marekgda Napisano 6 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Witam Będę trochę modernizował rower crossowy Unibike Crossfire i zastanawiam się nad wymianą Suntoura NEX 4110 na NCX D-LO lub NRX D-LO. Ceny amorków zbliżone - NCX to klasa średnia a NRX wyższa (wg. Suntora oczywiście). Czym one się różnią , co polecacie ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kundello Napisano 6 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 NRX ma golenie 30mm, a NCX 28mm. Z czego wynika, że NRX jest sztywniejszy. Reszta praktycznie taka sama. Oczywiście porównując np. NRX sprężyne i NCX sprężyne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mam16v Napisano 6 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 witam na poczatek klasyfikacja modeli wg suntour: NCX D.. +2 liczby to wersja z blokadą ręczną i zdalną (rura sterowa siwa-stal STKM) ncx e (z droższej stali Cr/MO-sterówka czarna) ncx s (powietrzne) NRX D najtańsze I NAJCIĘŻSZE NRX E (z droższej stali,bywaja golenie górne alu) o ok.100gr lżejsze NRX S (powietrzne-golenie górne alu) ok 1700gr. rocznik 2010 i starsze golenie górne czarne po 2010 stebne najczęściej opisy w sklepach sa chaotyczne i sprzedawcy sami nie wiedzą co sprzedają NCX wystepuje w rozstawie goleni 108 i 112mm i wersja D (czyli najnizsza z tłumikiem olejowym) waży realnie ok 2,2kg fi goleni 28mm NRX natomiast ma rozstaw goleni 120mm i waży 2,15-2,20kg w wersji drl lub dlo różnice w budowie są na pozór nieistotne ale NCX jak i XCR 26" ma ślizgi goleni z plastiku (niewiem jakie ma NRX Dlo) fi goleni 30 a NRX w wersji wyższej E LO ma prowadnice mosiężne jak w drogich wykonaniach konkurencji wiec bedzie o wiele trwalszy ,jak i sterówka jest mocniejsza z Cr/MO waga 2kg na NRX ELO jest teraz cena(w pewnum sklepie na sieci) = NRX DLO generalnie NRX WYGLĄDA POTĘŻNIEJ a na żywo rewelacyjnie (idealny do crosa)i łatwo go podciągnać pod 29er NCX wygląda delikatnie i pasuje do koncepcji waskich kół ,bo sam jest wąski i smukły błotnik drutowe da sie do obu przykręcić 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekgda Napisano 6 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Pięknie dziękuję za zestawienie i porównanie amortyzatorów Suntoura Teraz wiem na co mam zwracać uwagę i o co chodzi w tych oznaczeniach. A czy mógłbyś podać mi na PW namiary na ten sklep w sieci bo jakoś tak się nim zainteresowałem . Dziękuję raz jeszcze. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sqr Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Witam. Z tego opisu wydaje mi sie ze wezme nrx elo (Moze ma ktos do sprzedania). Tylko mam pytanie: Jest jakis trick by zwiekszyc skok o pare milimetrow? do 70 a najlepiej 75mm? Jakie zadanie ma dokladnie ma to powietrze w tym modelu? Moge nim wyregulowac twardosc? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mam16v Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 nrx ma golenie wysunięte na 80mm skok 75 wersja ; d ma tłumik olejowy e-tlumik olejowo powietrzny czyli z załozenia wolniej dobija przy jednakowym napięciu sprężyny co do alu goleni górnych w nrx elo cały amorek na postoju wydaje się wiotki,ale podczas jazdy jest nadpodziw czuły(akurat znam różne suntour'y i np XCR jest sztywniejszy-stalowe golenie-ale może taka specyfika aluminium) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sqr Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Witam. Dzieki za odpowiedz. Wszedzie pisza ze ma skok 63mm a nie 75mm. Jestes tego pewien? Teraz mnie bardziej przekonales do "e" gdyz czesto jezdze po lasach i czasem boje sie ze dobije do konca (mam opony 29cali) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mam16v Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 nie 63 a 75mm / 63mm travel http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.srsuntour-cycling.com/&ei=BseCT9vLIeOp0QXBvbjoBg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&sqi=2&ved=0CDoQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dsuntour%26hl%3Dpl%26biw%3D1133%26bih%3D500%26prmd%3Dimvnsr zawsze możesz żądać od sprzedawcy aby zmierzył sprzedawany egzemplaż