Skocz do zawartości

[sztyca]offset vs jego brak


Zazi

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie powinno byc postawione tak: "Czy potrzebuje zmieniac pozycje na rowerze?"

 

Jesli odpowiesz "Nie" to nie kombinuj bo sie bezsensownie pozegnasz z cennym balastem w portfelu, jesli "Tak" to mozesz rownie dobrze zmienic mostek na krotszy(co wplynie na "szybsza" akcje kierownicy), mozesz przesunac siodlo maksymalnie do przodu, i jesli nadal Ci to nie pomoglo, zmienic sztyce na zero-offsetowa. Musisz sie liczyc oczywiscie ze zmiana pozycji wzgledem korby, a wiec bedziesz naciskac na geje bardziej z gory!

 

Jesli ani mostek ani sztyca nie poprawily Twojego samopoczucia na rowerze to moze pora na zmiane sprzetu?

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę Ci pomóc, jestem koniem. :ph34r:

 

 

 

 

 

 

 

 

Skąd mamy wiedzieć? To zależy od wielu długości których nie podales...

Poza tym, skąd Ci przyszedł do głowy OFFset przesuwający pozycję do ... przodu?

 

Wysłane z mojego HTC Magic za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może stąd mu się wzięło, że chce zamienić sztycę z offsetem na taką bez ? ;) Więc faktycznie siodełko przesunie się do przodu, a czy warto, to już kwestia czy obecna pozycja na rowerze jest dobra czy jednak odległość pomiędzy siodełkiem, a kierownicą jest za duża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Offset przydaje się głównie w dwóch kwestiach - gdy masz za krótką ramę albo gdy bolą cię kolana - z przodu. Przesunięcię sylwetki do tyłu bardziej angażuje mięśnie pośladkowe i odciąża przyczepy czworogłowego, a to zmniejsza obciążenie kolana.

 

Przydaje się też jeżeli ktoś lubi jeździć siłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za względnie optymalny kąt rury podsiodłowej uznaje się 73 stopnie. Daje dobry kompromis między mocą a wysoką kadencją. Dalej to już kwestia indywidualna (wygoda, kolana, BF geometry itd). Zasada: większy kąt - wyższa kadencja, mniejszy kąt - wyższa moc.

Zatem jeśli Twój rower ma kąt np. 74st, to możesz go lekko zniwelować stosując właśnie sztycę z offsetem. I na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym podziękować za wszystkie odpowiedzi. Dziś dokonałem pomairu ze strony competetive cyclist. Długość mostka 9,8-11,4 cm (mam 11cm), odłegłość siodełka od kierownicy 53,8-55,4 ( w tej chwili przy przesuniętym siodełku na max do przodu mogę osiągnąć ten przedział). Teraz mogę zmienić sztycę, albo mostek, albo jedno i drugie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...pamietaj ze te wymiary sa podane dla, jak sama nazwa strony wskazuje, zawodnikow czy osob ktore jazde na rowerze traktuja w sposob niemal zawodowy. Ustawienia te niewiele beda miec wspolnego z komfortem a wiecej z maksymalna wydajnoscia - oczywiscie nie kazdy jest w stanie sprostac takim wymaganiom ze wzgledu na np. mala gibkosc, lub brak doswiadczenia itp itd.

 

Nie mowie, ze nie ma sensu przestawiac rower na "sciganckie" ustawienia, ale warto miec na uwadze ze nie kazdy z nas ma zadatki na sportowca i czasem lepiej potraktowac takie parametry z przymruzeniem oka. Ja kiedys sprobowalem i musialem wrocic do "spokojniejszych" ustawien ;)

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Competitive podaje wyniki dla 3 rodzajow ustawien: od sciganckiej, przez wygodna do niemalze turystycznej :)

Poza tym, nie jest powiedziane ze ta pierwsza musi byc niewygodna. Kwestia upodoban, przyzwyczajen.

Konstrukcje niektorych ram i nas samych niemalze wymuszaja stosowanie offsetu. Czasami lepiej przesunac dupsko o te 2cm do tylu, niz miec mostek o 2cm dluzszy.

 

Wiem, wiem.... linia kolan i pedalow....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepne sie pod temat :icon_wink: ...chce poeksperymentowac troche, poczatkowo mialem zmieniac mostek, chcialem wrzucic 120mm (obecnie 100mm) ale stwierdzilem, ze chyba lepszym wyborem bedzie sztyca z offsetem 2cm, bo przy checi szybszej jazdy przesuwam dupsko :icon_wink: do tylu i o wiele lepiej i wygodniej mi sie jedzie. Moj wybor padl na http://allegro.pl/sztyca-bontrager-xxx-lite-31-6-full-carbon-i2220593346.html. I tu moje pytanie-czy nie zalamie sie to pode mna (87kg)? Jak wogole z jakoscia tego producenta? Moze ktos z Was jezdzi na takiej? Szczerze mowiac to nie musi byc carbon, ta spodobala mi sie wizualnie jak i wagowo no i cena bo nie chcialbym przekroczyc 300pln. Z gory dzieki za wszelkie opinie...

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...