Skocz do zawartości

[amortyzator do crossa] Suntour NCX czy NRX ?


marekgda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Będę trochę modernizował rower crossowy Unibike Crossfire i zastanawiam się nad wymianą Suntoura NEX 4110 na NCX D-LO lub NRX D-LO.

Ceny amorków zbliżone - NCX to klasa średnia a NRX wyższa (wg. Suntora oczywiście).

Czym one się różnią , co polecacie ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

na poczatek klasyfikacja modeli wg suntour:

NCX D.. +2 liczby to wersja z blokadą ręczną i zdalną (rura sterowa siwa-stal STKM)

ncx e (z droższej stali Cr/MO-sterówka czarna)

ncx s (powietrzne)

 

NRX D najtańsze I NAJCIĘŻSZE

NRX E (z droższej stali,bywaja golenie górne alu) o ok.100gr lżejsze

NRX S (powietrzne-golenie górne alu) ok 1700gr.

 

rocznik 2010 i starsze golenie górne czarne

po 2010 stebne

 

najczęściej opisy w sklepach sa chaotyczne i sprzedawcy sami nie wiedzą co sprzedają

 

NCX wystepuje w rozstawie goleni 108 i 112mm i wersja D (czyli najnizsza z tłumikiem olejowym) waży realnie ok 2,2kg fi goleni 28mm

 

NRX natomiast ma rozstaw goleni 120mm i waży 2,15-2,20kg w wersji drl lub dlo

różnice w budowie są na pozór nieistotne ale NCX jak i XCR 26" ma ślizgi goleni z plastiku

(niewiem jakie ma NRX Dlo) fi goleni 30

 

a NRX w wersji wyższej E LO ma prowadnice mosiężne jak w drogich wykonaniach konkurencji wiec bedzie o wiele trwalszy ,jak i sterówka jest mocniejsza z Cr/MO waga 2kg

 

na NRX ELO jest teraz cena(w pewnum sklepie na sieci) = NRX DLO

 

 

generalnie NRX WYGLĄDA POTĘŻNIEJ a na żywo rewelacyjnie (idealny do crosa)i łatwo go podciągnać pod 29er

 

NCX wygląda delikatnie i pasuje do koncepcji waskich kół ,bo sam jest wąski i smukły

 

błotnik drutowe da sie do obu przykręcić

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie dziękuję za zestawienie i porównanie amortyzatorów Suntoura :thumbsup::thanks:

Teraz wiem na co mam zwracać uwagę i o co chodzi w tych oznaczeniach.

A czy mógłbyś podać mi na PW namiary na ten sklep w sieci bo jakoś tak się nim zainteresowałem :icon_wink: .

 

Dziękuję raz jeszcze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Z tego opisu wydaje mi sie ze wezme nrx elo (Moze ma ktos do sprzedania). Tylko mam pytanie: Jest jakis trick by zwiekszyc skok o pare milimetrow? do 70 a najlepiej 75mm?

Jakie zadanie ma dokladnie ma to powietrze w tym modelu? Moge nim wyregulowac twardosc?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nrx ma golenie wysunięte na 80mm

skok 75

 

wersja ;

d ma tłumik olejowy

e-tlumik olejowo powietrzny czyli z załozenia wolniej dobija przy jednakowym napięciu sprężyny

 

 

co do alu goleni górnych w nrx elo cały amorek na postoju wydaje się wiotki,ale podczas jazdy jest nadpodziw czuły(akurat znam różne suntour'y i np XCR jest sztywniejszy-stalowe golenie-ale może taka specyfika aluminium)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzieki za odpowiedz. Wszedzie pisza ze ma skok 63mm a nie 75mm. Jestes tego pewien? Teraz mnie bardziej przekonales do "e" gdyz czesto jezdze po lasach i czasem boje sie ze dobije do konca (mam opony 29cali)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam16v sądzisz że w sklepach internetowych zaniżają skok?

Przeczytałem wiele wątków a propos tego amorka ale nigdy bym nie pomyślał że dane producenta(podawane przez sklep) są błędne. Zapewniam cię że wykazałem własną inicjatywę.

Dzięki za fajny link. Upewnię się tylko czy to jest wersja E bo dosyć chaotycznie opisali ten amorek. A poza tym ciekaw z którego roku to model bo takie jakieś dziwne malowanie.

 

Ciekawe jest to co napisał Pepe91. Co najmniej dziwne (jeżeli jest tak jak mówi mam16v).

