Aerozine Napisano 6 Lutego 2012 Napisano 6 Lutego 2012 Witam. Założyłem nowy temat gdyż nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje pytanie a mianowicie: Planuję złożyć hamulcowy set składający się z : -Klamkomanetek Shimano Dualcontrol Deore LX ST-M585 -Zacisków Shimano Deore BR-M466 -Przewody to pół biedy A mianowicie interesuje mnie czy taki set ma prawo całkiem nieźle działać i czy ktokolwiek posiada moze taki bądżpodobny set ?? Czytalem na forach ze układ hamulcowy powinien byc jednej firmy bo modele sie nie licza. Po drugie Zaciski BR-M466 kuszą ceną ale może lepiej doinwestować te 60 zł i kupić komplet zacisków BR-M596 i jak wtedy mialyby dzialac ?? Kolejna sprawa to czy jest możliwość ożenku Klamek Shimano Dualcontrol Deore LX ST-M585 z dobrymi zaciskami innej firmy w kasie do 250 zł za same zaciski i żeby to jakoś ze sobą grało?? A może po prostu kupić zaciski LX ?? Z góry dziękuję i Pozdrawiam Filip
Schwefel Napisano 6 Lutego 2012 Napisano 6 Lutego 2012 M596 są niewątpliwie mocniejsze niż M466, tu warto dopłacić. Co do samej kombinacji DC+M596 to na pewno zadziała tylko, że bedzie słabszy niż ze standardowymi klamkami, bo DC nie mają Servo Wave. Jak rozumiem masz już klamkomatetki i dlatego ten pomysł? Starych LXów nie kupuj bo to słabe i gumowate zaciski, nieumywają się do produkowanych obecnie.
Mod Team sznib Napisano 7 Lutego 2012 Mod Team Napisano 7 Lutego 2012 Tak się składa że mam zaciski LX585 i Deore 535 w połączeniu z klamkami SLX665 i klockami metalicznymi XTR i na pewno nie można powiedzieć że są słabe i gumowate. Jednak gdybym miał teraz kupić nowe to brałbym 596, zresztą starsze typy ciężko dostać. Z lepszych to warto pomyśleć nad XTkami, monolityczna konstrukcja zacisku przekłada się na większą siłę hamowania. Kupisz je za 180pln: http://allegro.pl/zacisk-ham-shimano-xt-br-m-775-krk-i2092895055.html
Aerozine Napisano 7 Lutego 2012 Autor Napisano 7 Lutego 2012 Dzieki wszystkim bardzo mi pomogliscie. To znaczy ze nie powinno byc problemow w działaniu klamkomanetek LX z zaciskami 596?? Zresztą siła hamowania powinna wystarczyc bo waze 55KG a przeciez po to kupuje sie tarcze zeby mocno hamowały Wiec chyba pokusze sie na te m596
Schwefel Napisano 7 Lutego 2012 Napisano 7 Lutego 2012 Tak się składa że mam zaciski LX585 i Deore 535 w połączeniu z klamkami SLX665 i klockami metalicznymi XTR Tak się składa, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Masz klamki z Servo Wave + klocki metaliczne a mowa jest od zacisku LX z klamką bez Servo Wave i na żywicznych klockach Z lepszych to warto pomyśleć nad XTkami, Lepszych od czego? Bo na pewno nie od nowych Deorek. Sytuacja analogiczna jak z LXem, Ten XTek nie jest udanym modelem, tam samo jak reszta z tamtych lat (LX, XT, XTR). Obecne Deore, SLX, XT, XTR są dużo mocniejsze a przy tym mają twardszą klamkę. "Monolityczny zacisk wpływa na siłę hamowania", świetne hasło marketingowe, niestety nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości, bo nowe niemonolityczne XT bije na głowę stare pod względem siły.
Mod Team sznib Napisano 8 Lutego 2012 Mod Team Napisano 8 Lutego 2012 Miałem na myśli to że przyczyną gorszego działania LXa jako hamulca w całości nie jest dam zacisk, bo, jak w moim przypadku, nowsze klamki i klocki metaliczne robią z takiego setu dobry hamulec. Czy zacisk nowe Deorek jest lepszy od starszego XTka? Śmiem wątpić, ale tu by trzeba było porównać te zaciski pracujące z tymi samymi klamkami. Miałem porównanie starych LX585/Deorek z oryginalnymi klamkami i starszego Sainta BR800, również z oryginalnymi klamkami (praktycznie takimi samymi jak w LX i Deore) i Saint był dużo mocniejsze, właśnie dzięki monolitycznemu zaciskowi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.