Zazi Napisano 6 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Pytanie brzmi czy warto zmienić sztyce z offsetem na taką bez? Jak dobrze rozumiem moja pozycja na rowerze przesunie się do przodu o wartość offsetu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 6 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Jak zalożysz ją tyłu na przód to się owszem przesunie do przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Pytanie powinno byc postawione tak: "Czy potrzebuje zmieniac pozycje na rowerze?" Jesli odpowiesz "Nie" to nie kombinuj bo sie bezsensownie pozegnasz z cennym balastem w portfelu, jesli "Tak" to mozesz rownie dobrze zmienic mostek na krotszy(co wplynie na "szybsza" akcje kierownicy), mozesz przesunac siodlo maksymalnie do przodu, i jesli nadal Ci to nie pomoglo, zmienic sztyce na zero-offsetowa. Musisz sie liczyc oczywiscie ze zmiana pozycji wzgledem korby, a wiec bedziesz naciskac na geje bardziej z gory! Jesli ani mostek ani sztyca nie poprawily Twojego samopoczucia na rowerze to moze pora na zmiane sprzetu? POZDRo-:ver Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Nie mogę Ci pomóc, jestem koniem. :ph34r: Skąd mamy wiedzieć? To zależy od wielu długości których nie podales... Poza tym, skąd Ci przyszedł do głowy OFFset przesuwający pozycję do ... przodu? Wysłane z mojego HTC Magic za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tom3 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Może stąd mu się wzięło, że chce zamienić sztycę z offsetem na taką bez ? Więc faktycznie siodełko przesunie się do przodu, a czy warto, to już kwestia czy obecna pozycja na rowerze jest dobra czy jednak odległość pomiędzy siodełkiem, a kierownicą jest za duża Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 7 Lutego 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Ustawienie siodełka to szukanie linii kolan i osi pedałów a nie odległości siodełko kierownica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OKO Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 W skrócie - im bardziej będziesz siedział "za korbami", tym pedałowanie będzie mniej efektywne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas85 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 U mnie offset pomaga na kolano, które mniej boli. Dodatkowo mogę wkładać więcej siły w pedałowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Offset przydaje się głównie w dwóch kwestiach - gdy masz za krótką ramę albo gdy bolą cię kolana - z przodu. Przesunięcię sylwetki do tyłu bardziej angażuje mięśnie pośladkowe i odciąża przyczepy czworogłowego, a to zmniejsza obciążenie kolana. Przydaje się też jeżeli ktoś lubi jeździć siłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Sol - potwierdzam. Kiedyś jeździłem z ogromnym offsetem, siedząc niemal nad tylnym kołem - wtedy śmigałem z niską kadencją, siłowo. Teraz mam mniejszy offset, szybciej kręcę, ale niestety ból kolan znowu dokucza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uuki Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Za względnie optymalny kąt rury podsiodłowej uznaje się 73 stopnie. Daje dobry kompromis między mocą a wysoką kadencją. Dalej to już kwestia indywidualna (wygoda, kolana, BF geometry itd). Zasada: większy kąt - wyższa kadencja, mniejszy kąt - wyższa moc. Zatem jeśli Twój rower ma kąt np. 74st, to możesz go lekko zniwelować stosując właśnie sztycę z offsetem. I na odwrót. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zazi Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Chciałbym podziękować za wszystkie odpowiedzi. Dziś dokonałem pomairu ze strony competetive cyclist. Długość mostka 9,8-11,4 cm (mam 11cm), odłegłość siodełka od kierownicy 53,8-55,4 ( w tej chwili przy przesuniętym siodełku na max do przodu mogę osiągnąć ten przedział). Teraz mogę zmienić sztycę, albo mostek, albo jedno i drugie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 ...pamietaj ze te wymiary sa podane dla, jak sama nazwa strony wskazuje, zawodnikow czy osob ktore jazde na rowerze traktuja w sposob niemal zawodowy. Ustawienia te niewiele beda miec wspolnego z komfortem a wiecej z maksymalna wydajnoscia - oczywiscie nie kazdy jest w stanie sprostac takim wymaganiom ze wzgledu na np. mala gibkosc, lub brak doswiadczenia itp itd. Nie mowie, ze nie ma sensu przestawiac rower na "sciganckie" ustawienia, ale warto miec na uwadze ze nie kazdy z nas ma zadatki na sportowca i czasem lepiej potraktowac takie parametry z przymruzeniem oka. Ja kiedys sprobowalem i musialem wrocic do "spokojniejszych" ustawien POZDRo-:ver Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Competitive podaje wyniki dla 3 rodzajow ustawien: od sciganckiej, przez wygodna do niemalze turystycznej Poza tym, nie jest powiedziane ze ta pierwsza musi byc niewygodna. Kwestia upodoban, przyzwyczajen. Konstrukcje niektorych ram i nas samych niemalze wymuszaja stosowanie offsetu. Czasami lepiej przesunac dupsko o te 2cm do tylu, niz miec mostek o 2cm dluzszy. Wiem, wiem.... linia kolan i pedalow.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosa23 Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Competitive podaje wyniki dla 3 rodzajow ustawien: od sciganckiej, przez wygodna do niemalze turystycznej Podaje wyniki dla 3 rodzajów stylu jazdy, każdy dla preferowanego typu roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zazi Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Sprawdziłem też linię kolan i pedałów. Mój pomocnik "Sokole Oko" stwierdził, że biegnie dokładnie przez oś "gejów". Przetestuję to ustawienie, jeżeli będzie coś nie tak będę kombinować dalej: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Podepne sie pod temat ...chce poeksperymentowac troche, poczatkowo mialem zmieniac mostek, chcialem wrzucic 120mm (obecnie 100mm) ale stwierdzilem, ze chyba lepszym wyborem bedzie sztyca z offsetem 2cm, bo przy checi szybszej jazdy przesuwam dupsko do tylu i o wiele lepiej i wygodniej mi sie jedzie. Moj wybor padl na http://allegro.pl/sztyca-bontrager-xxx-lite-31-6-full-carbon-i2220593346.html. I tu moje pytanie-czy nie zalamie sie to pode mna (87kg)? Jak wogole z jakoscia tego producenta? Moze ktos z Was jezdzi na takiej? Szczerze mowiac to nie musi byc carbon, ta spodobala mi sie wizualnie jak i wagowo no i cena bo nie chcialbym przekroczyc 300pln. Z gory dzieki za wszelkie opinie... Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.