http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.srsuntour-cycling.com%2F&anno=2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sqr Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 To znaczy że są takie i takie? Wedłóg sklepów które przeglądam wszystkie maja 63mm;/ ciężko będzie znaleźć 75mm ;/. Może da sie to jakoś przestawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mam16v Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 LUDZIE!!! troche własnej inicjatywy masz na tależu: skok 75mm NRX ELO http://www.bikeserwis.pl/4524,amortyzator-sr-suntour-nrx-do-trekinga-28-.html a to że pisze w ofercie sklepu to tak jak z autami ,wg. katalogu palą kolka litrów mniej niż w rzeczywistości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepe91 Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 własnie przeglądałem katalog kellysa i różnica w soku jest zależna od rozmiaru ramy. w ramach 17" jest 63 mm skoku, a w 19 i 21 " 75 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sqr Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 (edytowane) mam16v sądzisz że w sklepach internetowych zaniżają skok? Przeczytałem wiele wątków a propos tego amorka ale nigdy bym nie pomyślał że dane producenta(podawane przez sklep) są błędne. Zapewniam cię że wykazałem własną inicjatywę. Dzięki za fajny link. Upewnię się tylko czy to jest wersja E bo dosyć chaotycznie opisali ten amorek. A poza tym ciekaw z którego roku to model bo takie jakieś dziwne malowanie. Ciekawe jest to co napisał Pepe91. Co najmniej dziwne (jeżeli jest tak jak mówi mam16v). Pozdrawiam Edytowane 1 Września 2012 przez Puklus Piszemy jak należy albo wcale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mam16v Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 ze skokiem jest tak że jeśli sam sobie nie zmierzysz to na 100% pewności nie będzie ten z linku jest na pewno 75mm i elo(model najłatwiej poznać po wadze DLO waży ok. 2130g ,a ELO 2030g rocznik 2011 gość cene zrobił extra go sugerowana to ok 480zł jest jeszcze istotna różnica między NCX a NRX górna korona w nrx jest wyższa (nie pamietam o ile ale ze 20mm) więc kąt ramy sie ciut zmienia i trzeba obniżyć-obrócić mostek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepe91 Napisano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 daję link do strony kellysa tam również jest ta informacja o różnicy w skoku http://kellysbike.com/index.php?id=pl_product&product_id=28085&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=318&subcat_id=323 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sqr Napisano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 Witam. Dzięki za wprowadzenie do tematu. Teraz już trochę ogarniam. Nie wiem skąd masz te inf (o wadze nic nie ma) ale ci zaufam i chyba się skuszę na ten amor z tego sklepu (jeszcze tylko kilka pytań do sprzedawcy) . Choć jak teraz napisałeś że jest wyższy o 20mm to się zastanawiam cze XCR nie będzie dla mnie lepszy . Jeszcze raz wielkie dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mam16v Napisano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 mam ncx i nrx i wage mały edit ncx 63mm ma 57cm wysokości nrx 75mm wysokość 58,5cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sqr Napisano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 (edytowane) No to wszystko wyjaśnia. Ostatnie 2 pytania: 1) Wejdzie do NRX`a opona 29 x 1,95? 2) Może chcesz sprzedać NRX`a? Pozdrawiam i już nie drążę tematu Edytowane 11 Kwietnia 2012 przez sqr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peze Napisano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2012 Podłączę się pod ten topic. W temacie widelca Suntoura - XCM V3. Mam nie lada problem z właściwym określeniem specyfikacji amortyzatora XCM-V3-11-L-M. Ze wszystkich wymienianych typów mowa będzie o modelach katalogowych na rok 2011. Według pobieżnej weryfikacji u samego producenta amortyzator ten jest prostym systemem z zastosowaniem "tylko" sprężyny elastomeru, "kapslem" regulacji jej naprężenia i drugim blokady skoku. Cena wg prawie wszystkich ogłaszających się sklepów w sieci