szliri Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 nigdzie nie było napisane że właściciel roweru jeździ w trudnym terenie, wiec możliwe że takie opony starczą mu np. na ubite szlaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Właściciel napisał że te opony to wiadomo dlaczego ma A na co dzień używa czegoś innego. Oczywiście nikt mu nie zabroni, ale faktycznie jest to ciut śmieszne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 (edytowane) Co z tego, że w górach v-ki przy kiepskiej technice jazdy nie wystarczają, sid się gnie na wszystkie strony, a nie daj boże najedziesz na kamień i przetniesz oponę, jak taki rower odpowiada właścicielowi.Może nie jeździ w trudnym terenie, a oczekiwał jedynie większego komfortu od ht.Opony to niestety według mnie chybiony pomysł zmiana na coś konkretniejszego byłaby dobrym rozwiązanie, komfort się zwiększy, oraz odporność na przebicia, że o trzymaniu nie wspomnę.Jakbym miał wystarczające fundusze też bym złożył podobny sprzęt.Full na v-kach dlaczego nie?Czy full od razu kojarzy się z endurakiem 160mm skoku super, hiper mocne tarczówki.A nie jest tak, że każdy potrzebuje takiej maszyny.Mnie v-ki wystarczają na jurze, a większym komfortem od ht bym nie pogardził więc czemu nie?Teraz doczytałem o oponach dobrze to przeczytać, tylko nie podoba mi się mącenie w wadze.Taka rozpiska ma jedynie sens wtedy, gdy na takiej konfiguracji naprawdę jeździmy. Ktoś kiedyś napisał bardzo mądre zdanie."Rower jest dla właściciela, a nie właściciel dla roweru" Edytowane 16 Lutego 2012 przez Piksel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Nie wiem czemu v-brake wzbudzają takie emocje. Naście lat temu były we wszystkich rowerach prawie, a tarcze wtedy były jeszcze bardzo kiepskawe. Oczywiście teraz tarczówki to "mus" i tyle No i co z tego że sid się gnie? Czy ktoś znalazł gdziekolwiek informację, że to przeszkodzilo komuś w zwycięstwie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 (edytowane) Piksel co ma technika do siły hamowania ? Doskonale wiem kiedy moje np. canty LX-a ('98), V-ki XT-ka(2000), hydrauliki HS-22(2001) i HS-33(2003) i później HS Strokery (2010) i teraz J7 ... traciły kontakt z bazą na tych samych trasach w coraz to późniejszych momentach... Tobo - zawsze kiedy kupowałem nowy hamulec czułem "to jest to! nic więcej nie potrzebuje" do czasu kiedy przejechałem się na czymś skuteczniejszym. Dlaczego skuteczny hamulec jest ważny - aby na zjeździe nie wkładać siły w hamowanie tylko w trzymanie kierownicy kiedy kamienie chcą Ci ją wyrwać z rąk i położyć Cię do parteru - lepsze hamulce (tak jak lepszy amor) daje Ci możliwości przekraczania kolejnych barier... tyle, że już napisałem - jeśli celem jest jak najniższa suma, racjonalność schodzi na drugi plan Edytowane 16 Lutego 2012 przez Basiq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Ja nie twierdzę, że nie warto mieć czegoś lepszego, co nie znaczy że to co ma się teraz juz nie nadaje się do użytkowania. Ja nie rozumiem komentarzy full z vałkami jest beee. Full to skuteczniejsze pokonywanie nierówności na większej prędkości i poprawa komfortu. Można te priorytety zamieniać kolejnością, wtedy v-ki jak znalazł, jeśli komuś pasują do koncepcji lajt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Rozumiem co masz na myśli - tyle, że to hamulce zaczynają stawać się barierą w tym byciu szybszym - a w takiej sytuacji po co balast związany z zawieszeniem. Wylajtowany full OK - ale nie tak aby ograniczał możliwości, a obawiam się (bazując na własnym doświadczeniu), że tak jest w tym przypadku bo nawet na szybkich górskich autostradach drobny błąd będzie kosztować kapcia, a rozpędzenie się do możliwości zawieszenia będzie skutkować nieodhamowaniem już pomijam jakieś leśne singielki, czy "ciężkie" techniczne zjazdy... No chyba, że full jest dla wygody... wtedy moje argumenty nie mają sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Wg mnie problem w tym, że zdecydowana większość posiadaczy tarczówek od bardzo dawna nie ma styczności z dobrymi v-brake - bo faktem jest że dla mnie tarczówki mają zdecydowanie więcej plusów niż takie heble, niekoniecznie chodzi o wspomnianą moc czy inne argumenty dla radzenia sobie w trudniejszych lub trudnych sytuacjach. Mało kto decyduje się na zakup i montaż shimano xt, xtr czy avidów ultimate, które są bardzo dobrymi hamulcami. Ja również, mimo że nie wykorzystuję na 100 procent plusów tarczówek wynikających z ich działania w czasie jazdy, wolę je zamiast linek i reszty graciarni, jaka wiąże się z v-brake. Dobre v-brake widziałem w ciągu ostatnich paru lat kilka razy: w sklepowej gablotce, chyba ze dwa razy w rowerze, raz w "smietniku" z częściami zamiennymi - to na żywo. Oczywiście jest internet ale to się nie liczy do statystyki używalności. A tak poza tym to wydaje mi się, że właściciel roweru na co dzień nie stawia mu trudnych zadań do wykonania. W takim przypadku takie hamulce pasują do koncepcji wg mnie. Bardziej niż papierowe opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
giant78 Napisano 17 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 To zobaczcie na strone Lightbike.com,tam maniacy lekkosci dopiero odchudzaja swoje rowery Nawiercane obrecze,szosowe przezutki,Przednie sidy bez bebechow(1kg) Ja mam wszystko standard (opony tez) i jezdze na nich bezproblemowo Pozdrawiam ( wszystkich? ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Lutego 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Waga tłumika wliczona w ramę? Dowiem się? Nurtuje mnie to.... BTW- ciekawe ,czy Autor był świadom,że największe zainteresowanie w rowerze wzbudzą opony i hamulce? Zresztą nie rozumiem wzburzenia jakie wywołały hamulce w tym rowerze- chyba poniektórzy zapomnieli ,że kiedyś nie było tarczówek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 no wiesz... wielu rzeczy kiedyś nie było, a te co były - spełniały wówczas w 100% swoją rolę Ale czasy się zmieniają... tak jak oczekiwania/wymagania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Co nie zmienia faktu, że ktoś może nadal jeździć tak jak jeździł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 17 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Oczywiście, że tak tak jak oczywistym jest to, że osobiście mogę się z takim podejściem zgadzać lub nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
giant78 Napisano 18 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Dowiem się? Nurtuje mnie to.... BTW- ciekawe ,czy Autor był świadom,że największe zainteresowanie w rowerze wzbudzą opony i hamulce? Zresztą nie rozumiem wzburzenia jakie wywołały hamulce w tym rowerze- chyba poniektórzy zapomnieli ,że kiedyś nie było tarczówek Sorke ze z opóznieniem tak,waga ramy razem z tylnym sidem- 2442gram Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Z opóźnieniem czy nie ale żeby w 1 krótkim zdaniu walnąć 2 orty to trzeba było spać na lekcjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.