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Puklus
Piszemy jak należy albo wcale.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze skokiem jest tak że jeśli sam sobie nie zmierzysz to na 100% pewności nie będzie

ten z linku jest na pewno 75mm i elo(model najłatwiej poznać po wadze DLO waży ok. 2130g ,a ELO 2030g

 

rocznik 2011

gość cene zrobił extra go sugerowana to ok 480zł

 

jest jeszcze istotna różnica między NCX a NRX górna korona w nrx jest wyższa (nie pamietam o ile ale ze 20mm)

więc kąt ramy sie ciut zmienia i trzeba obniżyć-obrócić mostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Dzięki za wprowadzenie do tematu. Teraz już trochę ogarniam. Nie wiem skąd masz te inf (o wadze nic nie ma) ale ci zaufam i chyba się skuszę na ten amor z tego sklepu (jeszcze tylko kilka pytań do sprzedawcy) :). Choć jak teraz napisałeś że jest wyższy o 20mm to się zastanawiam cze XCR nie będzie dla mnie lepszy :).

 

Jeszcze raz wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Podłączę się pod ten topic. W temacie widelca Suntoura - XCM V3.

 

Mam nie lada problem z właściwym określeniem specyfikacji amortyzatora XCM-V3-11-L-M. Ze wszystkich wymienianych typów mowa będzie o modelach katalogowych na rok 2011. Według pobieżnej weryfikacji u samego producenta amortyzator ten jest prostym systemem z zastosowaniem "tylko" sprężyny elastomeru, "kapslem" regulacji jej naprężenia i drugim blokady skoku. Cena wg prawie wszystkich ogłaszających się sklepów w sieci oscyluje mniej więcej wokół + 150 pln. Jest to o tyle ważne, że paragon z mojego zakupu tego widelca oszacował ;) go na kwotę 320 plnów (załącznik do posta stanowi ten właśnie kwitek). I TU też jest pies pogrzebany. Poznański dystrybutor marki Suntour bowiem idzie nieco dalej od oficalnych "technikali" podawanych przez Stour'a, w opisie dla tego widelca podając informacje o mechanizmie działania sprężyna-kardridż olejowy. Zrównuje to go z zamortyzatorami z półki wyżej, faktycznie (to wiadomo na pewno, nie jak w przypadku V3) pracujących w systemie sprężyna-olej (przykłady, XCR LO, LOD). Na taki też decydowałem się (opisowa fakturka - wydruk do okazania przed odbiorem zmontowanego roweru widniała z zamówionym widelcem typu XCR LOD) w serwisie rowerowym oddając sprzęt dla wymiany widelca. Nie trudno się domyślać, że cena z przedziału 300 złociszy (dla zaproponowanego mi widelca przez serwis, po krótkim wywiadzie na temat moich oczekiwań od nowego) odpowiada amortyzatorom klasy XCR. W serwisie odbierałem już rower, na pierwszy moment bez zarzutu, z zamontowanym białym widelcem Sr'a, jednak V3 - z zewnetrznej konstrukcji identycznym do wszystkich modeli amortyzatorów z segmentów xcm, xcr itd. Wydawało mi się, niestety naiwnie, że jakko klient nie muszę sie rozeznawać w oznaczeniach specyfikacji, oznakowaniu jako takim dla każdego modelu, typu amortyzatora z osobna, by serwis rowerowy przez omyłkę, czy co gorsza (to już poważny zarzut w ich stronę) chcąc mnie, naiwnego frajera, okiwać i oszukać [sic], zamontował w rower co innego, od zakładanego przeze mnie w trakcie składania zamówienia. A może - tłumaczę jeszcze sobię - ten widelec V3 jest jednak wyjatkiem w grupie xcm-ów (przynamniej ten egzemplarz na rok 2011) i zrównuje sie w technice działania do widelcy z zastosowaniem "duetu" sprężyna-olej, wskazujacego amortyzatory o wyższym zaawansowaniu od prostej sprężyny, odzwierciedlając to w jego cenie. Jednako sama firma Suntour wyraznie tego nie podaje. W wspomnianym wyglądzie zewnętrznym, prócz niewielkiej naklejki z numeracją specyfikacyjną i może nie specjalnie się odznaczającym tzw. "malowaniem" (naklejkami), amortyzatory pozostają nie do odróżnienia. Sprawa wraca u mnie na świecznik od momentu, kiedy nieuchronnie puka potrzeba odwiedzin w tym właśnie serwisie - amnortyzator niemiłosiernie skrzypi w trasie, przy wybieraniu każdej jednej nierówności. Z początkiem uroczo tylko cicho stukał, co pozostaje niepisaną włąściwością mechanizmów Suntoura, na którą nie wypada się skarżyć, przyjmując to z dobrodziejstwem tworzywa. Mniej szlachetne skrzypienie już nie jets do zaakceptowania. Niezmiennie pozdrawiam tu piszących...

 

 

http://img585.images...wanie0001cf.jpg

 

XCM - poznański dystrybutor

 

SR SUNTOUR Cycling - specyfikacje producenckie odpowiednich modeli w .pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakies pytanie czy coś ?

