malanski Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Pytanie jak w temacie. Już wyjaśniam o co mi chodzi. Większość hamulców na pierwszy rzut oka jest do siebie bardzo podobna. Zasada działania się przecież nie zmienia, a główne różnice to inne wyprofilowania. Oczywiście tak to odbiera osoba, która nie ma w tej dziedzinie doświadczenia (czyli na przykład ja). Co zatem decyduje o tym jaka jest ich skuteczność i precyzja działania? Jakbym miał zgadywać, to bym w pierwszej kolejności wskazał na sprężyny - zapewne w tych lepszych modelach są one silniejsze i lepiej dobrane (małe różnice pomiędzy lewą a prawą). Zauważyłem także, że w niektórych hamulcach sprężyna jest całkowicie schowana, a w innych nie - które rozwiązanie jest lepsze? Co jeszcze decyduje o jakości produktu? Czy może długość ramion ma jakiś istotny wpływ? A może sposób w jaki mocuje się klocki hamulcowe? O samych klockach nie chcę tu dyskutować, bo to temat od osobnej dyskusji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Zapewne sztywność sprężyn, metoda ich osadzenia itp, wiem jedno, różnica między najtańszymi alhongami a sd7 jest kosmiczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Różnice: - materiał użyty do wykonania ramion, sposób jego obróbki, kształt ramion - materiał użyty do wykonania elementów ruchomych - odporność na wycieranie, powstawanie luzów, korozję itd - ergonomia montażu klocków - sprężyny - te są z reguły dobre w nawet tańszych markowych np shimano, nie jest to jednak reguła (np avid sd3 które praktycznie pod każdym względem są kaszaną bez plusów) - regulacja napięcia sprężyny - jest na śrubkę dla śrubokręta krzyżaka, jest czasem dla płaskiego, bywa dla imbusa. Najłatwiejsze w ragulacji są śruby imbusowe, pod warunkiem że o hamulce i tą regulację się dba. - klocki jako takie nie mogą być liczone do jakości hamulca v-brake bo są podmienialnym elementem Ja wolę ramiona z zewnętrznymi i dostępnymi do wypięcia sprężynami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemolinko Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Też duża rolę odgrywa dobre ustawienie hamulca. Muszą one stykać się z obręczą w tym samym momencie już nie mówiąc o prostym ustawieniu klocków. Na efekty wpływa również to czy koło jest scentrowane. Ps: Ja w wole natomiast wewnętrzne sprężyny (mniej syfu do nich leci). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malanski Napisano 8 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 O to mi właśnie chodziło. Dziękuję za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 8 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 A nie wchodząc w szczegóły techniczne, główną różnicą z nich wynikającą jest precyzja hamowania. O ile siłą hamowania (zależną w znacznej mierze od klocków) poszczególne hamulce się sporo nie różnią to dokładność dozowania tejże siły jest zazwyczaj lepsza w wyższych modelach hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.