Goorgoo23 Napisano 6 Lutego 2012 Napisano 6 Lutego 2012 Cześć! Mam rower KROSS Hexagon V2, wszystkie części są fabryczne. Od nowości (5 lat) nie wymieniane nic, oprócz dętki, opony i w tylnym kole, tylnej kasety i piasty. Chciałbym zamontować nowy widelec z amortyzatorem (z możliwościa założenia v-brake), nowe koło z tyłu (najlepiej kompletne, ze szprychami i piastą), dobrze byłoby też zmienić korbę, linki przerzutek i hamulców, klocki hamulcowe z tyłu i mostek. Wypatrzyłem sobie takie części: 1. Koło 65zł 2. Amortyzator 160zł 3. Linki hamulców 18zł 4. Linki przerzutek 18zł 5. Klocki hamulcowe 31zł 6. Mostek 48zł Czy to wszystko współgra ze sobą? Dodam, że nie chcę kupować nowego roweru bo to dla mnie zbyt duży wydatek. Mam na głowie serwis samochodu na wiosnę i muszę na to odkładać kasę. Chcę jednak zainwestować drobne pieniądze w rower, aby przywrócić się do dawnej formy W razie potrzeby, mogę dać fotki poszczególnych części mojego roweru. Koło chcę wymienić całe, ponieważ wydaje mi się że coś tam się w piaście posypało bo gdy rower stoi to mogę poruszać kołem na boki o jakieś 4-5mm. Śruba jest dobrze dokręcona. Poza tym koło ma już trochę przejść w swoim życiu.
nemo2009 Napisano 7 Lutego 2012 Napisano 7 Lutego 2012 Jeśli montujesz nowy amortyzator,przydałyby się nowe stery.Z grubsza wydasz około 400 zł.To prawie połowa nowiutkiego Arkusa VIP 6.0.Części w nim zamontowane są co najmniej klasę wyżej od Twojego Krossa.Jak dobrze poszukasz na allegro,to trafisz nowego V2 za niewiele ponad 600 zł.Rozważ za i przeciw.
HashMap Napisano 7 Lutego 2012 Napisano 7 Lutego 2012 Koło jest pod wymienialną kasetę, więc ją też musiałbyś kupić, bo Twój rower ma wolnobieg połączony z kasetą, jak mniemam. A to pociąga za sobą wymianę jeszcze kilku innych rzeczy (manetki, łańcuch...).
Goorgoo23 Napisano 7 Lutego 2012 Autor Napisano 7 Lutego 2012 TUTAJ podaję link do albumu ze zdjęciami, możecie dokładnie obejrzeć mój rower.
HashMap Napisano 7 Lutego 2012 Napisano 7 Lutego 2012 Tej kasety nie przełożysz na nowe koło, bo jest zintegrowana z wolnobiegiem. Albo wybierzesz inne koło, albo masz do kupienia: kasetę, tylną przerzutkę, nowy łańcuch, nową manetkę. Żeby to ze sobą grało, pewnie nie zaszkodziłyby nowe korby i przednia przerzutka... Jeśli chcesz modernizować niskim kosztem jedyna opcja to pozostanie przy wolnobiegu.
Goorgoo23 Napisano 7 Lutego 2012 Autor Napisano 7 Lutego 2012 Tego sie nie spodziewałem... A czy mógłbyś poradzić w wyborze odpowiednich części z allegro? Najlepiej od tego samego sprzedawcy ale nie koniecznie. Górna granica za wszystko to 500zl Lub pokaż mi jakie koło mógłbym tam wsadzić i aby grało z tym co mam.
HashMap Napisano 7 Lutego 2012 Napisano 7 Lutego 2012 Za 500 zł pewnie dałoby się kupić niezłe części pod koło, które wybrałeś. Czy chcesz tyle włożyć w ten rower, to Twoja decyzja. W sklepie rowerowym na pewno Ci doradzą jakie koło wybrać, żeby pasowało do starych części. U Ciebie siedzi chyba to klik . Pod to musiałbyś dobrać koło z piastą, na którą można nakręcić wolnobieg.
tobo Napisano 7 Lutego 2012 Napisano 7 Lutego 2012 Nie potrzeba wymieniac przerzutki ani manetki, tylko kolo na kasete i kasete (sa 7biegowe wolnobiegi i kasety). Jesli naped jest mocno zuzyty to rowniez warto zmienic lancuch, sprobowac jezdzic, jesli "przepuszcza" to konieczna jest wymiana korby, i to w calosci, bo ta jest chyba z nitowanymi zebatkami. Ale tak czy inaczej zacznij od kola i kasety.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.