Z mojej strony: XCM to gówno w każdej wersji,

działajacy amortyzator XCR ≤

O właśnie, chodziło mnie o jasną odpowiedż każdego z czytających - tylko tego nie napisalem. W miarę możliwości o krótkie określenie się za jedną z opcji: w V3 może miec zastosowanie oprócz spręzyny także olej i wtedy też ten model kosztuje ile kosztuje (300 zł), albo że to w ogóle niemozliwe, bo w XCM stosuje się tylko elastomer - w tym wypadku stary wyciułał cię serwis, jeśli musiałeś na niego wybulić trzy setki (niech każdy mi to powie). Ważne jest, by zerknąć na paragon, który wklejam w temat, a będzie wszystko jasne. Nie oszukujmy się mój Hunter (jakaś amerykańska manufakturka składająca rowerki pod takim szyldem), przy jego wąskim zastosowaniu, nie wymaga amortyzacji ponad grupę XCRa, czyli nie samą zgrzytającą sprężynę, a szlachetniejsze tłumienie olejowe (dobrze to rozumiem?!). Fajnie jakby widelec nie spizgał się po wypadzie na dystansie Bydgoszcz-Toruń, a powrót dnia następnego, dając mi radośc z dalszej jazdy w normalnych warunkach miejskich, możliwie cały rok (te okoliczne bydgoskie lasy to taki tam pikuś, żaden tam teren).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wersja oznaczona przez producenta na specyfikacji jako RLO której w ogole w specyfikacji suntoura nie ma (wtf !?) ma podobno tłumienie olejowe, z tym ze pod moimi 60kg to w ogole nie działa i jest twarde jak cholera i nic nie wybiera

ostatnio do tego jeszcze rozwałilem regulacje, próbując zmienić ustawienia, prawdopodobnie za mocno przekręciłem

nigdy wiecej tego 'amortyzatora'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

 

pamiętaj o jednymamortyzatory sprężynowe z niskiej pólki (czyli do 1000pln)bez mozliwości wymiany spręzyny, są projektowane pod użytkownika od 50-do 150kg i zaczynają działać od 80kgdo 60kg pozostaje Ci czuły powietrznya pękajaca regulacja gdy kręci się bez pamięci to zły projekt suntora

 

O właśnie, chodziło mnie o jasną odpowiedż każdego z czytających - tylko tego nie napisalem. W miarę możliwości o krótkie określenie się za jedną z opcji: w V3 może miec zastosowanie oprócz spręzyny także olej i wtedy też ten model kosztuje ile kosztuje (300 zł), albo że to w ogóle niemozliwe, bo w XCM stosuje się tylko elastomer - w tym wypadku stary wyciułał cię serwis, jeśli musiałeś na niego wybulić trzy setki (niech każdy mi to powie). Ważne jest, by zerknąć na paragon, który wklejam w temat, a będzie wszystko jasne. Nie oszukujmy się mój Hunter (jakaś amerykańska manufakturka składająca rowerki pod takim szyldem), przy jego wąskim zastosowaniu, nie wymaga amortyzacji ponad grupę XCRa, czyli nie samą zgrzytającą sprężynę, a szlachetniejsze tłumienie olejowe (dobrze to rozumiem?!). Fajnie jakby widelec nie spizgał się po wypadzie na dystansie Bydgoszcz-Toruń, a powrót dnia następnego, dając mi radośc z dalszej jazdy w normalnych warunkach miejskich, możliwie cały rok (te okoliczne bydgoskie lasy to taki tam pikuś, żaden tam teren).

 

xcm różni się od xcr tylko innym wykończeniem goleni górnych(takie niemodne świecące chromem)oraz że golenie dolne ma z alu ,a nie z magnezui tak jak xcr są ,były robione z tłumikiem hydraulicznym jak i bezwklej fotki swojego(górna korona)lub odkręć dolne sruby i wysuń golenie to zobaczysz czy masz z tłumikiem czy bez(gwarancji na to nie stracisz)

 

edit:

edytor usuną mi spacje

Edytowane przez Puklus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zatem wyrokujcie (please)! Olejowy kardridż jest w zastosowaniu w tym modelu XCM, czy też nie!(?)

 

http://imageshack.us...00/1000192n.jpg

 

http://imageshack.us...50/1000183c.jpg

 

Poznański Eurobike wydaje się, że nierealnie podciąga wzwyż ich parametry, lekko pisząc w tym wypadku o goleniach magnezowych, etc. Róznica między segmentem xcm a xcr wówczas jest tylko formalna, nie w ich mechanice a w konstrukcji zewnetrznej szczególików. Chyba że zwyczajnie nic nie rozumiem... Sprawa generalna: Czy w ogóle cena 300-tu złotych dla xcm'a jest realna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strona Suntoura jest pełna błędów. Lepiej opierać się o ich katalogi. Sądząc po dźwigni blokady, jest to wersja MLO. Czyli sprężyna stalowa + blokada MECHANICZNA.

 

Ponad 300zł za XCM w tej wersji... kupując na Allegro miałbyś dwa takie. A po 200zł chodzą wersje HLO, z blokadą hydrauliczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...