Skocz do zawartości

[Damper] Uciekające powietrze


Rekomendowane odpowiedzi

Mam bardzo uciążliwy problem z damperem Rock Shox Monarch 4.2. Na początku miałem problem z gwintem na zaworze do pompowania. Zakupiłem nowy zawór dokręciłem wszystko nawet byłem w serwisie żeby mi go dociągnęli tak jak trzeba. Jak stoi to nie ucieknie ani jeden PSI. Po około 30 min jazdy ucieknie około 40 PSI i nie wiem co jest grane. Spryskałem go wodą z mydłem puginałem i nic nie widać. Proszę napiszcie mi gdzie może uciekać powietrze czy to możliwe, że fabrycznie nowy zawór już jest nieszczelny? Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie np co prawda w amorku RVL , nie trzymal zaorek pozytywnej. Nowka, z pudelka. Nie wysylalem na reklamacje z taka pierda, tylko wlozylem nowy, bo w pracy mam tego w setkach tysiecy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak złożyłem rower i pojechałem na pętelkę ok. 50 km na trochę za małym ciśnieniu to nie zauważyłem, aby coś uciekło więc wykluczyłem możliwość jakiś problemów wewnątrz. A co do testu w wodzie to nie wiem czy jest sens, bo jak nie pracuje to trzyma ciśnienie sam nie wiem co jest przyczyną, jeszcze spróbuje z tą wodą. Jeszcze się zastanawiam czy może mieć to związek z tymi mrozami, czy to w ogóle możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Jak stoi to nie ucieknie ani jeden PSI. Po około 30 min jazdy ucieknie około 40 PSI

Autor wyraźnie opisał problem- jeśli na nie pracującym tłumiku nie stwierdzono ubytków ciśnienia, to wkładanie go do wody mija się z celem.

Pro forma sprawdziłbym wszystkie o-ringi- źle ułożony lub wadliwy o-ring może "puszczać" przy zwiększającym się w wyniku kompresji ciśnieniu. Czy ten problem pojawiał się przed wymianą zaworu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą zaworu miałem okazje tylko raz się przejechać ok 50 km. Wtedy jechałem na trochę za małym ciśnieniu, ale nie zauważyłem takich ubytków powietrza żebym to wyczuł. Teraz ewidentnie wyzuwam różnice jak ucieknie powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Stawiam na nieszczelność przy zaworze , w miejscu styku zaworu z korpusem tłumika - tym bardziej,że to dosyć częsta przypadłość Monarcha.

Monarch4_2_Final.jpg

Spróbuj dokręcić zawór.

Zresztą RS sprzedaje kit naprawczy do wadliwych zaworów w Monarchu - nr kat 11.4115.047.000 - Monarch Swivel Air Valve Kit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na zdjęciu widzę chyba z 13 oringów :whistling: nie wiem, nie znam się :teehee:

 

Już u góry było opisane włożenie do wody dampera z ciśnieniem 300psi....to pawie max albo max (nie wiem, ja mam FOXa)

 

@krzychu22:

Jeżeli dobrze sprawdziłeś i cierpliwie....i bąbli nie było...a przy tym ciśnieniu powinno to być widać...to ja stawiam TYLKO na wewnętrze uszczelnienia....

 

Damper ma komorę pozytywną i negatywną (niwelującą tępy start podczas ugięcia zawieszenia).

Jeżeli powietrze nie ucieka na zewnątrz, a damper traci ciśnienie (opisz jeszcze jak się to objawia) to pewnie szlag trafił uszczelnienie między tymi komorami....jeżeli potrafisz sam, wymiana uszczelnień....jeżeli nie - SERWIS.

Nie jest taki drogi serwis w sumie - ale jeżeli damper właśnie kupiony od kogoś to lipa tym bardziej.

 

Czy objawy utraty ciśnienia to zapadanie się zawieszenia i zwiększający się stopniowo SAG,

czy po podłączeniu pompki widzisz na skali 40psi mniej????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Qdlaty, to co piszesz to sama prawda, ale nie reguła ( mój CC puszczał wiatry tylko w czasie jazdy ). Ludki, które ujeżdżają Monarcha miały ten sam problem- wadliwy był zawór lub jego uszczelnienie ,który puszczał pod obciążeniem.

O-ring o którym napisałem jest w woreczku z napisem Swiver Air Valve ( w dolnej środkowej cżęści zdjęcia).

A o-ringów na zdjeciu jest 8 ( słownie osiem).

Wyznaję zasadę wykluczania najprostszych usterek ,zanim przejdę do konkretów.

Bajdełej- też się nie bardzo znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już u góry było opisane włożenie do wody dampera z ciśnieniem 300psi....to pawie max albo max (nie wiem, ja mam FOXa)

 

Na damperze jest napisane max 275 PSI, ale przy uginaniu ciśnienie wzrastało do ok 300. To też napompowałem ponad 300 PSI i sprawdzałem w wodzie.

 

To ja już taki zestaw kupiłem i zamontowałem. Dzisiaj pojechałem na pętelkę 50 km na damperze RS Monarch 3,1. Jeździłem na nim przez ok 7 miesięcy i nic nie uciekało.

 

Dzięki temu że pojechałem na innym damperze znalazłem przyczynę usterki. Może wydawać się to dziwne, ale przyczyną jest mróz, który powoduje stwardnienie gumy i nieszczelności. Również w tym damperze też uciekło mi powietrze. Więc sadze ze na wiosnę powinien się problem rozwiązać. Mam nadzieje, że przy wyższych temperaturach nie będzie uciekało powietrze.

 

Dzięki za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten problem z BARem. Wszystkie warszawskie serwisy znały problem ale rozkładały ręce. Sam też próbowałem naprawić przez wymianę oringów o różnej grubości i nic to nie dało. Damper gównianej wartości więc odpuściłem i kupiłem Foxa. Z Monarchem można by powalczyć bo jest dużo droższy ale imho RS powinien rozdawać za darmo te zestawy naprawcze bo to ich wina.

 

EDIT:

Przyczyną mróz? To tłumaczenie rodem z customer service RSa :P

Jeżdżę przy obecnych mrozach (do -20*C) na RP23 i pracuje praktycznie tak samo jak przy 20*C, musiałem tylko obniżyć trochę tłumienie bo olej zgęstniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria czy nie, wyglada dosyc realnie, niestety...

Sprzet rs, jak i wlasciwie calosc sprzetu mtb nie jest konstruowana do eksploatacji w zimie, powstaje w Kalifornii, tam warunki sa inne. Gdybam ze mozna cos z tym zrobic ale widocznie nie ma dla nich sensu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...