jak papier, kilka razy chciałem wsiąść na rower rano i okazywało się, że powietrza brak.... Ja nie polecam.

 

Masz racje , sa to papierowe oponki , na codzien jezdze na flyweightach( o niebo lepsze)

ale przeciesz przecież wiadomo z jakiej racji mam je zalozone ( lzejszych opon MTB juz nie ma)

Pozdrawiam

Edytowane przez durnykot
Ortografia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam troche pytan:

Duzo juz pojezdziles na tej sztycy, jak sie sprawuje?

Jakies klopoty z tym sytemem mocowania siodla?

Sruba mocujaca to stal, czy ti?

Przycinales ja, bo widze ze na ebaju sa 400mm z waga 175g?

Potrzebuje jakas karbonowa 27.2x350 z offsetem w rozsadnych, tzn niewielkich pieniadzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje , sa to papierowe oponki , na codzien jezdze na flyweightach( o niebo lepsze)

ale przeciesz przecież wiadomo z jakiej racji mam je zalozone ( lzejszych opon MTB juz nie ma)

Pozdrawiam

Tak czy inaczej DLA MNIE rower jego konfiguracja i WAGA podana na forum mają wtedy sens jeśli to co jest podane jest używane a nie tylko dlatego że jest naj. Wychodząc z tego założenia mogę założyć slicki 1 cal do roweru mtb z założeniem że i tak jeździł nie będę, ale na wadze wypadają czadowo.

Załóż kasetę 11-23, przecież jest bardzo lekka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze jakie slicki!!!!!!! ,mowimy o MTB , czyli rower gorski (opony tez)J

Jezeli do projektu roweru MTB dodasz opony typu slick ,,,,,,,zostaniesz......usuniety

Takie przelozenie mi najbardziej odpowiada(jezdze raczej silowo,krotkie dystanse 10-20 km na maksa)

Swoj rower uzywam uzywam przewaznie co weekend

rocznie przejezdzam okolo 2500-3500km

Pozdr

 

Mam troche pytan:

Duzo juz pojezdziles na tej sztycy, jak sie sprawuje?

Jakies klopoty z tym sytemem mocowania siodla?

Sruba mocujaca to stal, czy ti?

Przycinales ja, bo widze ze na ebaju sa 400mm z waga 175g?

Potrzebuje jakas karbonowa 27.2x350 z offsetem w rozsadnych, tzn niewielkich pieniadzach.

 

witam

przejechane okolo 3000tys km,zero problemow

system mocowania jest ten sam co bontrager XXX-Lite ,( wczesniej mialem do szynienia z ta sztyca)dla mnie najlepszy system mocowania

sroba stalowa

sztyca jest przycieta, 300mmx27.2mm

Pozdr.

 

 

Zmiana korby na XTR Tune - 727g.

 

Bar Ends: (Rogi) - 0

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - 0

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - 0

Brake (Front): (Hamulec przedni+tarcza 160mm+6xTi bolt) - Marta SL - 325g

Brake (Rear): (Hamulec tylny+tarcza 160mm +6xTi bolt) - Marta SL - 340g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - 0

Cables: (Pancerze i linki) XTR - 70g

Cassette: (Kaseta) Dura ace 11-25z - 175g

Chain: (Lancuch) KMC X9SL 106 link - 248g

Crankset: (Korby) KCNC - 770g

-Crank Arms:FC M970 - 727 Tune

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - LX FD M-751 ti bolts - 136g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) XTR 952 ti bolt - 208g

Fork: (Widelec) Fox F80RLT - 1550g

Rear Shock: (Damper)-0

Frame: (Rama) - Giant MCM Team ( L ) - 1325g

Grips: (Gripy) - Ritchey WCS cut - 14

Handlebar: (Kierownica)- Syncros Factory Fixed CF 31.6x580mm - 104g

Handlebar Tape: (Owijka) - 0

Headset: (Stery)- Chris King NoThreadSet - 115g

Pedals: (Pedaly-)- Egg Beather 2Ti - 216g

Seat: (Siodlo) - AX Lightness Apollo - 79g

Seatpost: (Sztyca) - Hylix Carbon 27.2x300mm - 145g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)- KCNC - 9g

