krzychu22 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Mam bardzo uciążliwy problem z damperem Rock Shox Monarch 4.2. Na początku miałem problem z gwintem na zaworze do pompowania. Zakupiłem nowy zawór dokręciłem wszystko nawet byłem w serwisie żeby mi go dociągnęli tak jak trzeba. Jak stoi to nie ucieknie ani jeden PSI. Po około 30 min jazdy ucieknie około 40 PSI i nie wiem co jest grane. Spryskałem go wodą z mydłem puginałem i nic nie widać. Proszę napiszcie mi gdzie może uciekać powietrze czy to możliwe, że fabrycznie nowy zawór już jest nieszczelny? Dzięki za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Najprawdopodobniej powietrze nie ucieka na zewnatrz tylko do komory negatywnej, przebicie pomiedzy nimi. W czasie jazdy obciazenie amortyzatora jest dynamiczne, kompresowanie go plus sily skretne dzialajace na tlok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 na początek możesz sprawdzić zawór lub wymienić go na inny, druga sprawa zawór jest obrotowy w tym damperze może uszczelki pod śrubą nie trzymają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Wloz amorka do pojemnika z woda, spryskiwanie to dosyc nieskuteczny sposob na sprawdzenie szczelnosci. Ja jednak postawilbym na przebicie miedzy komorami, w tym miejscu amortyzator pracuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 U mnie np co prawda w amorku RVL , nie trzymal zaorek pozytywnej. Nowka, z pudelka. Nie wysylalem na reklamacje z taka pierda, tylko wlozylem nowy, bo w pracy mam tego w setkach tysiecy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu22 Napisano 7 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Jak złożyłem rower i pojechałem na pętelkę ok. 50 km na trochę za małym ciśnieniu to nie zauważyłem, aby coś uciekło więc wykluczyłem możliwość jakiś problemów wewnątrz. A co do testu w wodzie to nie wiem czy jest sens, bo jak nie pracuje to trzyma ciśnienie sam nie wiem co jest przyczyną, jeszcze spróbuje z tą wodą. Jeszcze się zastanawiam czy może mieć to związek z tymi mrozami, czy to w ogóle możliwe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu22 Napisano 8 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Napompowałem go do 300 PSI i zanurzyłem do wody i ani jednego bąbelka. To dlaczego traci ciśnienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 8 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 jaką masz pompkę do pompowania? może przy podłączaniu pompki zmniejsza się ciśnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Lutego 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Jak stoi to nie ucieknie ani jeden PSI. Po około 30 min jazdy ucieknie około 40 PSI Autor wyraźnie opisał problem- jeśli na nie pracującym tłumiku nie stwierdzono ubytków ciśnienia, to wkładanie go do wody mija się z celem. Pro forma sprawdziłbym wszystkie o-ringi- źle ułożony lub wadliwy o-ring może "puszczać" przy zwiększającym się w wyniku kompresji ciśnieniu. Czy ten problem pojawiał się przed wymianą zaworu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu22 Napisano 8 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Przed wymianą zaworu miałem okazje tylko raz się przejechać ok 50 km. Wtedy jechałem na trochę za małym ciśnieniu, ale nie zauważyłem takich ubytków powietrza żebym to wyczuł. Teraz ewidentnie wyzuwam różnice jak ucieknie powietrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Lutego 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Stawiam na nieszczelność przy zaworze , w miejscu styku zaworu z korpusem tłumika - tym bardziej,że to dosyć częsta przypadłość Monarcha. Spróbuj dokręcić zawór. Zresztą RS sprzedaje kit naprawczy do wadliwych zaworów w Monarchu - nr kat 11.4115.047.000 - Monarch Swivel Air Valve Kit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu22 Napisano 8 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 A jak wygląda ten kit naprawczy? Co wchodzi w skład tego zestawu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 jeżeli chodzi o nieszczelność przy zaworze to uszczelnienie jest pewnie z oringów, ja zamiast kitu naprawczego polecam sklep hydrauliczny i w nim dobrać minimalnie większą średnicę oringa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Lutego 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Na poniższych fotkach widać zawartosć zestawu Czyli w Twoim wypadku podejrzanym jest widoczny w zestawie o-ring. Zacząłbym od niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qdlaty123 Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Ja na zdjęciu widzę chyba z 13 oringów nie wiem, nie znam