oscyluje mniej więcej wokół + 150 pln. Jest to o tyle ważne, że paragon z mojego zakupu tego widelca oszacował go na kwotę 320 plnów (załącznik do posta stanowi ten właśnie kwitek). I TU też jest pies pogrzebany. Poznański dystrybutor marki Suntour bowiem idzie nieco dalej od oficalnych "technikali" podawanych przez Stour'a, w opisie dla tego widelca podając informacje o mechanizmie działania sprężyna-kardridż olejowy. Zrównuje to go z zamortyzatorami z półki wyżej, faktycznie (to wiadomo na pewno, nie jak w przypadku V3) pracujących w systemie sprężyna-olej (przykłady, XCR LO, LOD). Na taki też decydowałem się (opisowa fakturka - wydruk do okazania przed odbiorem zmontowanego roweru widniała z zamówionym widelcem typu XCR LOD) w serwisie rowerowym oddając sprzęt dla wymiany widelca. Nie trudno się domyślać, że cena z przedziału 300 złociszy (dla zaproponowanego mi widelca przez serwis, po krótkim wywiadzie na temat moich oczekiwań od nowego) odpowiada amortyzatorom klasy XCR. W serwisie odbierałem już rower, na pierwszy moment bez zarzutu, z zamontowanym białym widelcem Sr'a, jednak V3 - z zewnetrznej konstrukcji identycznym do wszystkich modeli amortyzatorów z segmentów xcm, xcr itd. Wydawało mi się, niestety naiwnie, że jakko klient nie muszę sie rozeznawać w oznaczeniach specyfikacji, oznakowaniu jako takim dla każdego modelu, typu amortyzatora z osobna, by serwis rowerowy przez omyłkę, czy co gorsza (to już poważny zarzut w ich stronę) chcąc mnie, naiwnego frajera, okiwać i oszukać [sic], zamontował w rower co innego, od zakładanego przeze mnie w trakcie składania zamówienia. A może - tłumaczę jeszcze sobię - ten widelec V3 jest jednak wyjatkiem w grupie xcm-ów (przynamniej ten egzemplarz na rok 2011) i zrównuje sie w technice działania do widelcy z zastosowaniem "duetu" sprężyna-olej, wskazujacego amortyzatory o wyższym zaawansowaniu od prostej sprężyny, odzwierciedlając to w jego cenie. Jednako sama firma Suntour wyraznie tego nie podaje. W wspomnianym wyglądzie zewnętrznym, prócz niewielkiej naklejki z numeracją specyfikacyjną i może nie specjalnie się odznaczającym tzw. "malowaniem" (naklejkami), amortyzatory pozostają nie do odróżnienia. Sprawa wraca u mnie na świecznik od momentu, kiedy nieuchronnie puka potrzeba odwiedzin w tym właśnie serwisie - amnortyzator niemiłosiernie skrzypi w trasie, przy wybieraniu każdej jednej nierówności. Z początkiem uroczo tylko cicho stukał, co pozostaje niepisaną włąściwością mechanizmów Suntoura, na którą nie wypada się skarżyć, przyjmując to z dobrodziejstwem tworzywa. Mniej szlachetne skrzypienie już nie jets do zaakceptowania. Niezmiennie pozdrawiam tu piszących... http://img585.images...wanie0001cf.jpg XCM - poznański dystrybutor SR SUNTOUR Cycling - specyfikacje producenckie odpowiednich modeli w .pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 1 Września 2012 Udostępnij Napisano 1 Września 2012 Wszystko fajnie ale dlaczego to publikujesz ? masz jakies pytanie czy coś ? Z mojej strony: XCM to gówno w każdej wersji, działajacy amortyzator XCR ≤ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peze Napisano 1 Września 2012 Udostępnij Napisano 1 Września 2012 Masz jakies pytanie czy coś ? Z mojej strony: XCM to gówno w każdej wersji, działajacy amortyzator XCR ≤ O właśnie, chodziło mnie o jasną odpowiedż każdego z czytających - tylko tego nie napisalem. W miarę możliwości o krótkie określenie się za jedną z opcji: w V3 może miec zastosowanie oprócz spręzyny także olej i wtedy też ten model kosztuje ile kosztuje (300 zł), albo że to w ogóle niemozliwe, bo w XCM stosuje się tylko elastomer - w tym wypadku stary wyciułał cię serwis, jeśli musiałeś na niego wybulić trzy setki (niech każdy mi to powie). Ważne jest, by zerknąć na paragon, który wklejam w temat, a będzie wszystko jasne. Nie oszukujmy się mój Hunter (jakaś amerykańska manufakturka składająca rowerki pod takim szyldem), przy jego wąskim zastosowaniu, nie wymaga amortyzacji ponad grupę XCRa, czyli nie samą zgrzytającą sprężynę, a szlachetniejsze tłumienie olejowe (dobrze to rozumiem?!). Fajnie jakby widelec nie spizgał się po wypadzie na dystansie Bydgoszcz-Toruń, a powrót dnia następnego, dając mi radośc z dalszej jazdy w normalnych warunkach miejskich, możliwie cały rok (te okoliczne bydgoskie lasy to taki tam pikuś, żaden tam teren). