Skocz do zawartości

[do 1500 zł] MTB lub Cross


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Podobnych tematów jest sporo jednak nie do końca uzyskałem potrzebne mi informacje :icon_confused:

Chciałbym zakupić rower uniwersalny do 1500 zł. Przebiegi sezonowe to około 2000-2500 km większość to asfalty drugiej kategorii (80%) pozostała część to leśne dukty (20%). Skłaniałbym sie bardziej ku MTB, poniewaz wydaje mi sie bardziej uniwersalny, ale z tego co czytałem pozycja na tych rowerach jest mało komfortowa przy rekreacyjnej jeździe.

 

Rowery nad którymi się zastanawiam po przestudiowaniu forum to:

*Kross Level A2 2011 (v brake) http://www.mudserwis...-a2-p-1393.html

*Kross KROSS HEXAGON V8 (ehh te "tarcze") http://allegro.pl/kr...2077176021.html

*Mbike Renegade 0.4 http://sklep.swiatro...products_id=135

 

Wolałbym kupić nowy rower bo raczej wyczynowo jeździł nie będe a nowy zawsze posłuży dłużej. Z poprzednimi rowerami miałem taki problem, że często szprychy pękały :w00t: , pewnie to wina słabej ich jakości jednak wolałbym aby ten wybrany rower miał solidne obręcze i piasty zważywszy na moją wagę :thumbsup:

 

Interesuje mnie także jaki rozmiar ramy wybrać: mam 180 cm wzrostu, waga 90kg.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Czyli mój wybór z tych 3 jest zasadny? :icon_confused: A tak serio to jeszcze merida matts 40-v chyba nie byłaby złym wyborem?

Napisano

nw czy znajdziesz tego mbike za 1500, a na ten stronce to nie ma takiego roweru pisze nie znaleziono produktu więc popraw

A2 jest lepsza niż ten Hexagon a co do mbike to sam nie wiem co sądzić nigdy nie miałem z nimi do czynienia ale mówią, że wytrzymałościowo podobne do hexagona

Napisano

nw czy znajdziesz tego mbike za 1500, a na ten stronce to nie ma takiego roweru pisze nie znaleziono produktu więc popraw

A2 jest lepsza niż ten Hexagon a co do mbike to sam nie wiem co sądzić nigdy nie miałem z nimi do czynienia ale mówią, że wytrzymałościowo podobne do hexagona

Mbike renegate 0.4 http://trybik.pl/renegade-0-4.html

A powiedzcie mi panowie, który z tych rowerów będzie miał najbardziej komfortowa pozycję? Level A2 pewnie najbardziej pochyloną, a mi najbardziej by odpowiadał rower o bardziej "wyprostowanej" geometrii. Jeszcze chyba w gre moze wchodzić hexagon v6 ale nie znalazłem takigeo bez tarczówek, a jednak wolałbym dobre v-ki.

 

Oj nie moge sie zdecydować, więc prosze o rade bardziej doświadczonych. Najlepszy by był rower MTB w miare komfortowy o ile takie połączenie w ogóle istnieje :thumbsup:

Napisano

Na każdym rowerze można ustawić sobie komfortową pozycje. Co do komfortu lepiej będzie na crosswayu. Merida crossway tfs-100V z 2011r co o tym sądzisz?

Napisano
Merida crossway tfs-100V z 2011r

Też brałem go pod uwagę jednak koła 28'' to dla mnie za dużo. To jest jedyny minus tej meridy.

Aha nie bierzcie pod uwage opon, bo je od razu po zakupie zmienię na bardziej szosowe semi slick.

najbradziej podoba mi sie przez wszystkic chwalony level a2 jednak ta pozycja sportowa... Nie wiem czy regulowany mostek by coś pomógł i czy ta regulacja na mostku jest bezpieczna?

Napisano

Regulacja na mostku jest bezpieczna tylko trzeba porządnie dokręcać. No ale to tyczy się wszystkich części. Powiedz mi co rozumiesz poprzez wadę 28" koła?

Napisano

Regulacja na mostku jest bezpieczna tylko trzeba porządnie dokręcać. No ale to tyczy się wszystkich części. Powiedz mi co rozumiesz poprzez wadę 28" koła?

Szczerze nigdy nie jeździłem na 28'' jednak wydaje mi sie, że rower będzie mało zwrotny i będzie miał wyżej środek ciężkości co odbije sie na stabilności na zakretach, mniej istotnym aspektem jest gorszy wygląd, który ma dla mnie marginalne znaczenie. Pewnie na prostych asfaltowych jazda na 28'' jest bajką jednak potrzebuję roweru uniwersalnego w jak największym stopniu, nawet za cenę szybkości :)

Napisano

Jako że około miesiąc temu przeżyłem przesiadkę z meridy 26" na meride 28" powiem ci że wielkiej różnicy w stabilności nie ma jedynie ostrych zakrętach wole zwalniać. Oczywiście nie kwestionuje gorszego przystosowania takich kół do sypkiego piachu no ale cóż coś za coś. Piszesz że 80% asfalty i 20% lasy Jeśli pod nazwą lasy kryją się utwardzone drogi polne i leśne ścieżki 28" na 700/40C grubości oponkach naturalnie da rade :) Zapewniam ci to, przemyśl to a ja służę pomocą :)

Napisano

Tak, wiekszośc trasy pokonuje po asfalcie jednak ten asfalt jest w nienajlepszym stanie, dlatego nie szukam szosówki tylko cross lub mtb. Po lasach też sporo jeżdżę jednak są to ubite dróżki, bardzo mało luźnej nawierzchni. czervco ładnie ta twoja merida sie prezentuje tylko, no właśnie - trudno mi sie przekonać do tych 28''...