Shifters: (Manetki) - Sram Attack - 192g

Skewers: (Zaciski kol) - Amoeba Ti - 56g

Spacers: (Podkladki pod mostek) no name Carbon - 3g

Starnut: (Gwiazdka)-0

Stem: (Mostek) - Uno 90mm,Ti bolt , OS, - 104g

Tire (Front): (Opona przednia) - Maxxis Maxxlite 285 - 282g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Maxxis Maxxlite 285 - 283g

Top Cap: (Top cap) - 0

Tubes: (Detki) - Maxxis Flyweight - 184g

Wheel Front: (Kolo przednie) - Sunn Ringle Black Flag - 700g

-Hub: (Piasta)

-Rim: (Obrecz)

-Spokes: (Szprychy)

-Nipples: (Nyple)

-Rim tape: (Opaska)

Wheel Rear: (Kolo tylne) - Sunn Ringle Black Flag - 800g

-Hub: (Piasta)

-Rim: (Obrecz)

-Spokes: (Szprychy)

-Nipples: (Nyple)

-Rim tape: (Opaska) - Tasma izolacyjna - 5g

 

Total- 8226 g

Edytowane przez 1415chris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że się nie zrozumieliśmy.

JEŚLI do projektu roweru dodajesz opony które są WIADOMO po co to znaczy że naginasz projekt do liczb a wydaje mi się że to gorsze przestępstwo niż gdybyś założył slicki na których byś jeździł.

No ale skoro lubisz takie naciąganie tylko dla magii na wadze - nikt nie zabroni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz gdzie ty jeździsz jak nie po szosie tym rowerem, że masz najmniejszą koronkę 32 i kasetę 11-25?Czy to tak jak z oponami są założone tylko dla wagi?Na przedniej przerzutce można jeszcze urwać nawet 30g.Zmiana zacisków kół to znowu kilkanaście gramów.Tak jak już było napisane, przez kąt podsiodłówki koszmarnie wygląda.Sztyca 300mm coś mi tu nie gra, przecież to nie szosa.Wracając do wagi można jeszcze wiele rzeczy zmienić np. amora, hamulce, kółka.Jeszcze z pół kilo jak nie lepiej można urwać pytanie jakim kosztem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież

klamki wliczył do hamulców. Czepialstwo dla czepialstwa :down:

 

Dzieki

 

OK, dzieki za info :thumbsup:

Troche posprzatalem Twoj ostatni post.

 

Wrzuc jakies zdjecia roweru z nowa korba. Korba jest z komponentami Tune czy jest "tuned"?

 

http://imageshack.us/f/839/dsc019141228x690.jpg/

 

Powiedz gdzie ty jeździsz jak nie po szosie tym rowerem, że masz najmniejszą koronkę 32 i kasetę 11-25?Czy to tak jak z oponami są założone tylko dla wagi?Na przedniej przerzutce można jeszcze urwać nawet 30g.Zmiana zacisków kół to znowu kilkanaście gramów.Tak jak już było napisane, przez kąt podsiodłówki koszmarnie wygląda.Sztyca 300mm coś mi tu nie gra, przecież to nie szosa.Wracając do wagi można jeszcze wiele rzeczy zmienić np. amora, hamulce, kółka.Jeszcze z pół kilo jak nie lepiej można urwać pytanie jakim kosztem.

 

Jezdze przewaznie po plaskim terenie

To przelozenie my wystarcza (jezdze amatorsko nie zawodowo)

Sztyca 300mm,poniewaz rama Large

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tych oponach i takich przełożeniach pasował by tu z przodu widelec karbonowy zamiast amortyzatora. Zarazem zmienił by się kąt rury podsiodłowej.

 

Tez myslalem o tym

a i lzejszy by byl o okolo 1kg

ciekawy pomysl

Pozdr.

 

Powiedz gdzie ty jeździsz jak nie po szosie tym rowerem, że masz najmniejszą koronkę 32 i kasetę 11-25?Czy to tak jak z oponami są założone tylko dla wagi?Na przedniej przerzutce można jeszcze urwać nawet 30g.Zmiana zacisków kół to znowu kilkanaście gramów.Tak jak już było napisane, przez kąt podsiodłówki koszmarnie wygląda.Sztyca 300mm coś mi tu nie gra, przecież to nie szosa.Wracając do wagi można jeszcze wiele rzeczy zmienić np. amora, hamulce, kółka.Jeszcze z pół kilo jak nie lepiej można urwać pytanie jakim kosztem.

 

A propo przedniej przezutki-

jak mozna urwac 30 gram?

moze podpowiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...