się Już u góry było opisane włożenie do wody dampera z ciśnieniem 300psi....to pawie max albo max (nie wiem, ja mam FOXa) @krzychu22: Jeżeli dobrze sprawdziłeś i cierpliwie....i bąbli nie było...a przy tym ciśnieniu powinno to być widać...to ja stawiam TYLKO na wewnętrze uszczelnienia.... Damper ma komorę pozytywną i negatywną (niwelującą tępy start podczas ugięcia zawieszenia). Jeżeli powietrze nie ucieka na zewnątrz, a damper traci ciśnienie (opisz jeszcze jak się to objawia) to pewnie szlag trafił uszczelnienie między tymi komorami....jeżeli potrafisz sam, wymiana uszczelnień....jeżeli nie - SERWIS. Nie jest taki drogi serwis w sumie - ale jeżeli damper właśnie kupiony od kogoś to lipa tym bardziej. Czy objawy utraty ciśnienia to zapadanie się zawieszenia i zwiększający się stopniowo SAG, czy po podłączeniu pompki widzisz na skali 40psi mniej???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Lutego 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Qdlaty, to co piszesz to sama prawda, ale nie reguła ( mój CC puszczał wiatry tylko w czasie jazdy ). Ludki, które ujeżdżają Monarcha miały ten sam problem- wadliwy był zawór lub jego uszczelnienie ,który puszczał pod obciążeniem. O-ring o którym napisałem jest w woreczku z napisem Swiver Air Valve ( w dolnej środkowej cżęści zdjęcia). A o-ringów na zdjeciu jest 8 ( słownie osiem). Wyznaję zasadę wykluczania najprostszych usterek ,zanim przejdę do konkretów. Bajdełej- też się nie bardzo znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu22 Napisano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Już u góry było opisane włożenie do wody dampera z ciśnieniem 300psi....to pawie max albo max (nie wiem, ja mam FOXa) Na damperze jest napisane max 275 PSI, ale przy uginaniu ciśnienie wzrastało do ok 300. To też napompowałem ponad 300 PSI i sprawdzałem w wodzie. To ja już taki zestaw kupiłem i zamontowałem. Dzisiaj pojechałem na pętelkę 50 km na damperze RS Monarch 3,1. Jeździłem na nim przez ok 7 miesięcy i nic nie uciekało. Dzięki temu że pojechałem na innym damperze znalazłem przyczynę usterki. Może wydawać się to dziwne, ale przyczyną jest mróz, który powoduje stwardnienie gumy i nieszczelności. Również w tym damperze też uciekło mi powietrze. Więc sadze ze na wiosnę powinien się problem rozwiązać. Mam nadzieje, że przy wyższych temperaturach nie będzie uciekało powietrze. Dzięki za porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Miałem ten problem z BARem. Wszystkie warszawskie serwisy znały problem ale rozkładały ręce. Sam też próbowałem naprawić przez wymianę oringów o różnej grubości i nic to nie dało. Damper gównianej wartości więc odpuściłem i kupiłem Foxa. Z Monarchem można by powalczyć bo jest dużo droższy ale imho RS powinien rozdawać za darmo te zestawy naprawcze bo to ich wina. EDIT: Przyczyną mróz? To tłumaczenie rodem z customer service RSa Jeżdżę przy obecnych mrozach (do -20*C) na RP23 i pracuje praktycznie tak samo jak przy 20*C, musiałem tylko obniżyć trochę tłumienie bo olej zgęstniał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu22 Napisano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Popieram, te ich niepotrzebne rozwiązanie z obrotowym zaworem. Przez to tylko gwinty się urywają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Lutego 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Może wydawać się to dziwne, ale przyczyną jest mróz, który powoduje stwardnienie gumy i nieszczelności. Może ta teoria dotyczy tylko RSa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu22 Napisano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Możliwe ale trochę mnie to uspokoi , poczekam do wiosny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Teoria czy nie, wyglada dosyc realnie, niestety... Sprzet rs, jak i wlasciwie calosc sprzetu mtb nie jest konstruowana do eksploatacji w zimie, powstaje w Kalifornii, tam warunki sa inne. Gdybam ze mozna cos z tym zrobic ale widocznie nie ma dla nich sensu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Trochę to dziwne,że Monarch nie jest odporny na niskie temperatury.Jeździłęm na Fox'ie i Swingerze Air przy minus 20 i nic im nie było poza zwiększonym tłumieniem.A chciałem takiego kupić,chyba się wstrzymam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu22 Napisano 1 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Mogę spokojnie powiedzieć że problem się rozwiązał wraz z wzrostem temperatury. Ostatnio po 2h jazdy nie zauważyłem ubytku ciśnienia więc sądzę że już będzie wszystko dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.