Napisano

Wyraźnie piszesz, że szukasz cross'a lub MTB, więc nie dziw się, że Ci proponują rower na kołach 28 cali, np. Merida Crossway, czyli właśnie rower crossowy. Do podanego przez Ciebie stylu jazdy będzie jak znalazł- zachowasz sportowy charakter przy w miarę komfortowej sylwetce. Na mtb będziesz miał bardziej wyciągniętą sylwetkę, choć dużo zależy od geometrii konkternego modelu. Najlepiej w sklepie się poprzymierzać do różnych rowerków.

Co do rozmiaru, to w przypadku crossa przy Twoich 180cm najlepiej pasowałaby rama 20 cali, ale tu też dużo zalezy od indywidualnych cech i upodobań.

Napisano

Wiadomo poprzymierzanie sie w sklepie to podstawa, jednak lepiej na forum poczytać opinie i rady innych, bardziej doświadczonych rowerzystów. W sklepie nie wiadomo na jakiego sprzedawcę sie trafi - wciskającego co mu zalega na stanie czy pasjonata, który doradzi zgodnie z potrzebami klienta.

A nie ma na rynku crossa z kołami 26''? Moja budowa ciała bardziej przypomina budowę kolarza torowego niż szosowego dlatego nie wiem czy na 28'' nie będzie za wysoko jak na 180cm i +90kg...

Napisano
MTB i założenie slików ;d

Właśnie tak myślałem: MTB + opony Schwalbe CX Comp 26x2" (podobno maja niskie opory toczenia). Jednak dalej nie wiem który z wyżej wymienionych rowerów wybrać, kładąc nacisk głównie na w miare komfortową geometrie ramy....

Napisano

Może i masz racje, że za bardzo się nastawiłem na te 26''. Muszę się przymierzyć w sklepie i sie na coś zdecydować.

Napisano

Moze ja cos dorzuce..:P

Zawsze smigałem rowerem na 26" począwszy od tego komunijnego i kolejnych do czasu az brat kupił sobie crossa.

Na nastepny sezon już sam kupiłem sobie crossa dokładnie unibike Crossfier 2011 i sie tak wkreciłem ze smigam niw wszedzie gdzie sie da.

W tym sezonie unibike wypuscił super Crossa wiec w sob kupuje mojej dziewczynie.

Reasumując: dla mnie tylko cross:) proponuje sie przejechac i wybrac co dla Ciebie lepsze bo znam goscia ktory kupil mtb i po rundzie moim stwierdzil ze sam jedzie i ze dal ciala kupujac mtb...

Napisano

Dobra panowie jestem coraz bliżej podjęcia decyzji. Sytuacja wygląda tak, że w Białymstoku i okolicach nie znalazłem Krossa Level A2 !!!! Bez przymierzenia się do tej sportowej ramy raczej nie będę ryzykował zakupu. Przymierzyłem się do Meridy Matts 40-v i jest całkiem wygodna. Są teraz dostępne w atrakcyjnych cenach ~1300 zł. I teraz pytanie-klucz- WARTO??? Z czasem będę wymieniał słabszy osprzęt na lepszy, tylko czy ta rama z Meridy jest warta inwestowania?

Napisano

zależy od tego jak bardzo bd katował, czym bardziej tym mniej rama wytrzyma i nie chodzi tylko o te ramy w tańszych modelach tylko we wszystkich. Jak na te pieniądze to warto!!!!

Napisano

Rower nie będzie bardzo katowany, raczej umiarkowanie. Przeglądając fora spotkałem sie z opinią, że tanie ramy Meridy są "słabe". Wiadomo w tej cenie cudów sie nie spodziewam, wystarczy jak by rama była solidna jak na ten przedział cenowy. I jeszcze jedno pytanie: ten amortyzator: RST Gila 100 ML to rzeczywiście taka tragedia? Nie oczekuje super komfortu, tylko żeby wytrzymał z sezon (2500 km) :icon_confused:

Napisano

Rower nie będzie bardzo katowany, raczej umiarkowanie. Przeglądając fora spotkałem sie z opinią, że tanie ramy Meridy są "słabe". Wiadomo w tej cenie cudów sie nie spodziewam, wystarczy jak by rama była solidna jak na ten przedział cenowy. I jeszcze jedno pytanie: ten amortyzator: RST Gila 100 ML to rzeczywiście taka tragedia? Nie oczekuje super komfortu, tylko żeby wytrzymał z sezon (2500 km) :icon_confused:

mówią tak samo o krossie i unibike, a jakoś się sprzedają, więc nie do końca chyba tak jest :icon_confused: Nie ma co się martwić na zapas jak coś się stanie to gwarancja przecie :icon_exclaim:

Napisano

Dzieki kolego za odpowiedzi. A ile gwarancji na ramę daje Merida? W sklepie Gianta sprzedawca zachwalał ramy tegoż producenta, że gwarancja jest na 5 lat :icon_cool:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...