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 1 Września 2012 Udostępnij Napisano 1 Września 2012 Moja wersja oznaczona przez producenta na specyfikacji jako RLO której w ogole w specyfikacji suntoura nie ma (wtf !?) ma podobno tłumienie olejowe, z tym ze pod moimi 60kg to w ogole nie działa i jest twarde jak cholera i nic nie wybiera ostatnio do tego jeszcze rozwałilem regulacje, próbując zmienić ustawienia, prawdopodobnie za mocno przekręciłem nigdy wiecej tego 'amortyzatora' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mam16v Napisano 1 Września 2012 Udostępnij Napisano 1 Września 2012 (edytowane) 2i regulaminu pamiętaj o jednymamortyzatory sprężynowe z niskiej pólki (czyli do 1000pln)bez mozliwości wymiany spręzyny, są projektowane pod użytkownika od 50-do 150kg i zaczynają działać od 80kgdo 60kg pozostaje Ci czuły powietrznya pękajaca regulacja gdy kręci się bez pamięci to zły projekt suntora O właśnie, chodziło mnie o jasną odpowiedż każdego z czytających - tylko tego nie napisalem. W miarę możliwości o krótkie określenie się za jedną z opcji: w V3 może miec zastosowanie oprócz spręzyny także olej i wtedy też ten model kosztuje ile kosztuje (300 zł), albo że to w ogóle niemozliwe, bo w XCM stosuje się tylko elastomer - w tym wypadku stary wyciułał cię serwis, jeśli musiałeś na niego wybulić trzy setki (niech każdy mi to powie). Ważne jest, by zerknąć na paragon, który wklejam w temat, a będzie wszystko jasne. Nie oszukujmy się mój Hunter (jakaś amerykańska manufakturka składająca rowerki pod takim szyldem), przy jego wąskim zastosowaniu, nie wymaga amortyzacji ponad grupę XCRa, czyli nie samą zgrzytającą sprężynę, a szlachetniejsze tłumienie olejowe (dobrze to rozumiem?!). Fajnie jakby widelec nie spizgał się po wypadzie na dystansie Bydgoszcz-Toruń, a powrót dnia następnego, dając mi radośc z dalszej jazdy w normalnych warunkach miejskich, możliwie cały rok (te okoliczne bydgoskie lasy to taki tam pikuś, żaden tam teren). xcm różni się od xcr tylko innym wykończeniem goleni górnych(takie niemodne świecące chromem)oraz że golenie dolne ma z alu ,a nie z magnezui tak jak xcr są ,były robione z tłumikiem hydraulicznym jak i bezwklej fotki swojego(górna korona)lub odkręć dolne sruby i wysuń golenie to zobaczysz czy masz z tłumikiem czy bez(gwarancji na to nie stracisz) edit: edytor usuną mi spacje Edytowane 15 Września 2012 przez Puklus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peze Napisano 15 Września 2012 Udostępnij Napisano 15 Września 2012 Zatem wyrokujcie (please)! Olejowy kardridż jest w zastosowaniu w tym modelu XCM, czy też nie!(?) http://imageshack.us...00/1000192n.jpg http://imageshack.us...50/1000183c.jpg Poznański Eurobike wydaje się, że nierealnie podciąga wzwyż ich parametry, lekko pisząc w tym wypadku o goleniach magnezowych, etc. Róznica między segmentem xcm a xcr wówczas jest tylko formalna, nie w ich mechanice a w konstrukcji zewnetrznej szczególików. Chyba że zwyczajnie nic nie rozumiem... Sprawa generalna: Czy w ogóle cena 300-tu złotych dla xcm'a jest realna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 15 Września 2012 Udostępnij Napisano 15 Września 2012 Rozkręć go i zobacz. Według strony producenta - wszystkie amortyzatory z serii xcm v3 i z oznaczeniem SF11 mają system "Coil spring/Hydraulic dampping" czyli sprężyna zwojowa/tłumienie hydrauliczne". Czyli twoja weryfikacja u producenta była tak pobieżna, że żadna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 15 Września 2012 Udostępnij Napisano 15 Września 2012 Strona Suntoura jest pełna błędów. Lepiej opierać się o ich katalogi. Sądząc po dźwigni blokady, jest to wersja MLO. Czyli sprężyna stalowa + blokada MECHANICZNA. Ponad 300zł za XCM w tej wersji... kupując na Allegro miałbyś dwa takie. A po 200zł chodzą wersje HLO, z blokadą hydrauliczną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi